ביטוח חיים זוגי

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח חיים זוגימה ההבדל בין ביטוח חיים זוגי ובין ביטוח חיים אישי? למען האמת, יש כמה הבדלים כאשר ההבדל המהותי בא לידי ביטוי במחיר אותו תשלמו. ביטוח חיים זוגי הפך לדבר נפוץ בשנים האחרונות, במרוצת השנים עם סוג ביטוח מוזל כמו זה ניתן לחסוך אלפי שקלים ואפילו עשרות אלפי שקלים. המחיר הממוצע לביטוח חיים בשנה יכול להגיע לכמה מאות שקלים עד אלפי שקלים, אך תוכלו לחסוך לא מעט עם בחירה נכונה.

 

מה זה ביטוח חיים?

לפני שנסביר על ההבדל בין ביטוח חיים זוגי ובין ביטוח חיים ככלל, נסביר על ביטוח חיים. ביטוח חיים הוא הסכם בין המבוטח לחברת הביטוח, המקנה למבוטח הטבה כספית לרוב חד פעמית בגין פגיעה בגופו, ובעיקר למקרה מוות. חלק מהמסלולים כוללים אובדן כושר עבודה, נכות ומוות. כאשר מדובר על אובדן כושר עבודה, ניתן לקבל קצבה חודשית ביחס לגובה הפיצוי המתאים לכם. ניתן לבטח את עצמכם בביטוח חיים באמצעות ביטוח קבוצתי, ביטוח פרטי ולעיתים גם ביטוח משלים מטעם קופת החולים. 

 

ביטוח חיים זוגי לעומת ביטוח חיים

על פניו, אין הבדל מהותי בין שני סוגי הביטוחים, ביטוח חיים זוגי וביטוח חיים. ההבדל היחיד שיש הוא שביטוח חיים מיועד לזוגות (יש חובה להוכיח את הזוגיות שלכם), ובמקרה של אסון, בין אם אובדן כושר עבודה ובין אם מקרה של מוות חלילה, תהיה רשת ביטחון ליקיריו ולבני משפחתו באמצעות תשלום סכום חד פעמי במקרה של פטירה. כדי לוודא מה הסכום אליו המבוטח זכאי במקרה של מוות אתם צריכים לעיין בפוליסה שלכם. כל חברת ביטוח מציעה מסלולים שונים, כאשר הפיצוי יכול להיות כמה מאות אלפי שקלים ועד כמה מיליוני שקלים. 

בנוסף, ביטוח חיים זוגי מקנה לכם הטבה נוספת. במקרה של פטירה, החל ממועד זה יוכפל הסכום שנותר בפוליסה של המבוטח באופן אוטומטי. עם זאת, ההטבות עשויות לפקוע בהתאם לתנאי הפוליסה. תוקף ביטוח חיים זוגי הינו עד גיל 75, לא ניתן יהיה לקבל את ההטבה במקרה בו המבוטח הגיע לגיל זה. כמו כן, במקרה של ביטוח הביטוח לגבי אחד מבני הזוג, ההטבות לא יתאפשרו למימוש. בנוסף, במקרה בו הרחבתם את הפוליסה לסכום הגדול מ-2,500,000 ש"ח, לא תהיה זכאים לקבל את ההטבה של הכפלת הפוליסה.

 

מה היתרון הבולט של ביטוח חיים זוגי?

אפשר להשוות ביטוחים זוגיים בדומה לביטוחים קבוצתיים, אלו ביטוחים שמצורף אליהם יותר מאדם אחד. במקרה של ביטוח קבוצתי אמנם מדובר על קבוצה של 50 איש ומעלה, אבל בגלל הצטברות של שני מובטחים, חברת הביטוח מורידה לכם את עלויות הפוליסה בהשוואה לביטוח חיים פרטי. בנוסף, במקרה בו אחד מבני הזוג נפטר, המוטב זכאי לקבל את הפיצוי, ומעבר לכך הסכום שנותר בפוליסה של המבוטח מוכפל ללא התייקרות הפרמיה וללא צורך בחיתום.

 

מה קורה כאשר שני בני הזוג הולכים לעולמם?

לצערנו מקרים כאלה יכולים לקרות בתאונת דרכים ובמקרים מסוימים בהם שני מבוטחים נפטרים באותה עת. כאשר שני מבוטחים הלכו לעולם בגין אותו מקרה ביטוח, ותחת אותן נסיבות המוטבים (בדרך כלל ילדי המבוטחים או הוריהם) יהיו זכאים לקבל פיצוי כפול עבור כל אחד מבני הזוג. חשוב להדגיש שגם כאן יש תנאים מסוימים בהם ניתן ליישם את ההכפלה. ניתן לממש את הפיצוי במלואו כאשר המבוטחים נפטרו באותו מקרה ביטוחי, באותן נסיבות ובתוך תקופה של שנה. גם כאן, כאשר אחד המבוטחים גדול מהגיל המקסימלי בביטוח זוגי, אינו יהיה זכאי לקבל את הפיצוי. אם אחד מהמבוטחים ביטל את הביטוח לא תהיה זכאות, וכמו כן הגדלה של סכום הביטוח מעל 2,500,000 ש"ח.

 

למי זה מתאים?

האם ביטוח חיים זוגי מתאים לכל זוג? התשובה היא לא. הצטרפות לביטוח מתאימה לגילאי 20 עד 70, יש להוכיח את הזוגיות שלכם, בין אם מדובר על תעודת נישואין, ידועים בציבור וכד'. לכל אחד מבני הזוג יש את האפשרות לבטח את עצמו בסכום העומד על 500,000 ש"ח עד 2,000,000 ש"ח בהתאם לתקנות הפוליסה של חברת הביטוח. חשוב לזכור שאם הביטוח שלכם עומד על מעל 2,500,000 ש"ח אתם לא תהיו זכאים לחלק מההטבות ולכן, אנחנו ממליצים לפנות לבעל מקצוע כדי למצוא את הפוליסה המתאימה לכם.

ביטוח חיים זוגי – השוואת מחירים

כדי לבדוק עד כמה משתלם ביטוח חיים זוגי לעומת ביטוח חיים פרטי, יצרנו השוואה בין חברת ביטוח המציעה גם ביטוח חיים אישי וגם ביטוח חיים זוגי. מוטב להדגיש, בחרנו פוליסה הכוללת כיסוי של החל מ-500,000 ש"ח, לכן ייתכנו מחירים יקרים יותר בעבור פוליסה רחבה. לפניכם ההשוואה:

 

סוג פוליסה I גילאים 20-30 31-40 41-50 51-60 61-75
ביטוח חיים אישי 30-45 ש"ח 30-45 ש"ח 40-59 ש"ח 143-183 ש"ח 281-438 ש"ח
ביטוח חיים זוגי 21-30 ש"ח 21-30 ש"ח 30-45 ש"ח 120-155 ש"ח 221-370 ש"ח

 

כפי שניתן לראות, ישנם הבדלי מחירים בין ביטוח חיים זוגי ובין חיים אישי. ניתן למצוא פערים יותר משמעותיים ובכלל שינויים במחיר לאחר שנזין את הפרטים האישיים שלנו. יש דברים שישפיעו על המחיר כמו האם אתם מעשנים, מצב בריאותי, מגדר, גיל ואחרים. 

כדי למצוא את המסלול הטוב ביותר עבורכם ההמלצה היא לפנות ליועץ בלתי תלוי – יועץ אשר לא עובד מטעם חברת ביטוח מסוימת. אותו אדם יוכל להעניק לכם את מגוון האפשרויות הרחב ביותר כדי לקבל את המסלול שמכסה אתכם היטב מצד אחד, ומצד שני אינו בעלויות גבוהות. 

ביטוח חיים זוגי