מימוש ביטוח סיעודי

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

זה מגיע בהפתעה אבל כשזה מגיע, הפיכת אדם לסיעודי היא אירוע לא רק קשה ברמה הגופנית וברמה הרגשית אלא גם ברמה הכלכלית. נכון, מרבית האנשים בישראל יזדקקו לשירותי סיעוד וסיוע של מלווה או שהייה במוסד סיעודי רק בגילאים מבוגרים מאוד, כאשר הירידה ברמות התפקודיות והצטברות המחלות המורכבות – היא סוג של מהלך טבעי. אבל לעיתים, גם בחור צעיר בימים יכול להפוך סיעודי, למשל בעקבות מחלה קשה, תאונה או אירוע חמור ויתרה מכך, אורח החיים הלא בריא שלנו במאה הנוכחית, מביא גם אנשים בגילאי 60+ להפוך לסיעודיים ומצריך אותם לבצע מימוש ביטוח סיעודי– שכדאי שיהיה להם מראש ומגיל צעיר.

אדם יכול להפוך לסיעודי או יוגדר כסיעודי, כאשר הוא זקוק לסיוע צמוד של דמות מלווה ומשגיחה וכזו המסייעת לו בביצוע מטלות בסיסיות שמפאת הקושי הוא אינו יכול לבצע לבדו. בפועל יש כמה דברים המהווים את המדד, כמו חוסר היכולת לשלוט בסוגרים, לקום וללכת, לאכול ולשתות באופן עצמאי, להתרחץ, ליטול תרופות בצורה מסודרת ואחראית, להתלבש וכיוצא באלו. ועדה מיוחדת תקבע את מידת הזדקקותו של האדם ואת הפיכתו לסיעודי וככזה, הוא זכאי להתחיל בתהליך של מימוש ביטוח סיעודי. אלא שכפי שנראה, ישנן 3 רמות ביטוח שונות בתחום. על פי המומחים כדאי שתוכלו לבצע מימוש ביטוח סיעודי פרטי – שהוא הביטוח הרחב והיעיל ביותר. אבל חשוב להכיר גם את השאר ובהרבה מקרים, אפילו כדאי ששלושתם יהיו יחדיו.

מימוש ביטוח סיעודי

מימוש ביטוח סיעודי מטעם הביטוח הלאומי

כאמור, בישראל קיימים 3 רמות ביטוח על מנת שאדם שהופך בין רגע לסיעודי, יקבל מענה או סיוע מהיר, גם אם לא מלא. בסופו של דבר, הפיכת אדם לסיעודי גוררת מעבר למשבר הטבעי גם הוצאות כספיות כבדות המגיעות גם לעשרות אלפי ₪ בחודש.

מימוש ביטוח סיעודי דרך הביטוח הלאומי הוא הרמה הבסיסית ביותר. למעשה, אנחנו משלמים ביטוח לאומי, דרך השכר שלנו והדבר מבטיח לנו סיוע מינימלי מטעם המדינה בעת התדרדרות גופנית או נפשית. מימוש ביטוח סיעודי של המוסד לביטוח לאומי, נעשה בפועל על ידי קופות החולים, משרד הרווחה ומשרד הבריאות.  זהו ביטוח בסיסי ביותר וחשוב מכך, לרוב הוא לא יהיה באמצעות כסף או גמלה קבועה.

מימוש ביטוח סיעודי מטעם המדינה יבוא לידי ביטוי באמצעות עזרה או מתן טיפולים מסוימים בחינם, מרכזי תמיכה ושהייה יומיים, סבסוד תרופות ואביזרים טיפוליים או שיקומיים וכן בהקצאת שעות ליווי או מטפלת המגיעה לכמה שעות בשבוע (בהתאם לרמת הסיעוד הנדרשת). בכל מקרה, אין בכך כדי לכסות את כל הבור, שכן האדם לא הופך לבריא ולא סיעודי כאשר המטפלת שבה לביתה. 

מימוש ביטוח סיעודי של קופות החולים

הרמה השנייה נעשית באמצעות רכישת ביטוח סיעודי של קופות החולים. זהו ביטוח חיצוני לביטוחי השב"ן (שירותי בריאות נוספים, כמו למשל 'כללית מושלם' ) גם כי הביטוח עצמו מוצע מטעם קופת החולים אך מבוצע על ידי חברות ביטוח מסחריות וגם בשל העובדה כי צריך לרכוש אותו בתשלום נפרד מהביטוחים הרגילים של הקופה.

ביטוח סיעודי של קופת חולים טוב בהרבה מזה של הביטוח לאומי אבל הוא עדיין בעל כיסוי פחות טוב מהביטוח הפרטי אליו נגיע בהמשך. מחירו טוב יותר מהביטוח הפרטי וזוהי גם המכשלה העיקרית שלו. כדי להשיג את מחיר הביטוח הנוח יותר, יש צורך בקבוצת מבוטחים גדולה מאוד, שתהווה כח קניה שישיג עלויות מופחתות. כדי שהביטוח יתאים לכולם, הוא בסיס וחותר למחנה הרחב ביותר. כך שאין התייחסות למרים וחדים או אפשרות להתאים את הביטוח למבוטח. יתכן ותשלמו על דברים שכלל לא רלוונטיים עבורכם. לרוב, גם לאחר 5 שנים בהן שולמה גמלה, הביטוח יפסיק לשלם וגם זה חיסרון עצום בכל הקשור לתהליך בפועל של מימוש ביטוח סיעודי

אז איך מבצעים מימוש ביטוח סיעודי פרטי

פוליסות ביטוח סיעודי באמצעות חברות ביטוח פרטיות ומסחריות הן הנחשבות לטובות והאיכותיות ביותר.  התשלום הוא חודשי והוא נקבע בעת תחילת הביטוח (לאחר בדיקות רפויות וכד'). מחיר זה הוא תמידי. הוא לא יכול להשתנות, גם אם מצבכם הורע. חברת הביטוח גם אינה יכולה באופן חד צדדי להפסיק את הביטוח שלכם – כך שאתם מוגנים. בניגוד לביטוח של קופת החולים המסתיים לאחר 5 שנים של מימוש, מימוש ביטוח סיעודי פרטי וקבלת התגמולים הכספיים יהיו לכל אורך תקופת חייו של המבוטח מרגע הגדרתו כסיעודי.

היתרון הגדול ביותר של ביטוח סיעודי פרטי הוא היכולת לתפור חבילה ביטוחית אישית למבוטח על פי צרכיו. כך למשל ניתן לקבוע את תקופת הביטוח, הפרמיה לתשלום (בניהול מו"מ על גובהה) תקופות המתנה, הפיצוי והתגמולים ועוד.

אופן מימוש ביטוח סיעודי לתשלום

אם איתרע מזלנו ואנו או מקורבנו הפכנו סיעודיים והיינו מבוטחים בביטוח סיעודי פרטי נוכל לקבל את התשלום בשני אופנים, כמובן בהתאם לפוליסה שלנו. תשלום ראשון יכול להיות גמלה קבועה עם סכום קבוע המשולמת לנו מידי חודש ותשמש אותנו כנגד ההוצאות שלנו. סוג תשלום שני יכול להיות ספציפי יותר והוא יינתן עבור קבלות על ההוצאות, כך שאם ההוצאות יהיו גדולות יותר בחודש מסוים – תקבלו החזר מוגדל וחורג עליהם.

לרוב, חברות הביטוח, כמו חברות הביטוח מקשות על תהליך מימוש ביטוח סיעודי פרטי. זה אומר שתצטרכו להוכיח ולהציג מסמכים שונים. זהו תהליך מורכב אבל סדר וארגון מראש ובחירה בפוליסה נכונה ובאמצעות ייעוץ של איש מקצוע מתחום היעוץ הביטוחי – תל על התהליך כולו ותספק לכם פוליסה איכותית ומתאימה. במידה ויש לכם שאלות או התלבטויות, המומחים שלנו פה בשבילכם. צרו עימנו קשר וביחד נבנה עבורכם את חבילת הביטוח סיעודי הטובה ביותר.

מימוש ביטוח סיעודי