ביטוח בריאות פרטי מומלץ

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות פרטי מומלץביטוח בריאות פרטי מומלץ לא רק למבוגרים, אלא גם לילדים, כאשר מחלת הקורונה לאחרונה המחישה לכולנו עד כמה החיים יכולים להיות בלתי צפויים ועד כמה יש צורך לבטח את עצמנו. רגע לפני שאתם בוחרים מסלול ביטוח כזה או אחר, בואו נעשה סדר בנושא ונבין מהו ביטוח בריאות פרטי מומלץ, המשיכו לקרוא. 

החיים מלאים בהפתעות, חלקן מקסימות וחלקן בלתי צפויות ולעיתים אפילו הרות אסון, חלילה. לכן, מוטב שכל אדם ואדם יבטח את עצמו בביטוח רפואי אשר נחשב מקיף מספיק וכולל את כל הסעיפים המומלצים לו\ה. בתוך כך,  ביטוח בריאות פרטי מומלץ לילדים מתחת ומעל גילאי 18, בעוד כי ילדים עד גילאי 18 בד"כ משלמים פרמיות נמוכות למדי על הביטוח. מאידך, ככל שעולה הגיל של המבוטחים, ככה הפרמיה הולכת ונעשית יותר גבוהה. כאשר רוצים לבחור ביטוח בריאות, חשוב לקחת בחשבון את הפקטורים הבאים:

  1. פרמיה: מה גובה הפרמיה בחברה שאתם מתעניינים בה, והאם היא נתונה למו"מ?  
  2. מוניטין: יש לקחת בחשבון את המוניטין של חברת הביטוח ועד כמה היא מוכרת בישראל. 
  3. זמן אכשרה: חלק מהפוליסות כוללות זמני אכשרה של 90 יום, חלקן זמני המתנה קצרים של 30 יום או ארוכים יותר. 
  4. סוג כיסוי: ודאו שאתם מבינים איזה סוג כיסוי מציעה חברת הביטוח והאם הוא עונה על כל הצרכים שלכם או לא.
  5. השתתפות עצמית: בררו מראש האם קיימים דמי השתתפות עצמית במקרה של הפעלת הפוליסה, ואם כן, בררו מה גובהם. 
  6. שירות לקוחות: זהו פרמטר שמרבית האנשים לא מביאים בחשבון, אבל חשוב לוודא שאם חלילה תצטרכו להפעיל את הפוליסה, יהיו לכם "אמא ואבא" לפנות אליהם. 
  7. ספקי שירותי בריאות: חברות הביטוח כוללות ספקי שירותי בריאות שונים ומשתנים, כך שחשוב לוודא מה חברת הביטוח שלכם מציעה ועם אילו ספקי שירותים היא עובדת. 

עבור מי ביטוח בריאות פרטי מומלץ?

ביטוח בריאות פרטי מומלץ עבור כל מי שמעוניינים להרחיב את שירותי הבריאות הכלולים בסל הבריאות, כאשר כל פוליסה עשויה להיות מנוסחת אחרת ולכלול כיסויים שונים. עבור ילדים ועבור מבוגרים מעל גילאי 18, סוגי הפוליסות והכיסויים משתנים ומותאמים בהתאם לשלל פרמטרים שונים. בתוך כך, ביטוח בריאות למעשה מומלץ לאנשים בריאים, ולחילופין, אנשים עם היסטוריה רפואית, כאשר כל אחד מהמבוטחים ישלם פרמיות בגובה אחר.

בסופו של דבר, ביטוח בריאות פרטי מומלץ לאנשים אשר מעוניינים להנות משקט נפשי. כאשר יש ביטוח פרטי, יש את הידיעה שגם אם חלילה משהו יסתבך רפואית, יהיה אפשר לקבל מענה רפואי מהיר ומאת מומחים בתחומם. זאת, בהפוך ממערכת הבריאות הממלכתית, שלפעמים מצריכה המתנה של חודשים עבור תורים למומחים רפואיים למיניהם. 

כמה משלמים על ביטוחי בריאות פרטיים? 

כדי לנקוב במחירים עבור ביטוחי בריאות פרטיים, חשוב להביא בחשבון את הקריטריונים אשר קובעים את גובה הפרמיה שהמבוטחים משלמים. במילים אחרות, מחיר ביטוח בריאות פרטי נקבע לפי פרמטרים אשר קובעים את מידת הסיכון של המבוטח בעבור חברת הביטוח. בתוך כך, הגורמים אשר קובעים מחיר ביטוח בריאות פרטי הם: 

  1. גיל: ככלל, ילדים מתחת לגילאי 18 משלמים פרמיות ביטוח נמוכות מאשר מה שמשלמים אנשים מבוגרים. זאת, מתוך ההנחה שככל שהשנים מתקדמות, כך המבוטח מהווה רמת סיכון גבוהה יותר עבור חברת הביטוח. 
  2. עישון: גם לפי פרמטר זה, אנשים מעשנים הם "ריסק" גבוה יותר עבור חברות הביטוח ולכן, משלמים מחירי פרמיה גבוהים יותר מאנשים שאינם מעשנים. 
  3. משקל: אנשים בעלי משקל גוף גבוה לעיתים ישלמו פרמיות ביטוח גבוהות יותר, עקב חשיפתם הפוטנציאלית לבעיות בריאותיות שונות. 
  4. אוח חיים ומצב בריאותי: בעוד שאורח החיים יכלול בתוכו את הפעילויות, העיסוק והתחביבים של המובטח, הפרמטר של המצב הבריאותי יכלול אשפוזים אחרונים, היסטוריה רפואית במשפחה, היסטוריה של מחלות אצל המבוטח ועוד. 

מלבד הפרמטרים שלעיל, חלק מחברות הביטוח לוקחות בחשבון גם את הגורם המגדרי שכן נשים משלמות לרוב פרמיות גבוהות יותר מגברים. באשר למבוגרים ובהתאם לפרמטרים הנ"ל, מחירי הביטוחים ינועו בין כ-50 – 150 ₪ ומעלה. עבור ילדים, מחירי ביטוחי בריאות ינועו בין עשרות שקלים בודדים. 

כיצד לבחור ביטוח בריאות פרטי מומלץ?

על מנת לבחור נכון ביטוח בריאות פרטי מומלץ לקחת בחשבון את גובה הפרמיה המשולמת עליו, אבל בהחלט לא רק. מעבר לכך שחשוב לבדוק אילו ספקי שירותי בריאות עובדים עם חברת הביטוח, יש לבדוק גם את סוגי ההרחבות, סעיפי הביטוח, ההטבות וההגבלות הרבות שמגיעות עם כל פוליסה.

באופן כללי, כדי להקל על תהליך הבחירה ולהבטיח שתקבלו את הכיסוי הנכון לכם, חשוב לבדוק בדיוק אילו שירותים וטיפולים כלולים בכל פוליסה. כמו כן, חשוב לא פחות, תמיד תקפידו לקרוא את כל האותיות הקטנות בפוליסה. חלק מהפוליסות כוללות כל מיני הגבלות שחשוב להיות מודעים אליהן לפני שחותמים עליהן.

המרכז לייעוץ פנסיוני – קבלת הסיוע הצמוד הנכון לכם 

במאמר שלעיל השתדלנו לרכז את המידע החשוב ביותר בנושאי ביטוח הבריאות הפרטי, אם כי תחום זה נרחב מדי מכדי להרחיבו עד תום בדף זה. אם יש לכם סוגיות בלתי פתורות, שאלות ללא מענה או צריכים סיוע מכל סוג, המרכז לייעוץ פנסיוני ישמח לספק לכם ייעוץ ראשוני ללא התחייבות. 

רון מאיר, מנהל ומקים המרכז לייעוץ פנסיוני, בעל ניסיון של שנים בתחומי הייעוץ הפנסיוני, ייעוץ מס, החזרי מיסים וכן בתחומי הביטוח בישראל. עם המון ניסיון בתחום וידע של שנים רבות, צוות המרכז ישמח לספק לכם מענה מקיף – צרו קשר כעת.  

ביטוח בריאות פרטי מומלץ