חיסכון לטווח קצר

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

חיסכון לטווח קצרכל החסכונות שלכם נצברים בחשבון העו"ש ואתם מחפשים אפיק חיסכון לטווח קצר? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות אחד מאפיקי החיסכון האטרקטיביים ביותר בישראל. אז אם גם אתם חוסכים בחשבון העו"ש, חשוב לדעת שאתם מפסידים לא מעט כסף מידי שנה. האינפלציה בישראל עומדת על כ 3% מידי שנה, מה ששוחק את כוח הקנייה של הכסף שלכם. במילים אחרות, כל עוד אפיק החיסכון שלכם לא מניב עבורכם אחוזי תשואה, אתם מפסיקים את אחוז האינפלציה מסך כל החיסכון בכל שנה. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים אודות אפיק החיסכון הטוב בישראל, לרבות המאפיינים המרכזיים, היתרונות הגדולים וכלל הזכאים. אז רגע לפני שאתם בוחרים את אפיק החיסכון הראשון שהבנק מציע לכם (שכנראה יזכה אתכם בריבית חיובית אפסית), חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותכירו מקרוב אפיק חיסכון לטווח קצר שכולל יתרונות רבים על פני כל החלופות הקיימות בשוק.

 

כך תקבלו פטור מלא ממס רווח הון בשיעור של 25% מסך כל הרווחים שלכם!

אפיק חיסכון לטווח קצר שיבטיח לכם את מירב היתרונות על פני מסלולי חיסכון רבים אחרים הוא קרן השתלמות. קרן השתלמות כוללת יתרונות משמעותיים על פני כל אפיקי החיסכון השונים בישראל, לרבות פטור מלא ממס רווח הון בתום תקופת החיסכון. חשוב להדגיש כי בשונה מחיסכון הפנסיה המבטיח לחוסכים בו את מירב היתרונות בגיל הפרישה בלבד, קרן השתלמות מאפשרת לחוסכים בה ליהנות מכל היתרונות לאחר שש שנים מעת פתיחת הקרן. מחפשים חיסכון לטווח קצר? קרן השתלמות תאפשר לכם למשוך את כל כספי החסכונות בצירוף כלל היתרונות לאחר 6 שנים מרגע פתיחתה. רגע לפני שאתם ממהרים להתחיל להפקיד חיסכון חודשי לקרן השתלמות, חשוב שתכירו את תחילת הדרך של אפיק החיסכון הטוב בישראל.

קרנות השתלמות כבר לא לצורכי השתלמות בלבד!

בתחילת הדרך של קרנות ההשתלמות הן יועדו עבור עובדים שצריכים לעבור השתלמויות מקצועיות לשיפור יכולותיהם. עובדים רבים חסכו בקרן ההשתלמות ונהנו מהטבות משמעותיות בהשוואה לכל מסלול חיסכון אחר במטרה לקדם את עצמם בפן המקצועי. המדינה אפשרה לחוסכים ליהנות מפטור מלא ממס רווח הון ומעוד לא מעט יתרונות על מנת לשדל עובדים לחסוך באפיק חיסכון זה ולעבור השתלמויות לקידום תעסוקתי בכל 6 שנים. בתחילת הדרך של קרנות ההשתלמות, העובדים יכלו למשוך את כספי החיסכון למטרת השתלמויות בלבד, כך שאפיק זה לא יכל לשמש למטרות חיסכון כלליות. בשנים האחרונות החוקה שונתה, וכיום ניתן ליהנות ממיטב היתרונות של קרנות ההשתלמות לכל מטרה. אז אם גם אתם רוצים להתחיל לחסוך בקרן השתלמות, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות בהן נציג את כל הזכאים לפתיחת קרן השתלמות.

 

כך תדעו אם גם אתם זכאים לפתוח קרן השתלמות

ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי קרן השתלמות מבטיחה את כל יתרונותיה לשכירים ולעצמאיים כאחד. ההבדל ביניהם הוא אפשרות הפתיחה ומועדי ההפקדה.

 

עובדים שכירים נתונים לחסדיו של המעסיק

אם אתם שכירים, האפשרות היחידה שלכם ליהנות מכל היתרונות של קרנות ההשתלמות היא על ידי פתיחת קרן השתלמות מהמעסיק. עובדים שכירים אינם רשאים לפתוח לעצמם קרן השתלמות, פתיחת הקרן חייבת להיעשות על ידי המעסיק בלבד. המעסיק אינו חייב על פי חוק לפתוח לכל עובדיו קרן השתלמות, אך עם זאת חשוב לומר כי עובדים רבים דורשים פתיחת קרן השתלמות כחלק מציפיות השכר. כמו כן ישנם מעסיקים רבים בישראל שמעניקים לכלל העובדים שלהם קרנות השתלמות מהיום הראשון כחלק מתנאי ההעסקה. אז אם המעסיק שלכם לא פתח עבורכם קרן השתלמות, אתם יכולים לבקש שיפתח עבורכם כחלק מתנאי ההעסקה.

 

משלבים עבודה כשכירים וכעצמאיים? אתם רשאים לפתוח לעצמכם קרן השתלמות

אם אתם שכירים בעבודה המרכזית שלכם אך יש לכם גם עסק קטן להשלמת הכנסה, אתם זכאים לפתוח לעצמכם קרן השתלמות על חשבון העסק העצמאי שלכם. חשוב להדגיש כי גודל העסק אינו משפיע כלל על האפשרות לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי, כך שגם אם יש לכם עוסק פטור במקביל לעבודתכם כשכירים, אתם יכולים לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי וללא כל צורך במעסיק שלכם. אז אם אתם משלבים עבודה כשירים וכעצמאיים, אתם יכולים ליהנות ממיטב היתרונות של קרנות ההשתלמות ללא צורך בחסדיו של המעסיק.

 

שכירים בשני מקומות עבודה? לא תוכלו לאחד את קרנות ההשתלמות!

שכירים בשני מקומות עבודה שונים המפרישים לכם קרן השתלמות? חשוב לדעת שלא ניתן לאחד את קרנות ההשתלמות. עובדים רבים שעובדים בשני מקומות עבודה המפרישים להם קרן השתלמות מנסים לאחד את הקרנות ללא הצלחה. החוקה בישראל לא מאפשרת להפריש ממקורות שונים לקרן השתלמות אחת, ולכן אם אתם עובדים בשני מקומות עבודה שונים המפרישים לכם קרנות השתלמות, יהיו לכם שני חסכונות בשתי קרנות שונות. עם זאת חשוב להדגיש כי אין כל מניעה לבחור באותם מסלולי חיסכון ואף באותה חברה שתנהל עבורכם את כספי החסכונות שלכם.

 

עצמאיים הם האחראיים הבלעדיים על כל פעולה בקרן ההשתלמות שלהם!

עצמאיים נהנים מאפשרות לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי בכל זמן שיבחרו. עצמאיים רבים בוחרים לפתוח קרן השתלמות למטרות חיסכון עם כלל היתרונות שיש לאפיק זה להציע. חשוב להדגיש כי בשונה מהשכירים שמפקידים לחיסכון מידי חודש, עובדים עצמאיים אחראים בלעדיים לכל התנועות בקרן ההשתלמות שלהם. כלומר, עובד עצמאי יכול להפריש מידי חודש, מידי חצי שנה או אף מידי שנה בלבד. ההפקדות של העצמאי מתאפשרות במועדים שהוא בוחר ללא הגבות כלל. לאחר שנגענו בכלל הזכאים לפתוח קרן השתלמות ובכל הדגשים החשובים אודות שכירים ועצמאיים, חשוב תשכירו את היתרונות הגדולים של חיסכון לטווח קצר בעזרת קרן השתלמות.

היתרונות הגדולים של חיסכון לטווח קצר בעזרת קרן השתלמות הם:

  • פטור מלא ממס רווח הון בתום 6 שנים מרגע הפתיחה

היתרון הגדול ביותר של חיסכון לטווח קצר בעזרת קרן  השתלמות הוא פטור מלא ממס רווח הון לאחר שש שנים מרגע פתיחת החיסכון. כלל מסלולי ההשקעה והחיסכון בישראל מחייבים את החוסכים בתשלום של מס רווח הון על סך 25% מכלל הרווחים. קרן השתלמות מבטיחה לחוסכים בה פטור מלא ממס רווח הון, מה שיכול לבוא לידי ביטוי בעשרות אלפי שקלים.

 

  • אפשרות לקבל הלוואה נוחה כנגד החיסכון

חייבים למשוך את כספי החיסכון שלכם? ישנה אפשרות טובה יותר – קבלת הלוואה בריבית אפסית כנגד כספי החיסכון שלכם. כלכלנים רבים ממליצים ללקוחותיהם להימנע ממשיכת החסכונות בקרן ההשתלמות, שכן אפיק זה נחשב לחיסכון לטווח קצר הטוב בישראל. במקום למשוך את החסכונות ניתן לקבל הלוואה על סך כ 70% משווי החיסכון בריבית אטרקטיבית במיוחד.

 

  • לשכירים: הפרשה משותפת, כ 2.5% מהעובד ועוד כ 7.5% מהמעסיק

שכירים נהנים מהפרשה משולבת. המעסיק מפריש כ 7.5% מהשכר החודשי של העובד בעוד העובד עצמו מפריש כ 2.5% בלבד.

 

  • לעצמאיים: הכרה בחיסכון כהוצאה מוכרת

עצמאיים רשאים להכיר בהפרשות לקרן השתלמות כהוצאה מוכרת. מעבר ליתרונות המס של חיסכון לטווח קצר עם קרן השתלמות, עצמאיים רבים נהנים מהכרה בהפקדות שלהם, כך שסכום ההפקדה יורד מסך ההכנסה הכללית ומשאיר סכום קטן יותר לחובת מס.

חיסכון לטווח קצר