ביטוח בריאות לחול

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

אחרי תקופה ארוכה של קורונה והימנעות מטיסות, שב הבילוי המרכזי של הישראלים למרכז הבמה וכולנו שואפים לצאת את הארץ ולכבוש יעדים חדשים. אחת מן ההחלטות החשובות מלבד זהות מדינת היעד, המלונות והאטרקציות השונות וקרבתן למרכזי השופינג, שורה דווקא לסוגיית ביטוח בריאות לחול. בעוד בישראל אנחנו מכירים את המנגנון שמאפשר לנו לגשת לקופת החולים או לבית החולים, לרכוש תרופות על פי מרשם מרופא וכד', בחו"ל זה עלול להיות מעט יותר מסובך. בוודאי אם אנחנו טסים למדינות  פחות מפותחות, מדינות מרוחקות מאוד או כאלו שנתקל בהם בקשיי שפה. בעת אירוע רפואי, נתקל לא פעם בחומות, בירוקרטיה או חוסר הבנה או יכולת ולכן ביטוח בריאות לחול כל כך קריטי.

ביטוח בריאות לחול

ביטוח בריאות לחול וביטוח נסיעות לחול

ביטוח בריאות בחול יכול להיות דבר ייחודי. זאת משום שלרוב נהיה מכוסים ברמה בסיסית עד טובה באמצעות ביטוח הנסיעות לחו"ל שאנו רוכשים. רבי חושבים שביטוח נסיעות לחו"ל כולל רק ביטוח על מצבים של ביטולים ו עיכובים בטיסות, איבוד המזוודות, גניבה של פרטי ערך או של מסמכים חשובים. אבל למעשה, בביטוח זה מסתתר ביטוח בריאות לחול זוטא, המבטח למעשה מקרים רפואיים בחו"ל ומכסה הוצאות רפואיות בביקור שלנו לחו"ל – בתאריכים ובמיקום שציינו ולזמן מוגבל.

ביטוח זה נכון אם אנחנו נוסעים לחופשה, לנסיעת עסקים, עבודה וכאמור הוא מוגבל בזמן. במקרה ונתקלנו במצב רפואי בחו"ל, ביטוח בריאות לחול שבתוך ביטוח הנסיעות יכול לספק לנו טיפולים רפואיים שונים (כולל לעיתים שיניים), אשפוז, רכישות של תרופות, ניתוחים ובמקרים קשים במיוחד גם חילוץ מהיר וטיסה לישראל על ידי צוות מקצועי.

ביטוח בריאות בחול מורחב

אלא שלעיתים נזדקק לרכוש ביטוח בריאות לחול שהוא בעצם הרחבה של ביטוח הנסיעות עם דגשים מיוחדים על מצב רפואי אפשרי. ראשית הדבר תלוי באורך תקופת השהות שלנו בחו"ל. ביטוח נסיעות רגיל מעניק כיסוי ביטוחי למשך תקופה קצובה. מעבר ל-180 יום (למשל בעת נסיעה ארוכה או רילוקיישן או יציאה ללימודים בחו"ל), נצטרך לרכוש ביטוח בריאות לחול ייעודי. באמצעות ביטוח זה ניתן לקבל סיוע לא רק במצבי חירום קיצוניים אלא באופן שוטף, כמו שאנו מקבלים שירות דומה בישראל.

ביטוח בריאות בחול באופן ספציפי, נדרש גם כאשר אופי הנסיעה ייחודי ומייצר סיכונים גבוהים יותר. המקרים הקלאסיים הם חופשה שכוללת פעילות אקסטרימית מסוכנת. אין ערובה לכך, אבל באופן רגיל ספורט אתגרי, ספורט סקי וכד' – יכולים להביא ליותר פציעות מאשר חופשה רומנטית בפריז, למשל. לכן יש צורך בהרחבה רפואית באמצעות ביטוח בריאות לחול, וכזו שיש בה דגש לאופי הפעילות שהולך להתבצע. דין דומה קיים כאשר אנחנו הולכים למדינות שמוגדרות מסוכנות או לאזורים הרפתקניים יותר (למשל טיפוס על פסגת האוורסט או טרקים בג'ונגל של האמזונס). 

הרחבות נוספות

מקרים אחרים בהם נדרש לרכישת ביטוח בריאות בחו"ל מעבר לביטוח הנסיעות הרגיל יכולים להיות מקרים של בעיה רפואית מוכרת וידועה, שקיים חשש לגביה שתחריף או תפרוץ בחו"ל. במקרה זה ביטוח בריאות לחול יעניק כיסוי למקרים בהם הביטוח הרגיל – לא ייתן מענה מיטבי.

יש הרוכשות גם ביטוח בריאות לחול כאשר הן טסות בעיצומו של הריון. לא נכנס לנושא לעומק במאמר זה אבל הכיסוי הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל בנוגע להיריון מאוג מוגבל ומורכב ולכן יש הבוחרות לכסות את עצמן טוב יותר באמצעות הרחבה של הביטוח בדגש על טיפולים הקשורים להריון ויתכן ונזדקק להן באת שהותנו בחו"ל. כך ניתן יהיה לקבל ביתר קלות ובלי התנערות, אשפוזים, רכישת תרופות ייעודיות, הוצאות רפואיות שונות קשורות ואפילו ביקור ובדיקה אצל רופא מומחה לתחום, בשל חשש מסוים. 

יחד עם זאת, חשוב לבדוק ספציפית כל ביטוח בריאות לחול באמצעות מומחי ביטוח ויועצים פיננסיים, בטח כאשר מדובר על מקרים מיוחדים או מורכבים יותר. כך למשל אדם הסובל ממחלה קשה או מצורך בטיפול רפואי מורכב יותר – כדאי שיבדוק האם הכל נכלל בכיסוי הביטוחי. במקרה של הריון, למשל, יש לבדוק עד איזה שבוע מכסה הביטוח ואילו בדיקות הוא מכסה (לרוב, בדיקות שיגרתיות ומעקב הריון רגיל – לא יכללו).

החשיבות של ביטוח בריאות בחול

כפי שכבר ציינו, יש חשיבות לרכישת ביטוח בריאות לחול, בטח במקרים מיוחדים. גם בשל העובדה כי הכיסוי הרפואי בביטוח הנסיעות הרגיל – מוגבל בכיסוי שהוא מעניק. חשוב להבין, בלי ביטוח רפואי עדכני, תתקשו לקבל טיפול רפואי בחו"ל. חלק מהשירותים הרפואיים במדינות מסוימות מאפשרות טיפול רק לאחר הצגת ביטוח בתוקף. החלק הבסיסי של ביטוח נסיעות הרגיל כבר מעניק כיסוי ומענים לרוב המצבים הרפואיים והטיפולים השונים. אך לא להכל. לכן כדאי מאוד להיוועץ במומחים ולוודא כי תקבלו את המענה הטוב ביותר בעת התרחשות מקרה וכזה המותאם לצרכים הרפואיים הייחודיים שלכם.

לרכוש ביטוח בריאות לחול בחכמה

איפה כדאי לרכוש את היטוח? קוד כל חושב להבין שכמו בביטוחים רגילים, ביטוחי בריאות רגילים בארץ, יש כמה גופים שמציעים וישנם כמה רמות. חברות אשראי או  אפילו קופות החולים מציעות ביטוחי בריאות אבל הכיסויים שלהם נחשבים הבסיסים ביותר. הביטוחים המשמעותיים ביותר, נמצאים אצל חברות הביטוח הפרטיות. ממש כמו ביטוח בריאות פרטי, הם יקרים יותר מהביטוחים הבסיסים אבל הם מספקים מענה טוב יותר והם גם גמישים יותר, כך שתוכלו לבחור לעצב את הביטוח עבורכם.

ככלל, מומלץ להתארגן עם ביטוח בריאות לחול זמן מה מראש ולא בדקה ה- 90. כמובן שכדאי לבצע השוואת מחירים אבל לבדוק שלא קניתם בזול ביטוח שהוא זול מבחינת התוכן שלו. מומחי המרכז ליעוץ פיננסי ישמח לעזור לכם בהכוונה ובבחירה. גם בתחום של השוואת מחירים וגם בתחום של השוואת הכיסויים. נסיעה נעימה.

ביטוח בריאות לחול