ביטוח בריאות השוואה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ביטוח בריאות השוואהרגע לפני שאתם מקלידים בגוגל "ביטוח בריאות השוואה", ומשווים מחירים בין חברות ביטוח פרטיות, אנחנו מזמינים אתכם לקבל את כל המידע הנדרש לכם בעת בחירת פוליסת ביטוח הבריאות שלכם. המרכז לייעוץ פנסיוני ריכז עבורכם דגשים, מידע וטיפים שיעשו לכם סדר בנושא הביטוחי – קראו במדריך הבא. 

כאשר מדובר על ביטוחים בריאותיים, קרי ביטוחים רפואיים, ישנם הבדלים מבחינת סוגי השירותים המכוסים, כאשר הבדלים אלו מתבטאים בכמה היבטים שונים. בראש ובראשונה, חשוב לדעת שישנם 3 סוגים עיקריים של ביטוחי בריאות בישראל:

  1. ביטוח לאומי: זהו הביטוח הבריאותי הבסיסי אשר מסובסד ע"י המדינה.
  2. ביטוח קופ"ח: אלו הן פוליסות הנרכשות מקופות החולים וכוללות שירותים משלימים.
  3. פרטי: אלו הן פוליסות פרטיות הנרכשות מחברות הביטוח וניתנות להתאמה.

יש לציין, הביטוח הלאומי הנו ביטוח עם פוליסה אחידה אשר אינה ניתנת לשינויים והתאמה אישית. כאשר מבקשים לערוך ביטוח בריאות השוואה באינטרנט, את ההשוואה עורכים עבור הסוג השלישי של הביטוחים – הסוג הפרטי. 

מהו ביטוח בריאות ומה כולל?

כאמור, כאשר מדובר על ביטוח בריאות, יש להבדיל בין התוכניות המסובסדות על ידי הביטוח הלאומי לבין תוכניות קופות החולים והתוכניות הפרטיות. מטבע הדברים, כל תוכנית וכל מסלול ביטוח כוללים תנאים, קריטריונים וכיסויים שונים. באופן כללי, ביטוחי בריאות בדרך כלל כוללים היבטים בריאותיים כמו: 

  • כיסוי תרופות. 
  • טיפולים רפואיים וטיפולים אלטרנטיביים. 
  • השתלות והליכים כירורגיים.
  • בדיקות אבחנתיות.
  • מחלות, תאונות דרכים, פציעות ואובדן כושר עבודה.
  • שירותים מתקדמים, טיפולים משלימים ועוד. 

יש לציין, במקרה בו אדם מעוניין לרכוש פוליסה הכוללת כיסוי של טיפולים משלימים ושירותים מתקדמים, יהיה עליו לרכוש הרחבות לפוליסה בהתאם. 

המדינה מסבסדת ביטוח בריאות, למה לרכוש פרטי? 

בכל הנוגע לרפואה ראשונית, טיפול חירום וניתוח בבית חולים ציבורי, מדינת ישראל מסבסדת ביטוח בריאות ממלכתי, מה שנקרא בשפת העם "ביטוח לאומי". ביטוח זה הינו ביטוח אשר מאפשר לקבל כיסוי רפואי בסיסי בלבד במסגרת מערכת הבריאות הציבורית, במילים אחרות, בקופות החולים ובתי החולים הציבוריים. 

לא פעם, אנשים מוצאים עצמם בסיטואציות בריאותיות מורכבות המצריכות טיפול בהתאם, מה שלא תמיד יהיה כלול בסל השירותים הבריאותיים שמציע האגף לביטוח לאומי וקופות החולים. לדוגמה: השתלות והליכים כירורגיים אחרים מורכבים. לכן, אנשים מעדיפים לרכוש ביטוח בריאות פרטי בנוסף לביטוח הממלכתי שהם מקבלים כחוק מהמדינה. בשלב זה, אנשים יבחרו לערוך ביטוח בריאות השוואה באינטרנט, לקבל כמה הצעות מחברות הביטוח ולבחור בפוליסה הנכונה להם. 

ביטוח בריאות השוואה – מה חשוב לדעת? 

כאשר עורכים ביטוח בריאות השוואה באינטרנט, חשוב לקחת בחשבון את סוג אתר האינטרנט שבו עורכים את השוואת הביטוחים. באופן כללי, אתם צריכים לוודא שלאתר האינטרנט שבו אתם עורכים את ההשוואה – אין אינטרסים חבויים. למשל, אם מדובר באתר אינטרנט של חברת ביטוח פרטי מובילה במשק הישראלי, יש סיכוי מסוים שתוצאות ההשוואה לא יהיו אובייקטיביות. 

כמו כן, יש לקחת בחשבון לא רק את המחיר של הפוליסות, אלא גם את הפקטורים הבאים:

  • תקופת המתנה: בכל חברת ביטוח יש תקופת המתנה שונה עד שהביטוח נכנס לתוקפו, לעיתים במיידית, בפעמים אחרות 60 יום ולעיתים אפילו 36 חודשים ומעלה. 
  • גילאי המבוטחים: בכל מסלול ביטוח יש גיל כניסה מינימלי ומקסימלי להצטרפות. 
  • פרמיה: גובה הפרמיה משתנה מחברה אחת לאחרת ובהתאם לסוג המסלול, כאשר בגילאים צעירים הפרמיה לרוב תהיה נמוכה מאשר בגילאים מבוגרים. 
  • גובה פיצויים: כל מסלול ביטוח מעניק פיצויים בגבהים אחרים ובשיטות שונות (קצבה חד פעמית או חודשית).
  • משך תשלום פיצויים: חלק ממסלולי הביטוחים הם לכל החיים, בעוד שאחרים מוגבלים לתקופה מסוימת. 

חשוב להדגיש, הפוליסות הפרטיות אינן תלויות במערכת הבריאות הציבורית, לפיכך, התנאים של הזכאויות נקבעים בהתאם למפורט בפוליסת הביטוח של כל מבוטח\ת. 

ביטוח בריאות השוואה: כמה עולה ביטוח רפואי? 

אם מקלידים בגוגל מונחים כמו "ביטוח בריאות השוואה", מיד מגלים כי גובה הפרמיה עשוי לנוע בין 50 ₪ ל-150 ₪ ומעלה, הכל תלוי בסוג הפוליסה. זאת, כאשר הפרמטרים העיקריים לקביעת גובה הפרמיה הם הבאים:

  1. גיל: כלל האצבע הוא, ברוב המקרים, שככל שהמבוטחים יהיו מבוגרים יותר בעת הצטרפותם למסלול הביטוח – כך הפרמיה תהיה יותר גבוהה. 
  2. מצב בריאותי אישי ומשפחתי: רכישת ביטוח בריאות מצריכה דיווח של המצב הרפואי המשפחתי והאישי, שכן הסתרת מידע זה עלולה להוביל לענישה ע"פ החוק. 
  3. עישון ומשקל: אנשים מעשנים וכבדי משקל עשויים לשלם פרמיה גבוהה יותר, שכן הם מהווים לקוחות בסיכון מוגבר מבחינת חברת הביטוח. 
  4. מגדר: באופן כללי בישראל, נשים נוטות לשלם פרמיה גבוהה יותר על ביטוח הבריאות שלהן. אף אחד לא טען שזול להיות אישה. 
  5. עיסוקים, תחביבים ופעילויות: אלו יכללו פעילויות שגרתיות וכן סוגי עיסוקים אשר נחשבים מסוכנים ומובילים לתשלום פרמיה גבוהה יותר. 
  6. סוג הקצבה והרחבות: ביטוחי בריאות וביטוחים רפואיים לעיתים כוללים הענקת קצבות שונות, כאשר אלו משולמות בשיטות משתנות. כמו כן, ביטוחים כוללים אפשרויות הרחבה, מה שמוביל לעלויות גבוהות יותר. 

יש לציין, פוליסות הביטוח הפרטיות מאפשרות להגמיש ולשנות את סוגי הכיסויים, מה שמשליך ישירות על מחירי הביטוח והפרמיות. 

קבלו ייעוץ ללא התחייבות – המרכז לייעוץ פנסיוני 

אין ספק, נושא רכישת פוליסת הביטוח הפרטי הוא נושא מורכב וסבוך, שכן הוא מצריך בדיקה של שלל פרמטרים והיבטים שונים ורבים. 

אם אתם רוצים לעשות סדר אמיתי בנושא, אתם מוזמנים לפנות לחברת המרכז לייעוץ פנסיוני ולקבל מידע נוסף בהתאם לנתונים ולסטטוס שלכם. 

צרו קשר כעת ונקטו בצעדי הביטוח הנכונים – המרכז לייעוץ פנסיוני. 

ביטוח בריאות השוואה