איזה חיסכון הכי משתלם

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

איזה חיסכון הכי משתלםכל החסכונות שלכם יושבים בחשבון העו"ש? אתם מפסידים על כך לא מעט כסף מידי שנה. איזה חיסכון הכי משתלם? בחרנו עבורכם את אחד מאפיקי החיסכון הטובים ביותר בישראל – קרן השתלמות. אם גם אתם שואלים את עצמכם איזה חיסכון הכי משתלם במטרה להעביר את כל חשבון העו"ש לאפיק חיסכון שיניב לכם אחוזי תשואה מידי שנה, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את אפיק החיסכון הטוב ביותר בישראל. חשוב להדגיש שעצמאיים יכולים לפתוח לעצמם קרן השתלמות בכל זמן ללא מגבלה, אך לעומתם עובדים שכירים יכולים להגיע לאפיק חיסכון זה על ידי המעסיק בלבד. מעסיק שלא פותח לעובדיו קרן השתלמות שולל מהם את האפשרות ליהנות מכל היתרונות הגדולים ביותר שיש לאפיק חיסכון זה להציע לחוסכים בו. לכן, אם המעסיק שלכם לא פתח עבורכם קרן השתלמות, זה הזמן לדרוש זאת. עובדים רבים כיום דורשים פתיחת קרן השתלמות כבר בשלב ציפיות השכר. כמו כן מעסיקים רבים כיום מציעים פתיחת קרן השתלמות לכלל העובדים כחלק מתנאי ההעסקה.

 

ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים בגינם רבים מגדירים את קרנות ההשתלמות כאפיקי החיסכון הטובים ביותר בישראל

אז איזה חיסכון הכי משתלם בישראל? קרן השתלמות. קרן השתלמות מבטיחה לכלל החוסכים בה פטור מלא ממס רווח הון ועוד לא מעט יתרונות משמעותיים על פני כל אפיקי החיסכון המקבילים. רגע לפני שנגע בכל היתרונות הגדולים של קרן ההשתלמות, חשוב שתכירו את כלל מאפייניה. ראשית, חשוב לדעת שבתחילת דרכה של קרן ההשתלמות היא יועדה עבור השתלמויות מקצועיות לעובדים בכל התחומים. המטרה המרכזית של קרן ההשתלמות הייתה לחסוך במשך 6 שנים חיסכון לכל עובד שכל מטרתו היא להשתלמויות מקצועיות ושיפור תמידי של כוח העבודה. קרן זו הבטיחה לחוסכים יתרונות משמעותיים על פני כל שאר אפיקי החיסכון השונים במטרה לתמרץ עובדים רבים במשך לעבור השתלמויות מקצועיות ולשפר את יכולותיהם המקצועיות.

מקרנות המיועדות להשתלמויות לימודיות בלבד, לקרנות לכל צורך – השינוי הגדול של קרנות ההשתלמות

עד לפני מספר שנים כל עובד שרצה למשוך את כספי החיסכון שלו בקרן ההשתלמות היה יכול לעשות זאת לצורכי לימודים בלבד, אך כיום המצב שונה. כל עובד שיש ברשותו חיסכון בקרן השתלמות יכול למשוך את כל חסכונותיו לכל מטרה. היתרונות הרבים נשארו, אך מטרת משיכת החיסכון שונתה. נשמע מעניין? ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות באשר לזהותם של הזכאים לפתיחת קרן השתלמות.

 

קרנות השתלמות לעובדים שכירים

כפי שציינו מעלה, עובדים שכירים שהמעסיק שלהם לא פותח עבורם קרן השתלמות, לא יוכלו לעשות שימוש באפיק חיסכון זה כלל. לכן, אם אתם עובדים שכירים והמעסיק שלכם לא פתח לכם קרן השתלמות, אתם יכולים לבקש זאת כחלק מתנאי ההעסקה. עובדים בשני מקומות עבודה שונים ושניהם מפרישים לכם קרן השתלמות? חשוב לדעת שלא תוכלו להפריש לקרן אחת בלבד. לא ניתן להפריש ממקורות שונים לאותה קרן השתלמות, ולכן תהיו חייבים לפתוח קרנות השתלמות שונות. את הקרנות השונות אתם יכולים לנהל באותה חברה ואף באותו מסלול, כך שאין הבדל מהותי בין קרן אחת מאוחדת לבין שתי קרנות מפוצלות. מרבית השכירים שהמעסיק פותח עבורם קרן השתלמות נהנים מהפרשה חודשית משותפת – כ 2.5% מהשכר החודשי על העובד וכ 7.5% מהשכר החודשי על המעסיק.

 

קרנות השתלמות לעצמאיים

בשונה משכירים, עצמאיים יכולים לפתוח באופן עצמאי קרן השתלמות ללא כל בעיה. פתיחת קרן ההשתלמות מחייבת את בעל העסק להציג תעודות המוכיחות כי הוא בעל העסק הרשום. חשוב להדגיש כי גם עסקים קטנים ואפ עוסק פטור זכאים למלוא ההטבות של קרנות ההשתלמות. ומה אם אתם שכירים ועצמאיים גם יחד? עובדים המשלבים עבודה כשכירים וכעצמאיים רשאים לפתוח קרן השתלמות לעצמם ללא כל בעיה. מעבר לכך, עצמאיים רשאים להפקיד חיסכון לקרן ההשתלמות בכל מועד שיבחרו ללא הגבלה. בשומה משכירים שמפרישים כ 10% ממשכורתם מידי חודש, עצמאיים רשאים להפריש את מלוא הסכום בפעימה חד שנתית בלבד. אז איזה חיסכון הכי משתלם? בשורות הבאות נביא את כל היתרונות המשמעותיים ביותר של קרנות ההשתלמות.

 

היתרונות הגדולים ביותר של קרנות ההשתלמות על פני כל חיסכון אחר הם:

  • חיסכון קצר מועד

בשונה מאפיקי חיסכון רבים אחרים, אפיק חיסכון זה כולל יתרונות רבים על אף העובדה שמדובר באפיק חיסכון קצר מועד. לאחר שש שנים מעת פתיחת קרנות השתלמות, החוסכים רשאים למשוך את כל כספי החיסכון ללא תשלום מס רווחי הון כלל, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה.

 

  • פטור מלא ממס רווח הון

כל אפיקי ההשקעה בישראל מחייבים את המשקיעים לשלם 25% מסך כלל הרווחים שלהם. אחד היתרונות הגדולים ביותר של קרן השתלמות הוא העבודה שהחוסכים במסלול זה פטורים מתשלום מס רווחי הון. כלומר לאחר 6 שנים כל החוסכים בקרנות השתלמות יכולים למשוך את כל כספי החיסכון ללא תשלומי מיסים כלל.

 

  • מגוון מסלולי השקעה שונים לבחירתכם

מתלבטים איזה חיסכון הכי משתלם? קרן השתלמות מאפשרת לכם לבחור בין מבחר עשיר של מסלולי השקעה שונים. כיום יש לא מעט מסלולי השקעה השונים זה מזה בהרכבם ובאחוזי התשואה שהם מצליחים לייצר לבוחרים בהם מידי שנה. רוצים ליהנות מתשואה גבוהה על הכסף שלכם? תידרשו לבחור מסלולי השקעה חשופים למניות. חשוב להדגיש שהתשואה העודפת מגיעה יד ביד עם סיכון גבוה באופן יחסי. חושבים לחסוך במסלול חשוף למניות? ישנם מסלולים שונים עם אחוז חשיפה שונה למניות, כך שתוכלו לבחור את רמת הסיכון המתאימה עבורכם. מנגד, גם אם אתם מסתפקים באחוזי תשואה נמוכים, אך בטוחים יותר, ישנם לא מעט מסלולים שיתאימו לכם.

 

  • אפשרות לקבלת הלוואה בתנאים אטרקטיביים כנגד החיסכון

יתרון נוסף ומשמעותי במיוחד הוא האפשרות לקחת הלוואה כנגד החיסכון שלכם. חשוב להקדים ולומר כי חוסך שבוחר למשוך את כספי החיסכון לפני שמלאו 6 שנים לפתיחת הקרן יידרש לשלם קנס על סך 47%. אז מה עושים אם ממש חייבים את הכסף? ישנה אפשרות של קבלת הלוואה בריבית נמוכה במיוחד כנגד כספי החיסכון שלכם. הלוואה זו ניתנת בשיעור של עד כ 70% מסך החיסכון, ומבטיחה לבוחרים בה יתרונות רבים. ראשית, הבוחרים באפשרות זו ימשיכו לחסוך באפיק החיסכון הטוב ביותר בישראל בתוספת התשואה מההשקעה ושנית, כך ניתן להימנע מקנס משמעותי של 47%.

לסיכום, קרן השתלמות היא החיסכון המתגמל ביותר בישראל

אז אם גם אתם שואלים את עצמכם איזה חיסכון הכי משתלם, דעו כי קרן השתלמות היא אפיק החיסכון הטוב והמשתלם ביותר בישראל. אם גם החסכונות שלכם יושבים בחשבון העו"ש ללא תזוזה, כדאי שתפתחו קרן השתלמות ותתחילו לחסוך חכם. חשוב להדגיש כי סך ההפקדה השנתית מוגבלת, ולא ניתן להפקיד סכומים גבוהים שייהנו מכל היתרונות שצוינו מעלה בכל שנה. לכן, כדאי להתחיל כבר מעכשיו, כך שבשנה הבאה תוכלו להפקיד סכום נוסף שייהנה מכלל ההטבות והיתרונות שציינו לעיל.

איזה חיסכון הכי משתלם