מענק פרישה פנסיה תקציבית

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

מענק פרישה הוא סכום שניתן בהתאם להסכם מקום העבודה בו אתם נמצאים. מענק פרישה יכול לבוא מטעם המעביד עקב רצון לעודד פרישה בקרב עובדים רבים כדי לצמצם משרות ולייעל את פעילות החברה. גם בגופים מוסדיים וממשלתיים יש רצון לדלל את כמות העובדים שלא רלוונטיים כבר אך נמצאים במשרה קבועה. מענק פרישה פנסיה תקציבית הוא מצב בו העובד גם נהנה מפנסיה תקציבית וגם מענק פרישה בנוסף לכך או במקום.

מהו מענק פרישה?

מענק פרישה הוא סכום חד פעמי שיוצא אך ורק מכיסו של המעביד עבור העובד בסיום תקופת העבודה שלו. גובה מענק הפרישה נקבעמענק פרישה פנסיה תקציבית הוא מצב בו העובד גם נהנה מפנסיה תקציבית וגם מענק פרישה בנוסף לכך או במקום. על פי ההסכם שקיים בין המעסיק לעובד. מענק פרישה משולם במקרים הבאים: פיטורים, התפטרות ופרישה לגמלאות. מענק פרישה יכול להיות גם משולם כאשר שני הצדדים מסכימים עם סיום התקשרות במקום העבודה. יש לציין, מענק פרישה אינו חובה אלא נועד כדי לשפר את עובדי החברה בארגון מסוים. במקרים רבים, בעת קבלת מענק פרישה אתם יכולים להנות מפטור ממס חלקי או כולל ולכן, מומלץ לפנות לייעוץ פנסיוני כדי לקבל את המידע המלא. מענק פרישה אינו נועד להחליף מתן פיצויי פיטורים, אלא מתווסף לפיצוי זה. יש להבדיל בין מענקים אשר מחויבים בחוק ובין מענקים (כמו מענק פרישה) שהינם חלק מהסכם העבודה.

מהי פנסיה תקציבית?

פנסיה תקציבית כבר אינה נפוצה וקיימת רק בקרב אלו שהשתכרו לפני החלטת המדינה בתחילת שנות 2000 להפסיק צירוף של עובדים חדשים לרפורמה הזאת. יש פנסיה תקציבית ופנסיה צוברת, רוב העובדים מתנהלים לפני פנסיה צוברת ואילו בדרך כלל אנשי צבא ומשרות ממשלתיות נהנו בעבר מפנסיה תקציבית. פנסיה תקציבית מהווה יתרון ענק, היא אינה מורכבת מהפרשת סכומים חודשיים של העובד והמעביד לקרן הפנסיה של העובד, אלא לפי שיטה זו 2% משכר העובד בכל שנה מופרשים לפנסיה תקציבית. גובה הפנסיה התקציבית יכולה להיות עד 70% משכר העבודה של אותו עובד (עד מקסימום 35 שנות וותק). פנסיה תקציבית היא לכל החיים בשונה מפנסיה צוברת אשר מתבססת על הסך הכולל של קרן הפנסיה שלכם והפרשה חודשית משם.

מענק פרישה פנסיה תקציבית – מיסוימענק פרישה פנסיה תקציבית - מיסוי במקרים רבים יציאה לפנסיה אינה בגיל פנסיה, אלא במועד מוקדם יותר ולעיתים אף מאוחר יותר.

במקרים רבים יציאה לפנסיה אינה בגיל פנסיה, אלא במועד מוקדם יותר ולעיתים אף מאוחר יותר. האם באמת משתלם לכם לקבל פנסיה ומענק פרישה בגיל צעיר יותר? האם יש השלכות במיסוי על כך? רבים זכאים לפטור ממס על פנסיה חודשית (פנסיה תקציבית) וזאת במקרים שונים לפי החוק. כדי לברר אם אתם נכנסים תחת רשימת הזכאים עליכם לפנות לייעוץ פנסיוני כדי לקבל את כל הכלים להתמודדות מול המיסים השוטפים של יוצאי פנסיה. לרוב בנוסף למענק פרישה ופנסיה תקציבית, גם תקבלו על פי חוק פיצויי פיטורים. מדובר על סכומים גבוהים ליציאה לפנסיה ולכן המס הכולל יכול להיות בשיעור גבוה מסך ההכנסות. ברוב המקרים ניתן יהיה לקבל פטור ממס באופן מלא או לפחות חלקי בהתאם למצבו של הפורש, מצב משפחתי של בן או בת הזוג, ילדים ועוד סיבות.

מענק פרישה פנסיה תקציבית – מתי אתם זכאים לפטור ממס?מענק פרישה פנסיה תקציבית - מתי אתם זכאים לפטור ממס? פורש יהיה זכאים לפטור עבור מענק פרישה כאשר אינו זכאי לקבלת פיצויים בגין פיטורים או כאשר אינו מושך את כספיי הפיצויים מקופות הגמל והביטוח.

  1. פורש יהיה זכאים לפטור עבור מענק פרישה כאשר אינו זכאי לקבלת פיצויים בגין פיטורים או כאשר אינו מושך את כספיי הפיצויים מקופות הגמל והביטוח.
  2. הפורש אינו מקבל סכומים אחרים עקב סיום עבודתו (ימי מחלה וכו') עם סיום עבודתו. במקרה כזה יינתן פטור ממס עבור מענק פרישה בגובה של שנות העבודה כפול 12,640 ש"ח. כאשר סכום המענק עוקף את הסכום שצוין גובה המס יהיה בהתאם לדרגת המס בה נמצא הפורש.
  3. כאשר לפורש משולם פיצוי פיטורים או כל סכום אחר לאחר סיום העבודה שלו הוא יקבל פטור ממס עד לגובה התקרה שציינו. לכן, גם כאשר מדובר על פנסיה תקציבית יהיה זכאי הפורש לקבל פטור חלקי ממס בהתאם לגובה ההכנסות שלו וגובה המענק אליו הוא זכאי.

האם כדאי למשוך פיצויים?

רבים מאיתנו לא יודעים להתנהל בצורה נכונה כאשר אנו מגיעים למעמד בו אנו מקבלים פיצויים בגין כל שנות העבודה שלו, בין אם מדובראך כאשר אתם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף עבור מענק פרישה פנסיה תקציבית, כספי פיטורים ועוד, אתם צריכים לפעול בהתאם לכך. על מענק פרישה, התנהלות מול פנסיה תקציבית, פיטורים ועוד. מה הבעיה למשוך את הפיצויים שלו לחשבון הבנק? כל עובד פטור ממס עד לסכום מסוים מגובה כספי הפיצויים שלו ובנוסף לכך, כספי פיצויים המיועדים לקצבה אינם נחשבים לחלק מההכנסה החייבת במס. מה שזה אומר בעצם שאתם יכולים לדחות את הפיצויים שלכם, וכך אין לכם חובות למס הכנסה בזמן הפרישה. יש מקרים שלא ניתן יהיה להימנע מתשלום למס הכנסה, בין היתר עבור קצבאות תשלום דמי ביטוח לאומי ומס בריאות, אך כאשר אתם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף עבור מענק פרישה פנסיה תקציבית, כספי פיטורים ועוד, אתם צריכים לפעול בהתאם לכך.

חשוב לדעת

כאשר מדובר על קצבה מוכרת, הינם זכאים לפטור ממס עקב הירידות הקיימות כבר בחישוב עצמו. אם ניקח לדוגמה פנסיה תקציבית,

כאשר אתם נמצאים בגיל פרישה אל מול מענק פרישה פנסיה תקציבית אתם צריכים לתכנן היטב את היציאה לגיל פרישה דרך ייעוץ פנסיוני.

הרי אתם לא מקבלים סכום מלא של משכורת בכל חודש, אלא באופן חלקי עד לסכום מוגבל (70%). לכן, כאשר אתם כבר זכאים לפטור ממס על קצבה מוכרת בשל הסיבות שציינו או סיבות כמו נכות בדרגה של למעלה מ-75%, זה לא בא על חשבון של פטור ממס על קצבה מזכה. עקב תיקון מספר 190 לפקודה, ניתן להנות משני פטורים ואין אחד מגביל את השני. כל קצבה מוכרת היא פטורה ממס ולכן, כאשר אתם נמצאים בגיל פרישה אל מול מענק פרישה פנסיה תקציבית אתם צריכים לתכנן היטב את היציאה לגיל פרישה דרך ייעוץ פנסיוני.

ייעוץ פנסיוני מיועד לא רק עבור אלו שנמצאים קרוב לגיל פרישה, אלא עבור כל אחד שרוצה לבנות את העתיד שלו בצורה נכונה. ייתכן היום שאתם עובדים במקום בו אתם לא מקבלים את הזכאות שלכם לגבי הפרשות לפנסיה על פי חוק (6.5% מהמעביד), ייתכן שאתם לא נמצאים בקרן פנסיה נכונה אשר מעניקה לכם תשואה משתלמת ועוד מקרים שונים. הזמן הטוב ביותר לדאוג לפנסיה שלכם הוא עכשיו, מגיעים אל ייעוץ פנסיוני אנשים בכל הגילאים אשר מבינים עד כמה קשה לחיות פה בגיל פנסיה ומנסים לדאוג לעצמם לעתיד כלכלי טוב יותר.

התקשרו עכשיו!