ביטוח בריאות לתיירים בישראל

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ארץ ישראל יפה וגם פורחת. לכן אין זה פלא שתיירים רבים מגיעים לישראל כדי להנות מיופייה ומקסמיה. למעשה ישנם שנים רבות לאחרונה השוברים שיאים של תיירות נכנסת, בין אם זו תיירות לצורכי נופש, במסגרת תיירות דתית, בילויים ועוד ועוד. כדי שהתיירים יוכלו ליהנות בארץ ולהיות בטוחים כי שלומם ובריאותם מובטחים (ובואו נודה, עבור התייר מחו"ל שרק ניזון מהתקשורת – ישראל יכולה להיות מקום מפחיד ומסוכן) מומלץ כי יהיה להם ביטוח בריאות לתיירים בישראל.

כעקרון, את ביטוח בריאות לתיירים בישראל יכולים לעשות התיירים עוד בטרם הטיסה שלהם לארץ אבל גם אתם בתור תושב ישראלי יכולים לעשות זאת עבורם או להציע להם זאת, בטח אם אתם  מארחים קרובי משפחה שמגיעים לביקור מחו"ל או חברים ואתם מעוניינים להעניק להם מלבד החוויות התיירותיות גם שקט נפשי ובטחון בכל הנוגע לבריאות שלהם. אם במהלך שהותם בארץ, האורח שלכם יזדקק לשירות רפואי כלשהו, לתרופה מיוחדת או לכל דבר הקשור בעניין, בהיעדר ביטוח בריאות לתיירים בישראל הוא לא יהיה זכאי או יתקשה לקבל טיפול רפואי איכותי ואם יצליח לעשות זאת יתבקש לשלם סכומים גבוהים מאוד. לעומת זאת, ביטוח בריאות לתיירים בישראל יעניק לו כיסוי רחב ומגוון.

ביטוח בריאות לתיירים בישראל

מהו ביטוח בריאות לתיירים בישראל?

ביטוח בריאות לתיירים בישראל מיועדת לתיירם המגיעים לתקופות קצובות לביקור במדינה על מנת להעניק להם כיסוי לשירותים שונים בתחום הבריאות והרפואה למקרה שיידרש. גם אנחנו, כאשר אנו יוצאים לנופש בחו"ל, אנו רוכשים ביטוח נסיעות המכיל בטוחו גם אלמנט של ביטוח רפואי או ביטוח בריאות מיוחד, למקרים מיוחדים. זאת במטרה לקבל שירות רפואי הולם בארץ היעד במקרה של בעיה רפואית, בלי להיגרר להוצאות רבות, בירוקרטיה מעצבנת וחוסר בתקשורת במקומות שונים בעולם. 

כך גם ביטוח בריאות לתיירים בישראל מאפשר לאזרחים זרים לקבל מענה שלם וטוב לכל צורך רפואי בישראל. החל מבדיקות ואשפוזים וכלה בפתרון מהיר במקרי חירום חריגים, כולל כיסוי של הוצאות הכרוכות במקרים ובטיפולים הרפואיים.

מדוע לעשות בכלל ביטוח בריאות לתיירים בישראל

ונשאלת השאלה: מדוע בכלל לעשות ביטוח בריאות לתיירים בישראל ולא שכל תייר יעשה ביטוח דומה במדינת המקור שלו עם חברת ביטוח מקומית? הרי כשאנחנו נוסעים למשל לצרפת, אנחנו עורכים ביטוח עם חברה ישראלית המכס אונו בצרפת אבל לא רוכשים את הביטוח מחברה צרפתית.

ישנן למעשה כמה תשובות אשר התמהיל שלהם יכול להפוך את ביטוח בריאות לתיירים בישראל למשתלם יותר עבור התייר מחו"ל. ראשית, לעיתים תוכנית ביטוח שתירכש בחו"ל, תהיה בסיסית ביותר או כזו שאינה מספקת כיסוי מספק. לעומת זאת, כאן בישראל, ביטוח בריאות לתיירים בישראל יכול להיות נרחב ומעולה כמו ביטוח בריאות פרטי. בנוסף, בביטוחים רבים בחו"ל, התיירים נאלצים לשלם כספים רבים מכיסם בעת התרחשות אירוע רפואי ורק אחר כך מתחילים דיונים על החזרים ועל היקפם, בניכוי ההשתתפות העצמית.  רוב החברות בישראל המציעות ביטוח בריאות לתיירים בישראל משלמות הם על ההוצאות וגם לרוב אין השתתפות עצמית. אם כך, רבים מהרוכשים ביטוח בריאות לתיירים בישראל עושים זאת מהשיקול הכלכלי בעיקר.

תורמת לרצון לעשות ביטוח רפואי דווקא בישראל גם העובדה שלמערכת הביטוח ובמיוחד למערכת הבריאות בישראל יצא שם טוב ותייר המגיע לכאן, מבקש לעצמו ראש שקט ובטחון. אתם, שמארחים תיירים מחו"ל ודאי מכירים את היתרונות הללו ולכן המליצו על רכישת ביטוח כזה. 

למי מיועד ביטוח בריאות לתיירים בישראל

למרות שמו והעובדה כי אכן תיירים רבים נהנים מביטוח זה, הרי שביטוח אינו רק עבור תיירים אלא בעיקר עבור אנשים שאינם זכאים לביטוח הבריאות הממלכתי הנהוג בישראל עבור אזרחיה. תחת קטגוריה זו נכנסים בראש ובראשונה תושבים חוזרים. תושבים אשר שבים לישראל לאחר שהות ארוכה בחו"ל ומוגדרים כ'תושבים חוזרים', אינם זכאים לביטוח הבריאות הממלכתי באופן מיידי. לעיתים נשתמש בתהליך של ביטוח בריאות לתיירים בישראל, ככלי מגשר לתקופה הספציפית ד שיקבלו את האישור הנדרש. 

בנוסף, הביטוח בישראל תקף ומומלץ לא רק לבאים לנפוש אלא גם לתושבי חוץ אחרים. למשל אנשי עסקים המגיעים לישראל, דיפלומטים ((עם בני משפחתם), סטודנטים זרים, תלמידי ישיבה, אנשי דת מדתות שונות, בעלי מקצוע ייחודיים (למשל שחקני כדורגל, שאינם נכנסים תחת הכותרת של "עובדים זרים"), תושבים ארעיים ועוד. 

מה כולל ביטוח בריאות לתיירים בישראל?

הביטוח כולל כיסויים רבים ומגוונים. בין השאר ביקור אצל רופאי משפחה או רופאים מומחים בתחומם (השירותים ניתנים בקופת חולים), בדיקות שונות, כולל בדיקות מורכבות, טיפולי עזרה ראשונה וחירום בשיניים, אפשרות לרכישת תרופות בבית מרקחת, פינוי ואשפוז בבתי חולים וכמובן כל הוצאות רפואיות הכרוכות (לעיתים, כולל של המלווה). 

כמו כל ביטוח בריאות פרטי ובשונה מביטוח בריאות ממלכתי רגיל, חשוב מאוד לרכוש ביטוח לתיירים בישראל המותאם לעניין ולתיירים הספציפיים. יש להתחשב בביטוח ולספק כיסוי מתאים בהקשר לגיל התיירים, מצבם הרפואי, מחלות מסומות עימם הם התמודדו עוד טרם הגיעם לישראל ועוד. כמובן שיש לשים לב גם לאופי הביקור. תייר המגיע לביצוע תיירות אקסטרים אינו דומה לתייר המתעניין רק במקומות הקדושים. אז נכון שהחרמון אינו דומה במאום לפסגות האלפים אבל עדיין קיימת רמת סיכון – שיש להתייחס מאליה ברמת הכיסוי הביטוחי.

בכל מקרה, חובה לרכוש את הביטוח עוד לפני ההגעה לארץ, כדי שניתן יהיה ליהנות ממנו כבר מרגע הנחיתה בישראל. חשוב לציין שבניגוד לביטוחים אחרים, ביטוח בריאות לתיירים בישראל אינו כולל תקופת הכשרה ולמעשה אין צורך להמתין זמן או תקופה עד שניתן להנות ממנו. הכיסוי הוא מידי מרגע רכישת הפוליסה. רכישה מבעוד מועד גם תאפשר לכם תכנון מוקדם נכון יותר ומציאת ביטוח רלוונטי במחיר נוח.

ביטוח בריאות לתיירים בישראל