ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

הפקדה לביטוח פנסיוני הינה חובה בקרב כל מעסיק אשר עובדיו מעל גיל 21 לגברים ו-20 לשנים ויש להם ותק בעבודה מעל שישה חודשים. כל עובד זכאי להפרשה לקרן הפנסיה מצד המעסיק שלו וכמו כן, גם הוא עצמו חייב להפריש לקרן הפנסיה ישירות מהשכר החודשי. במקרה בו עובד צבר הכנסות לביטוח פנסיוני והחליף מקום עבודה לא יהיה חייב להמתין תקופה של שישה חודשים עד להפרשה מצד המעסיק החדש, אלא יהיה זכאי להפרשות לפנסיה כבר מיומו הראשון בעבודה. ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה הוא גם חובה במקרים מסוימים עליהם נדבר בהמשך, גיל פנסיה אצל גברים הוא 67 ועבור נשים 62, אך מה קורה במקרה בו העובד ממשיך בעבודתו?

איך החוק מתייחס לביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה?

האם לפי חוק חייב המעביד להמשיך להפריש כספים לביטוח פנסיוני עבור עובד שהגיע לגיל פרישה? צו ההרחבה לפנסיית חובה על פי ההגדרה כותב כי החובה

ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה הוא גם חובה במקרים מסוימים עליהם נדבר בהמשך, גיל פנסיה אצל גברים הוא 67 ועבור נשים 62, אך מה קורה במקרה בו העובד ממשיך בעבודתו?

להפקיד לפנסיה חלה עבור גברים החל מגיל 21 ונשים מגיל 20. בכל הנוגע לגיל פרישה, הצו מפריד בין עובד חדש ובין עובד ותיק. כאשר עובד חדש מגיע למקום עבודה בגיל פרישה וכבר מקבל קצבה פנסיונית, תקציבית או צוברת, לא חלה חובה עליו ועל המעסיק להפקיד לפנסיה. עובד שנמצא במקום עבודה ותיק והגיע לגיל פנסיה והמשיך בעבודתו עדיין החובה להפקיד לחיסכון פנסיה חלה עליו ועל המעסיק שלו.

יש מספר תרחישים בהם יש להמשיך את ההפקדות לפנסיה ומספר מקרים בהם אין צורך להמשיך בהפקדות:

  • במקרה של עובד ותיק שהתחיל לקבל קצבה מקרן הפנסיה, חלה חובה על המעסיק להמשיך בהפקדות עבור אותו אדם.
  • במקרה של עובד ותיק אשר החל לקבל קצבה מקרן הפנסיה במקביל לעבודתו (החל מגיל 60), חלה חובה על המעסיק להמשיך בהפקדות לקרן הפנסיה של אותו אדם.
  • עובד חדש שהגיע לגיל פרישה ואין לו שום מקור אחר ממנו הוא מקבל קצבה, חלה חובה על המעסיק להמשיך בהפקדות לחיסכון הפנסיה של אותו עובד.
  • עובד שעבר את גיל הפנסיה והגיע למקום עבודה חדש ואינו מקבל קצבה ממקום כזה או אחר, כולל ביטוח מנהלים, חלה חובה להמשיך בהפקדה לפנסיה עבור אותו עובד.
  • עובד חדש אשר עבר את גיל הפרישה ומקבל קצבה ממקור אחר, לא חלה חובה על המעסיק להפקיד עבורו לקרן הפנסיה.

שמירה על הזכויות

ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה הוא חובה במקרים רבים מצד המעביד ומצידכם, אך לצערנו רבים לא מודעים לכך ומעסיקים רבים אף מנצלים את המצב ולאאיך החוק מתייחס לביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה? האם לפי חוק חייב המעביד להמשיך להפריש כספים לביטוח פנסיוני עבור עובד שהגיע לגיל פרישה? צו ההרחבה לפנסיית חובה על פי ההגדרה כותב כי החובה להפקיד לפנסיה חלה עבור גברים החל מגיל 21 ונשים מגיל 20. מפקידים לאותו עובד עבור קרן הפנסיה. אחד הדברים שחשוב לדעת הוא שאם קיבלתם קרן פנסיה ממקור אחר אין לכם את הצורך להמתין שישה חודשים עד להפרשת קרן פנסיה מטעם המעסיק החדש שלכם. כדי לשמור על הזכויות שלכם בנוגע להפרשות לפנסיה מצד המעביד ואף ענייני מיסוי, חשוב להגיע לייעוץ פנסיוני אשר מציב בפניכם את העובדות בצורה הברורה ביותר. ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה הוא צעד חשוב ולעיתים מומחים רבים יציעו לכם לא לפתוח את קרן הפנסיה שלכם מטעמים כאלה ואחרים. אתם יכולים לצבור פנסיה גבוהה יותר בהמשך ועדיף לכם להמשיך במקום העבודה מאשר לקבל קצבה ובכך ניתן יהיה לקפח את הזכות שלכם לקבלת פנסיה ממקור אחר. יש להתייחס בביטוח פנסיוני למספר דברים, בין היתר גילו של העובד, עצם היותו עובד חדש או בעל וותק, האם מדובר על פנסיה תקציבית או פנסיה צוברת, ביטוח מנהלים, פיצויי פיטורים ומיסוי.

קצבת זקנה מביטוח לאומי

קצבת זקנה מביטוח לאומי היא קצבה המתאימה לגילאי פרישה – גיל 67 עבור גברים וגיל 62 עבור נשים. גילאי הפרישה לעיתים יכולים להשתנות משנה לשנה בהתאם לחוקים התקפים בממשלה. סכום הבסיס ליחיד עבור קצבת זקנה הוא 1,531 ש"ח ועבור זוג 2,301 ש"ח. מתוך הקצבה הזאת יורד דמי ביטוח בריאות. ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה הינו חובה גם כאשר אתם ממשיכים לקבל קצבה מביטוח לאומי.

ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה – בחרו נכון

לצערנו בשנים האחרונות ניתן לראות יותר אזרחים ותיקים שסובלים מחוסר יכולת לנהל את עצמם באופן כלכלי לאחר גיל פרישה. עקב כך, אזרחים רבים מוצאיםביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה הוא חובה במקרים רבים מצד המעביד ומצידכם, אך לצערנו רבים לא מודעים לכך ומעסיקים רבים אף מנצלים את המצב ולא מפקידים לאותו עובד עבור קרן הפנסיה. את עצמם עובדים במקביל לקצבת הפנסיה בעבודות אחרות בשביל שיוכלו לפרנס את עצמם בכבוד. ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה אינו חותמת אחרונה, ייתכן ואתם זכאים ליותר ואינכם מודעים לכך. את הגלגל אי אפשר להחזיר אחורה ולכן, תמיד מומלץ להגיע לייעוץ פנסיוני בגיל צעיר כדי לבחור את המקום הנכון ביותר להפקיד אליו כספים מטעם המשכורת החודשית שלכם, על ידכם ועל ידי המעסיק. בדרך הזאת תוכלו לצפות לתשואה גבוהה במהלך השנים. כאשר אתם מגיעים לגיל פרישה, לפני שאתם מושכים את קרן הפנסיה שלכם יש להגיע לייעוץ פנסיוני אשר ייראה לכם נקודת מבט אחרת ויסביר לכם באופן מפורט את ההגבלות, החסרונות וגם היתרונות שיש למשיכת הכספים מיד לאחר הגעה לגיל פרישה. הייעוץ משתנה מאדם לאדם בהתאם להכנסתו הכללית בבית, בהתאם להכנסת בן או בת הזוג, בהתאם להוצאות רפואיות שונות, מצב רפואי, ביטוח מנהלים, פיצויי פיטורים ועוד.

הבחירה בידיים שלכם

ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה אינו חותמת אחרונה, ייתכן ואתם זכאים ליותר ואינכם מודעים לכך.

ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה מאפשר לכם לבחור באופן עצמאי אם להפריש לקופת גמל, ביטוח מנהלים או קרן פנסיה ואף לשלב בין כולם. כדי לבחור את הבחירה הנכונה חשוב להגיע לייעוץ בו אתם יכולים להכיר את התשואות בכל אחד מהגופים, להכיר את דמי הניהול ואת הנהלים במקרה בו אתם מגיעים לגיל פרישה ומעוניינים להמשיך בהפקדות לאותן קופות. יש יתרונות רבים לשימוש בקופות אלה והדוגמה הבולטת היא היכולת לקחת הלוואה מאחת הקופות בריבית נמוכה מאשר לקחת הלוואה ישירות מהבנק בריבית גבוהה. השוואה בין הקופות תתרום לכם לקבלת תשואה מכבדת במהלך השנים.

פיצויים לעובד שעבר גיל פרישה

ישנם מקרים בהם ביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה אינו רלוונטי יותר כפי שציינו, אך מה בנוגע לקבלת פיצוי כספי בסיום ההתקשרות של עובד ומעסיק? מעסיק יכול לבחור להפקיד באופן חודשי סכום מסוים לחשבון בנק עבור פיצויי פיטורים לעובד או לשלם לו בבת אחת. למעט מקרים חריגים, עובד שעבר את גיל הפרישה יהיה זכאים לקבלת פיצויי פיטורים וכדי להקטין את ההוצאה מטעם המעסיק, המעסיק יכול להפקיד רק את כספיי הפיצויים לקופות גמל.

 

ייעוץ פנסיוני לעובדי מדינה