ביטוח בריאות פרטי מחיר

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

כיצד לבחור ביטוח בריאות פרטיאם אתם תוהים לגבי ביטוח בריאות פרטי מחיר, דעו כי מחירי ביטוחי הבריאות משתנים בהתאם לפרמטרים שונים, כאשר פרמטרים אלו מקבלים ביטוי שונה אצל כל מבוטח\ת. למה הכוונה, כיצד נקבע מחיר ביטוח בריאות וכמה יעלה? צוות המרכז לייעוץ פנסיוני ריכז עבורכם כמה דגשים חשובים בנושא – קראו במדריך הבא. 

כשם שישנם ספקי שירותי בריאות שונים ברחבי הארץ, ישנם גם חברות ביטוח רבות אשר מציעות ביטוחי בריאות פרטיים. זאת, בשונה מביטוחים משלימים של קופות החולים, אשר כוללים שירותים נוספים הנקבעים ע"י הקופות. כאשר מדובר על ביטוחי בריאות פרטיים, ביטוחים אלו בדרך כלל כוללים הרחבות וסעיפים אשר אינם כלולים בביטוחים המשלימים של קופות החולים. למשל: השתלות בחו"ל או ניתוחים בארץ, טיפולים אלטרנטיביים שונים, הרחבות של תרופות וטיפולים בסל הבריאות ועוד. לגבי ביטוח בריאות פרטי מחיר, המחיר ייקבע לפי הגורמים הבאים:

  1. גיל: גילאי המבוטחים נלקחים בחשבון בעת קביעת הפרמיה, שכן גילאים צעירים מחויבים בפרמיות נמוכות מאשר גילאים מבוגרים. 
  2. פעילויות ותחביבים: במקרים בהם מבוטחים עוסקים בפעילויות מסוכנות, כמו למשל ספורט אקסטרים, הם עשויים לשלם פרמיות גבוהות יותר על הביטוח שלהם. 
  3. עיסוק: מקומות עבודה ותפקידים מסוכנים מובילים לתשלום פרמיה גבוהה יותר. 
  4. משקל ועישון: אנשים מעשנים ואנשים כבדי משקל עשויים לשלם יותר בפרמיות שלהם. 
  5. היסטוריה בריאותית: ההיסטוריה הבריאותית כוללת לא רק את זו של המבוטח, אלא גם את זו של המשפחה. 

אילו סוגי ביטוחי בריאות יש בישראל?

בישראל ובמדינות מתוקנות אחרות בעולם, קיים בדרך כלל ביטוח בריאות בסיסי. בארץ, ביטוח זה קבוע בחוק ביטוח בריאות ממלכתי. דמי ההשתתפות של ביטוח זה מגולמים במשכורתם של עובדים שכירים בצורת דמי ביטוח לאומי, כאשר עובדים עצמאים מחויבים לשלם דמי ביטוח לאומי בעצמם וכך לקבל זכאות לביטוח בריאות ממלכתי. 

מעבר לביטוח הבריאות הממלכתי, בישראל ניתן גם לרכוש פוליסות מסוג שב"ן, כלומר שירותי בריאות נוספים או שירותי בריאות משלימים. הן לגבי ביטוחי בריאות ממלכתיים והן לגבי ביטוחי בריאות משלימים, את השירות המבוטחים מקבלים דרך קופות החולים עם הבדלים מסוימים. מלבד 2 סוגי הביטוחים הנ"ל, בישראל, הביטוח הפופולארי ביותר הוא ביטוח הבריאות הפרטי – המשיכו לקרוא. 

למה לרכוש ביטוח בריאות פרטי? 

למרות שבישראל כל תושב זכאי לקבל ביטוח בריאות ממלכתי המגולם בביטוח הלאומי, ביטוח בריאות פרטי חשוב מכמה וכמה סיבות שונות. ראשית, ביטוח זה חשוב מכיוון שהוא מאפשר לקבל יותר שליטה על שירותי הבריאות הניתנים למבוטחים. לדוגמה, ישנן בדיקות מסוימות אשר מצריכות המתנה לתורים ארוכים, לפעמים אפילו שנה קדימה. 

במקרים אלו, ביטוח בריאות פרטי נכנס לתוקפו ומאפשר קבלת ייעוץ ממגוון מומחים וקבלת טיפולים עם מינימום המתנה. לא פעם, קבלת הטיפולים היא אפילו מיידית. כמו כן, ביטוח בריאות פרטי מכסה גם סעיפים כמו השתלות בישראל ובחו"ל, ניתוחים והליכים טיפוליים שונים שלא כלולים בסל הבריאות ואפילו טיפולים אלטרנטיביים למיניהם.

כמה עולה ביטוח בריאות פרטי?

כאמור, ביטוח בריאות פרטי מחיר נקבע לפי אותם פרמטרים שצוינו לעיל (גיל, עישון, מצב בריאותי, משקל המבוטח, סוג עיסוק ועוד). רוב הפרמטרים האלו נעשים יותר ויותר רלוונטיים כאשר מדובר באנשים מבוגרים אשר מעוניינים לבטח את עצמם בביטוח הבריאות הפרטי. לפיכך, ביטוחי בריאות למבוגרים בדרך כלל יהיו יקרים יותר מאשר ביטוחי בריאות של ילדים מתחת לגילאי 18. 

בתוך כך, מחיר ביטוח בריאות פרטי למבוגרים עשוי לנוע בין 50 ₪ ל-150 ₪ ומעלה, הכול תלוי ברמת הסיכון שהמבוטח מהווה עבור חברת הביטוח. אם מעוניינים לבטח ילדים בביטוח בריאות, המחירים נעשים אפילו נגישים יותר. בעבור ביטוחי בריאות פרטיים לילדים, צפו לשלם כמה עשרות שקלים בודדים בכל חודש. 

כיצד לבחור ביטוח בריאות פרטי?

ישנם כמה וכמה פרמטרים שונים אשר קובעים מי היא חברת ביטוח מומלצת, ומי הן חברות הביטוח המומלצות פחות. למשל, גובה הפרמיה הוא אחד ממרכיבי המפתח שחשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים חברת ביטוח לרכוש בה פוליסה. הפרמיה משתנה בין חברה אחת לאחרת, ככה שחשוב לערות השוואת מחירים בין חברות ביטוח בישראל ולבדוק מי נחשבת אטרקטיבית במחיריה. 

כמו כן, יש צורך לקחת בחשבון את זמן האכשרה, שכן בחלק ממסלולי הביטוח קיימת תקופה של 30 יום, 90 יום ולפעמים אפילו שנים. נוסף על כך, חשוב לבדוק גם את הנושא של דמי ההשתתפות העצמית, שכן חלק מחברות הביטוח גובות דמי השתתפות גבוהים יותר מאשר חברות ביטוח אחרות. לבסוף, בחירת חברת ביטוח צריכה להביא בחשבון את סוגי ספקי שירותי הבריאות שהחברה עובדת עמם, כמו גם את טיב ואיכות שירות הלקוחות של החברה. 

איך להוזיל עלויות ביטוח בריאות פרטי?

על מנת להוזיל את העלויות אשר כרוכות ברכישת פוליסת ביטוח בריאות פרטי, אפשר לנקוט בכמה צעדים פשוטים. ראשית, חשוב לערוך איזשהו מחקר קצר באינטרנט, נקרא לו מחקר שוק לצורך העניין. המחקר הזה צריך לכלול בדיקה של כמה הצעות ביטוח, ולזה אנחנו נקרא השוואת מחירים בין חברות ביטו7ח בריאות. 

לאחר שעורכים השוואת מחירים בין חברות ביטוח פרטיות, קל יותר להגיע להחלטה מושכלת ולהבין מי נחשבת חברת הביטוח המובילה מבחינתכם. אם אתם צריכים סיוע נוסף בכל מה שקשור לאיתור חברות ביטוח והתאמת מסלולי ביטוחי בריאות, ניתן לקבל עזרה מכמה גורמים שונים. מלבד המרכז לייעוץ פנסיוני המנוהל ע"י רון מאיר, ניתן לקבל ייעוץ גם מחברות ייעוץ ותכנון מס, מאת משרדי רואי חשבון, משרדי עורכי דין ועוד. 

מרגישים שנותרתם עם סוגיות לא פתורות או שאלות נקודתיות? 

המרכז לייעוץ פנסיוני מזמין אתכם ליצור קשר ולקבל ייעוץ ראשוני ללא התחייבות וללא עלות. 

כיצד לבחור ביטוח בריאות פרטי