האם כדאי לעשות ביטוח חיים

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

האם כדאי לעשות ביטוח חייםאם אתם תוהים האם כדאי לעשות ביטוח חיים או לא, אז כבר עכשיו נציין, שיש הרבה שאלות שמצריכות לקבל מענה בנושא הזה של ביטוחי חיים. האם כדאי לעשות ביטוח חיים? אילו סוגי פוליסות קיימות? לכמה זמן ביטוח חיים תקף? כמה ביטוח חיים עולה ואיך רוכשים פוליסה? – המשיכו לקרוא.

האמת היא שביטוח חיים יכול להיות מועיל ביותר עבור אנשים ומשפחות רבות, אבל יש צורך לדעת כיצד להתאים את הפוליסה הנכונה וכן לדעת היכן לרכוש אותה. באופן כללי, ביטוח חיים הוא מה שמספק ביטחון כלכלי ושקט נפשי במקרה של אובדן כושר עבודה או חלילה מוות בטרם עת. במקרים מסוימים, ההטבות של הפוליסה הן הדבר היחיד שנשאר למשפחה. ככאלו, חשוב להבין מה הן ועד כמה הן חשובות. במקרה של הפעלת הפוליסה, הטבות פוליסת ביטוח החיים הן:

  1. חד פעמי: תשלום פיצויים חד פעמיים בפעימה אחת, בכפוף להפקדות שבוצעו ע"י המבוטח. 
  2. חודשי: תשלום פיצויים חודשיים בהתאם להפקדות שהמבוטח ביצע. 

מהו ביטוח חיים ולמה צריך אותו? 

ביטוח חיים הוא סוג של כלי פיננסי אשר חשוב מאוד להגנה כלכלית על המשפחה של המבוטח. המוצר הזה שנקרא פוליסת ביטוח חיים, למעשה מספק הגנה כלכלית במקרה של משהו שקורה למבוטח, כגון מחלה קשה אשר מובילה לאובדן כושר עבודה או חלילה פטירה. במילים אחרות, ביטוח חיים בעצם נועד לעזור למוטבים (שהם בד"כ בני המשפחה) להישאר לשמור על אורח חייהם אם יקרה למבוטח משהו. 

בפועל, ביטוח חיים יכול לעזור לבני המשפחה לשלם את המשכנתא, לשלם את הוצאות ההשכלה הגבוהה בעתיד, חלילה הוצאות רפואיות שונות של בני המשפחה וכולי. בשורה התחתונה, בכל מקרה בו קיימים אנשים אשר תלויים באדם, יהיה עדיף לו לרכוש פוליסת ביטוח חיים. באשר לסוג הפוליסה המומלצת לכל אדם, נרחיב בהמשך – המשיכו לקרוא. 

ביטוח חיים: הפוליסות הזמינות בישראל ובמה לבחור

ישנם 2 סוגים של פוליסות ביטוח חיים זמינות בישראל, כגון פוליסות ריסק ופוליסות עם רכיב חיסכון, כאשר סוג הפוליסה שתבחרו תהיה תלויה בצרכים ובתקציב שלכם, אבל לא רק. מעבר לכך, חשוב להביא בחשבון את הפקטורים הבאים:

  • גיל: מטבע הדברים, בגילאים צעירים בדרך כלל הפרמיה נמוכה יותר, כי המבוטחים מהווים פחות סיכון עבור חברות הביטוח.  גיל הוא אחד מהפקטורים החשובים בקביעת סוג פוליסת הביטוח הנבחרת וכן גובה הפרמיה המשולמת. 
  • ילדים: כאשר מדובר על ילדים קטנים, חשוב לקחת בחשבון את הגילאים שלהם לעומת הגילאים של ההורים המבוטחים. אם ההורים מבוגרים והילדים קטנים עדיין, ייתכן שיהיה מומלץ לרכוש פוליסה ארוכת שנים (בד"כ עד גיל 95). 
  • מצב בריאותי: באופן טבעי, אנשים עם היסטוריה בריאותית בעייתית עשויים לשלם פרמיות ביטוח גבוהות יותר, מה שמשליך על בחירת סוג הביטוח בפועל. 

יש לציין, הפרמיות המשולמות לביטוח החיים משתנות בין חברת ביטוח אחת לשנייה, ככה שמוטב תמיד לערוך השוואת מחירים בין חברות ביטוח חיים. 

כיצד יודעים באיזו פוליסת ביטוח חיים לבחור? 

בחירת פוליסת ביטוח חיים יכולה להיות תהליך אשר מורכב מכמה שלבים שונים, כאשר בכל שלב של התהליך יהיה ניתן ומומלץ לקבל סיוע מאת יועצים בתחום. ברוב המקרים יהיה מדובר ביועצי מס, אבל ישנם גם יועצים פנסיוניים אשר מסייעים בכל התהליך של רכישת ביטוח חיים. בתוך כך, כאשר שוקלים איזו פוליסה היא הטובה והמתאימה ביותר, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים והתקציב האישי של המבוטח, אבל לא רק את 2 הגורמים האלו. 

בפועל, צריך לקחת בחשבון, בראש ובראשונה, את הגילאים של המבוטחים והגילאים של הילדים שלהם. בכל הנוגע לביטוחי חיים בישראל, הבחירה בדרך כלל צריכה ליפול בין 2 אופציות הביטוח הבאות:

  1. ביטוח ריסק: זהו ביטוח אשר תקף עד גיל 62 אצל נשים ועד גיל 67 אצל גברים, כאשר ביטוח מהסוג הזה אינו מאפשר חיסכון. 
  2. ביטוח עם רכיב חיסכון: אלו הם הביטוחים הנקראים "ביטוח לכל החיים" כאשר הם בדרך כלל יהיו תקפים עד גיל 95 ומאפשרים רכיב של חיסכון. 

כדי להבין איזה סוג של כיסוי מהביטוחים הנ"ל אתם צריכים, חשוב להבין לא רק כמה אתם מוכנים להוציא על פרמיות, אלא שחשוב להבין סיכונים שונים. למשל:

  1. היסטוריה משפחתית של מחלות שונות. 
  2. גיל המבוטח. 
  3. סוג העבודה של המבוטח. 
  4. סוגי התחביבים שלו, עד כמה הוא עסוק בפעילויות מסכנות חיים וכולי.

כיצד להוזיל עלויות ביטוח חיים?

חשוב לדעת, כדי להוזיל מחירי ביטוח חיים, צריך בעצם לקבל בשלב הראשון הצעה מחברת הביטוח בהתחשב בגיל המבוטח ושאר הפרמטרים המשליכים על מחירי הביטוחים. לכן, חשוב לקבל הצעות מ-2 – 3 חברות ביטוח שונות, להשוות בין ההצעות ולבחור בזו שהכי אטרקטיבית מבחינתכם. עם זאת, יש להקפיד על רכישת פוליסה בחברת ביטוח מהימנה ובעלת מוניטין מוכר. 

בשורה התחתונה, אחד מהפקטורים המהותיים בבחירת חברת ביטוח הוא, הנושא של גובה הפרמיות של הפוליסה. בחברות ביטוח מסוימות תמצאו את עצמכם משלמים ריביות ועמלות נוספות, או כל מיני תשלומים שלא בהכרח הייתם מודעים אליהם בתחילת התהליך. לכן, חשוב לקבל הצעת מחיר שקופה מחברת ביטוח מהימנה.  

במה יסייעם לכם המרכז לייעוץ פנסיוני?

המרכז לייעוץ פנסיוני הוקם על ידי רון מאיר, וכיום מובל ע"י רון ובאמצעות צוות אנשי מקצוע מומחים בתחומים הפיננסיים בישראל. עם ניסיון עשיר, ידע וכלים נכונים, רון מאיר והצוות במרכז יוכלו לסייע לכם בכלל שלבי התהליך של רכישת ביטוח החיים שלכם. 

לא בטוחים איזה סוג ביטוח חיים לרכוש? לא יודעים כמה אתם אמורים להפקיד לביטוח החיים מדי שנה?  צרו קשר עם צוות "המרכז לייעוץ פנסיוני" לקבלת מידע נוסף. 

האם כדאי לעשות ביטוח חיים