ביטוח בריאות לתינוק

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות לתינוק יכול להיות נושא מבלבל, אבל זה לא חייב להיות ככה. מאחר שיש הרבה סוגים שונים של תוכניות וכיסויים זמינים

מאחר שמדובר באוצר הכי גדול ויקר שיש לנו, יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון כשזה מגיע לאבטחת בריאות התינוק. אחת ההחלטות החשובות ביותר היא איזה סוג ביטוח בריאות תרכשו עבור הקטן או הקטנה שלכם, עלות הביטוח, הטבות שונות שתקבלו בחלק מהחברות ועוד.

ביטוח בריאות לתינוק יכול להיות נושא מבלבל, אבל זה לא חייב להיות ככה. מאחר שיש הרבה סוגים שונים של תוכניות וכיסויים זמינים, אז עדיף להבין איזו מהן מתאימה לכם ולתינוק שלכם לפני שאתם מקבלים החלטות כלשהן. ואם אתם הורים, אז אתם יודעים כמה חשוב לטפל בילד שלכם. זו הסיבה שכל כך חשוב שתהיה לכם פוליסת ביטוח בריאות לתינוק.

מה מכסה ביטוח בריאות לתינוק?

תוכנית ביטוח בריאות טובה לתינוק תכסה את העלות עבור ביקורי רופא, אשפוזים, מרשמים ושירותים רפואיים רבים אחרים. עדיף אם התוכנית תכסה גם טיפולי יולדות וטיפול רגשי ליולדת, מאחר שרבות מהיולדות מוצאות עצמן בתקופות לא פשוטות לאחר הלידה. בתוך כך, חברות הביטוח יגבו תעריפים שונים בהתאם לגיל ילדכם ולמקום מגוריכם, ההיסטוריה הבריאותית שלכם, המצב הבריאותי של התינוק ועוד.

בהיבט זה של הדברים, פוליסת בריאות טובה תוודא שלילדכם תהיה גישה מלאה או כמעט מלאה לשירותי הבריאות השונים. הדבר הראשון שיש לשקול הוא, האם אתם רוצים פוליסה המכסה רק שירות רפואי בסיסי, או שמא תרצו פוליסות המכסות גם אשפוז, הוצאות רפואיות גדולות, תרופות שלא בסל התרופות ועוד.

באיזה שלב צריך לעשות ביטוח בריאות לתינוק?

בשורה התחתונה, אף אחד מאיתנו לא מעוניין להעלות בדעתו מצב שבו הרך הנולד זקוק לטיפול רפואי מורכב, ואין כיסוי רפואי מתאים. הרבה משפחות נוטות לשכוח לטפל בהיבט של הביטוח, או שמא נוטות לדחות את רכישת הפוליסה למועד מאוחר יותר.

אם כבר יש לכם ביטוח בריאות פרטי, תוכלו בקלות לצרף את התינוק לביטוח הקיים שלכם (ניתן לעשות זאת עד גיל 3-4 חודשים). בסופו של דבר, ככל שתקדימו לבטח את התינוק שלכם, ככה תדעו ותהיו שקטים שהוא מקבל את הכיסוי ההולם. טיפ מאיתנו, אל תדחו את מועד רכישת הפוליסה, אין טעם להתגרות בחוקי "מרפי".

ביטוחים וחבילות הריון ליולדת

באיזה שלב צריך לעשות ביטוח בריאות לתינוק? בשורה התחתונה, אף אחד מאיתנו לא מעוניין להעלות בדעתו מצב שבו הרך הנולד זקוק לטיפול רפואי מורכב
מנורה מבטחים בע"מ – סקירה על החברה

אם אתם מחפשים חבילות הריון ליולדת, חשוב להכיר מה חבילות אלו כוללות ועד כמה הן כדאיות להורים הטריים. אם כלולות הטבות לידה, התוכניות לשירותי בריאות נוספים של כלל קופות החולים כוללות "חבילת היריון ולידה". החבילות האלו מאפשרות לך להנות משירותים שונים במהלך ההיריון ועד לששה חודשים לאחר הלידה שלך.

התוכניות המורחבות כוללות גם זכאויות שונות לתקופת ההיריון והלידה, וזאת מעבר ובנוסף לחבילת ההיריון והלידה עצמה. חבילות עשויות לכלול סקירת מערכות, ייעוץ הנקה, הבראה ליולדת ובדיקות גנטיות וכולי. יש לציין, כי חבילות הריון מהסוגים האלו לא תמיד יכללו פוליסת ביטוח בריאות לתינוק עצמו.

כדאי לרכוש ביטוח בריאות פרטי לתינוק?

מאחר שמדובר כנראה בדבר הכי חשוב לנו בעולם, אכן מומלץ לרכוש באופן פרטי את ביטוח הבריאות לתינוק. חשוב להבין, ביטוח הבריאות של התינוק שלכם הוא בעצם מערך שלם אשר כולל שירות ליולדת ולהורים הטריים, ליווי צמוד, ייעוץ במקרים שונים, טיפולים ואפילו ניתוחים. אמנם קופות החולים בישראל מציעות שירות רפואי מצוין, אבל רובנו (כולל התינוקות שלנו) זקוקים לשגרת טיפול בסמיכות כזו או אחרת, והעומס הרב בקופות החולים מייצר סיטואציה בעייתית.

וזו הסיבה העיקרית לכך שיהיה כדאי לרכוש ביטוח בריאות פרטי לתינוק. כאשר יש לכם ביטוח בריאות פרטי, אתם זוכים לזמינות הרבה יותר גבוהה של תורים, נהנים מייעוץ הניתן על ידי רופאים ומנתחים מומחים בתחומם ועוד. אמנם הביטוח יהיה יקר יותר מאשר הביטוח הניתן ע"י המדינה, אבל כאשר מדובר בתינוק, אין מקום לפשרות, יהיה בפעמים רבות עדיף לשלם על ביטוח פרטי.

כמה עולה ביטוח בריאות לתינוק?

כאשר מדברים על ביטוח בריאות לתינוק, רוב האנשים אוטומטית חושבים שמדובר בשירות אליטיסטי אשר עולה המון כסף ואולי אפילו יהיה מיותר עקב מחירו הגבוה. אז, אנחנו שמחים לבשר לכם, שאם חשבתם ככה – טעיתם. מחיר ביטוח בריאות לתינוק יעלה לכם בין 28 ₪ ל-45 ₪ בחודש.

הפוליסות, במחירים האלו כוללות סעיפים שונים כמו ניתוחים, השתלות בחו"ל, טיפולים תרופתיים למיניהם ועוד. ללא ביטוח מהסוגים האלו, הורים עלולים למצוא את עצמם נאלצים לשלם עשרות אלפי שקלים בכל מיני מקרים ומצבים בריאותיים שונים.

מה היתרונות של רפואה פרטית?

רפואה פרטית היא סוג של טיפול רפואי שניתן על ידי קליניקה רפואית פרטית. טיפול זה בדרך כלל יקר יותר משירותי בריאות ציבוריים בעולם ובמיוחד בארה"ב, אבל בישראל ביטוח בריאות פרטי לתינוק זול משמעותית ממדינות אחרות בעולם. בתוך כך, היתרונות של רפואה פרטית הם איכות טיפול גבוהה יותר, שביעות רצון מוגברת של המטופלים, תורים ארוכים יותר שלא מרגישים כמו "פס ייצור" של מטופלים, גישה טובה יותר לטיפולים מתקדמים ועוד.

רפואה פרטית היא ההיפך משירותי בריאות ציבוריים. שירותי בריאות פרטיים הם סוג של טיפול רפואי שאינו ממומן על ידי הממשלה, אלא מתוך כיסם הפרטי של בעלי הקליניקות. בהיבט זה, היתרונות של הרפואה הפרטית הם, ראשית, שהיא עוזרת לאנשים עם כיסוי לקבל טיפול לבעיות הבריאותיות שלהם. כמו כן, הרפואה הפרטית גם עוזרת לצמצם את רשימות ההמתנה לתורים ארוכים בתחומי רפואה שונים.

מה עוד כוללות פוליסות ביטוח בריאות לתינוק?

פוליסות ביטוח בריאות לתינוק כוללות, בין היתר, סעיפים שונים עבור ביטוח בריאות לתינוק וכמובן גם מחיר שונה לכל סעיף. חלק מהחברות יכולות לכלול בפוליסות שלהן טיפול בהרטבת לילה או טיפול באומנות, כמו גם טיפול באמצעות בעלי חיים או טיפול על ידי פסיכותרפיסט. כמו כן, חלק מחברות הביטוח מציעות פוליסות ביטוח בריאות לתינוק הכוללות ריפוי בעיסוק על ידי קלינאי תקשורת, ייעוץ הוראה מתקנת, שירותי פסיכולוגים ועוד.

ישנן גם פוליסות ביטוח בריאות לתינוק שמציעות טיפולים כמו שחייה טיפולית, הידרותרפיה, רכיבה טיפולית בחוות סוסים ייעודיות, אפילו טיפול בהפרעות אכילה וכולי. כאמור, המחירים לפוליסות האלו ינועו בין 28 ₪ ל-45 ₪ לחודש, בממוצע. ולאחר שהבנו מה כוללות הפוליסות השונות, בואו נבין כיצד לאתר חברת ביטוח מתאימה לצרכים שלכם ושל התינוק.

טיפים לאיתור חברת ביטוח בריאות לתינוקות

חשוב לדעת שביטוח בריאות לילדים מגיע בשתי צורות שונות: פרטית וציבורית. בתוך כך, בחירת חברת ביטוח הבריאות המתאימה לתינוק יכולה להיות משימה לא פשוטה. הגישה הטובה ביותר היא להתחיל בצמצום הבחירות שלכם על ידי שאילת כמה שאלות בסיסיות. למשל, האם בהיסטוריה המשפחתית שלכם יש לכם נטייה גנטית למחלות כאלו ואחרות? אם כן, אז כדאי לקבל הצעות מחיר מחברות המתמחות בכיסוי מתאים.

כמו כן, כדאי לבדוק איזה סוג כיסוי אתם צריכים. אם אתם רוצים את המינימום, בחרו תוכנית קופת חולים שאינה מכסה טיפולים והליכים רבים ויש לה פרמיה חודשית נמוכה יותר. עם זאת, אם אתם רוצים לקבל כיסוי רחב יותר לדברים כמו טיפול יולדות או טיפול בבריאות הנפש, אז חפשו תוכנית שמציעה את ההטבות הללו ויש לה פרמיה חודשית גבוהה יותר.

ביטוח בריאות לתינוק הינו דבר קריטי. אנחנו מצד אחד מבוטחים דרך קופות החולים (חובה), אך במקרים רבים הביטוח של קופות החולים אינו מספק, ואינו עונה על הצרכים הבסיסיים כמו סל תרופות, מימון מחלות קשות, השתלת איברים ועוד. לכן, חברות ביטוח פרטיות מציעות את שירותיהן, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח בריאות לתינוק דרך גופים פרטיים. 

ביטוח בריאות לתינוק – ביטוח ממלכתי

כל תושב ישראל מבוטח בביטוח בריאות דרך קופת חולים, גם אם קיים פיגור בתשלומים עדיין יהיה זכאי תושב ישראל לממש את הזכויות שלו. ביטוח ממלכתי תקף גם על ילדים, מיום הולדת התינוק הוא כבר משויך לקופת חולים בה מבוטח ההורה. עם זאת רבים בוחרים לבטח את עצמם וילדם בביטוח פרטי. סל השירותים הכלול בביטוח ממלכתי הוא רחב, אבל אינו מלא. יש לא מעט מחלות ותרופות שאינן כלולות בסל, חלק מהדברים עשוי להיות מסובסד. סל השירותים מתעדכן משנה לשנה, אבל בסופו של דבר רבים בוחרים לבטח ביטוח בריאות לתינוק בביטוח פרטי כדי לקבל כיסוי מלא.

גובה תשלום עבור ביטוח בריאות משתנה, והוא חובה. גובה התשלום הוא ביחס לניכוי בשכר (עבור שכירים), או בהתאם לגובה השכר אצל עצמאיים ובהתאם לתעסוקתו. את ביטוח הבריאות משלמים לביטוח לאומי על ידי הפקדה חודשית, או תשלום שנתי.

למה צריך ביטוח בריאות לתינוק?

ביטוח בריאות ממלכתי בהחלט עונה על צרכים שונים, גם קופות החולים מבצעות עבודה מעולה ויש היצע רחב של רופאים. כאשר מדובר על תינוק, אנחנו רוצים לקבל את היחס המלא, ולבחור בשירות רפואי שזמין לנו גם למצבים "פשוטים" וגם למקרים חמורים. יש לציין, לצערנו יש תינוקות שחולים בגילם הצעיר ומימון טיפול רפואי עבור מחלות שאינן כלולות בסל יכול להגיע למאות אלפי שקלים בקלות. 

ביטוח בריאות פרטי נמצא בהיקפי כיסוי שונים בהתאם למסלול בו בחרתם. השירות כולל ייעוץ טלפוני, ייעוץ צמוד, טיפולים, ניתוחים, תרופות וזמינות גבוהה לתורים ביחס להמתנה אצל קופות החולים השונות. כמו כן, מבוטחי ביטוח בריאות לתינוק בביטוח פרטי יכולים להנות מייעוץ מקצועי על ידי מנתחים מובילים. ביטוח בריאות לתינוק שהוא פרטי יהיה בהכרח יקר יותר מאשר המסלול המוצע על ידי המדינה, בהמשך נציין תעריפים.

מהם סוגי ביטוחי הבריאות לתינוקות?

כאשר מדברים על ביטוח בריאות לתינוק, רוב האנשים אוטומטית חושבים שמדובר בשירות אליטיסטי אשר עולה המון כסף ואולי אפילו יהיה מיותר עקב מחירו הגבוה

את הביטוח הממלכתי אנחנו כבר מכירים, אבל עד כמה שונה ביטוח פרטי מביטוח ממלכתי? חברות פרטיות לצד קופות החולים מפעילות ביטוחי בריאות עבור ילדים, תינוקות ומבוגרים כאחד. בקופות החולים יש לנו מסלולים נרחבים יותר, כמו אצל מכבי שירותי בריאות – "מכבי שלי", או ביטוח משלים אחר של קופת חולים כללית "פלטינום". לצד ההרחבה של קופות החולים אפשר לראות בחירה מרובה בביטוחים פרטיים בגלל זמינות התורים וההרחבות שאותן חברות מעניקות.

ביטוחי בריאות אצל חברות פרטיות מגוונות, לנו יש את הבחירה בין המסלולים השונים המיועדים לתינוקות. הפוליסות של חברות הביטוח מכילות היקף רחב יותר, הן מספקות מענה למקרים רבים שקופות החולים לא יכולות לספק מענה. לדוגמא, מימון תרופות שאינן בסל התרופות, כיסוי טיפולים בחו"ל, תורים לרופאה דחופה, בדיקת MRI בזמינות גבוהה. 

ריכזנו עבורכם מספר טיפולים שכלולים בסל של ביטוח בריאות לתינוק:

  1. טיפול התפתחותי לאחר אבחון בעיית התפתחות על ידי רופא מוסמך. החברה מממנת טיפול על ידי רופא בעיסוק, פסיכולוג, טיפול תנועתי, טיפול באומנות, רכיבה טיפולית, שחייה טיפולית, פסיכותרפיסט ועוד.
  2. ייעוץ אונליין – ייעוץ זמין בכל שעות היממה באמצעות צ'אט עם רופא. ככה תוכלו לקבל את המידע אליו אתם נזקקים בצורה זמינה. חשוב לבחון את גובה הזמינות בין החברות השונות, חלקן מציעות מענה תוך מספר דקות ואילו אחרות עד 90 דקות. 
  3. השתלות – פעמים רבות תינוקות נזקקים לעבור השתלת איברים, מימון השתלת איברים יכול להגיע למאות אלפי שקלים, וכמו כן זמן ההמתנה הוא קריטי. באמצעות ביטוח בריאות לתינוק דרך חברה פרטית תוכלו לקבל מימון מלא. 
  4. ביטוח מחלות קשות – ביטוח מחלות קשות הוא ביטוח שנועד לתת מענה למקרים של גילוי מחלות כמו סרטן, אי ספיקת כבד, מחלה בכליות, בעיות נוירולוגיות ועוד.

סוגי ביטוח בריאות לתינוק

יש לא מעט חברות פרטיות המציעות ביטוחי בריאות. הדרך הנכונה ביותר למצוא את הביטוח היא על ידי סקירה והשוואה. כל חברה תציג בפניכם את גובה התשלום ביחס למסלול המוצע – כמובן שהיא תפרט מה כלול במסלול. כדי לסייע לכם ריכזנו עבורכם מספר מסלולים פופולריים לביטוחי בריאות לתינוקות.

תוכנית מורחבת – ביטוח בריאות לתינוק במסלול מורחב כולל זכאות גם לתקופת ההריון וללידה. המסלול הנוכחי כולל סקירת מערכות, הבראה ליולדת, בדיקות, ייעוץ הנקה אך יש לוודא שביטוח זה גם כולל ביטוח בריאות לתינוק ולא רק ליולדת. 

ביטוח בסיסי – ביטוח בריאות בסיסי אצל חברות פרטיות מציע סל בהיקף ממוצע, שהוא כמובן שונה מביטוח ממלכתי באופן כזה או אחר. הביטוח הבסיסי מציע טיפולים רפואיים מיוחדים בחו"ל, כיסוי לניתוחים וטיפולים לאחר הניתוח, אבחון מהיר, ייעוץ רפואי אישי, מימון ניתוחים והשתלות בישראל, מימון ניתוחים והשתלות בחו"ל, בחירת בית חולים, בחירת מנתח, מימון הוצאות הקשורות לניתוח, מימון תרופות שמחוץ לסל הבריאות הממלכתי.

כמה עולה ביטוח בריאות לתינוק?

ביטוחי בריאות לתינוק דרך גופים פרטיים משולמים על ידי פרמיה חודשית. המחירים נעים בטווח של 28 ש"ח ועד 50 ש"ח לחודש. מבין החברות אפשר לראות חברות מוכרות כמו ביטוח מגדל, ביטוח הראל, ביטוח איילון ואחרות. שימו לב שלכל אחת מהחברות יש מספר מסלולים, כך שהמחיר הגבוה מתייחס למסלול מורחב. כאשר מדובר על התינוק שלכם, לא היינו מחפשים פשרות. 

התקשרו עכשיו!