ביטוח בריאות רפואה משלימה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות רפואה משלימהככל שהשנים עוברות, הרפואה המשלימה וההשפעות החיוביות שלה צוברות תאוצה. אנשים רבים משלבים טיפולים משלימים לצד הרפואה הקונבנציונלית. בעקבות כך, חברות הביטוח שזיהו את המגמה המתפתחת וכיום מציעות מגוון מסלולים המכילים כיסוי ביטוח בריאות רפואה משלימה. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ביטוח בריאות רפואה משלימה?

לרפואה המשלימה יש יתרונות רבים. ככל שהשנים עוברות ההשפעה החיובית שיש לרפואה המשלימה על מצבים רפואיים שונים זוכה להכרה רחבה יותר. רופאים רבים ממליצים על שילוב רפואה אלטרנטיבית כחלק מטיפול כולל שכולל גם גישות רפואיות קונבנציונליות. חברות הביטוח המובילות בישראל מבינות את חשיבותה של הרפואה המשלימה ומציעות מגוון מסלולים המכילים כיסוי לטיפולים רפואיים אלטרנטיביים, כך שהמבוטחים יכולים להנות מטיפולים נוספים ולשפר את איכות החיים שלהם. הכיסוי המסופק על ידי חברות הביטוח מאפשר למבוטחים לקבל טיפולים רפואיים אלטרנטיביים מגוונים. זה יכול לכלול שימוש בטכניקות כמו טיפול בצמחי מרפא, רפלקסולוגיה, אקופונקטורה, שיאצו ועוד. המסלולים השונים מציעים גם כיסוי לטיפולים בחדרי מלח, הומאופתיה, נטורופתיה וטיפולים נוספים.

בבחירת מסלול ביטוח בריאות רפואה משלימה, יש לבחון בקפידה את התנאים וההגבלות השונות המקובלות על ידי חברות הביטוח. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום הרפואה האלטרנטיבית ולבחון את הצורך האישי של המבוטחים בטיפולים מסוג זה.

כיסויים של ביטוח לאומי

במסגרת ביטוח בריאות רפואה משלימה יש לשים לב לכיסויים הניתנים מביטוח לאומי. הסיכום של הוראת שירות הביטוח הלאומי מאפשר לקבל מימון לטיפולים ברפואה משלימה באופן ישיר עבור נפגעים בעבודה. המימון מתבצע דרך הביטוח הלאומי ואין צורך לפנות לקופת חולים לקבלת החזר כספי, למעט טיפולי כירופרקטיקה. הטיפולים ברפואה משלימה המקובלים לטיפול, הריפוי והשיקום הרפואי מוגבלים לתחומי כירופרקטיקה, דיקור סיני, שיאצו ופלדנקרייז.

טיפולי דיקור סיני, שיאצו ופלדנקרייז יינתנו במתקני קופות החולים בלבד, ולא יינתן החזר כספי עבור טיפולים שמתבצעים באופן פרטי. הזכאות למימון טיפולים אלו היא לשלוש סדרות של 14 טיפולים, והמימון יתבצע על ידי ביטוח לאומי. בכל סדרה ניתן לשלב טיפולים שונים (דיקור סיני, שיאצו ופלדנקרייז), אך רק בתחומים המקובלים.

טיפולי כירופרקטיקה יינתנו במרפאות הרפואה המשלימה של קופות החולים. על מנת לקבל החזר כספי, יש לפנות ישירות לקופת החולים שלך ולהסדיר את קבלת ההחזר עבור ההשתתפות העצמית ו/או התשלומים ששולמו עבור טיפול. יש לקבל אישור מהקופה לקבלת הטיפולים במרפאות המתאימות.

 

כיסויים של קופות החולים

חברי קופות החולים השונות יכולים לקבל אישור מראש לקבלת טיפולים ברפואה משלימה ופטור מתשלום עבור כל סדרה בנפרד, או לקבל החזר כספי על הטיפולים שקיבלו. כדי לקבל אישור מראש למימון הטיפולים או לקבל החזר כספי עבור הטיפולים שקיבלתם, יש להגיש בקשה למחלקת נפגעי עבודה בסניף הקרוב למקום מגוריכם באמצעות האתר המיועד לכך. יש לצרף לבקשה את המסמכים הבאים-

  • המלצת רופא מטפל (משפחה, אורטופד, נוירולוג וכדומה) מטעם קופת החולים לטיפולים ברפואה משלימה.
  • סיכום תיק מרפאה משלימה- כולל דף מעקב טיפולים המפרט את סוג הטיפול, התאריך בו ניתן הטיפול ועלות הטיפול.
  • קבלות מקוריות על תשלום לטיפולים אלה. אם אין לכם קבלות מקוריות, תוכלו להעביר העתק נאמן למקור, בצירוף הצהרה בכתב שמאשרת שלא קיבלתם החזר כספי עבור טיפולים אלה מכל גורם אחר.

אם תהיו זכאים להחזר, התשלום יועבר אוטומטית לחשבון הבנק שלכם ותקבלו הודעה על כך.

זכאותכם להחזר ותנאי התשלום ישתנו בהתאם למדיניות ולתנאי הביטוח של קופת החולים שאליה אתם משתייכים.

סוגי טיפולים משלימים

במסגרת ביטוח בריאות רפואה משלימה, ניתן לקבל טיפולים משלימים במגוון תחומים שונים. ריכזנו לכם מספר סוגים של טיפולים משלימים אפשריים-

  • דיקור סיני

דיקור סיני הוא חלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית המתרכז בשימוש בנקודות דיקור בגוף האדם. מערכת הדיקור בתרבות הסינית נמצאת בשימוש כבר במשך אלפי שנים. לפי ההיבט הסיני, ישנן 365 נקודות דיקור בגוף האדם. הנקודות מחולקות ל-12 מרידיאניים בהם זורמת האנרגיה של הגוף, הצ'י. הזרימה של האנרגיה באמצעות הנקודות הללו היא מהותית כדי לשמור על תפקוד תקין של מערכות הגוף השונות, כולל העצבים וכלי הדם העוברים במרידיאניים. 

  • פיזיותרפיה

פיזיותרפיה היא תחום פרא-רפואי שמתעסק באבחון, טיפול ומניעה של בעיות תנועה ובעיות גופניות שונות. הטיפול בפיזיותרפיה מתמקד בשיפור תפקוד הגוף והתפקוד התנועתי של החולה. אנשים שנפגעו כתוצאה ממחלה, פציעה, ניתוח או אף סיבה אחרת יכולים לקבל טיפול פיזיותרפיה ולשחזר את יכולת התנועה והתפקוד המלא שלהם. הפיזיותרפיה כוללת מגוון של טיפולים ותרגולים שמתבצעים באופן אישי ומותאם לכל מטופל בנפרד. 

  • צמחי מרפא

צמחי המרפא הם צמחים ממינים בוטניים, שמזוהים כמכילים תכונות מרפא או מועילות. הזיהוי והשימוש בצמחי המרפא מבוצעים במעבר דרך מחקרים מדעיים מודרניים ובהתבסס על מסורות. צמחי המרפא יכולים לשמש לטובת הריפוי והמניעה של מגוון מחלות ובעיות בגוף האדם ובגוף החי. שימוש בצמחי מרפא יכול לכלול שימוש במרכיבים של הצמחים, כגון עלים, פרחים, גבעולים, שורשים וזרעים, ובכך ליצור מוצרים טבעיים שימושיים. התכונות המרפאות של הצמחים יכולות להיות קשורות לתכונות כימיות, רפואיות ותזונתיות, שעשויות להשפיע על מערכות הגוף השונות ולסייע בתהליכי הריפוי והשיקום.

  • רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול שמתמקדת בבדיקה וטיפול בכפות הרגליים למטרת אבחון וטיפול בבעיות גופניות. ברפלקסולוגיה, מתבצעת בדיקה מפורטת של כפות הרגליים על מנת לאבחן בעיות גופניות בשאר איברי הגוף. יש נקודות מסוימות בכף הרגל שמשמשות כ"מפתחות" לאיתור הגורמים הסמויים בגוף. לאחר האבחון, מתבצע טיפול באמצעות לחיצה, עיסוי או פעילות אחרת בנקודות הרגישות בכף הרגל, על מנת לפתור או להקל על הבעיה הגופנית.

  • נטורופתיה

נטורופתיה היא שיטת טיפול הקשורה לתזונה. במסגרת הטיפול, נטורופתיה ממליצה על השימוש בצמחים מרפא כחלק מהתזונה, אך גם מעודדת את השימוש בתוספי תזונה רגילים. נטורופתיה מתמקדת בהגשמה של רמת בריאות טובה ואיזון בגוף ובנפש על ידי שילוב של מזון מאוזן, צמחי מרפא ותוספי תזונה מתאימים.

ביטוח בריאות רפואה משלימה