כמה עולה ביטוח בריאות

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

כמה עולה ביטוח בריאותאם שואלים מה זה ביטוח בריאות פרטי, כמה עולה ביטוח בריאות זול או כמה עולה ביטוח רפואי פרטי באופן כללי, חשוב לקחת בחשבון את סוג הכיסוי ומה הוא כולל לפני קביעת מחירו. כמו כן, חשוב להבין מהו הביטוח הממלכתי, המשלים והאם אלו מתנגשים עם ביטוחי בריאות פרטיים. היכן מתחילים? – כאן. 

לא פעם, אנשים עשויים לחשוב כי ביטוח בריאות ממלכתי, מה שנקרא גם "ביטוח לאומי" בשפת העם, עשוי להתנגש בביטוח רפואי פרטי או בביטוח בריאות משלים ע"י קופות החולים. בפועל, אין כל קשר בין ביטוחים אלו. כלומר, כל תושב בישראל זכאי לבטח את עצמו בכמה ביטוחים בריאותיים שיחפוץ. בעוד שכל תושב המדינה זכאי לקבל ביטוח בריאות בסיסי אשר מסופק ע"י האגף לביטוח לאומי, סוגי ביטוחי הבריאות הקיימים בישראל הם:

  1. ממלכתי: ביטוח בריאות ממלכתי ניתן ע"י המדינה והאגף לביטוח לאומי.
  2. משלים: ביטוח בריאות משלים ניתן על ידי קופות החולים כללית, מאוחדת, לאומית ומכבי. 
  3. פרטי: ביטוח בריאות פרטי ניתן ע"י חברות הביטוח הפרטיות בארץ. 

למי מיועד ביטוח בריאות פרטי? עד כמה יהיה יקר? 

בכל פעם שהנושא של ביטוחי בריאות עולה בשיח, עולה גם השאלה של ביטוח בריאות מחיר. בפועל, מחירי ביטוחי הבריאות הפרטיים מאוד זולים ונגישים לכל כיס, למרות שחלק מהאנשים תופסים את הביטוחים האלו בתור משהו אליטיסטי אש/ר שייך למעמד הגבוה בלבד. הלכה למעשה, ביטוחים אלו מותאמים לכל שכבות האוכלוסייה. 

כאשר מדובר על ביטוחי בריאות פרטיים, יש להבדיל ולהבחין ביניהם לבין ביטוחי חיים. בעוד כי אנשים מבטחים את עצמם בביטוח חיים כי הם חייבים (כמו למשל בלקיחת משכנתא), ביטוחי בריאות מסוימים הם אופציונאליים. עם זאת, הם מאוד מומלצים עבור מי שרוצים להנות מיתרונות שונים של שירותי הרפואה – המשיכו לקרוא על יתרונות ביטוח זה. 

מהו ביטוח בריאות פרטי ומהם יתרונותיו? 

ביטוח בריאות פרטי הוא סוג של כיסוי בריאותי שאנשים יכולים לרכוש לעצמם ו/או למשפחותיהם באופן פרטי, כאשר ביטוח זה מכסה שירותים רפואיים נרחבים יותר מאשר אלו הניתנים בסל הבריאות בישראל. במילים אחרות, היתרונות של ביטוח בריאות פרטי טמונים בכך שכיסויים אלו מציעים את האפשרויות הבאות:

  • מומחים: גישה לטיפול איכותי יותר אצל מומחים בתחומי רפואה שונים.
  • סל הבריאות: בהתאם לסוג הכיסוי, ניתן להנות מרמות סבסוד שונות של טיפולים ותרופות שאינן כלולות בסל הבריאות. 
  • בחירת רופא: ניתן לבחור כל רופא\ה אשר כלולים בחברת הביטוח הפרטית. 
  • בדיקות: מינימום עד 0 המתנה לבדיקות ותורים בעולם הרפואה הפרטית. 
  • הליכים רפואיים: בהתאם לסוג הביטוח, הליכים רפואיים שונים עשויים להיות מכוסים. 

אם סוקרים בקצרה את היתרונות לעיל, נעשה ברור שעדיף להיות מבוטחים בביטוח בריאות פרטי. כעת, השאלה שנותרת היא: כמה עולה ביטוח בריאות פרטי? – המידע לפניכם. 

כמה עולה ביטוח בריאות פרטי וכיצד נקבע המחיר? 

באופן כללי, מחירי ביטוחי בריאות פרטיים נעים בין עשרות שקלים לילדים לחודש, בעוד כי עלות ביטוח בריאות פרטי למבוגרים יכולה לנוע בין כ-50 – 170 ₪ ומעלה. טווחי המחירים משתנים מכיוון שכל אדם מהווה רמת סיכון אחרת לחברת הביטוח, כאשר הפרמטרים שיקבעו את גובה הפרמיה יהיו הגורמים הבאים:

  • גיל המבוטח\ת: הגיל של המבוטחים הוא פקטור מכריע בתוך עלות ביטוח בריאות פרטי, שכן אנשים בגילאים מתקדמים יחויבו בפרמיות יותר גבוהות. 
  • מבוטחים מעשנים: אלו ישלמו בדרך כלל פרמיה גבוהה יותר ממבוטחים שאינם מעשנים.
  • מגדר: נשים לרוב ישלמו ביטוח בריאות גבוה יותר מגברים, אם כי לא בכל חברות הביטוח זה פועל כך. 
  • מצב בריאותי: המצב הבריאותי של המבוטח יכלול גם את בחינת ההיסטוריה המשפחתית. 
  • אורח חיים: אורח החיים כולל את הפעילויות, התחביבים וסוג העבודה שהמבוטח עוסק בהם. 

כלל האצבע הוא, שככל שהמבוטח מהווה רמת סיכון גבוהה יותר לחברת הביטוח (מבחינת הפרמטרים שלעיל), כך מחיר הפרמיה שישלם אותו מבוטח יהיה גבוה יותר. 

ביטוח בריאות מחיר – כיצד ניתן להוזיל עלויות?

אם גוללתם באינטרנט חיפושים הנוגעים למחירי ביטוח בריאות, יש לזכור כי מונחים כמו ביטוח בריאות מחיר יכולים להוביל לתוצאות חיפוש שונות בגוגל. על אחת כמה וכמה כאשר במדינת ישראל יש לא פחות מאשר כ-10 חברות ביטוח פרטיות אשר מובילות את התחום. יחד עם חברות ביטוח פרטיות שנחשבות מובילות בתחום בארץ, ישנן גם לא מעט חברות ביטוח פרטיות אשר מוצלחות לא פחות אבל פחות מוכרות בשוק. 

בתוך כך, חברות הביטוח המוכרות ביותר בארץ הן: הראל, AIG, הכשרה, איי. די. איי. ואיילון, מנורה מבטחים, הפניקס, כלל, מגדל ועוד. כאשר רוצים להוזיל ביטוח בריאות מחיר, חשוב להשוות מחירים בין חברות הביטוח הנ"ל. כאשר יש לכם הצעה טובה, גשו עם אותה הצעה לחברות ביטוח אחרות ובדקו מה אתם יכולים להשיג בעזרת מו"מ. באופן הזה, קל יותר למצוא ביטוח בריאות זול בשוק.

המרכז לייעוץ פנסיוני – קבלו סיוע בביטוחי הבריאות שלכם

בעוד שחלק מהאנשים בוחרים להסתפק בביטוח הבריאות הניתן על פי חוק בריאות ממלכתי בישראל, חלק גדול מהאנשים מעדיפים לרכוש ביטוחי בריאות פרטיים, ביטוחי חיים הכוללים מרכיבי חיסכון וכולי. אם אתם לקראת רכישת פוליסה, המרכז לייעוץ פנסיוני מזמין אתכם לקבל סיוע בתהליך. 

עם צוות למוד ניסיון, הידע והכלים המתאימים, צוות המרכז לייעוץ פנסיוני יוכל להתאים לכם את ביטוח הבריאות הנכון לכם ביותר. כמו כן, ניתן להתייעץ עם צוות המרכז גם בנוגע להחזרי מס הניתנים על רכישת מספר פוליסות ביטוחי בריאות וחיים. 

כמה עולה ביטוח בריאות