ביטוח סיעודי נכי צה"ל

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח סיעודי נכי צהלבמקרה שבו מבוטחים נמצאים חלילה במצב סיעודי, ביטוח סיעודי נכי צה"ל מאפשר קבלת תגמולים ביטוח חודשיים, קרי פיצויים למקרה של סיעוד. כאשר מדובר על ביטוח סיעודי נכי צהל, הכוונה היא לפוליסת ביטוח קבוצתית-סיעודית לחברי ארגון נכי צה"ל וכן לבני משפחותיהם. מה חשוב לדעת בנושא? – הנה המידע לפניכם. 

עוד בשנת 2004, ביטוח סיעודי נכי צה"ל הקנה למבוטחיו פיצוי כספי חודשי. המשמעות היא, בשונה משיפוי, שהמבוטחים היו יכולים לקבל פיצוי כספי ללא חובת ההוכחה של הוצאות כלכליות שונות (כמו הוצאות על טיפולים רפואיים). נכון להיום, דמי הביטוח מנוכים מתגמולי הנכה ע"פ החוק. זאת, באמצעות סכום קבוע מדי חודש. כמו כן, משרד הביטחון משתתף בחלק מסוים מתשלום הפרמיה של נכי צה"ל. למעשה, זהו רובד הבסיס של ביטוח סיעודי נכי צהל. בתוך כך, אנשים שונים אשר משרתים בצבע הקבע בצה"ל עשויים להחליט לרכוש ביטוח סיעודי במסגרת חברת הביטוח הפרטית. זאת, בזכות היתרונות הבאים:

  1. גמישות: תנאי פוליסת הביטוח משנים מחברה לחברה, כאשר אלו יכולים להיות מותאמים באופן אישי למבוטח בחלק מהמקרים. 
  2. חיסכון: ניתן לרכוש ביטוח סיעודי וגם ביטוח חיים, כאשר בחלק מאלו קיים גם רכיב חיסכון לטווח הארוך. 
  3. שקט נפשי: הכי חשוב לקבל את השקט הנפשי המגיע למבוטחים ולבני משפחותיהם, בידיעה שבעת צרה חלילה, ההוצאות הרפואיות יהיו מכוסות. 
  4. פרמיות: ניתן לערוך השוואה בין חברות ביטוח ולאתר את החברה עם הפרמיות הנמוכות ביותר ועם הכיסוי הכי רחב. 

רבדי הביטוח והזכאויות של חברי ארגון נכי צה"ל

חברי ארגון נכי צה"ל זכאים לזכויות שונות, כאשר זכויות והטבות מסוימות ניתנות הן למבוטח עצמו והן לבני משפחתו. למשל, בני משפחותיהם וכן המבוטחים עצמם רשאים לרכוש יחידות הרחבה. כאשר מדובר על רובד של יחידות הרחבה, למעשה הכוונה היא הרחבה לרובד הבסיס. תזכורת, הכוונה היא לאותו רובד בסיס אשר נמצא תחת אחריות המימון של משרד הביטחון.

כדי לעשות סדר בנושא, נרחיב על רבדי הביטוח הכלולים בביטוח הבריאותי של ארגון נכי צה"ל:

  • רובד בסיסי: רובד הבסיס מהווה כיסוי על כך 4,000 ₪ ולמשך 60 חודשים, כאשר רובד זה הינו אחיד וניתן לכל חברי ארגון נכי צה"ל ללא כל קשר לגיל המבוטח. 
  • רובד יחידות: זהו רובד הנקרא רובד יחידות ברירה, והוא מורכב מ-2 – 8 יחידות ברירה שונות. כל יחידת ברירה כוללת כיסוי על סך 1,100 ₪, כאשר בני משפחותיהם של חברי הארגון יהיו זכאים לרכוש בין 2 – 12 יחידות ברירה.

יש לציין, ביטוח סיעודי נכי צהל הינו ביטוח אשר מכסה גם מקרים של תאונות עבודה וכן תאונות דרכים. כמו כן, חברי הארגון זכאים אמנם לרכוש יחידות ברירה, אך הוספת יחידות ברובד יחידות הברירה תהיה תחת אחריות של המובטח, ולא תחת אחריות מימון משרד הביטחון. 

האם ניתן לקבל תגמולים מביטוח סיעודי פרטי?

חברי ארגון נכי צה"ל, במקרים רבים, מחליטים לרכוש פוליסת ביטוח סיעודי פרטי בנוסף לביטוח הממלכתי הבסיסי. זאת, משום שהחוק מאפשר קבלת תגמולים מכמה ביטוחים שונים בכפוף לתנאי הפוליסות. יתרה מכך, המדינה מעודדת רכישה של יותר מביטוח אחד, שכן פעולה זו מאפשרת גם קבלת החזרי מס בחלק מהמקרים. 

בנקודה זו חשוב לציין, כי רכישת מספר ביטוחים פרטיים מצריכה בדיקה מעמיקה של גובה הפרמיות המשולמות לחברות הביטוח. ישנם כמה וכמה פרמטרים שונים אשר קובעים את גובה הפרמיה של הביטוח הסיעודי, כמו למשל גיל ועישון, מצב בריאותי והיסטוריה בריאותית במשפחה, מגדר, משקל ועוד. כל חברת ביטוח עשויה לייחס משמעויות שונות וחשיבויות לפרמטרים הנ"ל, מה שמשליך ישירות על גובה הפרמיה המשולמת. לכן, חשוב לערוך השוואה בין חברות ביטוח. 

מהם הפיצויים המשולמים ע"י ביטוחי הסיעוד?

יש להבדיל בין ביטוחים סיעודיים אשר משולמים במסגרת קופות החולים, לבין ביטוחים סיעודיים אשר משולמים במסגרת חברות הביטוח הפרטיות. בתוך כך, הפיצויים המשולמים עשויים לנוע בין 3,500 ₪ – 5,500 ₪ במקרים בהם האדם נמצא במצב סיעודי בביתו. במצבים בהם האדם נמצא במצב סיעודי במסגרת סיעודית, פיצויים יעמדו על 4,500 ₪ – 10,000 ₪.

יש לציין, הגובה של הפיצויים נקבע וכן משתנה לפי גיל המבוטח וגורמים נוספים. כמו כן, הפיצויים המשולמים במסגרת ביטוחים פרטיים נקבעים לפי התנאים הייחודיים לכל מבוטח. בעוד שהפיצויים יכולים להיות משולמים מדי חודש, פוליסות ביטוח פרטיות כוללות תשלום בפעימה אחת בקצבה חד פעמית. 

קראו עוד: ביטוח סיעודי לכל החיים

למה לרכוש ביטוח סיעודי מלבד ביטוח סיעודי נכי צהל?

מלבד ביטוח סיעודי נכי צהל, הממומן בחלקו על ידי משרד הביטחון והמדינה, אנשים רבים מחליטים לרכוש גם ביטוחים פרטיים על סוגיהם. חברות הביטוח משווקות ביטוחים הכוללים כיסויים רבים ושונים, כאשר כל חברת ביטוח גובה פרמיות שונות ומספקת מסלולי ביטוחים משתנים. ההחלטה של רכישת ביטוח סיעודי פרטי היא ממש לא החלטה נדירה, היא נפוצה והיתרונות בכך הם מהותיים וחשובים. 

כאשר יש ביטוח סיעודי פרטי, יש שקט נפשי בידיעה הברורה הבאה: במקרה של חלילה אובדן כושר עבודה, תאונת דרכים, תאונת עבודה, פציעה או מחלה, האדם המבוטח לא יהפוך לנטל כלכלי על בני המשפחה שלו. לא נעים לחשוב על דברים כאלו, אבל חשוב לקחת בחשבון את ההוצאות הכלכליות  של טיפולים סיעודיים ורפואיים. 

קבלו ייעוץ ללא התחייבות – המרכז לייעוץ פנסיוני 

בין אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח סיעודי, ביטוח חיים או כל ביטוח אחר, המרכז לייעוץ פנסיוני עומד לשירותכם וישמח להעניק ייעוץ חינם ללא התחייבות. עם ניסיון של שנים בתחומי הפיננסים בישראל, צוות המרכז יעמוד לצידכם למטרת הוזלת פרמיות ביטוח, מציאת המסלול הנכון ועוד. 

צרו קשר לקבלת מידע נוסף – המרכז לייעוץ פנסיוני. 

ביטוח סיעודי נכי צהל