הנהלת חשבונות – מתי מתחילים?

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

בעלי עסקים מגלים זאת תמיד בשלב כלשהו – הנהלת החשבונות בעסק תהיה זו שתציל מצרה בעת הצורך, תתריע כאשר משהו אינו מתנהל כשורה ותשמור על העסק בימים קשים. כדי לבצע את הנהלת החשבונות באופן מדויק ומקצועי כבר אין צורך לשכור את השירות מבעלי מקצוע, בטח לא כאשר מדובר על עסק קטן. מה צריך לדעת על הנהלת חשבונות ממוחשבת בעידן של היום? כדאי להמשיך לקרוא. 

 

כיצד הנהלת חשבונות ממוחשבת עובדת? 

אנו חיים בעידן מודרני בו הכול מהיר, קל ודיגיטלי. גם תחום החשבונאות התקדם משמעותית בעשור האחרון ומה שבוצע בעבר רק על ידי אנשי מקצוע שהתמחו בהנהלת חשבונות, מבוצע על ידי תוכנות מחשב מתקדמות. הצורך תמיד קיים, עסקים נפתחים על ימין ועל שמאל וכיום יש מגוון רחב של עסקים, גם קטנים שמהווים מקור נוסף של הכנסה ולא מקור הכנסה עיקרי. 

כיום יש תוכנות המאפשרות לבצע הנהלת חשבונות ללא כל עלות, תוכנות אותן ניתן להוריד ממש בחינם מהאינטרנט והם מתאימים לאנשים העוסקים במקצועות חופשיים כמו למשל עורכי דין, עסקים פרטיים קטנים שמספקים שירות כמו שירותי רפואה, שירותי ייעוץ וכדומה. 

 

מהם היתרונות של השימוש בתוכנות אלו?

התכונות מציעות לנו ליהנות מהנהלת חשבונות חינמית ונוחה במיוחד, כזו שמאפשרת לעוסקים במקצועות חופשיים ליהנות משירות מבלי לשלם עליו. רוב בתי התוכנה מציעים גם שירותים נוספים בתשלום, מוזל יותר מעלות התשלום לבעל מקצוע, ולאור ההיכרות עם התוכנה בהנהלת החשבונות רבים באמת יבחרו לקבל את השירותים הנוספים מהחברה גם כן. שירותים אלה יכולים להיות עריכת הצהרת הון שידועה לכל מי שעשה אותה כסיוט בירוקרטי אחד גדול. שירות נוסף שניתן לקבל בדרך כלל הוא בדיקת התנהלות, ממש כמו שמנהלת החשבונות הייתה מבצעת אחת לחודש בעסק. 

 

איך מורידים את התוכנה? 

הקמת עסק עצמאי קטן ורוצה לצאת לדרך? נמאס לך לשלם לרואה חשבון סכומי עתק על משהו שתוכנה יכולה לבצע לך בחינם? הורדת התוכנה היא הליך פשוט וקל. יש לבחור את בית התוכנה ממנו רוצים להוריד תוכנה של הנהלת חשבונות ולבצע רישום ראשוני. לאחר הרישום בדרך כלל יינתן סרטון הסבר בו כל האפשרויות העומדות בפניו ואז בכמה לחיצות עכבר ניתן להתחיל ליהנות מהמערכת. איפה מוצאים את אותן תוכנות? הן נמצאות ברשת, רובן מדורגות על ידי גולשים כך שניתן לדעת בקלות איזה מהן יעילות ונוחות יותר לשימוש.

 

מה יהיה יותר נכון – רואה חשבון או תוכנת מחשב? 

השאלה האם מערכת הנהלת חשבונות מתאימה יותר לעסק מאשר רואה חשבון צריכה להישאל בתחילת הדרך. יש עסקים שמחייבים מנהל חשבונות בשל גודלם, ובשל בעובדה שיש משכורות רבות לשלם והוצאות והכנסות בקנה מידה משמעותי. לרוב, הנהלת החשבונות הממוחשבת תהיה מתאימה לעסקים בינוניים וקטנים, ובמיוחד לעוסקים במקצועות חופשיים, שם אין כניסה ויציאה מסיבית של הוצאות והכנסות לאורך היממה. 

לסיכום, במיוחד לעוסקים במקצועות חופשיים ובמיוחד למי שהעסק שלו בתחילת הדרך, מומלץ לעשות שימוש בתוכנות חינמיות שיקלו מאוד על ההוצאות ועל ההתנהלות התקינה. במידת הצורך ניתן לרכוש מאותן תוכנות שירותים נוספים שישדרגו משמעותית את השירות ויסייעו להתנהל מול רשויות המס.