החזר מס על ביטוח חיים

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

החזר מס על ביטוח חייםישנם סוגים שונים של מוצרי ביטוח נפוצים בישראל, כאשר אחד מהנפוצים ביותר בעולם הוא ביטוח החיים. בפועל, מדובר בעצם ברכישת פוליסה אשר תפקידה הוא לכסות תשלום של קצבה חד פעמית או חודשית. זאת, במקרה של אובדן כושר עבודה, פציעה או חלילה מוות. ידעתם שיש על ביטוח זה החזרי מס? – המשיכו לקרוא. 

כיוון שמדינת ישראל מעוניינת לעודד אזרחים לרכישת פוליסות ביטוחי חיים, היא מעניקה החזרי מס לאזרחים הרוכשים את הפוליסות הנ"ל. כדי להיות זכאים לקבלת החזר מס על ביטוח חיים, יש צורך למלא אי אלו טפסים שונים, לעמוד בקריטריונים מסוימים ולספק לא מעט פרטים לגופים הרלוונטיים כמו ביטוח לאומי, מס הכנסה וכן הלאה. כאשר מגישים בקשת החזר מס על ביטוח חיים, בין הפרמטרים הנמדדים אפשר למצוא את הבאים:

  • דיווחי משכורת חודשית.
  • משכורת בני הזוג של מבקשי החזר המס.
  • סוג השכלה (תואר אקדמאי).
  • בדיקת הנכסים שנמכרו ב-6 השנים האחרונות וכן מס השבח אשר שולם. 
  • בדיקת הפסדים ורווחים בשוק ההון.
  • סטטוס (גרוש, משלמי מזונות וכו').
  • בדיקת 6 השנים האחרונות מבחינת תעסוקה (תעסוקה מלאה ותקופות אבטלה).
  • בדיקת 6 השנים האחרונות בבחינת תחלופת מקומות עבודה. 

מהם החזרי מס ומה האינטרס של המדינה לתת אותם? 

בסופו של דבר, מדינת ישראל וכל מדינה מתוקנת מעוניינת לעודד את אזרחים לשפר את איכות החיים הכללית שלהם. כחלק מאיכות חיים טובה יותר, חשוב לקחת בחשבון את הנושא של תוכניות חיסכון שונות, פוליסות ביטוחים ועוד מגוון אספקטים אשר אנשים לעיתים צריכים "דחיפה" כדי להבין עד כמה הם חשובים. 

כאלו הם החזרי המס, סוג של תמריץ עבור אזרחים, על מנת שהם יבצעו פעולות אשר אותן המדינה מעודדת. עם זאת, כאשר מדובר ספציפית על ביטוחי חיים, בד"כ אנשים מוצאים את עצמם רוכשים את הביטוחים האלו כנדרש בתהליך קבלת המשכנתא. כך או כך, בין אם הביטוח נרכש במסגרת כזאת או אחרת, דעו דבר אחד: אי הגשה בקשת החזר מס על ביטוח חיים = זריקת כסף לפח. 

מה גובהו של החזר המס על ביטוח חיים?

החוק בישראל קובע כי סך החזר המס על ביטוח חיים עומד על 25%, כאשר כל מי שמפקיד כסף בפוליסת ביטוח החיים זכאי בעצם להחזר הנ"ל. יש לציין, אותו החזר מס העומד על 25% למעשה מחושב לפי סך ההפקדה השנתית של המבוטח. כמו כן, חשוב לדעת שבפוליסת ביטוח החיים יש תקרה מסוימת של הפקדות. כאשר עוברים את תקרת ההפקדות, המבוטחים לא יהיו זכאים להחזר המס על ביטוח החיים. 

נכון להיום, הסכום השנתי עומד על 34,000 ₪. בתוך כך, הסכום הנ"ל עשוי להשתנות מעת לעת, מה שלרוב ייקבע ע"פ החלטותיה של רשות המיסים ותקנות המיסוי השונות. בחישוב זריז, ההחזר המקסימלי שניתן לקבל עומד על כ-8,500 ₪. זאת, בהנחה שהפקדתם את הסכום המקסימלי, שהוא 34,000 ₪.

שלבים עיקריים: הגשת בקשה להחזר מס ביטוח חיים

ראשית, יש לציין כי שלבי הגשת בקשה להחזר מס על ביטוח חיים עשויים להיות מורכבים ואפילו מתישים מבחינה בירוקרטית. עם זאת, בימינו ניתן לצלוח את רוב התהליך באופן מקוון, ככה שהחיסכון בזמן ובאנרגיה הוא פשוט אדיר. בתוך כך, אלו הם שלבי הגשת בקשה להחזר מס ביטוח חיים:

  1. טופס 135 ו-106: אלו הם דוחות שנתיים וכן טפסים מהמעסיקים אשר מעידים ומפרטים לגבי הכנסות מבקש הבקשה. 
  2. אישור הפקדות: יש לפנות לחברת הביטוח ולבקש אישור שנתי, הנוגע להפקדות שבוצעו באותה שנה בה אתם מבקשים את החזר החמס. 
  3. הגשת אישור הפקדות: את הגשת הטפסים שלעיל יש לבצע מול פקיד השומה באופן ידני (לא ניתן לעשות זאת באופן מקוון). 

לאחר המצאת המסמכים שלעיל והגשתם לגורמים הרלוונטיים, התיק שלכם יעבור לבדיקה, מה שיקבע את זכאות החזר המס ואת גובהו. 

כיצד לקבל החזר מס על ביטוח חיים? – ייעוץ מס 

קודם כל, חשוב להדגיש כי אי-שימוש ביועץ מס, משמע ניצול חלקי של החזר המס אשר עשוי להיות מגיע לכם. אם אתם זכאים ל-X החזרי מס בגובה Y, יועצי מס הם אנשי המקצוע שיוכלו לכוון אתכם הכי טוב בתהליך תוך ניצול מרבי של ההטבות להן אתם זכאים. בסופו של דבר, יועץ מס מנוסה יכול לעזור לגלות ניכויים וזיכויי מס שאולי התעלמתם מהם במהלך השנים, כמו גם לספק לכם הנחיות לגבי מועדי הגשה שונים ושיקולים חשובים אחרים.

בשורה התחתונה, רוב האנשים לא מבינים עד כמה יועץ מס יכול להיות בעל ערך בכל הנוגע להחזרי מיסים. ניתן לצלוח את תהליך בקשת החזרי המס לבד, זה נכון, אבל בפועל, חברה פרטית לייעוץ מס תוכל לעשות את זה בפחות זמן, בצורה מסודרת יותר וכמובן, רווחית למבקש הבקשה. כמו כן, ניתן גם להסתייע ברואה חשבון, שגם הוא, אגב, אמור להיכלל בצוות של חברת ייעוץ מס. 

מהיכן לקבל סיוע בהחזרי מס? – המרכז לייעוץ פנסיוני 

המרכז לייעוץ פנסיוני הוקם ומנוהל כיום על ידי רון מאיר, איש מקצוע מוכר ועשיר בניסיון רב בתחומי המיסים השונים. עם ניסיון של שנים, הידע הנכון והכלים המתאימים, רון מאיר ילווה את בקשת ההחזר שלכם משלביה הראשונים ועד קבלת ההחזר המגיע לכם. 

צוות המרכז לייעוץ פנסיוני כולל את אנשי המקצוע הנדרשים להגשת ועיבוד הבקשה, כולל אנשי המקצוע בתחומי החשבונאות, ראיית החשבון ועוד. אם אתם מעוניינים לקבל את הכסף המגיע לכם, אתם מוזמנים להצטרף למאות לקוחות מרוצים שכבר עברו במרכז לייעוץ פנסיוני וקיבלו כספים ישירות לעו"ש. 

צרו קשר כעת לייעוץ נוסף ללא התחייבות. 

החזר מס על ביטוח חיים