יועץ ביטוח פנסיוני

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

יועץ ביטוח פנסיונייועץ ביטוח פנסיוני מיועד לא רק למי שיוצא לפרישה, אלא גם לכל מי שמפריש לפנסיה. לדוגמא, אם הגעתם לגיל 21 אתם מחויבים על פי חוק להפריש לפנסיה, ועליכם לבחור את המסלול המתאים. ייעוץ ביטוח פנסיוני הינו גורם בלתי תלוי ולכן, רבים מעדיפים לפנות לייעוץ מאשר לסוכנות ביטוח. ריכזנו עבורכם את כל המידע על ביטוח פנסיוני, מה תפקידו של יועץ ביטוח פנסיוני בהשוואה לסוכן ביטוח וכמו כן, עלויות. 

 

מה זה ביטוח פנסיוני?

כל שכיר שמלאו לו 21 ובמקרה של שכירות 20, זכאים להפריש לביטוח פנסיוני. ביטוח פנסיוני יכול להיות קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל. שיעור ההפרשה עומדת על 18.5% מגובה המשכורת, כאשר המעסיק מפריש 12.5% ואילו את היתר מפריש העובד. עובדי מדינה זכאים לשיעורי הפרשות גבוהים יותר ביחס למקום תחתיו הם עובדים. ביטוח פנסיוני נועד כדי לסייע לכל אזרח לממן את עצמו במקרה של שלושה מצבים בהם הוא אינו כשיר לעבוד: נכות, זקנה ומוות. 

ביטוח פנסיוני הוא חלק מקרן הפנסיה שלכם או ביטוח מנהלים ולמעשה, הינו אפיק חיסכון. חובה על פי חוק להפריש לפנסיה החל משנת 2008, וזאת במטרה לדאוג לעתידכם כאשר תגיעו לגיל פרישה. ביטוח פנסיוני יכול להיות קרן שאינה מושקעת או מושקעת חלקית או בצורה מלאה בשוק ההון, יש מרכיבי חיסכון שונים אותם ניתן לבחור דרך חברות הביטוח השונות. שני הסוגים העיקריים של ביטוח פנסיוני הם קרן פנסיה וביטוח מנהלים. ביטוח מנהלים הוא ביטוח המרכיב בתוכו גם חיסכון וגם ריסק, משמע תוכלו לקבל פיצוי במקרה של גיל פרישה, או מצב של פטירת המבוטח, אובדן כושר עבודה ונכות. 

קרן פנסיה היא הפופולרית ביותר, היא משלבת בתוכה תוכנית חיסכון המיועדת למי שהגיע לגיל פרישה, וכמו כן גם נכות, אובדן כושר עבודה ופטירה. אתם יכולים לבחור את מסלול הפנסיה שלכם, וכמו כן גם את רמת הסיכון. בקרנות פנסיה לרוב דמי הניהול יהיו אטרקטיביים יותר וחשוב להדגיש, ניתן להעביר את קרן הפנסיה שלכם לחברות הביטוח השונות.

מהו ייעוץ ביטוח פנסיוני?

עצמאים ושכירים מחויבים להפריש לפנסיה, עבור שכירים חלק מההפרשה היא דרך המעסיק ואילו עצמאיים מחויבים החל משנת 2017 להפריש לפנסיה בהתאם לגובה ההכנסה שלהם. ביטוח פנסיוני הוא עניין מורכב, יש סוגים שונים של חסכונות ורצוי לקרוא היטב את כל מרכיבי הביטוח לפני שאתם מממשים אותו. כל עיסוק בייעוץ פנסיוני ופיננסי מחויב לעמוד ברפורמה שחוקקה בשנת 2005 "הפיקוח על שירותים פיננסיים". 

ייעוץ פנסיוני הינו ייעוץ לא תלוי, משמע אין לבעל המקצוע אינטרס מסוים לבחור בחברת ביטוח כזאת או אחרת, בשונה מסוכן ביטוח. ייעוץ ביטוח פנסיוני מתחשב רק בצרכים שלכם, את התשלום שלו הוא מקבל משכר טרחה מהלקוח. בשביל לעסוק בייעוץ פנסיוני על בעל המקצוע להחזיק ברישיון מתאים ולעמוד בהצלחה בכל התנאים לקבלת תעודה. מעבר לכך, עליו לעבור התמחות של שישה חודשים תחת גורם מורשה בתחום ורק לאחריה יהיה זכאי לקבל את הרישיון ולעבוד בתחום. ליועץ פנסיוני יש ידע רחב בתחומים הבאים: ביטוח, ניהול השקעות, דיני נזיקין, דיני עבודה, ניהול סיכונים ואחרים.

 

מה ההבדל בין יועץ ביטוח פנסיוני לבין סוכן פנסיוני?

האם אתם צריכים ייעוץ ביטוח פנסיוני? או שאתם צריכים סוכן ביטוח פנסיוני. מדובר על שני תחומים דומים, אך יש גם שוני בין שני התחומים:

יועץ ביטוח פנסיוני הוא אדם שעובד בשיתוף פעולה בדרך כלל עם חברות הביטוח. חשוב להדגיש שיש יועצים שעובדים בשיתוף פעולה ועדיין הם יועצים בלתי תלויים. יועץ ביטוח פנסיוני אינו רשאי למכור שירותים של חברות ביטוח, אלא רק לתת לכם ייעוץ ביטוח פנסיוני. היתרון המשמעותי של יועץ ביטוח פנסיוני הוא הידע של אותו אדם, הוא מכיר את האפשרויות של חברות הביטוח ומעבר לכך, מבצע מחקר לגבי מצבכם הבריאותי והכלכלי. יועץ פנסיוני גובה תשלום עבור הייעוץ, ואינו קשור לרכישת המוצרים.

סוכן פנסיוני גם הוא יכול לייעץ לכם, אבל חשוב להבין שמדובר על סוכן תלוי – משמע הוא מקבל את שכרו מחברות הביטוח. כמו כן, הסוכן נפגש עם הלקוח, מייעץ לו לגבי האפשרויות השונות ורשאי למכור לכם מוצרים של חברות ביטוח – משמע מדובר על סוכן תלוי. על כל מוצר שהסוכן מוכר הוא מקבל מחברות הביטוח עמלה, בין אם קבועה ובין אם לא.

סוכני ביטוח נחשבים ליותר פופולריים, יש היצע רחב יותר של סוכני ביטוח לעומת יועצים. היועץ נותן מענה למקרים מורכבים בהם נדרשת היכרות מעמיקה עם עולם הביטוח וכמו כן, יועץ פנסיוני בוחן לעומק את אותו אדם כדי להתאים עבורו את הביטוח המתאים ביותר. ולכן, מומלץ לגשת אל יועץ ביטוח פנסיוני כאשר אתם נמצאים אל מול החלטה לא שגרתית או ביטוח פנסיוני שהוא ביטוח משנה חיים.

ייעוץ פיננסי ביטוח – מחיר

כפי שכבר נוכחנו לראות, סוכן ביטוח מקבל את המשכורת שלו מחברת הביטוח, בעוד יועץ ביטוח פנסיוני גובה תשלום מהלקוח שמגיע לייעוץ. מדובר על מקצוע חופשי ולכן, המחיר יכול להשתנות בהתאם לחברה דרכה אתם מקבלים ייעוץ. המחיר משתנה בהתאם לניסיון של בעל המקצוע, וותק, מספר פגישות ומקצועיות. המחיר של ייעוץ פנסיוני נע בין 1,600 ש"ח ועד 4,000 ש"ח. ישנם מסלולים המיועדים לזוג, ועבור גמלאים שם המחירים יותר נמוכים לאחד. כמו כן, יש יועצים המאפשרים לכם לפרוש את התשלומים לייעוץ לטווח הארוך בו תשלמו בין 100 ש"ח ועד 300 ש"ח לחודש.

יועץ ביטוח פנסיוני