משיכת קרן השתלמות לאחר 6 שנים – הכירו את כלל ההטבות שקרן השתלמות מעניקה לחוסכים בה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

יש לכם קרן השתלמות או שאתם חושבים לפתוח קרן השתלמות בעתיד הקרוב? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים לדעת אודות קרנות השתלמות ותנאי משיכת החיסכונות ללא תשלומי מיסים מיותרים. אז לפני שנגע במועד משיכת כספי החיסכון בקרן ההשתלמות שלכם, חשוב שתכירו את כל הפרטים החשובים אודות הזכאים לקרן השתלמות, תנאי העברת הכספים לחיסכון והאפשרות לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי. אז לפני שאתם ממהרים לבקש מהמעסיק שלכם שיפתח עבורכם קרן השתלמות, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

קרנות השתלמות כבר לא למטרות השתלמות בלבד – ניתן למשוך לכל מטרה!

משיכת קרן השתלמות לאחר 6 שנים ללא תשלום מס רווח הון היתרון הגדול והמשמעותי ביותר של קרנות ההשתלמות הוא פטור ממס רווח הון.
קרדיט תמונה: pexels

ראשית, חשוב לדעת שבתחילת דרכן של קרנות ההשתלמות הן החלו במטרה לאפשר לעובדים רבים עבור השתלמויות מקצועיות לשיפור יכולות העבודה מידי שש שנים. מטרת העל של תוכנית חיסכון זו היא לחסוך לעובדים את כל הכסף הנדרש לתשלום עבור השתלמויות ולימודים בתחומי העבודה שלהם, כך שהם יוכלו ללמוד ללא תשלום מהשכר החודשי שלהם. אך במרוצת השנים מדינת ישראל החליטה לאפשר לעשות כל שימוש בכספי החיסכון של קרנות ההשתלמות, מה שהפך אותן לאפיק החיסכון הטוב ביותר שקיים בישראל. מדוע קרנות ההשתלמות הן אפיק חיסכון טוב כל כך? ריכזנו עבורכם בשורות הבאות את כל היתרונות של קרנות ההשתלמות, אך קודם לכן, חשוב שתכירו את זהות הזכאים לחיסכון בקרנות השתלמות.

  • עובדים שכירים

עובדים שכירים זכאים לחסוך מידי חודש בקרן השתלמות. עובד שכיר יוכל ליהנות מכלל היתרונות שיש לקרן ההשתלמות להציע לו רק אם המעסיק החליט לפתוח עבורו קרן השתלמות. המעסיקים בישראל אינם חייבים על פי חוק לפתוח לעובדים שלהם קרנות השתלמות, אך מעסיקים רבים כיום מעניקים קרנות השתלמות כחלק מתנאי ההעסקה במטרה למשוך עובדים. אז מה עושים אם המעסיק בוחר שלא לפתוח לעובדיו קרנות השתלמות? עובדים שכירים שהמעסיק שלהם בחר שלא לפתוח עבורם קרן השתלמות לא יוכלו לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי, מה שאומר שהם לא יוכלו ליהנות מכלל היתרונות שיש לקרן ההשתלמות להציע לחוסכים בעזרתה.

שכירים בשני מקומות עבודה

במקרים בהם עובד מועסק בשני מקומות עבודה שונים המפרישים לו חיסכון לקרן השתלמות, לא ניתן יהיה להעביר את כספי החיסכונות משני מקומות העבודה לקרן השתלמות אחת. עובדים שמקבלים משני מקומות העבודה שלהם קרנות השתלמות, יצטרכו לחסוך בשני חשבונות שונים. חשוב להדגיש שהחשבונות יכולים להיות באותו מסלול ואף באותה חברה ללא כל מגבלה. אז אם גם אתם עובדים בשני מקומות עבודה ומפרישים לכם משני המקומות קרנות השתלמות, דעו כי אתם יכולים לבחור מסלולים שונים לחיסכונות שלכם.

שכירים עם עסק עצמאי קטןחשוב להדגיש כי משיכת קרן השתלמות לאחר 6 שנים בלבד תזכה את המושכים בפטור ממס רווח הון.

ומה קורה אם עובד משלב עבודה כשכיר וכעצמאי? גם אם עבודתו המרכזית היא בתור שכיר, הוא רשאי לפתוח באופן עצמאי קרן השתלמות. עובדים רבים שעיקר עיסוקם הוא בתור שכירים לא מודעים לעובדה שהם רשאים לפתוח לעצמם קרן השתלמות בתור עצמאיים. אז אם גם לכם יש עסק קטן מהצד (גם אם הוא עוסק פטור), אתם יכולים לפתוח קרן השתלמות לחיסכון מלא של הסכום המקסימלי הנקוב בחוק.

  • עובדים עצמאיים

עובדים עצמאיים יכולים לפתוח לעצמם קרן השתלמות בניהול עצמי בלבד. בשונה מקרנות ההשתלמות של השכירים, שם המעסיק מפריש מידי חודש סכום קבוע שעל פי רוב נגזר מהמשכורת של כל עובד, ההפרשות של העצמאיים שונות בתכלית. כל עצמאי רשאי לפתוח לעצו קרן השתלמות בכל מועד שיבחר במהלך השנה ולהפריש אליה כך סכום שירצה (בהתאם לסכום המקסימלי הזכאי להטבות המס) ובכל מועד שירצה. כלומר עובד עצמאי יכול להפריש לעצמו סכום קטן מידי חודש, סכום גדול מידי כמה חודשים או אף את מלוא הסכום בהעברה חד שנתית בלבד.

היתרונות הגדולים של קרנות ההשתלמות

אז מהם היתרונות הגדולים שהופכים את קרן ההשתלמות לאפיק החיסכון הטוב ביותר בישראל? בחרנו עבורכם את היתרונות המרכזיים, והם:

  • משיכת קרן השתלמות לאחר 6 שנים ללא תשלום מס רווח הון

היתרון הגדול והמשמעותי ביותר של קרנות ההשתלמות הוא פטור ממס רווח הון. אפיק חיסכון זה הוא אפיק החיסכון הקצר ביותר שמאפשר לחוסכים בו ליהנות מחיסכון של תשלום 25% מסך הרווחים. במרוצת השנים חיסכון זה יכול להתבטא בעשרות ואף במאות אלפי שקלים. חשוב להדגיש כי משיכת קרן השתלמות לאחר 6 שנים בלבד תזכה את המושכים בפטור ממס רווח הון. חוסכים שירצו למשוך את כספי החיסכונות שלהם בשלב מוקדם יותר יאלצו לשלם קנס על סך 47%. אז אם גם אתם חוסכים בקרנות השתלמות, חשוב לדעת שמשיכת קרן השתלמות לאחר 6 שנים תזכה אתכם בפטור מלא ממס רווח הון.

  • מבחר מסלולי השקעה שוניםחוסכים שירצו למשוך את כספי החיסכונות שלהם בשלב מוקדם יותר יאלצו לשלם קנס על סך 47%. אז אם גם אתם חוסכים בקרנות השתלמות, חשוב לדעת שמשיכת קרן השתלמות לאחר 6 שנים תזכה אתכם בפטור מלא ממס רווח הון.

קרן השתלמות מאפשרת לכלל הבוחרים לחסוך בה לבחור בין שלל מסלולי השקעה שונים. רוצים לחשוף את החיסכונות שלכם לאחוז גבוה של מניות במטרה להגדיל את התשובה השנתית? ישנם מספר מסלולים שיוכלו להתאים לכם. מנגד, אם אתם חוששים מחשיפה גדולה למניות ישנם לא מעט מסלולים סולידיים יותר המבטיחים לבוחרים בהם תנודתיות קלה בלבד.

  • לשכירים: הפרשה המשלבת גם את המעסיק – לרוב כ 2.5% מהעובד וכ 7.5% מהמעסיק

שכירים? אם המעסיק שלכם בחר לפתוח עבורכם קרן השתלמות, אתם זכאים להפרשה חודשית משולבת. בשונה מהפרשה של עצמאיים, שם הם אלה שמפרישים 100% מסך החיסכון באופן עצמאי, עובדים שכירים נהנים מהפרשה משולבת כאשר החלק המרכזי מופרש מכספו של המעסיק, ולא ממשכורתו של העובד. במילים אחרות, מרבית החיסכון של עובדים שכירים מופרש ללא הורדה מהמשכורת שלהם.

  • לעצמאיים: הטבות מס בגין הכרה בחיסכונות כהוצאה מוכרת

עצמאיים? חשוב שתדעו שההפרשה השנתית שלכם מוכרת כהוצאה שתוריד את סך ההכנסה הנקייה שלכם לחישוב תשלום המס השנתי. כל עסק רשאי להכיר בהוצאות מוכרות לטובת הורדת הוצאות מסך ההכנסות. הליך זה מאפשר לעצמאיים ליהנות מהנמכת הסכום החייב במס, כך שהם משלמים הרבה פחות מס מידי שנה. אחת ההוצאות המוכרות היא ההפרשה לקרן השתלמות.

  • אפשרות לקחת הלוואה כנגד החיסכון בריבית נמוכה

יתרון נוסף ומשמעותי במיוחד הוא האפשרות לקבל הלוואה על חשבון הסכום בקרן ההשתלמות. הלוואה כנגד קרן השתלמות היא הלוואה בתנאים נוחים במיוחד, כך שכל החוסכים באפיק זה נהנים מאפשרות לקבל הלוואה כנגד החיסכון במקום לפרוע את החיסכון. אז גם אם אתם ממש חייבים את כספי החיסכון שלכם ועוד לא עברו 6 שנים מרגע התחלת החיסכון, אתם יכולים לקבל הלוואה על סך כ 70% מסכום החיסכון שלכם בתנאים נוחים. אנשים רבים בוחרים לעשות זאת במטרה להמשיך לחסוך באפיק החיסכון הטוב ביותר בישראל וליהנות מהטבת המס שמוענקת רק לאחר תום 6 שנים.

אז לסיכום, משיכת קרן השתלמות לאחר 6 שנים תבטיח לכם שלל יתרונות משמעותיים על פני כל אפיק חיסכון אחר בישראל. פטור מלא ממס רווח הון יכול להגיע לעשות ואף למאות אלפי שקלים במרוצת השנים.

ייעוץ פנסיוני לפורשים לפנסיה