המדריך השלם והעדכני לבחירת בית אבות סיעודי

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

בחירת בית אבות סיעודי טומנת בחובה החלטה קריטית וחשובה הכרוכה במציאת סביבה בטוחה ונוחה עבור אותו אדם אהוב אשר זקוק לטיפול ממושך ולמסגרת אשר תספק מענה על כל צרכיו המיוחדים.
כמובן, שחשוב להשקיע בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה ביותר – ויש לקחת בחשבון שישנם מקרים בהם הצורך במציאת בית אבות סיעודי יהיה מידי (תוך ימים בודדים) מה שיכול להוסיף גם את ממד הלחץ למשוואה.

אז אם גם אתם נמצאים בהליך בחירת בית אבות סיעודי עבור יקירכם להלן מספר שלבים ופרמטרים שכדאי לקחת בחשבון לקבלת ההחלטה:

הבנה מעמיקה של המצב הרפואי

השלב הראשון אמור להיות הערכת צרכי הטיפול הספציפיים של האדם עבורו אתם מחפשים בית אבות סיעודי. יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו: המצב הרפואי של אותו אדם, יכולת הניידות, היכולות הקוגניטיביות שלהם וכל דרישות טיפול מיוחדות. למעשה, יש להבין בצורה מעמיקה אם אותו אדם בכלל מוגדר כסיעודי ואם בית אבות סיעודי אכן יהווה את הפתרון הנכון והמתאים בעבורו.

 

ביצוע של מחקר מקדים

בשלב זה יש לאסוף מידע על בתי אבות שונים באזור המגורים או באזור הרלוונטי. חפש המלצות מחברים, בני משפחה או אנשי מקצוע בתחום הבריאות. באפשרותכם גם לחפש באינטרנט לצורך ביצוע המחקר. מעבר לכך, ניתן להסתייע בשירותיו של יועץ בתי אבות ייעודי – אשר במקרים רבים יציע את שירותיו ללא עלות – כך שאין לכם מה להפסיד, רק חשוב לוודא שמדובר ביועץ מקצועי ומנוסה המתמחה באופן פרטני בבית אבות סיעודיים.

 

בקרו בבתי האבות הרלוונטיים

ההמלצה היא לקבוע ביקורים בכל אותם בתי אבות סיעודיים אותם הכנסתם לרשימה הקצרה שהכנתם בשלבים המקדימים. במהלך ביקורכם באותם ביתי אבות, שימו לב לפרמטרים כמו: רמת הניקיון, אמצעי הבטיחות בהם נוקטים, צוותי העובדים ובעיקר עובדי סיעוד, והאווירה הכללית של המקום. שימו לב לאופן האינטראקציה של הצוות עם הדיירים וכיצד הם מגיבים לצרכיהם.
בסופו של דבר חשוב שתהיו שלמים עם ההחלטה שלכם ותוכלו להיות רגועים בידיעה שיקירכם נמצאים בידיים הטובות והמקצועיות ביותר בנמצא ולא פחות מכך.

 

בדיקה של נושא הרישוי וההסמכה

יש לוודא שבית האבות אוחז ברישיונות המתאימים ועומד בתקנות הנדרשות. כדאי לבקש ולראות לצורך כך הסמכות או אישורי איכות, מכיוון שהם עשויים להצביע על סטנדרטים גבוהים יותר של טיפול. באותה העת כדאי גם לשים דגש על הנושא של ההסמכות של המטפלים באותו בית אבות.

השירותים הניתנים באותו בית אבות

כדאי לבדוק מהם השירותים הניתנים באותו בית אבות סיעודי, רלוונטי בעיקר עבור דיירים שיש להם צרכים רפואיים מיוחדים – כמו, טיפול בדמנציה, שירותי שיקום ועוד..
שירותים נוספים עליהם חשוב לשים דגש, שירותי תזונה, שירותים סוציאליים, חוגים ופעילויות. חשוב לבדוק גם את אמצעי הבטיחות והאבטחה המופעלים במקום.
כדאי לשים דגש משמעותי על תוכניות הארוחות ועל ההקפדה להתאמת התזונה לכל אחד מהדיירים – ובעיקר כאלו אשר יש להם צרכים מיוחדים.

לסיכום, בחירת בית אבות סיעודי אמורה להתבצע בצורה מושכלת ונבונה, כאשר יש לקחת בחשבון את כל הפרמטרים אשר ישפיעו על קבלת ההחלטה. כאמור, קבלת יעוץ מקצועי תוכל לסייע במידה רבה בקבלת ההחלטה הנכונה – ובמקרה כזה אתם לא באמת יכולים להתפשר על פחות מכך. מעבר לכך, ההמלצה היא להגיע ולראות כמה שיותר בתי אבות סיעודיים – וכמובן, לקבוע פגישות מראש מכיוון שפגישות שכאלו כוללות ליווי מקצועי ואפשרות לקבלת מענה על כל השאלות – ובטח יש לכם לא מעט שאלות בדרך לקבלת ההחלטה הנכונה.