ביטוח בריאות רפאל

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות רפאלחברת רפאל היא חברה ממשלתית שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות לחימה מתקדמות. חברה זו מעסיקה עובדים רבים ומציעה להם ביטוח בריאות קבוצתי. ביטוח בריאות קבוצתי הוא ביטוח בריאות שמיועד לקבוצת אנשים בעלת מכנה משותף. על ביטוח בריאות רפאל ומה הוא כולל נרחיב במאמר הבא. 

 

חברת רפאל

חברת רפאל היא חברת מערכות לחימה מתקדמות בע"מ. תחילה החברה נקראה "רפא"ל – רשות לפיתוח אמצעי לחימה" ו"אמ"ת – האגף למחקר ותיכון". מדובר בחברה ממשלתית בישראל שמתמחה בפיתוח וייצור של אמצעי לחימה מתקדמים, כולל טילים ומערכות הגנה אקטיביות.

החברה הוקמה בשנת 1948 כיחידה עצמאית תחת משרד הביטחון. בשנות השמונים החברה הפכה לחברה ממשלתית. בתחילת דרכה התמקדה בעיקר במחקר ופיתוח של אמצעי לחימה, ובמהלך השנים התמקדה גם בייצור, לשם השוק הישראלי והבינלאומי. מפעלים של החברה נבנו באזור הגליל עם מטרה לתרום לפיתוח האזור, ובשנת 2019 היא הפכה להיות המעסיקה הגדולה ביותר באזור הצפון.

ביטוח בריאות קבוצתי לעובדי רפאל

ביטוח בריאות רפאל הוא ביטוח בריאות קבוצתי שמיועד לעובדי החברה. כל חברת ביטוח יכולה להציע ביטוח בריאות קבוצתי לקבוצות אנשים עם מאפיין משותף, כגון עובדי חברה מסוימת, כמו עובדי חברת רפאל. ביטוח בריאות קבוצתי מתייחס להסכם שבין החברת ביטוח לנציג הקבוצה, שם נקבעים תנאי הביטוח, תקופת הביטוח, כיסויים ותשלום חודשי. ביטוח בריאות כזה מציע כיסוי מלא או חלקי של טיפולים, ניתוחים ותרופות שאינם כלולים בסל הבריאות של קופות החולים. זה מאפשר למבוטחים לקבל שירותים רפואיים נוספים ולהתמודד עם צרכים רפואיים מיוחדים. תקופת הביטוח בביטוח קבוצתי נקבעת לרוב לכמה שנים, כאשר בדרך כלל מדובר על חמש שנים. 

חברות הביטוח המציעות ביטוח קבוצתי מספקות מגוון רחב של מסלולים ופוליסות, כגון ניתוחים בארץ ובחו"ל, ביטוח השתלות, ביטוח תרופות, ביטוח מחלות קשות, ביטוח טיפולי שיניים וביטוח תאונות אישיות. המטרה היא לספק כיסוי מותאם אישית וטוב יותר מהכיסוי הציבורי. 

ביטוח בריאות קבוצתי לעובדי רפאל כולל תנאים שמוגדרים על ידי הסכם בין הממונה על הקבוצה לבין חברת הביטוח. הפרמיה תהיה מוגדרת באופן אחיד עבור כל חבר בקבוצה ותתבסס על קבוצות גיל מוגדרות. ברוב המקרים לא יהיה צורך בהגשת הצהרת בריאות על מנת להצרף לביטוח. 

על ידי רכישת ביטוח בריאות רפאל קבוצתי, עובדי חברת רפאל יכולים ליהנות ממגוון יתרונות של ביטוח הבריאות הקבוצתי ולקבל טיפול רפואי מותאם אישית.

 

ביטוח קבוצתי לעומת ביטוח אישי

ביטוח בריאות רפאל הוא סוג של ביטוח בריאות המתייחס לקבוצות אנשים במערכת התעסוקה של חברת רפאל. ביטוח זה מציע מגוון הבדלים מול ביטוח הבריאות האישי. הביטוח הקבוצתי של רפאל מציע יתרונות שונים, כולל תשלום נמוך יותר, הצטרפות פשוטה יותר ושינויים מותאמים לקבוצה גדולה. בעוד שבביטוח בריאות אישי ניתן להתאים אישית את הפוליסה לצרכים האישיים של המבוטח.

הנה כמה מההבדלים המרכזיים בין שני סוגי הביטוח-

  • היקף הכיסוי

ביטוח בריאות קבוצתי של רפאל מגביל את הכיסוי לחברי הקבוצה והיקף הכיסוי נקבע בהסכם בין חברת הביטוח לנציג הקבוצה. בניגוד לכך, בביטוח בריאות אישי, יכול המבוטח לבחור את הכיסוי המתאים לו, תוך חשיבת צרכיו ויכולותיו.

  • הצטרפות לביטוח

בביטוח בריאות רפאל, ביטוח קבוצתי, ניתן להצטרף לפוליסה ללא צורך בהצהרת בריאות או חתימה רפואית, תוך שמירה על תנאים מוגבלים. בעוד שבביטוח בריאות אישי, המבוטח יחויב לעבור תהליך הצטרפות, כולל הגשת מסמכים וקבלת אישור מתאים לפני קבלת הכיסוי.

  • תשלום ותקופת הביטוח

בביטוח בריאות קבוצתי, התשלום בדרך כלל נמוך יותר ותקופת הביטוח נמשכת על פני תקופה של חמש שנים. בעוד שבביטוח בריאות אישי, המחיר יכול להיות גבוה יותר והפוליסה בדרך כלל מתחדשת בכל שנתיים.

  • שינויים בהיקף הכיסוי

בביטוח בריאות קבוצתי של חברת רפאל, ייתכנו שינויים בהיקף הכיסוי לאורך השנים, כך שהכיסוי עשוי להשתנות בהתאם לצרכי הקבוצה. בביטוח בריאות אישי גם ייתכנו שינויים בהיקף הכיסוי, אך בדרך כלל הם יתבצעו בעת התחדשות הפוליסה.

האם זה משתלם?

ביטוח בריאות קבוצתי עשוי להיראות כמו הצעה משתלמת, מכיוון שהוא מתאים לקבוצה גדולה של אנשים וכך מפחית את העלויות הפרטיות. אך בפועל, לא תמיד הביטוח הקבוצתי יוצא כזה משתלם, במיוחד בהתחשב בפערי הגילאים בין המבוטחים. לדוגמה, ייתכן שבחברת רפאל יהיה כדאי לקבל ביטוח בריאות קבוצתי עבור חלק מהעובדים, אך לא תמיד יהיה מדובר באופציה המשתלמת עבור כולם. לכן, לפני שאתם מבקשים להצטרף לביטוח בריאות קבוצתי של הארגון שלכם, חשוב להשוות מחירים בין חברות הביטוח השונות ולבדוק מה כולל ביטוח אישי.

תהליך ההשוואה הוא מורכב וכולל לא רק את הפרמיות, אלא גם את רמת הכיסויים. עשוי להיות לא פשוט להבין את כל הפרטים הטכניים והפיננסיים של הביטוח. במקרה כזה, ניתן לפנות ליועצים לביטוחי בריאות שיכולים לעזור לכם למצוא את הביטוח המשתלם ביותר עבורכם, הן מבחינת עלות והן מבחינת כיסויים. עלות הביטוח הרפואי מתקבעת בהתאם למספר משתנים: מצב הבריאות, היסטוריה רפואית, מגדר, גיל, מצב בריאותי נוכחי, האם מעשן, מקום העבודה ועוד. יתרון הביטוח הקבוצתי הוא שבדרך כלל אין צורך לבדוק את המצב הרפואי של כל אדם בפרט, ולכן אם חברת ביטוח מציעה ביטוח אישי במחיר גבוה כתוצאה מהעישון, ייתכן ותחת הארגון יהיה זול יותר וכך יהיה מומלץ להצטרף לביטוח הקבוצתי.

חשוב לשים לב שאם חברת הביטוח מסרבת בצורה בלתי סבירה לבטח אותנו או לשלם פיצויים במקרה בו טיפלנו בתהליך הביטוח, ניתן להגיש תלונה למפקח על ביטוחים שברשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון.

ביטוח בריאות רפאל