ייעוץ פיננסי כספי ירושה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

לצד ההתמודדות הלא פשוטה עם אובדן של אדם קרוב ואהוב, אחד האתגרים שעומדים על הפרק היא ההתעסקות עם כספי הירושה. מדובר ללא ספק על נושא רגיש, אשר לעיתים גורם למתח וסכסוכים בין היורשים. חשוב מאוד להבין כיצד מתנהלים בצורה נכונה עם כספי ירושה של נפטר וכן, כדאי עוד טרם אדם הולך לעולמו להסדיר את כל ענייני המיסים והיבטים אחרים הנוגעים לנושא המדובר. ניתן לבחור גם בשירות ייעוץ פיננסי של כספי ירושה שיכול לסייע לעשות סדר בדברים. בחלק מן המקרים יש למנות מנהל עיזבון שיטפל בנכסים ובכספי העיזבון. כן כדאי לבחון עריכת הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים.

כספי ירושה בחשבון בנק

בפטירת מנוח יש לדאוג לקבל את כספי העיזבון וניירות ערך, המופקדים ומנוהלים בבנקים. לצורך כך יש להגיש לרשם הירושה בקשה למתן צו ירושה או צו קיום צוואה. לאחר מכן היורשים יכולים להחליט האם לערוך הסכם חלוקת עיזבון. עם הצו וההסכם (אם קיים), מגישים לבנק בקשה להוצאת וחלוקת הכספים בחשבון הבנק.

ניהול והשקעת כספי עיזבון

בתקופת הביניים שעד לקבלת הכספים מהבנקים, על מנהל עיזבון לרשום בחשבונות הערה על מינויו. על מנהל עיזבון לדאוג להשקעת הכספים. בתקנות נקבעו הוראות לגבי אופן השקעת הכספים ושמירתם עד לחלוקה ליורשים.

מי מקבל כספי ירושת פנסיה?

בכדי להבין לאן הולכים כספים במכשירים השונים, חשוב מאוד להבין מה חוק הירושה אומר על כל מכשיר: בהתאם לחוק הירושה, קרן הפנסיה לרבות התגמולים והפיצויים ילכו 60 אחוזים לבן זוגו של הנפטר ו-40 אחוזים לילדיו אשר מתחת לגיל 21. אם המנוח לא הותיר אחריו שארים, הכסף יעבור למוטבים ואם אין מוטבים בהתאם לצוואה או לצו ירושה.

קופות גמל של הנפטר ילכו לפי הוראת מוטבים אלא אם כן הוגשה צוואה מפורטת אשר כוללת את מספר קופת הגמל, החברה שהיא מצויה בה וכן הסכום שבה.

כספי הפיצויים גם ילכו בהתאם לחוק לבן הזוג 60 אחוזים ו-40 אחוזים לילדים מתחת לגיל 21. כמובן שאם יש צוואה אשר הסכום יחולק בהתאם לצוואה ואם אין שארים בהתאם לצו ירושה.

ביטוח מנהלים יחולק בהתאם להוראת מוטבים אלא אם כן הוגשה צוואה הכוללת את כל הפרטים של הביטוח וגם קרן השתלמות של המנוח תחולק בהתאם להוראת מוטבים אלא כן הוגשה צוואה מפורטת.

החלוקה יכולה להשתנות לפי הוראות תקנון הקרן או הקופה. יש לשים לב להוראות השונות וכן לפסקי הדין בעניין סתירה בין הוראות מוטבים לבין הוראות חוק הירושה או הצוואה. במקרה הצורך יש להיוועץ עם עורך דין לענייני צוואות וירושות.

איזה טפסים צריך בכדי לקבל את הכספים?

במידה ואתם יורשיו של אדם שנפטר ומעוניינים לקבל את הכסף המגיע לכם מהירושה. עליכם להביא טפסים שונים לרבות: צילום של תעודת פטירה, צילום של צו ירושה או צילום של צוואה וצו קיום צוואה, צילום ברור של תעודת הזהות שלכם וכן אם מעבירים את כספי הנפטר לחשבון חדש גם טופס של הצטרפות והעברה. לא פעם ימונה מנהל עיזבון אשר ידאג לכל הפרטים הנוגעים לעיזבונו של הנפטר וחלוקתו בצורה תקינה.

מהו שירות ייעוץ פיננסי לכספי ירושה?

מכיוון שכספי ירושה יכולים להיות מפוזרים בהרבה מכשירים שונים, כפי שפורט לעיל, הרי שבכדי להוציא את כספי הירושה ללא מס ובצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע העוסק בייעוץ פיננסי בין היתר גם לכספי ירושה. איש מקצוע זה יסייע לכם לנהל את כספי הירושה המצויים במכשירים שונים בצורה טובה ולהפיק את המקסימום מהמשיכה שלכם ללא מס. אם האדם שהלך לעולמו לא הסדיר ענייני מיסים, אין ספק שיורשיו יכולים להיעזר בשירות זה, אשר יכול להיות מאוד יעיל עבורם ולהפיק להם את המקסימום מהכספים שהם יורשים.