ביטוח חיים בחול

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח חיים בחולאתם מבוטחים בביטוח חיים? אם כן, כנראה שהביטוח שלכם או כל ביטוח בריאות אחר אינו תקף בחו"ל. לכן, חברות ביטוח רבות מציעות ביטוח נסיעות הכולל בתוכו גם ביטוח חיים בחול. כדי לוודא אם אכן הביטוח שלכם כן תקף בחו"ל, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לפוליסת הביטוח ולבחון את הסעיפים הרלוונטים.

 

במה שונה מביטוח חיים בחול?

מדובר על שני ביטוחים שונים, האחד הוא ביטוח נסיעות והשני הוא ביטוח חיים. המטרה של ביטוח חיים היא לתת לכם מענה בשעת הצורך במקרה של אובדן כושר עבודה, נכות או סיוע למוטבים במקרה של מוות. עם זאת, כל חברות הביטוח מדגישות שהביטוח תקף רק בארץ, משמע אם קרה לכם נזק בחול אתם לא תוכלו לתבוע את הביטוח. מנגד, כנראה שחברת הביטוח שלכם כנראה גם מציעה ביטוח חיים בחול, משמע ביטוח נסיעות. 

למה צריך ביטוח נסיעות? ישראלים רבים לא מודעים לעלויות של טיפולים רפואיים ללא ביטוח. הדוגמא הפשוטה ביותר היא שטיפול פשוט בבית חולים כמו טיפול בשבר קל יכול להגיע לכ-60,000 ש"ח בחו"ל כאשר אין לכם ביטוח רפואי. אם לדוגמא, אשפוזים יקרים בעשרות אחוזים מאשר בארץ (כאשר אתם מבוטחים). ביטוח חיים בחול הוא קריטי, בפוליסה תוכלו למצוא סעיפים חשובים ובאמצעות הביטוח תוכלו להימנע מהוצאות עצומות בגין פציעה ומוות. גם בביטוח חיים בחו"ל יש צורך בהתאמת הביטוח לאופי הטיול שלכם.

מה זה ביטוח נסיעות?

מה זה ביטוח נסיעות? ביטוח נסיעות יכול להוות תחליף של ביטוח חיים בחול. ניתן לרכוש את הפוליסה מכמעט כל חברת ביטוח. בישראל כל אזרח הוא עם תיק בריאות ממלכתי מטעם קופות החולים, ככה שיש לכם טיפולים רפואיים בחינם או בצורה מסובסדת. אך הדבר לא נפוץ במדינות רבות, שלא נדבר על היחס שמקבלים תיירים באותם אתרים. כל הביטוחים שלכם לא תקפים מרגע שאתם נוחתים בחו"ל ומגיעים למדינה זרה. ביטוח נסיעות אינו חובה, אבל הוא מומלץ מאוד. 

ביטוח נסיעות הינו ביטוח מקיף, הביטוח מעניק לכם פיצוי כספי במצבים שונים בהם נגרם לכם נזק בחו"ל, בהתאם לפוליסה. טיפ מאיתנו, גם אם יש לכם ביטוח נסיעות בזמן הפעלת הביטוח בחול וקבלת מענה רפואי, תעדו את כל המסמכים שהונפקו לכם. ככה יהיה לכם יותר פשוט להוציא את גובה הפיצוי המתאים, וללא סכנה של חוסר אמון ביניכם ובין חברת הביטוח.

 

מה חשוב לדעת בנוגע לפוליסה?

כאשר אתם בוחרים לרכוש ביטוח חיים בחול חשוב להבין את כל התנאים של הפוליסה ולהבין מה משקף הכיסוי ביחס למחיר של טיפול רפואי כזה או אחר בחול. ריכזנו עבורכם מספר טיפים לבחירת הפוליסה המתאימה:

  1. הוצאות אשפוז – יש לכם מושג גם עולה יום אשפוז אחד בחול? הנתון משתנה בהתאם למדינה בה אתם נמצאים. לדוגמא, בארה"ב תשלמו 6,000$ עבור כל יום אשפוז, במדינות אחרות באירופה המחירים נעים בין 1,300 אירו ועד 3,000 אירו. לכן, כאשר אתם בוחרים ביטוח נסיעות לחול שימו לב היטב לדגש של גובה הפיצוי הכספי בגין הוצאות רפואיות בזמן אשפוז, ההמלצה שלנו היא לא להתפשר על פחות ממיליון דולר.
  2. הוצאות פינוי – שימו לב שהביטוח מכסה אתכם במקרה של צורך בפינוי של אמבולנס. כמו כן, מומלץ לבטח גם פינוי אווירי לבית החולים, הדבר הנפוץ בעיקר בטיולי אקסטרים, טיולים אחרי צבא ועוד. אותו ביטוח יכול ורצוי שיכלול הטסה רפואית לישראל, ביטוח שאינו כולל הטסה רפואית לחול יכול לגרום לכם להוצאות של מאות אלפי דולרים.
  3. העברת גופה – במקרה של מוות בחו"ל, המשפחה היא זאת שתצטרך לשאת בעלויות הגבוהות של קבורה בישראל. שימו לב, האם הביטוח שלכם גם כולל העברת גופה מחול לישראל.
  4. כיסויים נוספים – ישנם עוד כיסויים שונים בביטוח נסיעות כמו מקרים של אבדה, גניבה של חפצים אישיים שמומלץ גם לכסות במקרה שיש לכם ציוד יקר. 
  5. כיסוי חיים – האם הביטוח שלכם מפצה אתכם במקרה של מוות? הרי ביטוח חיים לאו דווקא תקף בזמן השהות שלכם בחול. שימו לב, האם ביטוח נסיעות כולל גם מקרים של כיסוי כספי בגין מוות, ואם כן מה גובה הפיצוי. ככל שמדובר על טיול יותר מורכב ויותר ארוך, כך המחיר של הפוליסה תגבה. 

ייעוץ לפני טיסה לחול

בין אם אתם בוחרים לטוס לחול לחופשה קצרה, ובין אם מדובר על רילוקיישן מומלץ לפנות ליועץ ביטוח. יועץ ביטוח הינו יועץ בלתי תלוי, משמע אין לו אינטרס שתבחרו חברת ביטוח כזאת או אחרת. היועץ גם לא מקבל מחברת הביטוח עמלות, אלא אתם הלקוחות שמשלמים לו. האם ההוצאה הזאת כדאית? יש מקרים בהם מדובר על טיול שגרתי שאינו דורש התערבות משמעותית, ובמקרים כאלה תוכלו להגיע לפגישת ייעוץ בודדת בעלות נמוכה.

עם זאת, יש מקרים מורכבים יותר כמו תושב חוזר, רילוקיישן לחול, טיול אחרי צבא וכמו כן, טיולים ארוכים שנמשכים מספר חודשים. במקרים כאלה בחירת ביטוח מתאים היא לא רק קריטית מבחינה בריאותית, אלא גם כלכלית. חשוב גם להתאים את הביטוחים הקיימים בארץ ואם אפשרי, להקפיא אותם בזמן השהייה שלכם בחול. בסופו של דבר, המטרה של היועץ היא לחסוך לכם מאות עד אלפי שקלים ולהמליץ לכם על הביטוח הטוב ביותר. העלות של פגישת ייעוץ משתנה בהתאם לאופי ומורכבות הנסיעה שלכם. המחיר נע בין 300 ש"ח ועד 1,200 ש"ח, כאשר מדובר על ייעוץ לטווח ארוך המחירים גבוהים יותר.

ביטוח חיים בחול