יועץ ביטוח לעסקים

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

לנהל עסק בישראל בתקופה הנוכחית אינה דבר פשוט. אנו שומעים חדשות לבקרים על עסקים רבים הנסגרים או קורסים עב המצב הכלכלי בשוק, המחירים ההולכים ומאמירים, הדרושות הרגולטוריות הבלתי הגיוניות והבירוקרטיה הבלתי נגמרת בעקבותם. וכל זה כאשר איננו מערבים בכלל את כל תחום ניהול הסיכונים ואי הוודאות, גם בחלקים בהם העסק מתמחה ובשוק בו הוא פועל וגם אל מול האקלים הכלכלי.

כל בעל עסק רוצה לפוגג את אי הודאות הזו ולהרגיש שקט ורגוע בידיעה שהוא מוגן מפני תרחישי קיצון שיכולים לפגוע בעסק או בו אישית. כאשר אדם פרטי מחפש את הביטחון הזה הוא עושה ביטוח בריאות, למשל. בעולם העסקים, יש צורך ברכישת ביטוח לעסקים. אבל בעוד בעולם הביטוח לאנשים פרטיים, שגם הוא מורכב, מדובר בביטוחים יחסית פשוטים, עולם הביטוח לעסקים מציג שלל ביטוחים שונים, הרלוונטיים לעסק, לאנשים הפועלים בו, לציוד וכד'. ועליך, כבעל העסק, לדעת בוודאות כי העסק שלך אכן מוגן היטב בכל הכיוונים. בשביל זה יש צורך בשמיעת דעתו של יועץ ביטח לעסקים.

יועץ ביטוח לעסקים

הביטוח הכי טוב

רכישת ביטוח עבור עסק היא דבר שקשה מאוד לשלוט ולהבין בו עקב המורכבות הגדולה שבו. כול פוליסת ביטוח, גם זו לעסקים מנוסחת בצורה משפטית כבדה ומכילה בתוכה מאות סעיפים ותתי סעיפים. יתרה מכך, התחשוה וגם האמת מורים כי העסק נתון לסיכונים הרבה יותר ודאיים מאדם פרטי ולכן קיים צורך אמיתי לדעת כי העסק מוגן ובטוח לחלוטין וכי במידה ונתקל בבעיה – הביטוח יכסה אותה.

יתרה מכך, במידה ויהיו נזקים עתידיים שונים, נרצה להבטיח לא רק את העובדה שיהיה לנו כיסוי אלא שהביטוח ישלם לנו במהרה את המגיע לנו. נרצה שהעסק יחזור מיד לפסים משום שאירוע בסדר גודל בינוני יכול למוטט כל עסק. אסור לנו לטעות ברכישת ביטוח לא נכון, בחברה לא איכותית ועם כיסויים לא רלוונטיים. יועץ ביטוח לעסקים עוזר בדיוק בנקודה זו.  הוא מסייע לבעל העסק ואין זה משנה אם זה עסק קטן או חברה גדולה, לבחור את הביטוח המתאים ביותר עבור העסק, עבור הבעלים ועבור העובדים שבו. 

היעוץ הכי טוב

לכאורה, ניתן היה להסתפק בסוכן ביטוח שיארגן עבורנו את הביטוח האולטימטיבי. אלא שלסוכן ביטוח יש כמה נקודות תורפה, מבחינת בעל העסק אל מול יועץ ביטוח לעסקים. סוכן הביטוח אינו אובייקטיבי. רוב סוכני הביטוח מקושרים לחברת ביטוח אחת. משכך, הם יציעו את הפוליסות של אותה חברה גם אם יש טובות ממנה בשוק וגם אם הם פחות מתאימות. יתרה מכך, סוכן הביטוח מתפרנס מעמלה על מכירותיו. כל שהפוליסה יקרה יותר או מנופחת יותר – העמלה שלו תעלה. כך שהאינטרס שלו הוא להעניק לכם את הביטוח הטוב ביותר. כמובן שרוב סוכני הביטוח אנשים ישרים והגונים אבל אתם כבעלי עסקים לא תרצו ליפול על המעטים שאינם כאלו.

לעומת זאת, יועץ ביטוח לעסקים פועל אך ורק למען בעל העסק ועושה זאת באובייקטיביות מוחלטת. יועץ ביטוח לעסקים אינו מחובר לחברת ביטוח כזו או אחרת ובעיקר הוא אינו מוכר ביטוח. הכנסתו אינה מגיעה משם אלא משעות היעוץ, כך שמבחינתו הוא מרוויח באופן זהה בכל מצב ולכן מטרתו היא להעניק את הטוב ביותר לכם כלקוחות. יתרה מכך, היעוץ שלו מקצועי לחלוטין, שוב בשל העובדה שאין לו אינטרסים חיצוניים והוא אינו מניח לפתחכם הצעות ביטוח שאינן רלוונטיות לעסק שלכם. 

ביטוחים שונים לעסק אחד

יועץ ביטוח לעסקים חייב לשלוט במגוון רחב של סוגי ביטוח עבור תרחישים שונים. זאת משום שכל עסק, זקוק לרוב לכמה ביטוחים ולא יכול להסתפק באחד. לרוב, ישנם 3 סוגי ביטוח עיקריים. הראשון הוא ביטוח תכולה לעסק. למעשה זה ביטוח על מלאי העסק וכל מה שהוא מוכר בתוכו וכן על הציוד שנמצא בו כמו מחשבים, ריהוט, אביזרים שונים וכל דבר המשמש להפעלת העסק (רכבים זה עניין אחר). הכיסויים הם לרוב כנגד שרפות, נזקי מים, גניבות ועוד. 

הביטוח השני שאותו יועץ ביטוח לעסקים בוחן הוא ביטוח של מבנה העסק. כאן הכוונה למבנה הפיזי של העסק, כולל מרפסות, דלתות, חומות וגדרות וכד'. כאשר יש נזק למבנה (שריפה, רעידת אדמה, נזקי מזג אוויר ועוד), הביטוח ישפה את העסק כנגד הנזק. כמובן שיש משמעות במקרה זה לגודל המבנה ולמהות הפעילות בו ולמיקום שלו.

הביטוח השליש הוא ביטוח צד ג' לעסק. אנחנו מכירים את ביטוח צד ג' בעולם התחבורה וכאן זה דומה. ביטוח צד ג' לעסק, מאפשר לו להיות מבוטח כנגד כ נזק גופני או לרכוש או שכלול באחריות כלפי צד ג'. למעשה, כאשר צד ג' יתבע את העסק – העסק יוכל לקבל סכום מסוים, כנגד התביעה ובכך להפחית את ההפסד הצפוי. זהו אחד מהביטוחים החשובים ביותר אשר יועץ ביטוח לעסקים דן בהם וכדאי לתת עליו את הדעת. לצידו נמצאים ביטוחים נוספים כמו ביטוח על אובדן רווחים, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח אחריות מעביד, ביטוח סחורות במעבר, ביטוח מנהלים ודירקטורים ועוד.

יועץ ביטוח לעסקים וחיסכון

מטרתו של יועץ ביטוח לעסקים אינו רק לתת לכם יעוץ לרכישת הביטוח הטוב והמתאים ביותר לעסק אלא גם כזה שיהיה במחיר הטוב ביותר. ישנם בישראל עשרות חברות ביטוח המתעסקות בנושא ולכולם מגוון רחב של פוליסות. הניסיון לערוך השוואת מחיר שמשקללת גם את הכיסויים של הפוליסות – קשה מאוד. ככלל, אין דין עסק אחד דומה לשני. עלות הביטוח מושפעת ממהות העיסוק של העסק, מרמת המסוכנות שלו, ממקומו, מגודלו, ממספר העובדים, מסוג הציוד שהוא מחזיק, מהסיכונים הפוטנציאלים עבור צד ג' ועבור העובדים בעסק ועוד. 

לכן יש צורך שביטוח שיערוך יועץ ביטוח לעסקים ייתפר כחליפה מדודה עבור העסק שלכם ויביא בחשבון את כל הפרמטרים החשובים ויחד עם זאת יאפשר לכם לקבל אותו במחיר נוח לעסק, כזה שיאיר אתכם גם מרוצים וגם בטוחים.

יועץ ביטוח לעסקים