ביטוח חיים הסתדרות המורים

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח חיים הסתדרות המוריםהסתדרות המורים הגיעה להסדר עם חברת ביטוח וגיבשה מתווה עבור חברי ההסתדרות במטרה להנגיש תנאים ותעריפים נוחים לביטוחים שונים, בין היתר ביטוח חיים הסתדרות המורים. השירות ניתן לכל מי שחבר בהסתדרות המורים ואף לבני משפחותיהם. החיסרון המהותי הוא שרבים מחברי ההסתדרות אינם מודעים להטבה, לכן ריכזנו עבורכם את כל המידע הנדרש לכך.

 

מה זה ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא חוזה מול חברת ביטוח כזאת או אחרת אשר מבטיח קבלת פיצויים במקרה של מוות, אובדן כושר עבודה או נכות. כל מי שמבוטח בביטוח חיים יהיה זכאי לקבל פיצויים בגובה התעריף שנקבע ביחס למקרה וביחס לפוליסה אליה הוא שייך. המוטבים יקבלו קצבה חודשית או סכום כסף חד פעמי בתור פיצויים, אך חשוב להדגיש שקיימים מספר ביטוחי חיים ויש להבין את ההבדלים ביניהם טרם רכישת הפוליסה.

  • ביטוח חיים למקרה מוות – ביטוח זה מאופיין בשמו. הערבים למבוטח יקבלו קצבה חודשית או פיצוי חד פעמי במקרה של מוות מבוטח. 
  • אובדן כושר עבודה – אובדן כושר עבודה הוא מקרה בו אדם נמצא על ידי ביטוח לאומי בתור אדם שאינו כשיר לעבוד, הן בשל בעיות פיזיות או נפשיות. זאת אומרת, ביטוח חיים הכלול בו סעיף אובדן עבודה גם כולל מצב של נכות. במקרה כזה המבוטח יקבל תשלום חד פעמי בגובה הפיצוי או קצבה חודשית. 

מוטב להדגיש שאילו שני הסוגים העיקריים של ביטוחי חיים. עם זאת, ישנם עוד תתי סוגים כמו ביטוח חיים למשכנתא. ביטוח חיים למשכנתא הוא ביטוח שכל מי שלקחת הלוואת משכנתא חייב להיות מבוטח בו, שאם חלילה יקרה מצב של מוות יהיה מי שאחראי על החזרי המשכנתא לבנק. יש ביטוחים יותר ספציפיים כמו ביטוח תאונה, זאת אומרת שאם אדם נהרג בתאונה רק אז יוכל לקבל פיצויים. בנוסף, ביטוח חיים פנסיוני המכונה גם ביטוח מנהלים, הוא ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה וגם חיסכון לפרישה. זאת אומרת, לאחר יציאה לפנסיה תוכלו לקבל קצבה חודשית ולעיתים גם כסכום חד פעמי.

מה המחיר של ביטוח חיים הסתדרות המורים?

הסתדרות המורים הגיעה להסדר עם חברות הביטוח במטרה להוזיל את עלויות הפוליסה. עם זאת, עלויות הפוליסה משתנות בהתאם לקריטריונים שונים גם כאשר מדובר על ביטוח חיים הסתדרות המורים. נסביר, כל חברה ביטוח משקללת את מחירי הפוליסה בהתאם למספר תנאים: מגדר, מצב בריאותי, משקל, מקצוע ועישון. כל אלה פרמטרים שיכולים לייקר את הביטוח. אם המבוטח סובל ממחלה כלשהי, הוא בסיכון גבוה יותר ולכן הפוליסה מתייקרת. הדבר נכון גם לגבי גיל ומגדר, לפי הסטטיסטיקה גברים נמצאים בסיכון גבוה יותר למוות מוקדם מאשר נשים.

 

מה זה ביטוח חיים הסתדרות המורים?

כאמור, הסתדרות המורים הגיעה להסדר עם חברות הביטוח, בעבר הייתה החברה "הראל", וכיום החברה מולה ההסתדרות עובדת היא "הפניקס". הפוליסה מקנה עולה כ-171 ש"ח לשנה ולפנסיונרים המחיר הוא 186 ש"ח. 

תקופת הביטוח נכון לשנת 2023 היא עד סוף שנת 2027, בעל הפוליסה יוכל להביא את הביטוח לסיומו בסוף כל שנת ביטוח על ידי הודעה בכתב או 90 יום לפני תום שנת הביטוח. ניתן להאריך את תקופת הפוליסה 30 יום טרם תום תקופת הביטוח. לפניכם טבלה המאפיינת את הביטוח:

 

גיל כיסוי ביטוחי סוג כיסוי סכום ביטוח
18-39 מוות ביטוח- יסודי סכום הביטוח 130,000 ש"ח
40-55 מוות ביטוח- יסודי סכום הביטוח 100,000 ש"ח
56-67 מוות ביטוח- יסודי סכום הביטוח 85,000 ש"ח
סכום נכות לעובדים שגילם לא עולה על 62 (18-62) נכות לצמיתות (75%-100%) 50,000 ש"ח
גמלאים/עובדים עם זכאות מעל גיל 62 מוות ביטוח- יסודי 70,000 ש"ח

האם פוליסת הביטוח של הסתדרות המורים עדיפה?

כרגע אנחנו מכירים את ביטוח החיים של הסתדרות המורים, המחיר הוא 171 ש"ח לשנה או 186 ש"ח לשנה אם אתם פנסיונרים. אחרי שאנחנו מכירים את גובה הפיצוי ואת התנאים הכוללים של ביטוח חיים הסתדרות המורים, האם הוא עדיף על פני ביטוחי חיים אחרים?

כדי לענות על השאלה הזאת נרצה להשוות בין ביטוחי החיים השונים וחשוב להדגיש, הביטוח של הסתדרות המורים הוא ביטוח קבוצתי בשונה מביטוח עצמאי. אם נערוך השוואה נוכל לראות שביטוח החיים של הסתדרות המורים יכול להיות כדאי רק בגילאים מסוימים. בהשוואה מול ביטוחי חיים אחרים למבוטחים עד גיל 52 הביטוח של הסתדרות המורים יקר פי 2 עד 3 מביטוח פרטי. זאת אומרת, באותו סכום יכולתם לרכוש ביטוח שיקנה לכם כיסוי רחב יותר פי שלושה. עם זאת, כאשר אנחנו מגיעים לגיל 52 העלות של הביטוחים זהה, ומעל גיל זה אפשר לראות שבמהלך השנים הביטוח של הסתדרות המורים אף זול יותר מאשר ביטוחים פרטיים עד לפי חמישה.

מה המסקנה? ביטוח חיים הסתדרות המורים הוא כן משתלם, אבל רק מגיל מסוים. אם אתם מתחת לגיל 52 תוכלו למצוא אלטרנטיבות משתלמות יותר, ולאו דווקא לחבר הסתדרות המורים עצמו אלא גם למשפחתו. חשוב לערוך את ההשוואה הזאת באופן פרטני מכיוון שכפי שציינו, המחיר של פוליסת הביטוח נתון לשינוי בהתאם לקריטריונים שונים.

שימו לב שההסדר של הסתדרות המורים מול חברת הביטוח בה מיוצגים המורים (כיתות א עד ט) מבוטחים באופן אוטומטי – תוכלו לראות זאת בתלוש השכר שלכם. אם אתם לא מעוניינים להיות מצורפים לביטוח, עליכם יהיה להגיש בקשה כדי לצאת מהביטוח ולהפסיק את התשלומים עבור הפוליסה. הביטוח נעשה בפניה בכתב להסתדרות המורים (או באתר). חשוב לבחון תחילה האם משתלם לכם להיות מבוטחים בביטוח אחר לפני שאתם מבטלים את פוליסת ביטוח חיים הסתדרות המורים.

 

ביטוח חיים הסתדרות המורים