ביטוח בריאות תושב חוץ

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות תושב חוץלמרות שזה נראה שולי, רבים בוחרים לבטח את עצמם בביטוח בריאות כאשר הם מגיעים לארץ או למדינה אחרת. ביטוח בריאות תושב חוץ הוא ביטוח המיועד לתיירים, משך תקופת זמן הביטוח תנוע בין טווח קצר ועד 12 חודשים, לאחר מכן ניתן יהיה לחדש את הביטוח. ריכזנו עבורכם את כל המידע על ביטוח בריאות לתושב חוץ.

 

מה זה ביטוח בריאות תושב חוץ?

ביטוח בריאות לתושב חוץ הינו ביטוח רפואי לתיירים. קרובי המשפחה שלכם עומדים להגיע בקרוב לארץ? תוכלו לרכוש עבורם ביטוח בריאות למשך תקופת הזמן בה הם ישהו בארץ. ביטוח בריאות הינו ביטוח בעל כיסוי ושירותים בסיסיים והינו מיועד למי שאינו אזרח ישראלי. כחלק מהשירות של חברת הביטוח, הפוליסה מכסה ביקור אצל רופאים, בדיקות שונות, תרופות, ניתוחים, עזרה ראשונה, הוצאות רפואיות, העברת גופה לארץ המוצא ועוד בהתאם לפוליסה בה בחרתם. 

האם יש הבדל בין ביטוח בריאות תושב חוץ/ביטוח תיירים ובין ביטוח נסיעות? למען האמת ההבדל הוא די בולט. תחילה, ביטוח נסיעות מיועד לאזרחים ישראלים. דבר שני, ביטוח נסיעות נוגע גם לאובדן רכוש ולא רק לפן הבריאותי. כמו כן, ביטוח נסיעות בדרך כלל יהיה מענה לדברים דחופים, ולא ביקורים שגרתיים אצל הרופא. מנגד, ביטוח תיירים הינו ביטוח המיועד לתושבי חוץ וניתן לרכוש פוליסות לפי יום. חשוב להדגיש שבדרך כלל משך התקופה המקסימלית לביטוח הינו כ-12 חודשים. אם נשווה את פרק הזמן ביחס לביטוחים בחול נוכל לראות שישראל עומדת דווקא מבין המדינות המאפשרות ביטוח לתקופת זמן ממושכת יותר. 

בחירת פוליסה

כאשר לאותם תושבי חוץ יש איש קשר איתו הם יכולים לדבר בארץ, או כאשר הם דוברי עברית התהליך הרבה פחות מורכב. יש לא מעט פוליסות המיועדות לתיירים ותושבי חוץ, אך יש לערוך השוואה בין החברות השונות כדי לכסות את עצמנו מבחינה בטיחותית וכמו כן, לוודא שאנחנו משלמים סכום הוגן. אז איך בוחרים פוליסה? ההמלצה שלנו היא להתאים את פוליסה בהתאם אליכם ולמשך תקופת הזמן בה תשהו בארץ. אם התכנון שלכם הוא חופשה של שבוע בלבד, היינו ממליצים לבטח את עצמכם רק מפני נזקים חמורים כמו שברים, מחלות, אשפוז, העברת גופה לארץ מוצא וכד'. 

מנגד, כאשר מדובר על שהייה למשך כמה חודשים בארץ, לא היינו מתפשרים על הכיסוי ובוחרים כיסוי רחב ככל הניתן. המטרה היא שתוכלו לקבל מענה רפואי גם כאשר יש לילד חום, ולא תצטרכו להוציא אלפי שקלים על ביקור רופא. אמנם כיסוי רחב עולה יותר, אבל עולה יותר לשלם מחיר מלא ולא מסובסד לגורמים רפואיים.  ישנם ביטוחים לטווח רחב ומנגד, ביטוחים לטווח ארוך. בדרך כלל ביטוח לתיירים לטווח קצר הוא מעין ביטוח נסיעות, משמע הוא מגן עליכם רק מפני נזקים חמורים. כאשר מדובר על ביטוח לטווח ארוך, אנחנו נקבל כיסויים רחבים יותר. המחיר לרוב נקבע לפי משך זמן השהייה שלכם והתשלום הוא יומי. 

מה משפיע על המחיר?

מלבד לכל הדברים שציינו, יש עוד שיקולים של חברות הביטוח שלפיהם המחיר ייקבע:

  1. גיל – ככל שמדובר על אדם מבוגר יותר, כך החברה תרצה להגן על עצמה בצורה המקסימלית. ולכן, ביטוחים עבור גילאים בוגרים יותר יהיו יקרים בהשוואה לצעירים. לרוב ניתן לבטח ביטוח בריאות תושב חוץ בכל גיל – אך ישנן חברות שלא יבצעו זאת.
  2. סוג כיסוי כפי שכבר אמרנו, יש סוגים שונים של פוליסות. כאשר מדובר על פוליסה בסיסית המחיר יהיה בסיסי, וכאשר מדובר על פוליסת נרחבת, המחיר מתייקר. התאמת הפוליסה היא ביחס אליכם, מומלץ לא להתפשר על הכיסוי ובסופו של דבר הפער אינו משמעותי בהכרח לתקופה של עד 12 חודשים. 
  3. אורח חיים – אתם אנשים מעשנים? יש לכם מחלה כזאת או אחרת? כל אלה עשויים להשפיע על המחיר אותו תשלמו לחברת הביטוח. ככל שיש סיכוי גדול יותר לחולי או תמותה, חברת הביטוח תרצה להגן על עצמה ולכן מייקרת את המחיר.
  4. מגדר – עבור תושבי חוץ כמעט ואין חברות שמותירות פער מחירים בהתאם למגדר, למרות שזה עדיין קיים ואף מובן. על פי הסטטיסטיקה, גברים נוטים לחולי ותמותה בגיל צעיר יותר מאשר נשים, ולכן גם בביטוח בריאות סטנדרטי וגם ביטוח בריאות תושב חוץ נוכל לראות פערים בין המגדרים השונים. 
  5. חברת הביטוח – ישנן לא מעט חברות ביטוח פרטיות שמוכנות לתת ביטוח בריאות תושב חוץ. כדי למצוא את המחיר הטוב ביותר תצטרכו לערוך השוואת מחירים בין החברות השונות. ישנן חברות שמאפשרות לכם לקבל טיפולים דרך קופת חולים מאוחדת לדוגמא, כמו ביטוח איילון. ואילו אחרות מאפשרות לכם טיפולים רפואיים במקומות אחרים ובדרגות שונות. השוואת המחירים צריכה לכלול גם השוואה בין הכיסויים השונים. 

ביטוח בריאות תושב חוץ

שימו לב, אם מדובר על תושב חוץ ששוהה כאן ללא פרק זמן מוגדר ומתכוון להקים משפחה בארץ, או במילים אחרות הוא אינו מתכוון לחזור לארצו ויש לו אישורים על כך, בדומה לעובדים זרים אותו אדם צריך לבטח את עצמו בצורה מקיפה יותר. יש מקרים בהם מדובר על אישה, והביטוח הבסיסי אינו מכסה אתכם במקרה של טיפולי פוריות, הריון, לידה ואחרים. חשוב להתאים את הביטוח בהתאם לתקופת השהות שלכם, המטרה שלכם והעבודה שלכם בארץ.

בכדי לקבל את המידע המקיף ביותר, והתאמה נכונה של ביטוח בריאות תושב חוץ מומלץ לפנות לייעוץ ביטוחי. מטרה זאת הינה כדי למצוא עבורכם ביטוח מותאם אישית במחיר מתאים ותחת כיסוי רחב לצרכים שלכם, ולתקופת השהות שלכם בארץ. 

ביטוח בריאות תושב חוץ