ביטוח בריאות בישראל

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות בישראלביטוח בריאות בישראל מתייחס לסל הבריאות הכללי. סל הבריאות הכללי כולל שירותים בסיסיים וטיפולים בסיסיים אך במקרים חמורים יותר ייתכן שלא תקבלו מענה. לכן, אנשים רבים בוחרים לרכוש גם ביטוח בריאות פרטי. על ביטוח בריאות ישראל, מה כולל סל הבריאות הכללי ומהו ביטוח בריאות פרטי נרחיב במאמר הבא. 

 

הכיסוי בקופות החולים

במסגרת ביטוח בריאות ישראל, האזרחים נהנים מכיסוי של קופות החולים. קופות החולים מהוות את המערך המרכזי של המדינה לסיפוק שירותי בריאות בסיסיים. במערכת זו, השירותים המסופקים לרוב לא כוללים את החידושים המתקדמים ביותר בתחום הרפואה, בעיקר בגלל עלותם הגבוהה מאוד. הנגישות לחידושים וטכנולוגיות משמעותית ברפואה היא חשובה, מאחר ובעת התמודדות עם מחלה, רוצים להיות מעודכנים ולהשתמש באפשרויות הריפוי המתקדמות ביותר. בנוסף, אחת מהבעיות המרכזיות בקופות החולים היא הזמן המרובה שנדרש לקביעת תורים, וכתוצאה מכך יכולה להיות בעייתיות באיכות הטיפול ובגישה לטיפול איכותי בזמן.

שב"ן

ביטוח בריאות בישראל כולל גם שב"ן שהם שירותי בריאות נוספים. מאחר ששירותי הבריאות הבסיסיים הניתנים על ידי קופות החולים אינם מספקים את כל הצרכים הרפואיים של הציבור, היה צורך בשירותים נוספים. כתוצאה מכך, קופות החולים מציעות כיסוי רפואי נוסף בתשלום נוסף, המכונה שירותי בריאות נוספים, כלומר שב"ן. כל קופת חולים מציעה מסלול או מספר מסלולים המספקים כיסויים נוספים בתשלום. כיסויים אלו כוללים התייעצות עם רופאים מומחים, ניתוחים בארץ ובחו"ל, טיפולי רפואה משלימה, טיפולי שיניים, חיסונים לנוסעים לחו"ל, בדיקות נוספות בהריון ועוד. כל קופת חולים בוחרת את הכיסויים שיכללו בכל אחד ממסלולי השב"ן וכיסויים אלו ניתנים לכל מבוטח שרכש את השירותים הנוספים הללו. עם זאת, יש לציין כי בתחום הניתוחים הפרטיים וההתייעצות עם מומחים, כמות הרופאים זעירה וזמן ההמתנה עשוי להיות ממושך יחסית.

 

ביטוח בריאות פרטי

כפי שציינו קודם, במידה שתסבלו מבעיה רפואית חמורה ויהיה צורך בטיפול מורכב, תרופות יקרות, ניתוח מסובך וכדומה, כנראה שלא תקבלו מענה מסל הבריאות הכללי שנכלל במסגרת ביטוח בריאות ישראל. לכן על מנת להתמודד עם המצבים הללו חשוב לרכוש גם ביטוח בריאות פרטי. ביטוח הבריאות הפרטי מספק את המענה הנדרש לטיפולים מורכבים ולחירום, ומסייע למבוטחים לקבל טיפול מהיר ואיכותי. ללא השלמות כאלו, האזרחים עומדים בפני סיכון כלכלי גבוה במידה ויש צורך בטיפול רפואי מתקדם או בתרופות יקרות שאינן נכללות בכיסוי הבסיסי הממומן על-ידי המדינה. בנוסף, ביטוח הבריאות הפרטי מספק גם יתרונות נוספים כמו גישה מהירה ונוחה לטיפולים ולרשת של מומחים רפואיים, שירות אישי ומותאם לצרכים הרפואיים הייחודיים של המבוטח, והשקפת המערכת עבור המבוטח הפרטי. על-מנת לקדם את רמת הטיפוח הרפואי הכולל ולספק טיפול איכותי וגורם להקל על המערכת הבריאות הציבורית, נדרש תכנון מקצועי ומדויק של המדינה בתחום הבריאות והביטוח הרפואי.

 

מה מספק ביטוח בריאות פרטי?

כפי שהבנו, במסגרת ביטוח בריאות בישראל חשוב לרכב ביטוח בריאות פרטי. ביטוח בריאות פרטי הוא מערכת ביטוח המספקת פתרון מקיף עבור טיפולים רפואיים מתקדמים. הביטוח הפרטי מהווה תוסף משמעותי לשירותים הבסיסיים שמספקות קופות החולים, והוא שונה מהם במספר צירים. בניגוד לשירותים הסטנדרטיים, ביטוח בריאות פרטי מציע אפשרויות אישיות ומגוון רחב של שירותים, כולל-

  • ייעוץ רפואי ואבחון על ידי רופאים מומחים.
  • ניתוחים מורכבים ומגוון פעולות רפואיות שונות.
  • כיסוי למגוון רחב של תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות.
  • גישה למגוון טיפולים שלא כלולים בסל הבריאות.
  • גישה לטכנולוגיות חדשניות שאינן כלולות בסל הבריאות.
  • בדיקות אבחנתיות מתקדמות לאבחון מצבים רפואיים שונים.
  • תגמול כספי המאפשר התמודדות כלכלית יעילה יותר עם גילוי מחלה קשה וכדומה.

ביטוח בריאות פרטי מעניק לכם רוגע נפשי ואת האפשרות לקבל שירותים רפואיים מותאמים אישית וכיסוי מורחב שאינו תמיד זמין במערכת הבריאות הציבורית.

סל בריאות כללי לעומת ביטוח פרטי

כפי שהבנו עד עתה, במסגרת ביטוח בריאות בישראל ניתן להנות מסל הבריאות הכללי ולרכוש בנוסף גם ביטוח בריאות פרטי. ישנם הבדלים מוחשיים בין ביטוח בריאות פרטי לבין סל הבריאות הממומן על ידי המדינה. למרות שברוב המקרים, לאדם הממוצע אין הבנה מעמיקה של ההבדלים הללו, הם נמצאים במרכז תשומת הלב בעת מצבי חירום. סל הבריאות מספק לנו תרופות רגילות, טיפולים וניתוחים עיקריים ועוד. אבל מה קורה כשהתרופות שאנו צריכים יקרות מאוד? מה קורה כשאנחנו נדרשים לניתוח יקר ביותר? במצבים כאלה, סל הבריאות לא מספק את התמיכה הכלכלית הנדרשת ואנו נשארים במצב של בלבול וחובות. במקרים כאלה, אנו מתחילים לחפש אפשרויות שונות כגון הלוואות, חובות ומכירת רכוש כדי לספק את הטיפול הנדרש. 

לכן, על מנת להימנע מהמצבים הללו ולא להיקלע לחובות קשים, חשוב לרכוש ביטוח בריאות פרטי. ביטוח בריאות פרטי מספק כיסוי גם במצבים קיצוניים, בין אם מדובר בניתוח בחו"ל או בתרופה למחלה חמורה. על ידי תשלום חודשי מינימלי, אנו מקבלים כיסוי ומשחררים את עצמנו מדאגה כלכלית. אין לנו דרך לדעת מתי נתקל במקרה מסוים ותמיד עלינו להיות מוכנים. בנוסף, אפשרויות התמיכה והתשובה המהירה שמקבלים עם ביטוחי בריאות פרטיים הן יעילות ומפורטות הרבה יותר מהתמיכה בסל הבריאות, חלק מזה נובע מהתחרות הרחבה שקיימת בין ביטוחי הבריאות הפרטיים. בביטוח בריאות פרטי אנחנו יכולים לבחור על מה נהיה מכוסים ועל מה לא. המחירים לרכישת ביטוח בריאות פרטי משתנים מאדם לאדם, בהתאם למצבו הרפואי לפני רכישת הפוליסה, לגיל, למצב המשפחתי ולנתונים נוספים. ישנם מגוון רחב של תוכניות המתאימות לכל אדם בהתאם למצב הבריאות שלו. כיום, במסגרת ביטוח בריאות ישראל, אנשים רבים מחליטים לא להסתמך על סל הבריאות הכללי בלבד ולרכוש בנוסף גם ביטוח בריאות פרטי. כך הם יכולים להיות בטוחים שיקבלו מענה ראוי במידת הצורך. 

ביטוח בריאות בישראל