משיכת קרן השתלמות לפני הזמן – גם אם אתם ממש חייבים את הכסף, כך תוכלו לוותר על משיכה לפני הזמן!

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

קרן השתלמות היא אפיק חיסכון הכולל יתרונות רבים על פני כל החלופות הקיימות במשק. אם גם לכם יש קרן השתלמות או שאתם רוצים לפתוח קרן השתלמות בקרוב, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע סכל היתרונות הגדולים של קרנות השתלמות בישראל, נציג את הדרכים לפתוח קרן השתלמות בתור שכירים ובתור עצמאיים, נגע בסיבה המרכזית בגינה אנשי מקצוע רבים בתחום ממליצים שלא למשוך את כספי קרנות ההשתלמות ועוד. אז רגע לפני שאתם מתחילים בהליך ההפרשה לקרנות ההשתלמות, חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים אודותיהן. אז ראשית, חשוב לדעת שבתחילת דרכן של קרנות ההשתלמות הן יועדו בעיקר להשתלמויות מקצועיות של עובדים. העובדים חסכו במשך שש שנים סכום קטן מידי חודש במטרה לעבור השתלמויות מקצועיות לקידום תעסוקתי לאחר תום שש שנות החיסכון. כספי החיסכון איפשרו לעובדים לבחור קורסים שונים שהם רוצים לעבור או למשוך את כספם בתור משכורת משלימה בגין ירידה בשכר בשנת לימודים.

אפיק החיסכון הטוב ביותר בישראל – פטור מלא ממס רווחי הון!משיכת כספי החיסכון בקרן השתלמות לפני הזמן תחייב אתכם בקנס על סך 47%! קרדיט תמונה: pexels חושבים על משיכת קרן השתלמות לפני הזמן?

כיום, קרנות השתלמות משמשות כאפיק חיסכון לכל דבר ועניין, כך שגם אם אתם לא מתכננים לעבור השתלמויות מקצועיות בכספי החיסכון שלכם, לאחר שש שנים תוכלו למשוך את הסכום שנצבר ללא כל בעיה. חשוב להדגיש ולומר כי כיום כל חוסך בקרן השתלמות רשאי למשוך את כספו לכל מטרה ללא כל הגבלה. נשמע מעניין? בשורות הבאות נכיר את כל הזכאים לקרנות השתלמות ונבין כיצד ניתן לפתוח אותן.

קרנות השתלמות לשכירים ולעצמאיים כאחד

קרנות השתלמות מאפשרות לשכירים ולעצמאיים כאחד ליהנות מכלל היתרונות שהן מציעות. אך הליך ההפרשה לקרנות השתלמות שונה בתכלית בין שכירים לעצמאיים. ריכזנו עבורכם את כל המידע החיוני ביותר שאתם חייבים להכיר, כך שבין אם אתם עצמאיים ובין אם אתם שכירים, תדעו כיצד לפתוח את קרן השתלמות.

  • קרנות השתלמות לשכירים – בידי המעסיק

שכירים? חשוב לדעת שהליך פתיחת קרן ההשתלמות שלכם תלוי במעסיק בלבד. המעסיק אינו חייב על פי חוק לפתוח לכל עובדיו קרנות השתלמות. אך בכל זאת, מקומות עבודה רבים בוחרים להעניק לעובדים שלהם קרן השתלמות כחלק מתנאי ההעסקה של מקום העבודה. המעסיק שלכם אינו מציע פתיחת קרן השתלמות? אתם יכולים לבקש זאת. עובדים רבים כיום דורשים קרן השתלמות כחלק מציפיות השכר ותנאי ההעסקה שלהם. מקומות עבודה רבים בישראל פותחים קרנות השתלמות לכלל העבודים. המעסיק לא מוכן לפתוח לכם קרן השתלמות? לא תוכלו לפתוח קרן השתלמות בכוחות עצמכם. עובדים שכירים שהמעסיק שלהם אינו פותח עבורם קרן השתלמות לא יוכלו ליהנות מכלל ההטבות שהקרן מציעה.

עובדים בשני מקומות עבודה המפרישים קרן השתלמותמשיכת קרן השתלמות לפני הזמן מחייבת את המושכים בקנס כספי משמעותי של כ 47%.

שכירים שעובדים בשני מקומות עבודה שונים? אם בשני מקומות העבודה שלכם מפרישים לכם קרנות השתלמות, חשוב לדעת שלא ניתן להפריש לקרן השתלמות אחת. החוקה בישראל לא מאפשרת להפריש לקרנות השתלמות משני מקורות הכנסה שונים, כך שאתם נדרשים לפתוח שתי קרנות השתלמות שונות. מפרישים לשתי קרנות השתלמות שונות? חשוב לדעת שאתם זכאים לבחור מסלולים שונים ואף חברות שונות להפרשה משני מקומות העבודה ללא כל בעיה. בניגוד למקובל לחשוב, אדם שיש ברשותו שתי קרנות השתלמות אינו מחוייב לחברה אחת או למסלול אחד בלבד.

שכירים ועצמאיים גם יחד

שכירים ועצמאיים גם יחד? במקרה זה גם אם המעסיק שלכם לא פותח עבורכם קרן השתלמות, אתם יכולים לפתוח קרן השתלמות בכוחות עצמכם. עובדים שכירים שמשלבים עסק עצמאי בוחרים לפתוח קרן השתלמות עצמאית ולהפריש לה מידי שנה במטרה ליהנות מהטבות מס. מעבר להטבות המס שקרן ההשתלמות מציעה לכלל החוסכים בה, עצמאיים יכולים להכיר בהפרשות לקרן השתלמות כהוצאה מוכרת, מה שיזכה אותם בהנחה בתשלומי המיסים.

  • קרנות השתלמות לעצמאיים – בידי בעל העסק בלבד!

כפי שציינו מעלה, אפיק חיסכון זה אינו שייך לשכירים בלבד. עצמאיים רבים כיום בוחרים לפתוח לעצמם קרנות השתלמות במטרה לחסוך באפיק החיסכון הטוב בישראל. אז בשונה מהליך פתיחת קרן ההשתלמות של השכירים, הליך פתיחת קרן ההשתלמות של העצמאיים תלויה אך ורק בהם. עצמאי יכול להחליט לפתוח לעצמו קרן השתלמות בכל זמן שיבחר. כמו בו הליך ההפקדה אף הוא בידי העצמאי בלבד. עצמאיים רשאים להפקיד לקרן ההשתלמות שלהם מידי חודש או לבחור בהפקדה שנתית על סך הסכום המקסימלי שניתן להפקיד בכל שנה. הבדל נוסף שחשוב להכיר בו הוא הפרשה משותפת לעומת הפרשה עצמאית בלבד. עובדים עצמאיים מפרישים לעצמם את מלוא סכום החיסכון בעוד עובדים שכירים נהנים מחלוקה עם המעסיק בסכום המופרש מידי חודש.

משיכת כספי החיסכון בקרן השתלמות לפני הזמן תחייב אתכם בקנס על סך 47%!

אז לפני שאתם בוחרים במשיכת קרן השתלמות לפני הזמן ומשלמים 47%, חשוב לבחון את האפשרות של קבלת הלוואה כנגד החיסכון שלכם.
קרדיט תמונה: pexels

חושבים על משיכת קרן השתלמות לפני הזמן? אל תעשו זאת. משיכת קרן השתלמות לפני הזמן מחייבת את המושכים בקנס כספי משמעותי של כ 47%. אחד היתרונות הגדולים ביותר של קרן השתלמות הוא העובדה שאפיק זה מחייב את החוסכים לעמוד בחיסכון של שש שנים. לא מצליחים לחסוך? אפיק זה יחייב אתכם לעמוד בזמנים קבועים כך שתוכלו להגיע לחיסכון יפה לאחר שש שנים. בוחרים במשיכת קרן השתלמות לפני הזמן? דעו שתידרשו לשלם 47% מסך ההפרשה שלכם! אז מה עושים אם אתם חייבים את הכסף? ישנן לא מעט אפשרויות.

הלוואה בריבית נמוכה כנגד החיסכון שלכם

אחת האפשרויות הטובות ביותר היא קבלת הלוואה כנגד סכום החיסכון שלכם. אנשים רבים שלא רוצים למשוך את כספי החיסכון שלהם בקרן ההשתלמות בוחרים בקבלת הלוואה כנגד החיסכון שלהם. הלוואות אלה ניתנות בתנאים נוחים במיוחד, שכן יש בטוחה כנגד הכסף. ככל שההלוואה מוגדרת כהלוואה בטוחה יותר, כך ניתן לקבל ריביות נמוכות יותר. הלוואה זו נחשבת כבטוחה במיוחד, שכן גם אם הלווה יקלע לקשיים כלכליים ולא יצליח להחזיר את ההלוואה, יש ברשותו חיסכון של סכום גבוה מסכום ההלוואה – מה שיאפשר לו לפדות אותה בכל רגע נתון.  אז לפני שאתם בוחרים במשיכת קרן השתלמות לפני הזמן ומשלמים 47%, חשוב לבחון את האפשרות של קבלת הלוואה כנגד החיסכון שלכם.

לסיום, חשוב שתכירו את היתרונות הגדולים ביותר של אפיק החיסכון הטוב ביותר בישראל – קרן השתלמות.

היתרונות הגדולים של קרן השתלמות הן:

  • פטור ממס רווח הון

היתרון הגדול ביותר של קרנות ההשתלמות הוא הפטור מתשלום מס רווח הון. לאחר שש שנים תוכלו למשוך את החיסכון שלכם ללא תשלום של 25% משווי הרווחים.

  • הפרשה חלקית לשכירים

שכירים נהנים מהפרשה משותפת עם המעסיק שלהם. ברוב המקרין מדובר על הפרשה חודשית של 2.5% מצד העובד ועוד 7.5% מצד המעסיק.

  • הוצאה מוכרת לעצמאיים

עצמאיים יכולים להכיר בהפרשה לקרן השתלמות כהוצאה מוכרת, מה שמאפשר להם ליהנות מהטבות מס. הוצאות מוכרות מורדות מההכנסה הנקייה, כך שההכנסה החייבת במס נמוכה יותר.

  • אפיק חיסכון קצר מועד

בשונה מכל שאר אפיקי החיסכון המבטיחים לחוסכים פטור ממס, אפיק חיסכון זה הוא אפיק קצר מועד. לאחר 6 שנים תוכלו לקבל את כל החיסכונות שלכם עם פטור מלא ממס רווחי הון.

קרן השקעות
התקשרו עכשיו!