יועץ ביטוח רפואי

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

יועץ ביטוח רפואיאנשים רבים בוחרים לבטח את עצמכם בביטוח רפואי פרטי – משמע ביטוח בריאות. חשוב להדגיש שכל אדם מבוטח בביטוח רפואי גם תחת המדינה ותחת חוק הבריאות הממלכתי. ביטוח בריאות פרטי מקנה לכם אפשרויות שונות שלא ניתן לקבל דרך ביטוח רפואי ממלכתי. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על יועץ ביטוח רפואי, למה זה כדאי ומהו בכלל ביטוח רפואי.

 

מה זה ביטוח רפואי?

ביטוח רפואי הוא ביטוח בריאות, כפי שציינו נוכל לראות שישנם גם ביטוחים פרטיים וגם ביטוחים של המדינה. אין כל בעיה להיות מבוטחים תחת שני ביטוחים ולמעשה, ביטוח פרטי משלים טיפולים, ניתוחים, השתלות ועוד פרטים אחרים שאינם כלולים בסל הבריאות הממלכתי. ביטוח רפואי פרטי נרכש דרך חברות הביטוח השונות ומחירו מושפע מגובה הכיסוי הנדרש, מה כולל הביטוח וכמו כן המבוטח. כאשר אתם בוחרים לרכוש ביטוח פרטי חשוב לבדוק היטב מה מכסה הביטוח כדי למנוע כפילויות, ניתן לבצע את הבדיקה באופן עצמאי או להיעזר בייעוץ של יועץ ביטוח רפואי.

ביטוח רפואי – סוגים

לפני שנסביר על יועץ ביטוח רפואי, חשוב להכיר את הסוגים השונים של ביטוחי הבריאות. לפניכם שלושת הסוגים הפופולריים:

  1. ביטוח ממלכתי – ביטוח בריאות ממלכתי הוא ביטוח חובה, אתם מבוטחים דרך קופות החולים בהתאם לבחירה שלכם. ביטוח רפואי ממלכתי אינו כולל את כל הניתוחים, טיפול במחלות חמורות, השתלות ואחרים. לכן רבים בוחרים מלבד לביטוח ממלכתי לבחור בביטוח משלים או ביטוח פרטי.
  2. ביטוח משלים – ביטוח משלים הוא ביטוח הניתן גם הוא על ידי קופות החולים השונות. בתשלום חודשי בכל חודש תוכלו להרחיב את הפוליסה שלכם בהתאם לתנאים של אותה קופת חולים. בדרך כלל, כדי לממש את ההטבות שלכם דרך קופת החולים יהיה עליכם להמתין בין שלושה ועד שישה חודשים. לאחר מכן, תוכלו לממש את ההטבות כמו טיפולי שיניים מיוחדים במחיר מסובסד ועוד טיפולים בריאותיים אחרים.
  3. ביטוח רפואי פרטי – מלבד לקופות החולים, רבים יכולים לבטח את עצמם גם באופן פרטי. הביטוח נעשה אל מול חברות הביטוח השונות, התחרות גדולה ומאפשרת לכם לקבל מחירים נוחים. עם זאת, חשוב לדעת בדיוק מהו ההסכם ביניכם ובין חברת הביטוח. מעבר לכך, במקומות עבודה שונים, ארגונים וחברות אתם יכולים להיות מצורפים לביטוח בריאות קבוצתי. ביטוח זה הוא גם דרך חברות הביטוח, ורבים לא מודעים לכך שהם מבוטחים – מה שגורם לכפילויות. 

 

איך אדע מה כולל הביטוח שלי?

ביטוח רפואי הוא מונח רחב למה שיכול לכלול הביטוח שלכם. לדוגמא, יש ביטוחים רפואיים הכוללים רפואת שיניים ומנגד אחרים אינם. יש ביטוח רפואי הנוגע לאובדן כושר עבודה, נכות ומקרה של מוות, ואחרים אינם. ביטוח רפואי צריך לכלול את הכיסוי הרחב ביותר בהתאם לגיל שלכם ומצבכם הרפואי. כמו כן, יש זכויות שאתם צריכים להכיר, לדוגמא אם אתם מבוטחים בביטוח קבוצתי אתם זכאים לשלם בדיוק כמו כל חברי הקבוצה, למעט בקשת הרחבה אישית. גם אם מצבכם הרפואי אינו תקין, אתם מעשנים או כל גורם אחר אשר עשוי כביכול להשפיע על מחיר הביטוח, חלק מההטבה של ביטוח קבוצתי הוא שאתם משלמים בדיוק אותו מחיר.

כדי לדעת מה כולל הביטוח שלכם, עליכם לחזור להסכם שלכם ביניכם ובין חברת הביטוח. חברת הביטוח מגישה פוליסה רחבה שלרוב עומדת על כמה עשרות עמודים. עיון בפוליסה יכול לסייע לכם להבין בדיוק מה מכסה אתכם ומה לא, חשוב גם לקרוא את האותיות הקטנות. לדוגמא, רבים לא מודעים לגובה הכיסוי שהוא גם ניתן לבחירה, אתם יכולים לקבל פיצוי בגובה של 500,000 ש"ח במקרה של מוות או אובדן כושר עבודה, מנגד גם תוכלו לקבל 2,000,000 ש"ח אם יש לכם פוליסה רחבה יותר. כאן נכנס התפקיד של יועץ ביטוח רפואי.

מיהו יועץ ביטוח רפואי?

אז מה זה בדיוק יועץ ביטוח רפואי ומה הוא שונה מסוכן ביטוח? חשוב להדגיש שמדובר על תחומים די דומים, אבל שונים. סוכן ביטוח הוא בעל מקצוע שעובד מול חברות הביטוח, משמע הוא סוכן תלוי. הסוכן תלוי בחברות הביטוח והוא מקבל את כספו מחברות הביטוח. אז ממה יועץ מתפרנס? מהלקוחות שלו, והוא נכנס ליועץ בלתי תלוי – אובייקטיבי. אין אינטרס ליועץ לבחור דווקא פוליסה או חברת ביטוח מסוימת, אלא הוא בוחן את התמונה הרחבה. 

יועץ ביטוח רפואי בוחן כל מקרה לגופו, זאת אומרת שהוא מכיר אתכם לעומק, את העבר הרפואי שלכם, גילכם, אורח חיים ולפי כל הממצאים הוא מייעץ לכם על ביטוח מסוים. הוא לא מקבל שום הטבה דרך ההמלצות שלו, אלא הלקוח משלם על הפגישה, בין אם מדובר על פגישה חד פעמית או ליווי. כמו כן, ליועץ יש הסמכה, הוא חייב להיות מוסמך ובעל רישיון לעסוק במקצוע – זאת בניגוד לסוכן שאולי נדרש ללימודים די בסיסיים.  ליועץ פנסיוני יש ידע רחב בתחומים הבאים: ביטוח, דיני נזיקין, דיני עבודה, ניהול השקעות ואחרים.

 

יועץ ביטוח רפואי – מחיר

כמה עולה פגישת ייעוץ עם יועץ ביטוח רפואי? המחירים יכולים לנוע בטווח רחב בהתאם לאופי הפגישה, בהתאם לסוג הייעוץ, בהתאם למוניטין של בעל המקצוע והניסיון שלו. מדובר על מקצוע חופשי, כך שאין מחירים אחידים. המחיר של ייעוץ הכולל ליווי יכול לנוע בין 100 ש"ח ועד 300 ש"ח לחודש. כאשר מדובר על מפגשי ייעוץ חוזרים  המחירים יכולים להתחיל מכ-700 ש"ח ולהגיע ל-4,000 ש"ח לטווח הארוך. התפקיד של היועץ הוא בסופו של דבר לחסוך לכם עלויות, לאתר ביטוחים ולמצוא את הביטוח הנכון ביותר עבורכם. 

יועץ ביטוח רפואי