ביטוח סיעודי לילדים – מעבר לשקט הנפשי, ביטוח סיעודי לילדים זול בעשרות אחוזים בהשוואה לביטוח סיעודי למבוגרים!

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח סיעודי פרטי מבטיח לכלל המגיעים למצב זה ליהנות מתנאים רבים המבטיחים המבטיחים שמירה על רמת החיים. חושבים על ביטוח סיעודי לילדים?

ביטוח סיעודי פרטי הוא ביטוח המבטיח לכלל הבוחרים בו כיסויים רבים ונרחבים. בשונה מהביטוח הסיעודי האחיד של קופות החולים או למתן התמיכה של הביטוח הלאומי, ביטוח סיעודי פרטי מבטיח לכלל המגיעים למצב זה ליהנות מתנאים רבים המבטיחים המבטיחים שמירה על רמת החיים. חושבים על ביטוח סיעודי לילדים? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות ביטוח סיעודי לילדים, לרבות ההבדלים בין הביטוח הסיעודי הפרטי לבין הביטוח האחיד של קופות החולים, ההבדל בין עלויות ביטוח סיעודי לילדים לבין עלויות ביטוח סיעודי למבוגרים, הגדרת ילד סיעודי וכן טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון חברת ביטוח אמינה ומקצועית. כיום יש לא מעט חברות ביטוח שרינן ממהרות להעניק למבוטחים שלהם את כל המגיע להם. ישנן חברות שאף מגדילות לעשות ומגיעות להליכים משפטיים ארוכי שנים עם לקוחות שדורשים את שמגיע להם. אז לפני שאתם בוחרים ביטוח סיעודי לילדים באופן שרירותי ללא בדיקת אמינות ומקצועיות החברה, חשוב שתכירו את כלל המשמעויות לכך.

ביטוח סיעודי פרטי לעומת ביטוח סיעודי קבוע מטעם קופות החולים

תחילה, חשוב להדגיש ולומר כי ביטוח סיעודי אינו שייך למבוגרים בלבד. ביטוח סיעודי לילדים הוא ביטוח שכיח מאוד המאפשר להורים רבים ליהנות משקט נפשי וביטוח מלא הכולל שלל כיסויים במידת הצורך. בהמשך המאמר נגע בהבדלים המהותיים בין ביטוח סיעודי לילדים לבין ביטוח סיעודי למבוגרים. כעת, חשוב שתכירו בהבדל המרכזי שבין הביטוח האחיד של קופות החולים לבין ביטוח סיעודי פרטי. קופות החולים וביטוח לאומי מעניקים לכל אדם במצב סיעודי תנאים מינימליים להתקיימות בסיסית. אנשים רבים שמגיעים למצב סיעודי ללא ביטוח סיעודי פרטי נופלים לנטל על הסובבים אותם, שכן הביטוח האחיד והביטוח הלאומי אינם מעניקים את כל הנדרש להתנהלות חיים שגרתית, אלא מינימליסטית. לעומת זאת, ביטוח סיעודי פרטי מבטיח למבוטחים השונים כיסויים נרחבים המאפשרים המשך שגרת חיים תקינה ללא צורך בסיוע משמעותי של הקרובים. אז אם גם אתם לא רוצים ליפול לנטל על הסובבים אתכם, ביטוח סיעודי פרטי הוא התשובה עבורכם.

האפשרות להתאים את כיסויי הביטוח המתאימים ביותר למצבו של כל מבוטח

מעבר לכך, הביטוח הסיעודי הפרטי מאפשר למבוטחים להתאים את כיסויי הביטוח לצרכים שלהם, בעוד ביטוח סיעודי של קופות החולים הוא ביטוח אחיד שלא ניתן לכל שינוי. האפשרות להתאים את הביטוח לצרכי הלקוח היא יתרון משמעותי, שכן כך הלקוח יכול לבחור כיסויי ביטוח מתאימים למצבו הבריאותי ולשלם עליהם בלבד. אפשרות זו מסייעת למבוטחים רבים לחסוך לא מעט כסף מידי חודש עבור תשלומי הביטוח ולקבל את הכיסוי המתאים ביותר למצבם. הורים רבים בוחרים ביטוח סיעודי לילדים במטרה להבטיח שהילדים שלהם יקבלו את כל הנדרש במידת הצורך. חשוב להדגיש שמעבר לשקט הנפשי, ביטוח סיעודי לילדים נכון גם מבחינה כלכלית, מה שמוביל אותנו להבדל נוסף בין ביטוח סיעודי פרטי לבין ביטוח סיעודי של קופות החולים.

שינויים בעלות הביטוח – רק בביטוח הקבוע מטעם קופות החולים!

ביטוח סיעודי לילדים הוא ביטוח שכיח מאוד המאפשר להורים רבים ליהנות משקט נפשי וביטוח מלא הכולל שלל כיסויים במידת הצורך.
קרדיט תמונה: pexels

הבדל נוסף בין הביטוחים הוא שינויי המחיר. ביטוח סיעודי אחיד של קופות החולים כולל תשלום משתנה בהתאם לגילו ולמצבו הבריאותי של המבוטח. ככל שהגיל עולה, כך גם התשלום עבור הביטוח עולה. כמו כן כל שינוי במצב הבריאותי מזניק את עלויות הביטוח הסיעודי. בשונה מכך, ביטוח סיעודי פרטי מבטיח לבוחרים בו תשלום קבוע שנקבע בעת סגירת הביטוח. ביטוח סיעודי לילדים זול משמעותית מביטוח סיעודי למבוגרים. הורים שבחרו לבטח את הילדים שלהם בעודם צעירים, ימשיכו לשלם מחיר זהה גם כשיתבגרו. חברות הביטוח הפרטיות מעניקות למבוטחים הצעירים רצף ביטוחי השומר על כל הזכויות שלהם בתשלום זהה לאורך שנים. אז מעבר לשקט הנפשי, ביטוח סיעודי לילדים מבטיח חיסכון כלכלי משמעותי בהשוואה לביטוח סיעודי בגילאים מבוגרים עם בעיות בריאותיות שונות.

כך מחליטים כמה תשלמו על כיסויי הביטוח שלכם

אז איך נקבע המחיר שתידרשו לשלם עבור הביטוח שלכם? חברות הביטוח מעריכות את הסיכוי שהמבוטח ידרש לעשות שימוש בכיסויי הביטוח שלו, ועל סך הערכה זו מתמחרות את עלויות הביטוח. ככל שהסיכוי לשימוש בכיסויים הביטוחיים השונים גבוה יותר, כך עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר. לכן, ביטוח סיעודי לילדים זול בעשרות אחוזים בהשוואה לביטוח סיעודי למבוגרים. חשוב להדגיש ולומר כי מצב סיעודי יכול להיגרם כתוצאה ממחלה, תאונה או פציעה לכל אדם בכל גיל, כך שאין סיבה להימנע מביטוח סיעודי לילדים. כיום יש לא מעט ילדים סיעודיים בישראל שנדרשים לקבל כיסויי ביטוח רבים בכדי לנהל שגרת יום תקינה. אז אם גם אתם חושבים לעשות ביטוח סיעודי לילדים, חשוב שתכירו את ההגדרה המדוייקת של אדם סיעודי הזכרי לקבל את כל כיסויי הביטוח שלו.

אדם סיעודי הזכאי לקבל את כל כיסויי הביטוח מחברות הביטוח הפרטיות הוא אדם העונה על הקריטריונים הבאים:

  • אדם שאינו מסוגל להשלים שתיים מתוך ששת הפעולות הבסיסיות הבאות:
  1. לקום ולשכב.
  2. להתפשט ולהתלבש.
  3. להתקלח.
  4. לאכול ולשתות.
  5. להתנייד.
  6. לשלוט על סוגרים.

אדם שאינו מסוגל להשלים שתיין מתוך ששת הפעולות הבסיסיות הללו נדרש לליווי צמוד, מה שמגדיר אותו במצב סיעודי.

  • אדם שזקוק לליווי צמוד בשל מחלה זמנית או קבועה. ישנן לא מעט מחלות ובעיות בריאותיות המחייבות את האדם בטיפול תמידי, בסיוע נפשי או בהשגחה צמודה, מה שמגדיר את המטופל כסיעודי.
  • אדם תשוש נפש. חשוב להדגיש שתשוש נפש הוא אדם בעל בעיה קוגנטיבית ולא פיזית. בשונה מהמקובל לחשוב, תשוש נפש אינו בהכרח מבוגר. ישנם צעירים רבים עם בעיות קוגניטיביות שונות המגדירות אותם כסיעודיים. בין כלל הבעיות השכיחות ביותר ניתן למנות בעיות זיכרון משמעותיות ובעיות התמצאות.

רגע לפני שאתם בוחרים את חברת הביטוח הטובה ביותר לעשות בה ביטוח סיעודי לילדים, חשוב שתכירו את הטיפים הבאים שיעזרו לכם לבחור נכון חברת ביטוח אמינה ומקצועית. כפי שציינו מעלה, כיום יש לא מעט חברות ביטוח שאינן ממהרות לשלם למבוטחים את שמגיע להם. לכן, חשוב שתקפידו על הצעדים הבאים טרם הבחירה.

הכירו את כל חברות הביטוח המציעות ביטוח סיעודי לילדים

ראשית, חשוב להכיר את כל חברות הביטוח המציעות ביטוח סיעודי לילדים. היכרות עם כלל החברות תאפשר לכם לבחור נכון את החברה הטובה מבין כלל האפשרויות. אנשים רבים שבוחרים חברת ביטוח ללא היכרות עם החברות המתחרות, עלולים לשלם יותר עבור ביטוח הכולל פחות כיסויים, רק בשל חוסר היכרותם עם החברות המתחרות. לכן, כבר בשלב הראשון חשוב מאוד לערוך היכרות עם כל החברות שמציעות ביטוח סיעודי לילדים. שלב זה לא יצריך מכם יותר מכמה דקות בודדות של בדיקה ברשת.

צרו קשר עם החברות המומלצות ביותר וקבלו הצעה מפורטת

שנית, לאחר שהכרתם את כל חברות הביטוח המציעות ביטוח סיעודי לילדים, עוברים לשלב הבא – שלב הסינון. בשלב זה כל שאתם צריכים לעשות זה להוריד מהרשימה את כל החברות הפחות איכותיות ואמינות. איך תדעו מינן החברות פחות איכותיות? קראו כל פיסת מידע ברשת. קריאה של מספר חוות דעת תאפשר לכם להכיר את החברות המומלצות ביותר בישראל. מיד לאחר מכן, צרו קשר עם החברות המומלצות ביותר וקבלו הצעת ביטוח מפורטת הכוללת את כל הכיסויים הביטוחיים וכן את עלות הביטוח.

מחפשים ביטוח סיעודי לילד? ובכן, אם בשנים עברו היה ניתן לרכוש ביטוח סיעודי לילדים בחברות הביטוח הפרטיות, הרי שהחל משנת 2019 ניתן לרכוש ביטוחים אלו רק דרך קופות החולים. בין אם אתם חברים במכבי, לאומית, מאוחדת או כללית, המידע הבא יסייע לכם בכל מה שקשור לרכישת ביטוח סיעודי לילדים.

נכון להיום, כאשר מדובר על ביטוח סיעודי לילדים, למעשה מתכוונים לפוליסה אחידה. כשמה כן היא, פוליסת הביטוח האחידה הינה פוליסה אשר אינה משתנה בין קופת חולים אחת לשנייה. מה שכן משתנה זה גובה הפרמיה שתשלמו על הביטוח של ילדיכם. בבחינת הפיצויים המתקבלים מדמי הביטוח, ילדים ומבוגרים במצב סיעודי זכאים לקבלת קצבה חודשית על סך 5,500 ₪. במקרים בהם הילד או המבוגר מאושפזים במוסד המוגדר מוסד סיעודי, התגמול החודשי יעמוד על 10,000 ₪. בתוך כך, הנה היתרונות החשובים ברכישת ביטוח סיעודי לילדים:

  1. חיסכון: כאשר ילד חלילה מגיע למצב סיעודי, ההוצאות הכספיות הן אדירות, מה שביטוח סיעודי חוסך מההורים. 
  2. טיפול: ביטוח סיעודי לילדים מאפשר להורים להיות סמוכים ובטוחים שהילד יקבל את כלל הטיפול המגיע לו, במקרה הצורך. 
  3. שקט נפשי: לכל צרה שלא תבוא, עם ביטוח סיעודי ההורים מקבלים את השקט הנפשי המגיע להם. זאת, בידיעה שתהיה להם גישה לטיפול רפואי איכותי בעת הצורך. 
  4. חינם: זהו כנראה היתרון החשוב ביותר, ההצטרפות לביטוח סיעודי לילדים היא בחינם ומתבצעת דרך קופות החולים (מכבי, לאומית, מאוחדת וכללית). 

מהו ביטוח סיעודי לילדים ולמה צריך אותו? 

בסופו של דבר, ילדים הם העתיד שלנו, ולכן חשוב לוודא שיש להם את שירותי הבריאות הטובים ביותר שאפשר לקבל, לעיתים אפילו ללא תשלום. בתוך כך, ביטוח סיעודי לילדים בעצם מהווה דרך מסוימת להבטיח שהילדים יקבלו את הטיפול המקיף והמשתלם ביותר שיש. כדי לוודא זאת, ההורים יכולים לקבל 2 סוגים של תגמולים:

  1. תגמול חודשי: במקרים בהם הילד נמצא בבית, התגמול החודשי יעמוד על 5,500 ₪.
  2. אשפוז: במקרים בהם הילד נמצא באשפוז, התגמול החודשי יעמוד על 10,000 ₪. 

כיסוי מהסוג הזה מכסה לעתים קרובות טיפולים כמו פיזיותרפיה ותרופות שונות, אשפוזים במקרה הצורך ועוד. כמו כן, כאשר מצטרפים לסוג הביטוח הזה, יש להורים גישה למנעד רחב של מומחים במקרה שהילדים צריכים טיפול מיוחד כזה או אחר.

כמה עולה ביטוח סיעודי לילדים?

התשובה הקצרה היא: ביטוח סיעודי לילדים לא עולה כסף, הוא מסופק בחינם על ידי קופות החולים – כללית, מאוחדת, לאומית ומכבי. בשנת 2019, בוצעה רפורמה בחוק, וכיום, הורים לילדים על גילאי 18 אינם צריכים לרכוש ביטוח סיעוד לילדים בחברות הביטוח הפרטיות. החל משנת 2019, חברות הביטוח הפרטיות חדלו מלמכור את הפוליסות האלו של ביטוחים סיעודיים לילדים. 

חשוב לציין, ביטוח סיעוד לילד אינו ביטוח אשר ניתן באופן אוטומטי לכלל ההורים באשר הם. על מנת להצטרף למסלול הביטוח הזה, על ההורים לפנות לקופת החולים ולהגיש את הבקשה באופן וולונטרי. אין ממש צורך לערוך השוואת מחירים בין ביטוחים סיעודיים לילדים, מכיוון שהפוליסה היא אחידה וכוללת את אותם הכיסויים בכל קופות החולים. עם זאת, הפרמיות כן עשויות להשתנות בין קופה אחת לשנייה, כך שבדיקתכם בנושא גובה הפרמיות היא אכן אפשרית. 

באילו מקרים מופעלת פוליסת ביטוח סיעוד לילד? 

ביטוח סיעודי לילדים מבטיח חיסכון כלכלי משמעותי בהשוואה לביטוח סיעודי בגילאים מבוגרים עם בעיות בריאותיות שונות.לא נעים לחשוב על זה או לדמיין משהו כזה, אבל לצערנו, ישנם לא מעט מקרים שבהם פוליסת ביטוח סיעוד לילד צריכה להיות מופעלת. על פי סעיף 3 תשע"ו-2015, מצב סיעודי עשוי להיות מוגדר בכמה וכמה מצבים שונים, לרבות מצבים בהם הילד לא מסוגל לבצע פעולות שונות. 

הפעולות הנבדקות הן:

  • תיבדק יכולתו של הילד לקום בכוחות עצמו. 
  • נבדקת היכולת של הילד לעבור ממצב של שכיבה למצב של ישיבה.
  • תיבדק יכולת הילד לעבור ממצב ישיבה למצב עמידה. 
  • ייערכו מבדקים של יכולת הילד להתלבש ולהתפשט. 
  • תיבדק יכולתו של הילד לשלוט על סוגריו. 
  • נערכת בדיקת יכולת הילד להתרחץ, לאכול ולשתות. 
  • תיבדק יכולתו של הילד להתנייד ממקום למקום. 

כאשר הילד מפגין אי יכולת לבצע 3 מתוך 6 הפעולות היומיומית שלעיל (50% מכל פעולה לכל הפחות), סעיף 3 תשע"ו-2015 קובע כי פוליסת הביטוח הסיעודי תופעל. 

הפעלת פוליסה סיעודית: כיצד בודקים את יכולות הילד?

ישנה דרך למדוד את היכולת של הילד לבצע פעילויות יומיומיות בסיסיות, כאשר בישראל נהוג להשתמש במבחן אשר נקרא מבחן ADL (Activities of Daily Living). חשוב להבין מהו מבחן ADL וכיצד הוא משתלב בתהליך הפעלת הביטוח, משום שבמקרים מסוימים, חברות הביטוח עשויות לנסות להתחמק מהפעלת הפוליסה. 

מבחן זה משמש כאשר מגישים בקשה להפעלת הביטוח הסיעודי, כאשר הבדיקה בוחנת פונקציות כמו רחצה, הלבשה, טיפוח עצמאי, שירותים, אכילה וכן ניוד כללי (מעבר למיטה או מהכיסא ולצאת ממנו). במקרים מסוימים, מעבר למבחן ADL, עשויה להידרש גם הערכה תפקודית של מרפא בעיסוק או של מומחים אחרים בתחומם. בתוך כך, ניתן להגיד כי בדיקת ADL נועדה לספק לחברות הביטוח דרך אובייקטיבית להעריך את רמת התפקוד הנוכחית של המבוטחים. 

קבלו סיוע בכל צרכי הביטוח שלכם – המרכז לייעוץ פנסיוני  

בין אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח באופן פרטי, או שמא אתם מעוניינים להצטרף לביטוח הסיעודי בחינם דרך קופות החולים, חשוב לעשות זאת נכון. לא פעם, ההבדלים בין גבהי הפרמיות יכולים להיות משמעותיים, מה שמתבטא בכסף בכיס בסופו של דבר. 

המרכז לייעוץ פנסיוני קורא לכם לקבל ייעוץ ללא התחייבות, לעשות סדר בנושא הביטוחים בבית ואף לחסוך בכסף. המרכז מנוהל על ידי רון מאיר, בעל ניסיון עשיר שנים ומלווה באנשי הצוות המקצועיים ביותר בתחומי הפיננסיים. 

צרו קשר כעת לקבלת מידע נוסף וייעוץ ללא התחייבות – המרכז לייעוץ פנסיוני.