משיכת קרן השתלמות למורים

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

משיכת קרן השתלמות למוריםקרן השתלמות היא אפיק החיסכון הטוב ביותר בישראל. אפיק זה כולל לא מעט יתרונות משמעותיים על פני כל החלופות. אם גם לכם יש קרן השתלמות או שאתם רוצים לפתוח קרן השתלמות בעתיד הקרוב, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל היתרונות הגדולים ביותר של חיסכון בקרן השתלמות, נכיר מקרוב את כל תנאי החיסכון שיאפשרו לכם ליהנות מכל היתרונות, נמנה את כל הזכאים לפתוח קרן השתלמות ונגע בחיסרון הגדול שבהליך משיכת קרן השתלמות למורים או לכלל החוסכים בקרן זו. אז רגע לפני שנצלול לכל התוכן המקצועי, חשוב שתכירו את תחילת הדרך של קרנות ההשתלמות. עד לפני מספר שנים חיסכון באפיק זה של קרנות השתלמות שימוש עבור עובדים שרצו לעבור השתלמויות מקצועיות בתחום עיסוקיהם קרנות אלה ניתנו למטרות לימודים בלבד. אך בשנים האחרונות חלו שינויים בדבר כך שכיום כלל החוסכים בקרנות השתלמות רשאים למשוך את כל כספי החיסכון שלהם לכל מטרה וללא כל פגיעה ביתרונות הגדולים שקרן ההשתלמות מעניקה לכלל החוסכים בה.

 

הכירו את הזכאים לפתיחת קרן השתלמות – שכירים ועצמאיים כאחד

אז רגע לפני שנצלול לעומק הפרטים אודות היתרונות הגדולים של קרנות ההשתלמות בגינן כדאי לכם להתחיל לחסוך באפיק זה, חשוב שתכירו את כל הזכאים לפתוח קרן השתלמות לחיסכון. תחילה חשוב לפתוח ולומר כי עובדים שכירים ועצמאיים נהנים כאחד ממיטב היתרונות של קרנות ההשתלמות. אז מי זכאי ומי לא? ריכזנו עבורכם את כל המידע החיוני באשר לזכאות כלל עובדי המשק.

 

  • זכאות עובדים שכירים

מעסיקים רבים בוחרים לפתוח עבור כלל העובדים שלהם קרנות השתלמות. חשוב להדגיש כי המעסיק אינו מחויב לפתוח קרנות השתלמות לעובדיו, אך ישנם מעסיקים רבים שמבטיחים לעובדים שלהם קרנות השתלמות כחלק מתנאי העסקה. עובדים רבים דורשים פתיחת קרן השתלמות כחלק מציפיות השכר שלהם. המעסיק לא פתח עבורכם קרן השתלמות? אתם יכולים לבקש זאת! עובדים שכירים אינם יכולים לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי אם המעסיק לא מאשר את פתיחתה ומסכים לכלל התנאים הכלולים בכך.

חשוב לדעת – לא ניתן לאחד קרנות השתלמות!

נקודה נוספת שאתם צריכים להכיר באשר לזכאותם של עובדים שכירים היא במקרה של עבודה בשני מקומות עבודה. עובדים בשני מקומות עבודה שונים שמפרישים לכם קרנות השתלמות? חשוב לדעת שאין אפשרות לאחד בין החסכונות. עובדים שכירים שעובדים בשני מקומות עבודה המפרישים להם קרן השתלמות נאלצים להפריד בין קרנות ההשתלמות השונות, אך חשוב להדגיש כי אין כל מניעה לבחור ששתי קרנות ההשתלמות ינוהלו על ידי אותה חברה ואף באותו מסלול בדיוק. אז אם גם אתם עובדים בשני מקומות עבודה שונים המפרישים לכם קרן השתלמות, חשוב שתעקבו אחרי שתי תוכניות החיסכון שלכם.

 

יש לכם עסק קטן? אתם יכולים לפתוח לעצמם קרן השתלמות

דגש אחרון הוא באשר לעובדים שכירים שיש להם עסק קטן ברשותם. עובדים שכירים בעלי עסק, בין שעיקר עבודתם כשכירים ובין שעיקר עבודתם עצמאיים, רשאים לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי. יש לכם עסק? אתם יכולים לפתוח לעצמכם קרן השתלמות וליהנות מלא מעט יתרונות משמעותיים. חשוב להדגיש שגם עוסק פטור רשאי לפתוח קרן השתלמות ולהפקיד אליה מידי שנה את הסכום המקסימלי להנעה ממירב ההטבות באפיק זה.

 

קרן ההשתלמות של המורים בישראל

מורים? משרד החינוך מבטיח למורים קרן השתלמות כבר מהיום הראשון. משיכת קרן השתלמות למורים התאפשרה בעבר למטרות השתלמות בלבד, אך כיום ניתן למשוך את על כספי החיסכון לכל צורך, בדומה לכל שאר העובדים בכל התחומים. באשר למשיכת קרן השתלמות למורים וכן למרבית העובדים במשק נגע מטה במספר דגשים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם מושכים את קרן ההשתלמות שלכם. כעת, נעבור לתנאי הזכאות לקרן השתלמות לעצמאיים.

 

  • זכאות לעובדים לעצמאיים

כפי שציינו מעלה, שכירים ועצמאיים נהנים כאחד מכלל ההטבות של קרנות ההשתלמות. עצמאיים רשאים לפתוח באופן עצמאי קרן השתלמות לעצמם המזכה אותם בכלל הטבות המס המוענקות לחוסכים כולם. חשוב להדגיש כי עצמאיים רשאים להפריש לעצמם את המקסימום השנתי לזכאות בכל ההטבות בכל מועד שירצו. בשונה משכירים שמפרישים מידי חודש סכום קבוע, עצמאיים יכולים להפריש כל חודש סכום קבוע, כל מספר חודשים סכום גדול יותר או אף הפקדה שנתית על סך כל הסכום שזכאי להטבות מס. מרבית העצמאיים מפרישים קרן השתלמות בפעימה אחת או במספר מצומצם של פעימות בכל שנה.

 

הכירו את היתרונות הגדולים של קרן ההשתלמות על פני כל אפיק חיסכון אחר בישראל

לאחר שנגענו בכל הפרטים החשובים אודות הזכאים לפתיחת קרן השתלמות, חשוב שתכירו את כל היתרונות הגדולים ביותר שהיא מעניקה לכלל החוסכים בה.

 

היתרונות לחוסכים בקרנות השתלמות הם:

  • פטור ממס רווח הון

היתרון המשמעותי ביותר של קרנות ההשתלמות הוא העובדה שכלל החוסכים נהנים מפטור מלא ממס רווח הון לאחר 6 שנים ממועד פתיחת החיסכון. החוסכים שמשאירים את כספם בקרן ההשתלמות למשך 6 שנים לא משלמי מס רווח הון בשיעור של 25% מסך כל הרווחים. מחפשים אפיק חיסכון/ השקעה ללא תשלום מס? קרן השתלמות היא התשובה הטובה ביותר עבורכם.

 

  • מבחר עשיר של מסלולי השקעה שונים

קרנות ההשתלמות מאפשרות לכלל החוסכים לבחור בין שלל מסלולי השקעה שונים. ישנם מסלולים אגרסיביים יותר החשופים לאחוז גבוה של מניות, ולעומתם, ישנם מסלולים סולידיים יותר שאינם חשופים למניות כלל. כך או כך, תוכלו לבחור את אפיק החיסכון המתאים ביותר עבור הצרכים האישיים שלכם.

 

  • לשכירים: הפקדה משולבת – כ 2.5% ממשכורת העובד וכ 7.5% מהמעסיק

שכירים נהנים מהפקדה משולבת הכוללת את המעסיק. לא כל ההפרשה החודשית יורדת ממשכורתו של העובד, אלא ברוב המקרים רק כ 2.5% ממנה. את ההפרש משלם המעסיק, לרוב כ 7.5% מסך המשכורת כולה.

 

  • לעצמאיים: הכרה כהוצאה מוכרת לצורכי מס

עצמאיים נהנים מהטבות מס משמעותיות בגין הוצאות לצורך חיסכון בקרן השתלמות. כל בעל עסק רשאי לדווח על הוצאות מוכרות במטרה לקזז אותן מהרווח הנקי, ולשלם מס על הרווח לאחר הורדת ההוצאות המוכרות בלבד. כל ההפקדה השנתית שלכם לטובת חיסכון בקרן השתלמות נחשבת כהוצאה מוכרת, כך שמעבר לפטור המס, תיהנו מעוד הטבות מס בתום כל שנה.

חושבים על משיכת קרן השתלמות למורים? הכירו את האפשרות לקבל הלוואה בתנאים אטרקטיביים במיוחד כנגד החיסכון שלכם

לסיום, חשוב לגעת בנקודה חשובה – משיכת קרן השתלמות למורים ולכל אנשי המקצוע בשוק. אנשים רבים כיום מושכים את קרן ההשתלמות שלהם ללא היכרות עם אחת ההטבות המשמעותיות ביותר שהקרן מעניקה לכל החוסכים בה. קרן השתלמות מאפשרת לחוסכים לקבל הלוואה בריבית נמוכה במיוחד בשיעור של כ 70% מסך החיסכון. הלוואה זו מאפשרת לשמר את כל התנאים של קרן ההשתלמות ללא פגיעה ולקבל הלוואה בריבית אטרקטיבית במיוחד לכל צורך. חשוב להדגיש שהלוואה זו ניתנת גם לחוסכים שעדיין לא עברו 6 שנים ממועד פתיחת קרן ההשתלמות שלהם. משיכת קרן השתלמות למורים ולעובדים רבים טרם 6 שנים לפתיחתה תחייב את המושכים בקנס על סך 47%. לכן, לפני שאתם ממהרים עם משיכת קרן השתלמות למורים, חשוב לבחון את האפשרות לקבל הלוואה בריביות אטרקטיביות במיוחד.

משיכת קרן השתלמות למורים