ביטוח בריאות לתיירים

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות לתיירים לטווח קצר הוא סוג של פוליסה המוצעת לתקופת זמן מוגבלת. ביטוח זה נקרא גם ביטוח רפואי לנסיעות, ביטוח רפואי זמני, ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח בריאות לתיירים לטווח קצר הוא סוג של פוליסה המוצעת לתקופת זמן מוגבלת. ביטוח זה נקרא גם ביטוח רפואי לנסיעות, ביטוח רפואי זמני, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח נסיעות לביקור בישראל ועוד. הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא, המשיכו לקרוא.

בעוד שבארצות הברית ניתן לרכוש ביטוח בריאות לטווח קצר עד שלושה חודשים ובבריטניה ניתן לקנות אותו עד שישה חודשים, מדינות מסוימות מאפשרות לרכוש פוליסת ביטוח לתיירים עד 12 חודשי כיסוי. בישראל, ניתן לשלם על ביטוח בריאות לתיירים לפי משך תקופת השהות שלכם במדינה. בממוצע, תוכלו למצוא פוליסות בעלויות של כ-9 ₪ – 12 ₪ ליום.

הבדלים בין ביטוח בריאות לתיירים לבין ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח בריאות לתיירים הוא סוג של ביטוח נסיעות, המכסה הוצאות רפואיות שנגרמו למטייל במקרה חירום. בהיבט זה של הדברים, ביטוח זה מגן על נוסעים מפני הפסדים כספיים במקרה שהם צריכים טיפול רפואי בזמן שהם בחו"ל.

ביטוח נסיעות לחו"ל, לעומת זאת, הוא סוג של ביטוח נסיעות המכסה את הנוסעים מהפסדים כספיים המתרחשים עקב נסיבות שאינן בשליטתם כגון אובדן או גניבה של כבודה, עיכובים וביטולי טיסות, אובדן או גניבה של כבודה וכו'.

לבחור בין סוגי פוליסות ביטוח לתיירים

אם אתם מטיילים, תצטרכו לבחור בין סוגים שונים של ביטוחי בריאות וביטוחי נסיעות לחו"ל. הבדל עיקרי הוא, שביטוח בריאות לתיירים אינו מקיף כמו ביטוח נסיעות לחו"ל. הנוסעים יצטרכו לשלם יותר אם הם רוצים כיסוי בינלאומי, אבל זה יהיה שווה את זה, כי הם יכולים לקבל יותר סוגי כיסוי והטבות שונות.

ההטבות משתנות מפוליסה לפוליסה ותלויות בצרכים שלכם וסוג הכיסוי שתצטרכו. לדוגמה, פוליסות מסוימות מכסות רק מקרי חירום, בעוד שאחרות מכסות טיפול שגרתי כגון ביקורי רופא, אשפוז ותרופות מרשם.

מה מכסה ביטוח בריאות לתיירים לטווח קצר?

ביטוח בריאות לתיירים לטווח קצר הוא סוג של ביטוח נסיעות המכסה את המטייל לפרק זמן מסוים, לרוב עד שנה. ביטוח מסוג זה בדרך כלל זול בהרבה מביטוח בריאות נסיעות רגיל, והוא נותן למטיילים שקט נפשי שהם יהיו מכוסים במקרה שמשהו חלילה ישתבש.

סוג זה של ביטוח בריאות לטווח קצר מושלם עבור כל מי שרוצה לצאת לחופשה, אך לא רוצה להוציא יותר מדי כסף על ביטוח יקר שלא לצורך (כמו ביטוח נסיעות מקיף לחו"ל). ביטוח בריאות לתיירים גם נהדר עבור אנשים שמבקרים משפחה או חברים בחו"ל או בארץ, אבל שוקלים להאריך מעט את הביקור שלהם. מאחר שבדרך כלל משלמים לפי כמות הימים שאתם שוהים במדינה, לרוב יהיה ניתן להאריך את משך השהות שלכם במקרה שכך תחליטו.

מי רוכש פוליסת ביטוח בריאות לתיירים?

ביטוח בריאות לטווח קצר הוא סוג של ביטוח שנועד לכסות לתקופה זמנית. לרוב הוא נרכש על ידי אנשים שמבקרים בארץ למשך פחות מ-6 חודשים. הוא מציע כיסוי להוצאות רפואיות שנגרמו במסגרת הזמן של הפוליסה, וניתן להשתמש בו לביטוח של מצבים קיימים. לרוב פוליסות ביטוחי הבריאות לטווח קצר יש תקופת המתנה לפני שהן מתחילות, מה שאומר שתצטרכו להמתין פרק זמן מסוים לפני מתן הטבות כלשהן.

הפוליסה תכסה בדרך כלל רק טיפול חירום ואשפוז, ולכן היא אינה מציעה כיסוי מקיף כמו שעושה ביטוח בריאות מסורתי. ביטוח בריאות לטווח קצר הוא גם הרבה יותר יקר מתוכניות רגילות, אבל הוא יכול להיות מאוד מועיל במצבי חירום או אם אתם נתקלים באיזשהו בלת"מ רפואי. חשוב לציין, פוליסות אלו אינן נועדו להחליף תוכניות ביטוח בריאות לטווח ארוך, אלא מספקות שכבת הגנה נוספת לנוסעים שצריכים לקנות פוליסה במדינת היעד שלהם.

כמה עולה ביטוח בריאות לתיירים ובמה המחיר תלוי?

עלות ביטוח הבריאות מומלץ תלויה במספר גורמים כגון גיל, הכנסה וסוג התוכנית, אופי ואורח החיים של המטיילים, היסטוריה רפואית, בעיות רפואיות קיימות ועוד. באופן כללי, תייר יכול לצפות לשלם בין 5-100 דולר ליום עבור כיסוי בינלאומי, בעוד שבישראל המחירים לרוב יהיו זולים יותר. בישראל, תוכלו למצוא חברות ביטוח המספקות כיסוי בעלויות ממוצעות של כ-9 ₪ – 12 ₪ ליום.

כדי להכיר יותר את המחירים הממוצעים בשוק לפוליסות הביטוח השונות, יהיה כדאי לסקור מעט את הרשת ולעבור על כמה פורטלים אינטרנטיים. תוכלו למצוא באינטרנט מחשבונים של ביטוחי בריאות מסוגים שונים, מחירון ביטוח בריאות לתיירים ועוד מידע רב ומועיל.

למה חשוב לרכוש ביטוח בריאות לתיירים?

בכמה מילים הכי פשוטות, ביטוח בריאות לתיירים נועד להגן עליכם מפני הבלתי צפוי. בסופו של דבר, מקרים של "חוקי מרפי" תמיד יכולים לקרות, ואנחנו לעולם לא יכולים לדעת מה יביא אתו המחר. בתוך כך, אתם רוצים לדעת שאם יש לכם מקרה חירום רפואי בחו"ל וצריך חלילה להתאשפז, ביטוח הבריאות יכסה את עלויות האשפוז שלכם וכל ההוצאות הנלוות, לרבות טיפולים רפואיים.

חשוב לציין, למדינות שונות יש מערכות רפואיות שונות ולחלק מהמדינות אין הסכם הדדי עם כלל המדינות. המשמעות היא שאם אתם חולים או נפצעים בעת נסיעה במדינה זרה וצריך להתאשפז, העלויות יכולות להיות אסטרונומיות. חשוב לקחת זאת בחשבון, ולבדוק מול חברת הביטוח מה פוליסת הביטוח שלה כוללת ובאילו מקרים ומדינות ניתן להפעיל את הביטוח.

מה עדיף, ביטוח נסיעות לחו"ל או ביטוח בריאות לתיירים?יהיה כדאי לסקור מעט את הרשת ולעבור על כמה פורטלים אינטרנטיים. תוכלו למצוא באינטרנט מחשבונים של ביטוחי בריאות מסוגים שונים, מחירון ביטוח בריאות לתיירים ועוד מידע רב ומועיל

ביטוח נסיעות הוא סוג של ביטוח המכסה את הסיכון לתאונות, פציעות או מחלות שעלולות להתרחש בזמן נסיעה לחו"ל. רמת וסוג הכיסוי יהיו תלויים בפוליסה שתרכשו ובמה שמדינת היעד שלכם דורשת מהמבקרים כדי להיכנס לגבולותיה.

ביטוח בריאות לתיירים מספק גישה לשירותי בריאות במדינת היעד עבור כל בעיה רפואית שעלולה להתרחש במהלך נסיעתכם. ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה. היעד, משך השהייה, מצבים רפואיים וגורמים נוספים צריכים להילקח בחשבון.

מה אם נוסעים למשך של יותר מ-90 ימים?

אם אתם נוסעים למשך של פחות מ-90 יום ואין לכם ביטוח בריאות בארץ מולדתם, אז רצוי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל וגם ביטוח בריאות לתיירים. אם אתם נוסעים ליותר מ-90 יום, כדאי לבדוק את העלויות של ביטוחים לתיירים לטווח ארוך. ייתכן שתוכלו לקבל הטבות כאלו ואחרות.

בסופו של דבר, כשנוסעים לחו"ל ומבקרים במספר מדינות שונות, תמיד כדאי לעשות ביטוח נסיעות מקיף ככל האפשר. זה יכסה אתכם עבור כל הוצאות רפואיות שעלולות להיווצר בעת נסיעה. עם זאת, אם אתם שוהים רק במדינה אחת, אז יכול להיות זול יותר לרכוש ביטוח בריאות לתיירים במקום.

המלצת השוואת מחירים עבור ביטוח בריאות לתיירים

ביטוח בריאות לתייריםבשורה התחתונה, השוואת מחירים עבור ביטוח בריאות לתיירים חשובה מכיוון שהיא יכולה לעזור לכם לאתר את המחיר הטוב ביותר עבור הצרכים האישיים שלכם. בתוך כך, חשוב להשוות מחירים לביטוח בריאות לתיירים מכיוון שיש הרבה סוגים שונים של פוליסות.

הדרך הטובה ביותר להשוות מחירים עבור ביטוח בריאות לתיירים היא באמצעות כלי השוואה מקוון, אתרי אינטרנט, פורטלים שונים ועוד. כלים אלו יספקו לכם רשימה של כל החברות באזורכם המציעות כיסוי מסוג זה. לאחר מכן תוכלו לבחור איזה מהביטוחים מתאים לכם ביותר ולגלות כמה זה יעלה לפני שתמשיכו הלאה לרכישת פוליסה.

ביטוח בריאות לתיירים כשמו כן הוא, נועד עבור תיירים אשר מעוניינים לבקר בישראל, אבל רוצים לעשות את זה בראש שקט ובידיעה מוחלטת שישנם שירותים רפואיים הניתנים להסתמכות עליהם. מהי הפוליסה הזו, למי היא מיועדת ולכמה זמן תקפה? הנה כל המידע שאתם צריכים בנושא – קראו במדריך לפניכם.

על פי החוק בישראל, ביטוח בריאות לתיירים מיועד לתיירים אשר גילם הוא עד 75. תיירים אלו אשר רוכשים את סוג הביטוח הנ"ל, הינם תיירים אשר לרוב מגיעים לישראל למשך 7 ימים לפחות. כאשר תיירים רוכשים את סוג הביטוח הזה, הם יכולים לקבל שירותי בריאות כאן בישראל ללא כל תלות בביטוח הבריאות שיש להם במדינה בה הם מתגוררים. בתוך כך, קיימים מספר עקרונות שעליהם ביטוח בריאות לתיירים מושתת, ואלו הם: 

  1. הוצאות רפואיות: אלו כוללות הוצאות המאופיינות עם שירותים רפואיים ובדיקות, אם כי מדובר על שירותים אשר ניתנים שלא בזמן אשפוז.
  2. ייעוץ רפואי: ייעוץ זה ניתן בהשתתפות עצמית של 35.00 ₪.
  3. טיפול שיניים: הכוונה היא בד"כ לטיפולי חירום עד 700 ₪ במרפאות הכלולות בהסכם. 
  4. הוצאות אשפוז: הכוונה היא להוצאות במהלך אשפוז עד 90 ימים בבתי חולים ציבוריים.
  5. תרופות: אלו ניתנות בעלות של עד 700 ₪ לאותה תקופת ביטוח, כאשר המבוטח נדרש לשלם השתתפות עצמית של 17.50 ₪. 
  6. בדיקות מעבדה: אלו יכללו צילומים מסוג א.ק.ג, רנטגן, גבסים ותחבושות.
  7. העברת גופה: במקרה הצורך, חלילה, ביטוח בריאות לתיירים יכלול גם העברה של גופה לארץ המוצא בעלות של עד 18,000 ₪. 

 יש לציין, קופות החולים המספקות את שירותי הבריאות למבוטחי ביטוח תיירים הן: מכבי או כללית. כמו כן, חלק מהשירותים הנ"ל מסופקים בהתאם לתקופת הביטוח ובגבולות האחריות. 

מה עוד כולל ביטוח בריאות לתיירים?

בעידן הנוכחי, מומלץ מאוד לוודא כי ביטוח בריאות לתיירים כולל גם כיסוי קורונה. יחד עם העובדה שישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם שהצליחה להתמודד כ"כ היטב עם הנגיף, עדיין הנגיף קיים במדינה ובעולם. לכן, חשוב לרכוש ביטוחי בריאות לתיירים אשר כוללים כיסוי לנגיף הקורונה וכן מחלות אחרות. 

 כמו כן, בהתאם לסוג הפוליסה הנרכשת, ביטוח בריאות לתיירים עשוי לכלול גם פינוי באמבולנס במקרה הצורך, כמו גם ביקור אצל רופאים מומחים בתחומי רפואה שונים. בסופו של דבר, הביטוח הרפואי לתיירים כולל סוגי כיסויים אשר נועדו לחסוך עשרות אלפי שקלים בכיס. כאשר מבקרים בארץ זרה, לא משנה אם בישראל או במדינה אחרת, חשוב תמיד לרכוש פוליסה מסוג זה. כך, אפשר לטייל בראש שקט. 

כיצד לבחור בסוג הביטוח הנכון לתיירים? 

באופן כללי, הכיסויים של ביטוחי הבריאות לתיירים הם כמעט אחידים, מכיוון שרוב חברות הביטוח מציעות את אותן הפוליסות ברוב המקרים. עם זאת, כן חשוב למצוא את הכיסוי המתאים כדי שאם משהו יקרה, יטפלו בכם כראוי. בתוך כך, הפקטור הראשון שצריך לקחת בחשבון הוא משך התקופה שתבקרו בישראל. כלל האצבע הוא, שתוכניות ביטוחים קצרות הן יקרות יותר. ככל שתצטרכו תקופת ביטוח ארוכה יותר, ככה תוכלו להוזיל את המחירים של הפוליסות.

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את סוגי הפעילויות שתיקחו בהן חלק בזמן שאתם שוהים בישראל. למשל, אנשים שהם חובבי אקסטרים עשויים לרצות לשקול רכישת הרחבות לפוליסת הביטוח. הביטוחים הסטנדרטיים לתיירים בדרך כלל אינם כוללים רכיב של סיכון כמו פעילויות אקסטרים, ככה שחשוב לברר זאת מראש ולרכוש הרחבת ביטוח במקרה הצורך.

כיצד רוכשים ביטוח רפואי תיירים?

ביטוח בריאות לתיירים הוא סוג של ביטוח נסיעות, המכסה הוצאות רפואיות שנגרמו למטייל במקרה חירום. בהיבט זה של הדברים

על מנת לרכוש ביטוח רפואי לתיירים, יש לבקר באחד מאתרי האינטרנט של חברות הביטוח הפרטיות המובילות בישראל. בדרך כלל, הביטוחים האלו נמכרים באופן מקוון, מה שיכול לחסוך לאנשים המון זמן יקר, משאבי אנרגיה וטרטורים שונים. באופן הזה של רכישת ביטוח בריאות אונליין, ניתן לצלוח את התהליך תוך דקות בודדות. 

כמו כן, חברות הביטוח הפרטיות בישראל מאפשרות גם רכישת ביטוחי בריאות וביטוחים רפואיים עבור ישראלים המעוניינים לשהות בחו"ל למטרת נופש, פעילויות שונות, נסיעות עסקים וכולי. בין אם אתם צריכים לרכוש פוליסה עבור תיירים ישראלים אשר טסים לחו"ל, או עבור תיירים זרים המגיעים לבקר בישראל, ההמלצה הכי נכונה היא לעשות זאת בצורה מקוונת. 

כמה עולה ביטוח בריאות לתיירים? 

כאשר מדברים על מחירי ביטוח בריאות לתיירים, העלויות מאוד תלויות בסוג הביטוח הרפואי הנדרש למבוטחים. בדרך כלל, צריך לצפות לשלם בין הטווח של כמה מאות שקלים ל-7 ימים עבור כיסוי רפואי בישראל ובמדינות אחרות בעולם. באופן כללי, גורמים כמו גיל, מצבים בריאותיים שונים ופרמטרים אחרים עשויים להשליך על מחיר הביטוח.

ההמלצה הכי נכונה היא לערוך השוואת מחירים בין חברות ביטוח רפואי לתיירים. לעיתים ניתן לחסוך כמה שקלים ליום, בפעמים אחרות גם מאות שקלים על הביטוח. למשל, במקרים בהם טסים עם הילדים, מה שיכול להוביל לעלויות ביטוח מאוד גבוהות במצטבר. אם אתם טסים כקבוצה של אנשים, אסור לוותר על השוואה בין חברות ביטוח רפואי לתיירים. כאשר מדובר על קבוצת אנשים, עם ההשוואה הנכונה, החיסכון יכול להתבטא באלפי שקלים. 

קבלו סיוע נוסף – המרכז לייעוץ פנסיוני 

מתכננים לבקר בישראל, אבל לא יודעים איזה סוג ביטוח עליכם לרכוש? עומדים לטוס מישראל לחו"ל, אבל לא בטוחים מה הפוליסה שעשוי להתאים לכם? ככה או ככה, חברת המרכז לייעוץ פנסיוני מזמינה אתכם לקבל סיוע נוסף בחינם.

ללא עלות וללא התחייבות, צוות המרכז לייעוץ פנסיוני ישמח לספק לכם את המידע שיעשה לכם סדר בנושא הביטוחים בארץ. המרכז מנוהל על ידי רון מאיר ואנשי מקצוע מומחים בתחומם, עם ניסיון עשיר וכל הכלים הנדרשים להתאמת הפוליסות הנכונות לכם. 

צרו קשר לקבלת מידע נוסף. 

ביטוח בריאות לתיירים