ביטוח בריאות חברת החשמל

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות חברת החשמלביטוח בריאות חברת החשמל הוא ביטוח בריאות קבוצתי. מדובר בביטוח המבוסס על קבוצה הפועלת בתוך ארגון מסוים, בדיוק כמו חברת החשמל. ביטוח הבריאות מעניק לעובדי חברת החשמל את האפשרות להיות מבוטחים בנוחות ולנצל את היתרונות של הביטוח הקבוצתי. מה זה אומר וכיצד זה עובד? הנה מה שחשוב לדעת על ביטוח בריאות חברת החשמל.

 

מהו ביטוח בריאות קבוצתי?

כפי שציינו, ביטוח בריאות חברת החשמל הוא ביטוח בריאות קבוצתי. כל חברת ביטוח יכולה להציע ביטוח בריאות קבוצתי. מדובר בביטוח שמיועד לקבוצה של לפחות 50 אנשים שיש להם מאפיין משותף. ביטוח בריאות קבוצתי מתייחס להסכם שבין החברת ביטוח לנציג הקבוצה, ושם נקבעים תנאי הביטוח, תקופת הביטוח, כיסויים ותשלום חודשי. 

הביטוח כולל כיסוי מלא או חלקי של טיפולים, ניתוחים ותרופות שאינם כלולים בסל הבריאות של קופות החולים. זה מאפשר למבוטחים לקבל שירותים רפואיים נוספים ולהתמודד עם צרכים רפואיים מיוחדים. התקופה שבה ביטוח זה תקף נקבעת בדרך כלל לכמה שנים, כגון חמש שנים.

חברות הביטוח המציעות ביטוח קבוצתי מספקות מגוון רחב של מסלולים ופוליסות. בין התוכן האפשרי לכיסוי ביטוח קבוצתי נמנים: ניתוחים בארץ ובחו"ל, ביטוח השתלות, ביטוח תרופות, ביטוח מחלות קשות, ביטוח טיפולי שיניים וביטוח תאונות אישיות. המטרה היא לספק כיסוי מותאם אישית וטוב יותר ממה שקיים בבריאות הציבורית. במסגרת ביטוח בריאות חברת החשמל, עובדי החברה יוכלו להנות מביטוח הבריאות הקבוצתי ולהנות ממגוון יתרונות שונים. 

המאפיינים של ביטוח בריאות קבוצתי

ריכזנו לכם את המאפיינים שמאפשרים לרכוש ביטוח בריאות קבוצתי-

  • ביטוח קבוצתי מיועד לקבוצות של 50 אנשים ומעלה המקיימות מקור משותף כגון מקום עבודה, ארגון, מועדון ועוד, בדומה לעובדים של חברת החשמל. 
  • תנאי הביטוח מוגדרים על ידי הסכם בין הממונה על הקבוצה וחברת הביטוח.
  • הפרמיה מוגדרת באופן אחיד עבור כל חבר הקבוצה, על פי קבוצות גיל.
  • במקרים מסוימים, אין דרישה להגיש הצהרת בריאות.
  • הביטוח מתקיים על פי התנאים המפורטים בפוליסה, וחברת הביטוח תשלם את ההוצאות הרפואיות על פי הכיסוי המוסכם.

 

מה ההבדל בין ביטוח בריאות חברת החשמל לביטוח אישי?

ביטוח בריאות חברת החשמל הוא ביטוח בריאות קבוצתי. בין ביטוח בריאות קבוצתי לבין ביטוח בריאות אישי יש הבדלים רבים. ההבדלים באים לידי ביטוי במגוון פרמטרים. קודם כל, מבחינת היקף הכיסוי, ההיקף של ביטוח בריאות קבוצתי ייקבע לחברי הקבוצה ויוגדר בין חברת הביטוח לבין נציג הקבוצה. לעומת זאת, בביטוח בריאות פרטי היקף הכיסוי ייקבע בהתאם לבחירת הפוליסה שכל מבוטח ייבחר בהתאם לצרכים שלו וליכולות שלו. הבדל נוסף יבוא לידי ביטוי בהצטרפות לביטוח. בביטוח בריאות קבוצתי יהיה ניתן להצטרף לפוליסה ללא הצהרת בריאות או חתימה רפואית ובביטוח בריאות פרטי המבוטח עובר תהליך הצטרפות שרק לאחריו יקבל אישור מתאים. 

הבדלים נוספים בין סוגי הביטוחים יבואו לידי ביטוי בתשלום לביטוח, בתקופת הביטוח ובאפשרות לבצע שינויים. בביטוח בריאות קבוצתי התשלום יהיה בדרך כלל נמוך יותר, תקופת הביטוח תימשך בדרך כלל לחמש שנים וייתכנו שינויים בהיקף הכיסוי לאורך השנים. לעומת זאת,  בביטוח בריאות פרטי המחיר בדרך כלל יהיה גבוה יותר, הפוליסה תתחדש בכל שנתיים וייתכנו שינויים בהיקף הכיסוי לאורך השנים. 

 

האם זה משתלם?

לאחר שהבנו את ההבדלים בין ביטוח בריאות חברת החשמל, כלומר ביטוח בריאות קבוצתי, לבין ביטוח בריאות פרטי עולה השאלה האם זה משתלם. ביטוח בריאות קבוצתי יכול להיראות כמו הצעה משתלמת, מכיוון שהוא מתאים לקבוצה גדולה של לפחות 50 אנשים ובכך מפחית את העלויות הפרטיות. אך בפועל, לא תמיד הביטוח הקבוצתי יוצא כזה משתלם, במיוחד בהתחשב בפערי הגילאים בין המבוטחים. לדוגמה, ייתכן שבחברת החשמל יהיה כדאי לקבל ביטוח בריאות קבוצתי עבור חלק מהעובדים, אך לא עבור כולם. לכן, לפני שמבקשים להצטרף לביטוח בריאות קבוצתי של הארגון שלנו, חשוב להשוות מחירים בין חברות הביטוח השונות.

תהליך ההשוואה הוא מורכב וכולל לא רק את הפרמיות, אלא גם את רמת הכיסויים. עשוי להיות לא פשוט להבין את כל הפרטים הטכניים והפיננסיים של הביטוח. במקרה כזה, ניתן לפנות ליועצים לביטוחי בריאות שיכולים לעזור לנו למצוא את הביטוח המשתלם ביותר עבורנו. עלות הביטוח הרפואי מתקבעת בהתאם למספר משתנים: מצב הבריאות, היסטוריה רפואית, מגדר, גיל, מצב בריאותי נוכחי, האם מעשן, מקום העבודה ועוד. יתרון הביטוח הקבוצתי הוא שבדרך כלל אין צורך לבדוק את המצב הרפואי של כל אדם בפרט, ולכן אם חברת ביטוח מציעה ביטוח אישי במחיר גבוה כתוצאה מהעישון, ייתכן ותחת הארגון יהיה זול יותר ויהיה מומלץ להצטרף לביטוח הקבוצתי.

חשוב לשים לב שאם חברת הביטוח מסרבת בצורה בלתי סבירה לבטח אתנו או לשלם פיצויים במקרה בו טיפלנו בתהליך הביטוח, ניתן להגיש תלונה למפקח על ביטוחים שברשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון.

פנו ליועץ ביטוח בריאות כדי לקבל החלטה מושכלת

ליועץ ביטוח בריאות יש תפקיד חשוב בהבנה האם הביטוח הקיים משתלם לכם או לא. יועץ הביטוח יכול לבדוק את האפשרויות השונות ולהציע פתרונות טובים יותר מבחינת גובה הפוליסה והכיסויים. גם אם אתם כרגע משויכים לביטוח בריאות חברת החשמל, לעיתים ייתכן שיהיו אפשרויות אישיות שיכולות לספק יתרונות נוספים. חשוב להבין שהבחירה בביטוח בריאות קבוצתי או אישי היא הבחירה האישית שלכם, ולכן יש לשקול את כל המרכיבים השונים כגון גובה הפרמיה, הכיסויים, המגבלות והתנאים השונים. יועץ הביטוח יכול לעזור לכם להבין את התנאים של כל חברת הביטוח ולבצע השוואה מקיפה שתאפשר לכם לקבל את הביטוח המתאים ביותר לצרכים שלכם.

ביטוח בריאות חברת החשמל