ביטוח בריאות צוות

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות צוותארגון צוות הוא ארגון גמלאי צה"ל, ועוסק בשימור הזכויות של הפורשים משירות צבאי. הארגון מסייע בהשתלבות בעבודה, התנדבות, פעילות קהילתית, פנאי והעשרה. הארגון מונה מעל 40,000 חברים וחברות המורכבים מגמלאי צה"ל וכדי לשמר את הזכויות הארגון מאפשר ביטוח בריאות צוות דרך חברת ביטוח. האם הביטוח מוזל יותר מאשר ביטוחים פרטיים אחרים? הנה כל הפרטים.

 

ביטוח בריאות צוות – פרטים כלליים

כדי להבין בצורה מופשטת את תנאי ופרטי הביטוח, ריכזנו עבורכם את המידע הכולל. ביטוח בריאות צוות שייך לעמיתי הארגון, בן או בת זוגם, ילדיהם ובני זוגם, אלמנות צה"ל ושאירים. החל משנת 2023, גם נכדי עמיתי צוות יכולים להצטרף לפוליסת הביטוח. הכיסויים בפוליסה נתונים להשתנות בהתאם למסלול בו בחרתם, אבל ככלל מונים את הדברים הבאים: ביטוח לניתוחים, ביטוח ניתוחים או טיפולים מיוחדים בחו"ל, ביטוח השתלות, תרופות שלא בסל הבריאות, ניתוחים ושירותים רפואיים בארץ, אביזרים, התייעצויות ופיצוי בקרות אירוע רפואי. משך תקופת הביטוח הוא עד שנת דצמבר 2025, 13 שנים מ-2011. 

הארכה של הביטוח נעשית באופן אוטומטי לתקופה של שבע שנים נוספת, אלא אם כן קיימת הודעה מול של הארגון מול חברת הביטוח לביטול ההסכמים. לפוליסות מסוימות יש השתתפות עצמאית, כמו ניתוחים עד 20% מעלות הניתוח, עד תקרה של 6,000 ש"ח. בפוליסה עצמה תוכלו לראות טבלה מרוכזת שמציינת את כל הקריטריונים להשתתפות עצמית. גובה הפרמיה (החל ממרץ 2023) היא 183.75 ש"ח (פוליסת בריאות), מאותו תאריך כיסוי לנכדים של מבוטחים יהיה בעלות של 40.12 ש"ח עד לגיל 21, ומגיל 22 ומעלה המחיר 183.75 ש"ח. 

ניתן לבטל ביטוח בריאות צוות עד ידי הודעה בכתב בכל עת, החברה עצמה יכולה גם היא לבטל את הביטוח כאשר התשלום אינו מבוצע כהלכה, או עקב אי גילוי מהותי אצל מבוטח לאחר הצהרת בריאות. לפניכם סקירה של ביטוח בריאות צוות בנוגע לכיסויים קיימים בפוליסה:

 

שם כיסוי בפוליסה תנאי ביטוח בריאות צוות
ביטוח תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות 2,000,000 ש"ח למשך תקופת הביטוח (שבע שנים)
ביטוח תרופות באבחון גנטי לא קיים
ביטוח השתלת איברים תחת ההסדר אין תקרה, אם מבוטח לא קיים בהסדר מדובר על תקרה של עד 4,500,000 ש"ח
ביטוח טיפולים מיוחדים בחו"ל עד 1,200,000 ש"ח
ביטוח ניתוחים בארץ (כולל מחליפי ניתוח) השתתפות עצמית בכל ניתוח של עד 6,000 ש"ח. מחליפי ניתוח הם מחליפים שנמצאים תחת ההסדר.
ביטוח מחלות קשות לא קיים
בדיקות אבחנתיות המבטח ישפה את המבוטח בגובה 75% מההוצאות בגין הבדיקה. לרבות מעבדה, הדמיה, אבחון גנטי וכל בדיקה גנטית הנדרשת כדי לאבחן את מחלתו של המבוטח. חשוב להדגיש, כל בדיקת אבחון שעלותה נמוכה מ-450 ש"ח אינה מזכה את המבוטח בשיפוי עבור הבדיקה.
בעיות התפתחות לילדים השתתפות בטיפול בבעיות התפתחות ילדים/לקויות למידה עד גיל 18. 

אלו הם הדגשים העיקריים לאפיון ביטוח בריאות צוות. חשוב להדגיש שמדובר על פוליסה מורכבת יותר וכלול בה עוד לא מעט אפשרויות. אבל השאלה היא, האם ביטוח בריאות צוות עדיף על פני ביטוחים פרטיים אחרים? כאשר אנחנו שומעים ביטוח קבוצתי בדומה אל ביטוח בריאות צוות לרוב נשמע שאנחנו נשלם פחות ונקבל יותר. אך לא בכל המקרים הדבר נכון, יש פרמטרים שונים שיצביעו האם מדובר על ביטוח משתלם או לא. 

 

השוואת ביטוחי בריאות

חשוב לערוך השוואה גם אם אתם מבוטחים תחת ארגון מוכר כמו ארגון "צוות". כיום יש תחרות גדולה בין חברות הביטוח ומטרתן לאסוף יותר מבוטחים ולכן, התחרות הגדולה מובילה להוזלה משמעותית בפוליסות איכותיות. ההמלצה שלנו היא להיעזר ביועץ ביטוח בריאות שיוכל למצוא עבורכם את הפוליסה המשתלמת ביותר. במקרה בו נמצא כי הפוליסה בה אתם נמצאים היא הטובה ביותר, לעיתים היועץ אף לא יגבה תשלום (ייעוץ פגישה ראשונית). אך במקרים רבים אנחנו רואים שדווקא ביטוחים קבוצתיים לא בהכרח משתלמים לכל החברים, אלא מגילאים מסוימים. 

יועץ ביטוח בריאות יוכל לסייע לכם להבין את הפוליסה בה אתם נמצאים בצורה ברורה יותר. לדוגמא, יש סעיף משמעותי אצל ביטוח בריאות צוות שרבים לא מודעים אליו, הסעיף מתייחס לכך שפוליסת צוות היא בהגבלה של 2,000,000 ש"ח לכל אורך תקופת הביטוח, בעוד יש ביטוחים שמציעים לכם כיסוי ללא הגבלה של 1,000,000 ש"ח ויותר בכל שנה. אמנם מדובר על סעיף זניח, אבל אם מדובר על אדם שסובל ממחלה כרונית התשלום של ביטוח בריאות צוות לא מספק אותו. 

 

איך משווים בין ביטוחים?

תוכלו להשוות בין ביטוחים דרך אתרי השוואת ביטוחים, שם תצטרכו להזין את הפרטים האישיים שלכם ולקבל הצעת מחיר. או מצד שני, תוכלו לפנות ליועץ ביטוחי בריאות שיוכל למצוא עבורכם את הביטוח המשתלם ביותר, שימו לב שאתם בוחרים ביועץ בלתי תלוי, משמע הוא אינו עובד עם חברת ביטוח אחת שהרי במקרים כאלה יש לו אינטרס. שימו לב שהמחירים שאתם רואים באתרים השונים לאו דווקא מתייחסים אליכם, שכן המחיר של הפוליסה משתנה בהתאם למצבכם הרפואי, אם יש לכם מחלה כלשהי, המחיר מתייקר. כמו כן, המחיר משתנה בהתאם למגדר, המחיר של פוליסה בעבור גבר יהיה גבוה יותר שכן הם נמצאים מבחינה סטטיסטית בסכנה גבוהה יותר ובנוסף, יש עוד פרמטרים כמו עישון, גיל ואחרים. ההמלצה שלנו, היעזרו בחברה המתמחה בייעוץ ביטוחי בריאות. 

ביטוח בריאות צוות