תוכנית חיסכון צמודה למדד מה חשוב לדעת

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

תוכנית חיסכון צמודה למדדכל אזרח במדינה דואג שיהיה לו תוכנית חיסכון צמודה לעתיד שלו ושל ילדיו, כיום הפיקדון או פיקדון בנקאי הוא מסלול השקעה שקולה שמבטיחה ללקוחות שלה רווחים באחוזים לפרק זמן מותאם מראש בפיקדון מסוג זה סופרים על פי שנים.

הבנקים מציעים מגוון רחב של פיקדונות בתנאים שונים כמו: פיקדון שקלי, פיקדון צמוד למדד, פיקדון מטבע חוץ ועוד. עם אפשריות שונות של משיכת הפיקדונות, משיכה על פי פרק זמן שונה, ואף חידוש אוטומטי של פיקדון, ועוד אופציות אפשריות.

אז מה הדברים החשובים שצריך לדעת לפני שפותחים תוכנית חיסכון צמודה למדד

נתעמק היום בתוכנית חיסכון צמודה למדד, מה זה, צמוד איזה מדד, בשביל מה נדרש ת תוכנית מסוג זה, איך בוחרים, ומאיפה בעצם מתחילים. בשביל לדבר על הנושא צריך להבין רגע מה אומר בכלל תוכנית חיסכון צמודה למדד.

תכנית צמודה למדד על פי מה? אז איך בעצם עובד הפיקדון מדד למדד, פיקדון מדד למדד מתבסס על הפרש מדד המחירים ביום פתיחת הפיקדון או יותר נכון על פי ההפקדה הראשונה לפיקדון המכונה בשפה המקצועית – המדד הבסיס ועל פי סיום תקופת הפיקדון כלומר היום האחרון של ההפקדה לפיקדון.

אז למה פיקדונות מסוג זה נחשבים בעצם לפיקדונות בסיכון גבוה? במידה ומדד המחירים יורד בתקופת הפיקדון הלקוח יוצא בהפסד. בגלל שבשונה מפיקדונות אחרים כמו פיקדון קבוע או משתנה.

טיפ קטן – לפני שאתם בוחרים בתוכנית חיסכון צמודה למדד יש לבדוק מול הבנק שמציע את אותו הפיקדון שיש לו את אופציית חסימה של ירידה ברווח האחוזים. למה? כי עם השנים הבנקים למדו שיטה של עקיפה של הרווחים באחוזים, כך שהלקוח לא יפגע ויקבל חזרה לפחות את הסכום ההתחלתי שהוא שילם על פתיחת הקרן. ניתן לפתוח פיקדון לא בבנק שלי?

התשובה היא כן, אנחנו לא מחויבים לפתוח פיקדון בבנק שיש לנו חשבון אלה בכול בנק אחר שנבחר. האמת שהעדיפות היא לפתוח לא בבנק שלנו, למה? כי למעשה כדאי לעשות משאל עם איפה כדאי לפתוח, תמיד יהיו אנשים שמכירים יותר, ידעו לתת עצה ולפעמים כדאי אפילו לפנות לאיש מקצוע בתחום.

הריבית נקבעת על ידי הגופים הפיננסים (הם ענף בפני עצמו שמתעסק בשוק ההון בנושא פיקדונות) שמציעים לכם את הפיקדון, כשמדובר בנושא זה הבנקים לא מתערבים. ככול שיהיה לנו יותר פרטים על הפיקדון והצעות מחיר השונים שקיימים בשוק כך תהיה לנו סטטיסטיקה וריזיקה יותר טובה לקבל תנאים יותר טובים.

קראו עוד: תוכניות חיסכון משתלמות

משיכה מהפיקדון

משיכה מהפיקדון או בשפה אחרת שבירת הפיקדון זאת אומרת למשוך את הכסף בטרם עת או לפני אחת מתחנות היציאה כלומר תאריכים המסוימים שהפיקדון נפתח בהם.

כן כמובן יש רגעים שבהם אין בררה, לכולנו יש רגעים שאנחנו צריכים קצת יותר כסף ומגיעים למסקנה שנדרש מאתנו למשוך את הכספי הפיקדון. אם כי, לא מומלץ למשוך את כספי הפיקדון לפני הזמן, למה? כי משיכת כספי הפיקדון לפני הזמן יצור פגיעה ברווח של הפיקדון כשיגיע הפרק זמן שהפיקדון נפתח ונוכל למשוך את הכספי פיקדון המלאים.

לקוח לא מפריש לפיקדון

על סמך מה פיקדון יחשב ללא תנועה? פיקדון שהיצרית קשר האחרונה עם הלקוח הייתה לפני עשרה חודשים בעקבות זאת הפיקדון נקרא פיקדון שלא מופרש אליו סכום של כסף או פיקדון ללא תנועה, לא מומלץ להגיע למצב שהפיקדון נחשב ללא תנועה ואם הגעתם למצב זה מסיבה כזו או אחר תדעו שככל הנראה תצפו להפסדים ברווח הפיקדון שלכם. 

בנוסף, במקרה כזה הבנק יהיה מחויב להשקיע את כסף הפיקדון שלכם בהתאם לסוג הפיקדון שקיים לכם על פי שיקולו. העדיפות היא לפני המשיכה לבדוק את מהו הנזק שיגרם במידה ונמשוך את הכסף.

האופציות יכולות להיות הם

  • קנס.
  • פגיעה מזערית ברווח.

הצעות שתוכלו לקבל מהבנקים

בנק הפועלים: מציע ללקוחת שלו חיסכון צמוד למדד עד 100 אלף שקל לתקופה של

  • 3 שנים – הוא מסלול שיכלול בתוכו מענק צמוד שמשולם בסוף תקופת הפיקדון יינתן רווחים באחוזים שצמודה למדד בתופסת ריבית בשיעור של 1.1%.
  • 5שנים – הוא מסלול עם מענק ברווחים באחוזים בתוספת מדד בשיעור 1.5%.
  • 7 שנים – הוא מסלול גם הוא עם מענק שיניב רווחים באחוזים בתוספת 2%.

 בנק יהב מציע פיקדונות לסכום הפקדה מינימלי של 100 אלף שקל שניתנות לפרק זמן של

  • 12 חודשים.
  • עד 23 חודשים.

ריבית לפיקדון זה תהיה קבוע וצמודה למדד, קרן השקעה במקרה זה תהיה מבטוחת. סכום ההפקדה הכי נמוך שניתן לפקיד לפיקדון זה יהיה על סך 1,000 שקלים. שימו לב שבנק יהב לא ייתן לכול אחד יהיה זכאי להצטרף לפיקדון מסוג זה. בנק מזרחי טפחות: מציע מגוון של פיקדונות בכול אופציה לפיקדון יש אפשרות לצמוד למדד אם כי כאשר אתם נכנסים לאתר הפיקדונות יופיעו – 

  • פיקדון ליצ'י.
  • פיקדון קוקוס.
  • פיקדון תפוז.
  • פיקדון סברס.
  • פיקדון רימונים.
  • פיקדון פיטנגו.
  • פיקדון פטל.

 

מציעים לכם לקרוא אותם לעומק לדוגמא: צמוד למדד – פיקדון קוקוס זהו פיקדון לטווח ארוך שמחולק לשנים של מ5-15 שנים.  עם ריבית קבועה ללקוח. יכול להיות שהשיעורים ישתנו בהתאם למדדים בשוק ההון. חשוב שתדעו גם בפיקדונות שהם לא צמודים למדד ישנה חשיפה למדדים. את הקרן המקורית שמקבלים המשקיעים להשקעה שאומנם ישנו סיכוי להפסד אך יש אופציה שתוכלו ליהנות ממענק מרוויחים באחוזים בהתאם לפיקדון שבחרתם להשקיע בו.

קראו עוד: תכנית חיסכון לילדים

תוכנית חיסכון צמודה למדד
התקשרו עכשיו!