ביטוח סיעודי האם כדאי

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

אנחנו מרגישים כעת חזקים ובריאים כמו שור. אפילו מספרים לנו שהרפואה המתקדמת תאריך ותשפר את חיינו. אבל לצד זו אנו רואים יותר ויותר אנשים סיעודיים הנעזרים במטפלים כדי לבצע פעולות בסיסיות. תחום זה המכונה סיעוד הוא קריטי עבור אנשים סיעודיים והוא עולה גם כסף רב, שלעיתים מכריע משפחות שלמות. לצערנו, המדינה לא יכולה לממן את כל עלות הטיפול הגבוהה ולכן השאלה: ביטוח סיעודי האם כדאי אינה נכונה. זהו ביטוח קריטי ונכון לעשותו כמה שיותר מוקדם. 

חשוב גם לזכור שתוחלת החיים של כולנו עולה. משמע יותר שנים אבל גם סיכוי גבוה יותר שאדם יהפוך סיעודי. למען האמת, אדם לא חייב להפוך סיעודי רק כאשר הוא נהיה קשיש. ישנם אנשים רבים ההופכים לסיעודיים גם בגיל צעיר מאוד, למשל עקב תאונות או בגיל מבוגר אבל לא מבוגר מאוד – עקב מחלות קשות או מחלות נוירולוגיות. החוכמה היא לדאוג מראש למצב בו אתם או קרוב משפחתכם תהפכו לסיעודיים.

ביטוח סיעודי האם כדאי

להיערך נכון

ביטוח סיעודי האם כדאי? ובכן, התשובה היא בהחלט כן. ביושר צריך להגיד כי המדינה אינה נוטשת לחלוטין אנשים סיעודיים. ביטוח לאומי, משרד הבריאות, קופות החולים וגופים נוספים יכולים לעזור אבל זו עזרה בסיסית ביותר ולוקה בחסר. לרוב היא אינה כספית אלא מוגשת כשעות טיפול. גם לא כל אחד מוגדר על ידי הרשויות כסיעודי ויש מגבלות ותנאים שונים. למשל מעל גיל 65 שנה או יכולת לעמוד במבחן הכנסה דרקוני. 

בכל מקרה, התשלומים או המענים מהרשויות אינם מכסים ולו במקצת את העלויות הכבדות הנמשכות והולכות שנים רבות. לכן התשובה לשאלה ביטוח סיעודי האם כדאי בהכרח חיובית. ככל שנקדים לרכוש ביטוח סיעודי – יהיה לנו כיסוי גדול ומקיף יותר בשעת צרה ויתאפשר לנו להמשיך ולתמוך בנו וביקירינו בצורה מכבדת.

אדם סיעודי

כאשר אדם אינו יכול לבצע מטלות בסיסיות ויומיומיות בכוחות עצמו, הוא מוגדר כסיעודי, משמע, דרוש אדם אחר שיסייע אותו או שיש להביאו למוסד סיעודי בו הוא ישהה ובו יסופקו לו צרכיו הבסיסיים. לכן אדם שאינו יכול לבצע 50 אחוז מפעולות בסיסיות כמו קימה ושכיבה עצמאית, הליכה, שליטה בסוגרים, לבישת בגדים, רחצה, אכילה וכד' – נחשב כסיעודי.  במקרים כאלו במידה והוא היה מבוטח, הוא יקבל תשלום קבוע שיכסה את ההוצאות הכבדות הכרוכות בשהות במוסד סיעודי או באדם צמוד שישגיח עליו. 

לצד העלות של ההשגחה והטיפול יש גם עלויות אחרות הקשורות למשל לציוד ואביזרים הנדרשים לטיפול או לתהליך השיקומי. למשל מעלונים, מיטות מיוחדות, כסאות רחצה ועוד. גם עלויות אלו הן כבדות מאוד וכשמצרפים אליהם את השבר והקושי הנפשי של האדם עצמו ושל בני משפחתו כתוצאה ממצבו, הרי שבעיות כלכליות הן הדבר האחרון שהם צריכים. התגמול עצמו כמובן מחושב על פי מספר פרמטרים. ראשית הצורך אבל גם גיל האדם, השנים שבהן שילם את הביטוח ועוד. בכל מקרה, כאשר עושים ביטוח פרטי – התנאים טובים יותר.

ביטוח סיעודי האם כדאי דרך קופ"ח או באופן פרטי

למעשה, יש שתי דרכים לרכוש ביטוח סיעודי באופן אקטיבי. הראשונה היא דרך קופת החולים. זהו אינו הביטוח הרגיל של קופות החולים אלא ביטוח ייחודי שנרכש בנפרד. מחירו נוח יחסית משום שהוא ביטוח קבוצתי – כזה שנרכש עבור קבוצה גדולה מאוד ולכן מחירו נוח יותר. יחד עם זאת הוא גם מציע כיסויים בסיסיים ביותר ולמקרים נפוצים מאוד – כיאה לקהל רחב המאוגד תחתיו. גם תקופת התגמולים מוגבלת ואינה לכל החיים. 

ביטוח סיעודי פרטי לעומת זאת יקר יותר. אם כך, ביטוח סיעודי פ האם כדאי לרכישה באופן פרטי. מרבית המומחים טוענים שכן. ביטוח שכזה מאפשר גמישות ביטוחית ותפירה מהודקת של חליפת ביטוח לכם ספציפית. כך תהיו מוגנים ומכוסים יותר. יתרה מכך, המחיר שתשלמו עבור ביטוח סיעודי יהיה קבוע ולא ישתנה עם השנים או עקב שינוי במצב בריאותכם. גם התגמול לא יהיה מוגבל בזמן אלא יהיה תקף לכל ימי חייכם.

לכן כאשר דנים בשאלת ביטוח סיעודי האם כדאי רצוי לזכור שהוא מקנה שקט נפשי. אם לא נזדקק להפעלת הביטוח לעולם – מה טוב. אם חלילה נזדקק, הרי שנוכל לקבל את הסכום המגיע לנו מידי חודש באופן קבוע ולהצליח לעמוד בהוצאות הכבדות. 

לבטח את עצמכם באופן נכון

ביטוח סיעודי האם כדאי. בגדול התשובה היא כן אבל רק אם אתם עושים את זה חכם. סביר ובעתיד, סיכוי גדול שגם אנחנו נהיה סיעודיים (כבר כעת, כשליש מהקשישים מוגדרים כסיעודיים) וההוצאות רק ילכו ויגדלו. ככל שנבטח מוקדם יותר- בתוכניות מתאימות, הגמול שנקבל יגדל. בכל מקרה, בישראל יש הרבה חברות ביטוח ואליהם מצטרפים קופות החולים. כולם מציעים לנו מסלולים שונים ומפתים.

עבור האזרח התמים שאינו מומחה ביטוח זה עלול לבלבל ולגרום לו לרכוש ביטוח שאינו מתאים עבורו ועבור צרכיו. זה הרבה מעבר לעניין הכספי ולסכומים שאולי יתבזבזו. זה קשור בעיקר שעליכם להיות שקטים שיש לכם ביטוח אמיתי שמכסה את הנקודות החשובות לכם. בנוסף, נוכח המצב הכלכלי, נכון לנסות לתפור ביטוח שיספק כיסוי איכותי אך גם יהיה מותאם ליכולותינו הכלכליות.

לכן בסבך הזה תמיד כדאי להתייעץ מראש עם מומחי יעוץ פנסיוני וביטוחי. כדאי להראות להם גם הצעות שונות שקיבלתם מחברות הביטוח. בניגוד לסוכני ביטוח המרוויחים ממכירת הפוליסות ולרוב גם מקושרים לחברת ביטוח אחת, יועץ ביטוח הוא אובייקטיבי לחלוטין. הוא אינו מוכר לך ביטוח אלא רק מייעץ לך איך לבחור הכי טוב. לכן בשאלת יטוח סיעודי האם כדאי הרי שברור שכדאי ללוות את תהליך רכישת הביטוח הסיעודי ביועץ אובייקטיבי. כך תוכלו להבטיח לכם ראש שקט לשנים רבות.

ביטוח סיעודי האם כדאי