ביטוח בריאות חייל משוחרר

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות חייל משוחררכל חייל שמשתחרר צריך לדאוג לביטוח בריאות. במסגרת השירות הצבאי החיילים מקבלים שירותים רפואיים במסגרת הצבא אך לאחר מכן יש להצטרף לאחת מקופות החולים, ובמידה שבוחרים אף לרכוש ביטוח פרטי. הפרטים הספציפיים והתנאים הדרושים של ביטוח בריאות חייל משוחרר יכולים להשתנות בין חברות הביטוח השונות. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מה זה אומר?

ביטוח בריאות חייל משוחרר הוא ביטוח רפואי שמיועד לסייע לחיילים שמשוחררים מצה"ל בקבלת טיפול רפואי ושירותי בריאות. הביטוח מספק כיסוי רפואי ומאפשר להתמודד עם מגוון מחלות, פציעות ובעיות רפואיות שעשויות להתרחש לאורך חייהם של החיילים. הכיסוי כולל בדרך כלל ביקורים רפואיים כלליים, פעמים רבות גם במסגרת רשת רופאים ובתי חולים שהסכם נחתם עם הביטוח. הכיסוי בביטוח בריאות חייל משוחרר יכול להיות חלק מתוכנית הבריאות הלאומית של המדינה או מתוך חברות הביטוח הפרטיות שמציעות מערכת זו. יתרון של הביטוח הינו שהוא מספק כיסוי רפואי מקיף לאורך זמן, כולל תמיכה בביקורים לרופאים מומחים, בדיקות, טיפולים ותרומות תרופות.

קופות החולים

ביטוח בריאות חייל משוחרר יכול להיות חלק מתוכנית הבריאות הלאומית במסגרת קופות החולים. כפי שציינו קודם, במהלך שירותם הצבאי, חיילים בצה"ל זכאים לקבלת שירותי רפואה מקיפים במסגרת הצבאית. כאשר חייל זקוק לטיפול רפואי, הוא יכול לפנות למרפאה או לרופא שביחידתו ולקבל שירות מחובשים יחידתיים. בנוסף, החייל יכול לקבל הפניות לביקורים ובדיקות מורחבות יותר. עם שחרור החייל מהצבא, הוא יעזוב את מערכת הבריאות הצבאית ויצטרך לקבל את השירותים הרפואיים באמצעות קופת חולים. הצירוף לקופת החולים יתבצע באופן אוטומטי לקופה שבה היה חבר לפני הגיוס. אך כמובן שהחייל המשוחרר יכול לבחור בקופת חולים אחרת לפי העדפותיו.

קופות החולים השונות, כגון קופת חולים כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית, מציעות מעת לעת הטבות שונות לחיילים משוחררים. כדאי לבדוק את ההטבות הספציפיות של כל קופת חולים.

  • כללית

במסגרת ביטוח בריאות חייל משוחרר ניתן להצטרף לכללית ולהנות ממספר הטבות לחיילים משוחררים. כאשר חייל משוחרר מצה"ל מצטרף לקופת חולים כללית, הוא זכאי לקבלת ביטוח מושלם שמציע סל שירותי בריאות מורחב לשנה הראשונה בחינם, ביטוח סיעודי לשנה הראשונה בחינם וביטוח נסיעות לחו"ל ללא תשלום למשך שנה. חיילים שבוחרים להצטרף לתוכנית ביטוח מורחבת כמו כללית פלטינום זכאים לביטוח נסיעות לחו"ל לתקופה של עד ארבעה חודשים, גם לאחר השחרור מהצבא (עד שנתיים). 

  • מכבי

במסגרת ביטוח בריאות חייל משוחרר, גם קופת חולים מכבי מציעה לחיילים משוחררים מספר הטבות. אחת ההטבות המרכזיות והחשובות היא צירוף לשירות מגן כסף למשך שנה ללא תשלום. שירות זה מספק הרחבה של סוגי התרופות והחיסונים, אפשרות לקבלת טיפולים בחו"ל במקרים מסוימים כמו ניתוחי השתלות, אפשרות לרכוש בהנחה אביזרים רפואיים שונים, קבלת שירותים רפואיים משלימים במחיר מוזל ועוד.

  • מאוחדת

 ביטוח בריאות חייל משוחרר מתייחס גם לקופת חולים מאוחדת. קופת חולים מאוחדת מציעה לחיילים משוחררים תקופה של שנה ללא עלות, בהתניה שיחתום על הוראת קבע. בנוסף, הקופה מספקת שירות של ביטוח נסיעות לחו"ל לחיילים משוחררים בלי עלות, וגם הנחה משמעותית למי שזקוק לחיסונים לפני יציאה לחו"ל. בתוכנית הביטוח של הקופה, מאוחדת שיא, מקבלים הטבה בתקופת ההמתנה וניתן לקבל את השירותים מיד.

  • לאומית

גם בלאומית ניתן לקבל הטבות במסגרת ביטוח בריאות חייל משוחרר. חיילים משוחררים מקבלים מקופת חולים לאומית שנה שלמה של חברות בתוכנית הביטוח של הקופה, לאומית זהב. מדובר בהטבה שכוללת היבטים שונים של צרכי בריאות שניתנים ללא עלות או בהנחות. בנוסף, הקופה מעניקה הטבה גם בהקשר של ביטוח נסיעות לחו"ל עם חברת הביטוח כלל לשלושה חודשים של נסיעה. היקף ההטבה הוא עד שנה וחצי לאחר השחרור מצה"ל.

ביטוח בריאות פרטי

ביטוח בריאות חייל משוחרר יכול להינתן גם דרך חברות הביטוח הפרטיות. ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח המספק את המענה הנדרש עבור טיפולים רפואיים מורכבים. הביטוח הפרטי מהווה תוסף לשירותי הבריאות המסופקים על ידי קופות החולים, והוא שונה מהם במספר היבטים. לעומת השירותים הבסיסיים שמספקות קופות החולים, ביטוח בריאות פרטי מציע אפשרויות התאמה אישית ומגוון רחב של שירותים כמו-

  • התייעצות עם רופאים מומחים.
  • ניתוחים ופעולות רפואיות.
  • כיסוי לתרופות שאינן כלולות בסל הבריאות.
  • טיפולים וטכנולוגיות חדשניות שאינן כלולות בסל הבריאות.
  • בדיקות אבחנתיות מתקדמות.
  • תגמול כספי המאפשר התמודדות כלכלית טובה יותר עם גילוי מחלה קשה וכדומה.

ביטוח בריאות פרטי מעניק לכם שקט נפשי וקבלת שירותים רפואיים מותאמים אישית וכיסוי מורחב שאינו תמיד זמין בשירות הציבורי.

 

ההבדל בין סל הבריאות הציבורי לביטוח הפרטי

כפי שציינו קודם, ביטוח בריאות חייל משוחרר יכול להיות חלק מתוכנית הבריאות הלאומית של המדינה או מתוך חברות הביטוח הפרטיות. סל הבריאות הציבורי מספק פתרון ומענה עבור מגוון שירותים בסיסיים וטיפולים בסיסיים, אך כאשר נדרשים טיפולים מתקדמים או תרופות יקרות, סל הבריאות עשוי לא לספק את הכיסוי המלא. במצב כזה, ביטוח בריאות פרטי מספק כיסוי מלא גם במקרים קיצוניים ומסייע במניעת חובות רפואיים ומצבים פיננסיים קשים עקב הוצאות גבוהות לטיפולים. הביטוח הפרטי עוזר בקבלת טיפולים מתאימים, איכותיים גם במחירים גבוהים. 

בנוסף, בביטוח בריאות פרטי ניתן ליהנות משירותים יעילים ומהירים יותר. פרק הזמן לקבלת טיפול בביטוח בריאות פרטי קצר יותר מהתהליך הציבורי, והפערים בין הטיפול בסל הבריאות הציבורי לבין ביטוח הבריאות הפרטי הם משמעותיים. ביטוח בריאות פרטי מספק שירות אישי ומקצועי יותר, ומאפשר לנו לבחור אילו כיסויים מתאימים לצרכינו הרפואיים הייחודיים. עם ביטוח בריאות פרטי, אנחנו יכולים להתמודד בצורה יעילה עם אי הוודאות הרפואית ולשמור על דאגה מוגברת לגבי הבריאות והכלכלה שלנו.

ביטוח בריאות חייל משוחרר