ביטוח בריאות הסתדרות המורים

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

יש כאלו החושבים שמקצוע המורה הוא הדבר המתגמל ביותר, בעיקר מבחינה מקצועית. יש כאלו החושבים כי מקצוע המורה הוא הכי פחות מתגמל, לפחות מבחינה כלכלית. האמת כנראה במקום כלשהו באמצע אבל אנחנו, כציבור וכהורים לילדים, חייבים מורים טובים יותר – כדי שיעניקו את החינוך המיטבי והאיכותי עבור ילדנו. למרות הרפורמות והעלאות השכר האחרונות וההסכמים השונים, שכר המורים עודנו נמוך יחסית. יחד עם זאת, הם זכאים לשלל הטבות שונות, כחלק מחברותם בהסתדרות המורים (למורי יסודי) ובארגון המורים (מורי תיכון). אחת ההטבות המשמעותיות ביותר היא ביטוח בריאות הסתדרות המורים.

ההטבות השונות, בהן ביטוח בריאות הסתדרות המורים הם כתוצאה מיכולתם של המורים להתאגד תחת גוף מרכזי המנוהל על ידי ועד. בתחום הביטוח הדבר משמעותי שכן הוא מאפשר להם רכישה של סוג של ביטוח קבוצתי (עם עשרות אלפי חברים) וגוף כזה יכול לנהל משא ומתן מול חברות הביטוח, בתמורה להבאת כל החברים, על ביטוח בריאות הסתדרות המורים שמחירו יהיו זולים משמעותית.

ביטוח בריאות הסתדרות המורים

משמעות ביטוח בריאות הסתדרות המורים

ביטוח בריאות הסתדרות המורים, הינו ביטוח המיועד לחברי הארגון ולבני המשפחות שלהם והיא דומה לביטוח רפואי פרטי. כידוע, ישנם בישראל 3 סוגי או רמות ביטוח. הביטוח הרפואי הממלכתי הוא הבסיסי ביותר והא מגיע מטעם הביטוח הלאומי, כנגד ההפרשות שלנו כל השנים. אומנם הוא מעניק לנו שלל סיבסודים או טיפולים ותרופות חינם בעת הצורך אך בעיקר דברים בסיסיים והוא אינו מציג כיסוי מלא. הביטוח המורחב יותר הוא זה המציעים קופות החולים ונקרא שב"ן – שירותי בריאות נוספים. כאן סל הכיסויים נרחב יותר אך הוא אינו משתווה ברמתו לזה של הביטח הפרטי. הביטוח הפרטי מאפשר כיסוי נרחב יותר ומציע מגוון רחב יותר של טיפולים וסיוע.

הביטוח דומה לביטוח הבריאות הפרטי. מצד אחד הוא פרטי מבחינת איכות הביטוח ומצד שני הוא 'ביטוח קבוצתי' או 'ביטוח קולקטיבי'\ המאפשר לקבל יותר. במקרים מסוימים ביטוח בריאות הסתדרות המורים יהיה אף איכותי יותר ומורחב הרבה יותר מביטוח בריאות פרטי רגיל. זוהי תוצאה של העובדה כי הוא מושג על ידי קבוצה גדולה של מבוטחים. בין השאר מציע ביטוח בריאות הסתדרות המורים, כיסוי לתרופות שאינן נכללות בסל התרופות, כיסוי מורחב למקרים רפואיים שונים, כולל השתלות, שלל בדיקות במכונים מתקדמים, טיפולי שיניים, טיפולים ברפואה אלטרנטיבית, פיזיותרפיה ועוד שלל דברים נוספים.

היתרונות של ביטוח בריאות הסתדרות המורים

כאמור, ביטוח בריאות הסתדרות המורים נחשב כביטוח פרטי באיכות גבוהה מאוד. העובדה שמאחוריו עומד גוף וועדים חזקים ומאורגנים, יוצרים כח היכול להשיג לחבריו מגוון הטבות רחב יותר. גם המחיר של הביטוח והפרמיות השונות טוב יותר בגלל כוחה של הקבוצה. בחלק נכבד של המקרים גם אין צורך בביצוע חיתום רפואי. המשמעות המיידית של אי הצורך הזה, הוא בכך שלא צריך למלא שאלון רפואי ולכן בניגוד לביטוח רגיל פרטי, אין חשיפה מלאה על מצבו הנוכחי של המבוטח ולכן הביטוח ניתן גם לכאלו שמצבם הרפואי מעורער יותר (ובמקרה רגיל היו מסורבים על ידי חברות הביטוח או נאלצים לשלם פרמיות גבוהות מאוד).

יתרון נוסף של ביטוח בריאות מומלץ להסתדרות המורים הוא שאינך חייב להיות חבר בהסתדרות בזמן הביטוח. גם אנשים שכבר פרשו ועזבו את הארגון, זכאי להצטרף לביטוח, גם אם הם לעיתים עשויים לשלם סכום גבוה יותר על הפרמיה.

לצד זאת, ביטוח בריאות הסתדרות המורים מכיל גם חסרונות. ראשית, הוא אינו מתחדש מעצמו ויש לפעול בנושא כל חמש שנים. משמעות הדבר הוא התעסקות בירוקרטית מידי תקופה זו. בנוסף, ככל שרוכשים את הביטוח בגיל מאוחר יותר – המחיר עולה. אולם הקושי הגדול ביותר נעוץ בעובדה כי ביטוח זה אינו גמיש במיוחד. ביטוחי בריאות פרטיים מתאפיינים בגמישות מרבית. אדם יכול לתכנן כמעט כיצד יראה הביטוח שלו, לפי המאפיינים הייחודים לו. אין טעם לשלם על חלקים הנוגעים לביטוח מחלות המאפיינות גיל מבוגר, אם אתה אדם צעיר. 

העובדה כי ביטוח בריאות הסתדרות המורים נעשה על ידי קבוצה גדולה מאוד, מוריד את יכולת הגמישות שכם הוא צריך לפנות למכנה רחב מאוד או שהביטוח והיקף הפוליסה נקבע על ידי איש אחד שהוא מנהל הנושא מטעם הסתדרות המורים.

להתייעץ עם המומחים

לכן, גם במקרה של ביטוח בריאות הסתדרות המורים, כדאי להתייעץ עם יועצים פנסיוניים המתמחים בביטוח. הם מכירים את הביטוחים השונים ואת הכיסויים השונים. טעות נפוצה היא שאנשים המבוטחים בביטוח מסוים, אפילו מקיף ביותר, מבטלים ביטוחים אחרים (למשל את זה של השב"ן בקופות החולים) ולעיתים נפגעים מביטול זה בסופו של דבר. צוות מומחים בנושא ביטוח, ידע לתת לכם תמונה מלאה על הפריסה הביטוחית שלכם ועל היקף הכיסוי שלכם, כדי שלא רק תרגישו בטוחים ומוגנים אלא גם תהיו כך באמת.

גם בנושא המחיר שווה להתייעץ עם מומחי פנסיונים. גם בתחום זה לא תמיד ביטוח בריאות של המורים עדיף על ביטוח פרטי איכותי ולכן כדאי לבצע מידי פעם השוואת מחירים, לצד השוואת הכיסויים הסיוע המגוון שמאפשר הביטוח. במידה ומצאתם כי ביטוח בריאות הסתדרות המורים הוא הטוב ביותר, תוכלו לבטח בו לו רק את עצמכם אלא גם את בני המשפחה, כולל ילדים עד גיל 30. 

ויחד עם זאת, חשוב לזכור כי בכלל בנושאי בריאות לא כדאי להסתכל רק דרך החור שבגרוש ולעשות רק חישובים בנוגע למחיר. לבריאות שלנו ושל היקרים לנו – אין מחיר. החשוב ביותר הוא לספק את הביטוח הטוב ביותר עם הכיסוי הנרחב ביותר, שיסיע לנו ברגעים הקשים ביותר, שנקווה שלא יגיעו.

ביטוח בריאות הסתדרות המורים