ביטוח סיעודי השוואה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח סיעודי השוואהישנן כמה וכמה חברות ביטוח פרטיות בישראל, שדרכן ניתן לבטח את עצמכם בביטוח סיעודי. זאת, בד"כ בנוסף לביטוח הלאומי שאנשים משלמים מדי חודש ומבטיח כיסוי במקרה של אובדן כושר עבודה, פציעה ומחלה וכולי. במאמר הבא, נסקור ביטוח סיעודי השוואה מלאה, הכוללת את תנאי ומחירי חברות הביטוח המובילות בישראל. 

כידוע, כל חברת ביטוח מבטיחה כיסויים שונים, ובדיוק על אותו משקל, כל חברת ביטוח גובה פרמיות בגבהים משתנים. בתוך כך, חשוב להבין כיצד לבחור את חברת הביטוח שלא רק מבטיחה את גובה הפרמיה הנמוך ביותר, אלא מאפשרת לקבל את סוגי הכיסויים הנדרשים לכם. כאשר מחפשים אחר חברת ביטוח פרטית לרכישת ביטוח סיעודי, ביטוח חיים ועוד, ההמלצה הכי נכונה היא לערוך השוואה בין חברות ביטוח סיעודי, כלומר ביטוח סיעודי השוואה באינטרנט, כאשר ההשוואה צריכה לכלול את הבדיקה של הפרמטרים הבאים:

  1. תקופת ההמתנה: הכוונה היא לתקופת ההמתנה עד הרגע שבו תוקפו של הביטוח הסיעודי (60 יום – 36 חודשים וגם יותר) נכנס לפועל והמבוטחים מקבלים את הפיצויים המגיעים להם. 
  2. גובה הפיצוי: מדובר על גיבוה הפיצוי אשר מוענק במקרה של הפעלת הביטוח הסיעודי. 
  3. אופן תשלום הפיצוי: פוליסות מסוימות כוללות תשלום חד פעמי, בעוד פוליסות אחרות כוללות תשלום קצבה חודשית. 
  4. תקופת תשלום הפיצויים: תקופה זו תנוע בין כמה חודשים, שנים ועד לביטוחים אשר נקראים "ביטוחים לכל החיים".
  5. גובה הפרמיה: גובהן של הפרמיות משתנה לא רק בהתאם לגורמים אשר תלויים במבוטח, אלא גם בהתאם לפקטורים הקשורים לחברות הביטוח. 
  6. גיל: חשוב לבדוק את הגיל הכניסה המינימלי והמקסימלי להצטרפות למסלול הביטוח, כאשר בד"כ הפרמיות יותר נמוכות בגילאים צעירים. 

למה צריך ביטוח סיעודי? ביטוח לאומי לא מספיק?

על פי החוק בישראל, אנשים זכאים לרכוש ביטוחים סיעודיים פרטיים בנוסף לביטוחים אשר מסופקים על ידי האגף לביטוח לאומי. המדינה אפילו רואה בכך פעולה חשובה, ולשם כך האגף למס הכנסה מעניק החזרי מס לאנשים שיש להם כמה ביטוחים מסוגים שונים. במילים אחרות, מעבר לכך שניתן לקבל כמה קצבות מביטוחים שונים, ניתן גם להזדכות במס הכנסה על יותר מאשר ביטוח אחד. 

בפועל, האגף לביטוח לאומי מספק ביטוחים למקרה של אובדן כושר עבודה, תאונות ופציעות, מחלות שונות ועוד. אבל, זה לא בהכרח אומר שאתם צריכים להסתפק בכיסויים המוצעים על ידי הביטוח הלאומי. אם אתם מעוניינים להרחיב את הכיסויים שיאפשרו לבני המשפה ולכם לקבל את השקט הנפשי המגיע לכם, ביטוח סיעודי פרטי הוא הדרך הנכונה ללכת בה. 

ביטוח סיעודי השוואה – תנאים, מחירים, תוקף ועוד 

כאשר מדברים על חברות הביטוח המובילות בישראל, בדרך כלל הכוונה היא לחברות ביטוח פרטיות כדוגמת חברת כלל, הראל, מגדל, הפניקס, איילון, ביטוח ישיר ומנורה. כך או כך, בין אם בוחרים בחברת הביטוח הזו או האחרת, חשוב להקפיד על הגורמים הבאים:

  1. מדד השירות הקשור לתשלום תביעות
  2. מדד השירות בביטוח סיעודי

את שני המדדים האלו ניתן לבדוק באמצעות אתר GOV של המדינה, כאשר חברות הביטוח המובילות במשק בדרך כלל מחזיקות במדדים של 82 – 83 ומעלה. אין לצפות שחברת ביטוח תהיה נקייה מתביעות, אבל גם חשוב שלא להסתייע בחברות ביטוח עם מדדי שירות ומדדי תביעות לא טובים. 

ביטוח סיעודי השוואה – מה שחשוב לדעת במהלכה

לא ניתן לדבר על הפרמיה לביטוח הסיעודי, מבלי לדבר על הפקטורים הנוספים שנלקחים בחשבון במהלך ביטוח סיעודי השוואה באינטרנט. בתוך כך, חברות מובילות כמו הפניקס, ביטוח ישיר ועוד, עשויות לגבות פרמיות חודשיות בגובה של כ-50 ₪ – 120 ₪ ומעלה (חודש בחודשו). ב

כפוף לתנאי הפוליסה, הפרמיה הזו למעשה מאפשרת למבוטחים לקבל פיצויים אשר נעים בין מאות אלפי שקלים ומעלה. למשל, חלק מחברות הביטוח יעניקו פיצויים של כ-200,000 ₪ עם תקופת תשלום לכל החיים, בעוד חברות ביטוח אחרות יעניקו פיצויים במשך תקופה של עד 100 חודשים וגם יותר.  

כיצד נקבעת זכאות לקבלת קצבת ביטוח סיעודי?

בין אם מדברים על אדם אשר נפגע כתוצאה מפעולה כזאת או אחרת, או תחת נסיבות כאלו ואחרות, בד"כ אותו אדם יידרש לבצע 3 מתוך 6 פעולות שונות. במקרה בו המבוטח לא יוכל לבצע את אותן 3 פעולות, חברת הביטוח עשויה להחליט שאותו מבוטח זכאי לקבלת קצבת ביטוח סיעודי. זאת, לרוב במסגרת מבחן ADL, המבדק אשר בודק את מיומנויות היום יום של המבוטח. יש לציין, בחלק מהמקרים המבוטח יידרש לבצע 2 פעולות בלבד מתוך אותן 6 פעולות. 

הפעולות הנבדקות הן פעולות בסיסיות כמו:

  1. היכולת לקום מהכיסא ולעבור למצב עמידה.
  2. שכיבה ממצב של עמידה וחזרה לעמידה.
  3. יכולות התלבשות עצמאיות בבגדים. 
  4. יכולות שליטה על סוגרים.
  5. יכולתו של המבוטח להתקלח.
  6. יכולת המבוטח להכין לעצמו אוכל. 

ברוב המקרים, מספיק שהמבוטח יפגין אי יכולת לבצע 50% מתוך 3 הפעולות שלעיל, בכדי שייחשב בתור זכאי לקבלת קצבת ביטוח סיעודי. 

לסיכום, איזה סוג ביטוח סיעודי לרכוש? 

בסופו של דבר, ישנן חברות ביטוח רבות בישראל, מה שעשוי להפוך את הבחירה בחברת הביטוח למורכבת מעט. בשל כך, המרכז לייעוץ פנסיוני מעניק התייעצות ללא התחייבות לכל תושב ישראל אשר מעוניין לרכוש ביטוח חיים, ביטוח סיעודי ועוד. 

אם אתם צריכים סיוע נוסף, או שמא לא יודעים באיזה סוג ביטוח או מסלול עליכם לבחור, ההמלצה הכי חמה היא לקבל ייעוץ מאת מומחים בתחומים הפיננסיים. המרכז לייעוץ פנסיוני, אשר מנוהל על ידי רון מאיר, נכון וזמין לספק לכם ייעוץ והכוונה בכל שלבי תהליך רכישת הפוליסה – צרו קשר כעת למידע נוסף. 

ביטוח סיעודי השוואה