ביטוח סיעודי אוטיזם

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח סיעודי אוטיזםגידול, טיפוח וחינוך של ילדים אוטיסטים הם תהליכים מיוחדים מאוד, אבל הם אינם פטורים מקשיים, אתגרים רבים והוצאות כספיות שרק הולכות וגדלות עם השנים. לכן, הורים לילדים אוטיסטים זכאים למה שנקרא ביטוח סיעודי אוטיזם, מה שמקנה להם אי אלו זכויות וכן לילדיהם כמובן. אם אתם מגדלים ילד אוטיסט ואינכם מבוטחים, המידע הבא עשוי לשמש אתכם. 

אם אתם הורים לילדים אוטיסטים, כנראה שאף אחד לא צריך לספר לכם על האתגרים אשר כרוכים בגידול ילדים המתמודדים עם אוטיזם. בתוך כך, מדינת ישראל כמו מדינות מערביות מתוקנות אחרות, מציעות ביטוחים סיעודיים לילדים הסובלים מאוטיזם, מה שעשוי להקל משמעותית על ההורים במהלך השנים הראשונות והבוגרות יותר של ילדיהם. בהיבט הזה של הדברים, ילדים אוטיסטים זכאים לזכויות הבאות:

  • תגמולים: כידוע, ישנו ספקטרום הכולל בתוכו סוגים שונים של אוטיזם ברמות תפקוד משתנות. זאת, כאשר ישנם גם ילדים אשר תלויים לגמרי בעזרת הזולת. ילדים אלו עשויים להיות זכאים לקצבה של כ-1,267 ₪ – 4,772 ₪ בחודש. קצבה זו מיועדת עבור כיסוי עלויות של טיפול סיעודי, כאשר הרף העליון של טווחי הקצבה שמור בד"כ עבור ילדים שלא ניתן להשאיר לבד.
  • ביטוח לאומי: ביטוח לאומי מעניק גמלה לילדים נכים, מה שנקבע על סך של 2,300 ₪ בחודש. 
  • ביטוח סיעודי: זוהי אחת מהזכויות החשובות ביותר של ילדים אוטיסטים והוריהם, כאשר ביטוח סיעודי אוטיזם עשוי לזכות את הילדים והוריהם בכ-5,500 – 10,000 ₪ בכל חודש. כדי לממש את זכות הביטוח הסיעודי לילדים אוטיסטים, יש להגיש בקשה לקופת החולים, הנוגעת לתגמולי הילד. 
  • הנחות כלליות: הורים לילדים אוטיסטים עשויים להיות זכאים להנחות כלליות, כמו למשל הנחות בתשלומי חשבון החשמל, הארנונה ועוד. כמו כן, חשוב לדעת כי הורים לילדים אוטיסטים עשויים להזדכות על 2 נקודות מס הכנסה. בכך, ניתן בעצם לקבל החזרי מס אשר מופקדים ישירות בעו"ש של ההורים ו\או ילדיהם.  

מדוע צריך ביטוח סיעודי אוטיזם? 

ידוע כי ילד אוטיסט יכול לבוא עם הרבה אתגרים רגשיים ונפשיים, פרקטיים של היום-יום וכמובן, אתגרים כלכליים. בהתאם לצרכים המיוחדים של הילד, ייתכן שהורים יזדקקו לטיפול רפואי יקר עבור הילד, טיפול פסיכולוגי, טיפולים התנהגותיים שונים, קוגניטיביים ועוד. עם ביטוח סיעודי אוטיזם, הורים יוכלו לכסות את העלויות הללו מבלי להכניס את עצמם חלילה לחובות רציניים.

בנוסף, להורים יהיה שקט נפשי כללי, וזאת בידיעה שהצרכים של ילדיהם מטופלים, גם אם יקרה משהו בלתי צפוי. במילים פשוטות, ביטוח סיעודי לילדים אוטיסטים הוא דרך, כלי מסוים שנועד להגן על הילד וכן על המשפחה מהמורכבות הכלכלית הכרוכה בטיפול בילד אוטיסט. על מנת להיות זכאים לביטוח מהסוג הנ"ל, על הילד לעמוד בכמה קריטריונים שונים אשר נקבעים לרוב באמצעות מבחן בודד – המשיכו לקרוא. 

מבחן ADL: מי זכאי לביטוח סיעודי אוטיזם?

ע"פ החוק בישראל ולפי התנאים של פוליסות הביטוחים הסיעודיים לילדים אוטיסטים, הזכאות לביטוח זה מתקבלת כאשר הילד מוגדר כ-"תשוש נפש". לחילופין, אם הילדים עומדים בקריטריון של מבחן ADL, הם יהיו זכאים לביטוח סיעודי מסוג זה. במילים פשוטות, מבחן ADL הוא סוג של הערכה אשר משמשת למדידת יכולת הילדים לבצע פעילויות של חיי היומיום. 

זהו בעצם כלי אשר משתמשות בו חברות הביטוח לבדיקת זכאות לביטוח סיעודי, כאשר הפרמטרים שנבדקים הם הבאים:

  • הלבשה עצמאית של הילדים. 
  • רחצה לבד ללא סיוע. 
  • מעבר ממיטה לכיסא, מעבר מעמידה לשכיבה, משכיבה לישיבה וכו'.
  • הכנת ארוחות באופן עצמאי.
  • שליטה על הסוגרים.
  • אכילה ושתיה עצמאיות.

יש לציין, במקרים בהם קופת החולים וחברת הביטוח דוחות בקשת ביטוח סיעודי אוטיזם, ניתן לבדוק אופציה של ערעור בסיוע של עורך דין. 

הגשת בקשה לביטוח סיעודי אוטיזם: למה לפנות לעו"ד?

במילים פשוטות, הסיבה לכך היא שלחברות הביטוח עשויות להיות דרישות מסוימות שחייבים לעמוד בהן לפני שניתן לקבל ביטוח סיעודי אוטיזם. יתרה מכך, במקרים רבים חברות הביטוח מנסות לחמוק מלהעניק ביטוחים אלו. זאת, תחת הטענה כי המצב הסיעודי של הילד החל ב-3 השנים הראשונות לחייו. בתוך כך, מעבר לכך שעו"ד יכול לסייע בכל נושא הניירת הממולאת והמוגשת, עו"ד בעצם יכול לעשות את כל שבכוחו כדי לוודא שחברת הביטוח לא תתחמק מלהעניק כיסוי ביטוחי הולם. 

כמו כן, עו"ד יוודא כי כל תיעוד רפואי הכרחי כלול בבקשה, כי כידוע, בקשות בירוקרטיות מהסוגים האלו עשויות לקום וליפול על הפרטים הכי קטנים. בסופו של דבר, עו"ד יכול לאפשר לקבל פרספקטיבה משפטית בעת ניווט במורכבות של הליך קבלת ביטוח סיעודי. בפועל, סיוע מאת עו"ד יכול לחסוך המון זמן יקר ומשאבי אנרגיה חשובים.

מי עוד יכול לסייע בקבלת ביטוח סיעודי אוטיזם? 

מעבר לסיוע שניתן לקבל מאת עורך דין, ישנן גם חברות פרטיות אשר עוסקות בכל הנושא של התנהלות בירוקרטית מול חברות הביטוח. למשל, חברות העוסקות בתחומי ייעוץ המס. בפועל, אם מסתייעים בחברת ייעוץ מס, בעצם תופסים 2 ציפורים במכה. מצד אחד, חברה כדוגמת "המרכז לייעוץ פנסיוני" תסייע לכם בהתנהלות הישירה מול חברת הביטוח, כולל סיוע במילוא הטפסים והמסמכים הנדרשים בתהליך. 

מצד שני, חברת "המרכז לייעוץ פנסיוני", המובלת על ידי רון מאיר, תסייע לכם בכל מה שקשור להיבטי המס השונים הכרוכים בתהליך. הלכה למעשה, היבטי המס משמע כסף ישירות לכיס שלכם, או יותר נכון, ישירות לעו"ש. בהקשר הזה חשוב לדעת, כי הורים לילדים אוטיסטים עשויים להיות זכאים להחזרי מס – אל תוותרו על כסף המגיע לכם כחוק. 

צרו קשר כעת כדי לקבל את הזכויות המגיעות לכם: המרכז לייעוץ פנסיוני – ייעוץ ללא התחייבות. 

ביטוח סיעודי אוטיזם