קרן השתלמות בחופשת לידה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

קודם כל, שיהיה המון במזל טוב! גם כאשר את יוצאת לחופשת לידה מבורכת, חשוב לבדוק אם את זכאית לקרנות חיסכון כמו קרן השתלמות בחופשת לידה. אם כך, מי זכאית ומי אינה זכאית לקרן? המשיכי לקרוא, הנה מידע נוסף.

מי זכאית לקרן השתלמות בחופשת לידה? ראשית, עובדות אשר עבדו אצל המעסיק לפחות 6 חודשים לפני הכניסה להיריון, זכאיות להמשך תשלום הפרשות לקופות שונות. מדובר על קופות גמל מכל סוג, לרבות קופות גמל לתגמולים, פיצויים או דמי מחלה, קצבה, קרנות השתלמות ופנסיה. אלו הם תשלומים אשר מופרשים על ידי המעסיק ברובם, בעוד שחלק יחסית קטן מהם מופרשים על ידי העובדת בחופשת הלידה.

האם קרן השתלמות בחופשת לידה חלה על כל התקופה?קודם כל, שיהיה המון במזל טוב! גם כאשר את יוצאת לחופשת לידה מבורכת, חשוב לבדוק אם את זכאית לקרנות חיסכון כמו קרן השתלמות בחופשת לידה.

התשובה היא: לא. הזכאות לקרן השתלמות בחופשת לידה חלה רק בחלק מהחודשים מתקופת חופשת הלידה. בהתאם לכך, המעסיקים יבצעו ניכוי מראש של החלק של העובדת בהפרשות לקרן ההשתלמות שלה. ההפרשות יהיו בנויות מהחודשיים הראשונים של חופשת הלידה, כאשר זה ייקבע מתוך השכר האחרון שלפני היציאה לחופשה.

בתוך כך, המעסיקים ישלמו בעצמם את החלק של העובדת עבור יתרת חופשת הלידה. זאת, כמקדמה על חשבון השכר של העובדת. שימי לב, חשוב לדעת, כדי שתהיי זכאית לקרן השתלמות בחופשת הלידה שלך, עלייך לעמוד ב-3 קריטריונים מרכזיים.

3 קריטריונים לקרן השתלמות בחופשת לידה

כדי להיות זכאית לקרן השתלמות במהלך תקופת חופשת הלידה, המעסיק שלך חייב להצהיר על כך שנהג לשלם לך תשלומים לקופת גמל לפני יציאתך לחופשת הלידה. אנו מדברים על קופת גמל כמו קרן פנסיה, קרן השתלמות או ביטוחי וקרנות מנהלים.

קריטריון נוסף הוא הקריטריון המתבסס על משך תקופת עבודתך אצל המעסיק שלך טרם יצאת לחופשת לידה. אם עבדת אצל מעסיקך במשך 6 חודשים לפחות לפני כניסתך להיריון, את זכאית לפי קריטריון זה לקרן השתלמות בחופשת לידה. כמו כן, חשוב לדעת, גברים אשר חולקים את חופשת הלידה עם בנות זוגם, זכאים להפרשות לקרן במהלך שהותם בחופשה.

באיזה שלב כדאי לפתוח קרן השתלמות?

הזכאות לקרן השתלמות בחופשת לידה חלה רק בחלק מהחודשים מתקופת חופשת הלידה. בהתאם לכך, המעסיקים יבצעו ניכוי מראש של החלק של העובדת בהפרשות לקרן ההשתלמות שלה.
מנורה מבטחים בע"מ – סקירה על החברה

בשורה התחתונה, כשזה מגיע לחיסכון, הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל מוקדם. יש הרבה יתרונות להתחיל מוקדם ולחסוך כמה שיותר. היתרון הראשון הוא, שכאשר אתם משקיעים בשלב מוקדם יותר בחיים, יש יותר זמן להשקעות שלכם לצמוח ולהשפיע על מצבכם הפיננסי העתידי. היתרון השני בחיסכון מוקדם הוא, שהשקעה בקרן חיסכון יכולה לעזור לבנות את הפנסיה החסכונות העתידיים שלכם.

היתרון הנוסף בהשקעה מוקדמת הוא, שהשקעה מסוג זה יכולה לעזור לכם לחסוך עבור רכישות גדולות כמו בית או רכב. אם בעבר קרנות השתלמות שימשו בעיקר להשתלמויות מקצועיות, בימינו אנשים משתמשים בקרנות האלו (לאחר 6 שנים) לשלל מטרות שונות. זאת, בעקבות העובדה שעל משיכת הכספים מהקרן אין צורך לשלם מס הכנסה.

במשך כמה זמן המעסיק מחויב להפריש לקרן ההשתלמות?

אם העובדת השכירה ענתה על 3 הקריטריונים לקבלת קרן השתלמות בחופשת לידה, המעסיקים בדרך כלל מחויבים להפריש לקרן במשך מקסימום 15 שבועות. גם במקרים שבהם העובדת זכאית לחופשה ארוכה יותר, היא יכולה להחליט לממש את זכותה ולצאת לחופשה בת 26 שבועות. במקרים אלו, החופשה תימשך ללא תשלום דמי לידה.

כמו כן, על פי החוק, המעסיקים לא יהיו מחויבים להפריש לה את חלקם. בשלב ראשון של התהליך, המעסיק מנכה מהשכר האחרון של העובדת לפני הלידה את החלק שלה בתשלומים לחיסכון. זאת, בדרך כלל מבוצע מול החודשיים הראשונים של חופשת הלידה. את החלק של העובדת, כמו גם את חלקו של המעסיק עצמו, יעביר המעסיק לקופת הגמל חודש בחודשו.

ומה לאחר החודשיים הראשונים של חופשת הלידה?

כאשר מדובר על קרן השתלמות בחופשת לידה, לאחר החודשיים הראשונים של חופשת הלידה של העובדת השכירה, המעסיקים ממשיכים להפריש כל חודש את חלקם. זאת, בצמוד להפרשת החלק של העובדת לקרן (בדרך כלל עד למקסימום של 15 שבועות).

לאחר 15 שבועות, מעסיקים יכולים להחליט להמשיך להפריש את הכספים לקרן העובדת. עם זאת, המעסיקים אינם מחויבים לכך בחוק. אם יבחרו להפסיק את ההפרשות לקרן ההשתלמות של העובדת לאחר 15 שבועות, עליהם לדווח על כך לגורמים הרלוונטיים (למשל, לחברת ניהול קרן ההשתלמות של העובדת).

קרן השתלמות ברמת סיכון נמוכה או גבוהה? מה עדיף?

קרן השתלמות בחופשת לידה, בדומה לקרנות השתלמות אחרות, מהווה חיסכון לטווח הבינוני. בעוד שישנן קרנות ברמת סיכון נמוכה, ישנן גם קרנות ברמת סיכון גבוהה יותר. זאת, בהתאם לפוטנציאל הנבת

כאשר מדובר על קרן השתלמות בחופשת לידה, לאחר החודשיים הראשונים של חופשת הלידה של העובדת השכירה, המעסיקים ממשיכים להפריש כל חודש את חלקם.
קרנות פנסיה חדשות

הרווחים מאותה קרן. במילים אחרות, קרנות השתלמות עם רמת סיכון גבוהה עשויות לעיתים להיות רווחיות יותר.

לא ניתן להצביע על קרן השתלמות אחת ספציפית ולקבוע אם היא רווחית או לא, מאחר שכל הקרנות שונות האחת מהשנייה ומניבות תשואות אחרות. יש לבחון את הקרנות בקפידה, ולרוב יהיה מומלץ גם לקבל ייעוץ פיננסי.

קבלת ייעוץ פיננסי בתחום השקעות בקרנות חיסכון

הדבר הראשון שיש לחשוב עליו כאשר מחפשים ייעוץ פיננסי הוא, איזה סוג ייעוץ אתם מחפשים. אם יש לכם מטרה ספציפית בראש, כמו חיסכון לאוניברסיטה או לבית, יהיה קל למצוא יועץ שיוכל לעזור במטרה זו. ואם המטרה היא קרנות השתלמות, חשוב למצוא ייעוץ פיננסי כללי הכולל אפשרויות רחבות יותר.

חשוב לעבוד עם יועץ שיש לו ניסיון בתחום זה של השקעות בקרנות השתלמות, כי היועצים הם אלו שיכולים לעזור לכם להימנע מטעויות שעלולות לעלות לכם הרבה כסף. בסופו של דבר, למילה "השקעה" יש הרבה קונוטציות. אפשר לראות בזה צעד מסוכן, או חכם, תלוי באדם ובמצב. ולא פחות חשוב מכך, השקעות הן חלק חשוב מחיינו מכיוון שהן עוזרות לנו לשפר את המצב הכלכלי שלנו בטווח הארוך יותר. בין אם מדובר על קרן השתלמות בחופשת לידה או השקעה בקרן חיסכון אחרת, תוכלו להסתייע גם בחברות פרטיות המעסיקות רואי חשבון, מנהלי חשבונות ועוד.

קרן השתלמות בחופשת לידה ואי-חזרה למקום העבודה

במקרים שבהם העובדת מחליטה שלא לחזור לעבוד באותו מקום העבודה בסיום חופשת הלידה, המעסיק רשאי לנכות את התשלומים ששילם כמקדמה לקופות גמל וקרנות השתלמות. זאת, בתנאי שאותו מעסיק מציג הוכחה לסיום חוזה העבודה עם העובדת.

ניכוי זה יהווה חלק בלתי נפרד מכל התשלומים שהמעסיק חייב לעובדת. למשל, פדיון דמי הבראה, פדיון חופשה, פיצויי פיטורין ועוד. אלו ואחרים, ישלמו ישירות ע"י המעסיק לעובדת. גם במקרים אלו, חובה על ידי המעסיק להציג את אישור סיום העבודה עם המועסקת.

זכויות פנסיה יכולות להיפגע מהארכת חופשת לידה?

כתוצאה מהארכת חופשת הלידה למשך של שנה או אפילו יותר, זכויות מסוימות בפנסיה שלך אכן עשויות להיפגע. בתקופה שבה המעסיק כבר אינו מפריש לקרן הפנסיה, הזכויות בקרן הפנסיה עשויות להיפגע. כמו כן, קיימים מקרים נוספים בהם הארכת חופשת הלידה יכולה לפגוע בזכויות קרן ההשתלמות של העובדת. כדי לקבל את המידע המלא ולוודא שזכויותייך אינן נפגעות, יהיה חשוב לקבל ייעוץ פיננסי ולהחליט בצורה שקולה את צעדייך בסוף חופשת הלידה.