און יבין מסביר על אפשרויות פרסום במטהוורס

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

מטהוורס צפוי להיות ככל הנראה הזינוק הגדול הבא של האינטרנט. און יבין מסביר שבימים אלה נעשים אמנם רק הצעדים הראשונים של התגבשות היקום הטכנולוגי הזה, אבל כבר צצות בו המון אפשרויות. בשורות הבאות נציג את אפשרויות הפרסום במטהוורס, כפי שהן אפשריות כיום וכפי שהן צפויות להתגבש בשנים הקרובות.

און יבין מתייחס ל-NFT וכוחו הפרסומי

מאז הוצג לראשונה ה-NFT, הקונספט הזה לא מפסיק להתפתח. מדובר על שיטת הצפנה מבוססת בלוקצ'יין, שמאפשרת לרשום בעלות על נכסים דיגיטליים מכל סוג וצבע. זה בעצם דומה לרישום פטנט מקוון, על יצירת אומנות, על תצלום, על איור, על צלילים מסוימים וכל יצירה שעוברת למרחב הדיגיטלי. יתכן שכבר שמעתם על מסחר ביצירות NFT, אבל הטוקנים הללו שצפויים לשמש רבות במטהוורס, יכולים להוות כלי פרסומי לכל דבר.

על ידי השקת טוקנים מסוג זה, מסביר און יבין, ניתן לחזק קמפיין דיגיטלי או לא דיגיטלי. ניתן ליצור קולקציות שלמות או כמה בודדים, המקושרים לכל מותג ולכל קונספט שיווקי קיים. את הטוקנים הללו אפשר סתם לשחרר, למכור או לחלק ללקוחות. לא פחות חשוב, ניתן להשתמש בהם כדרך ליצור "הייפ" ולגבש שיח סביב מוצר או חברה.

פרסום בעולמות משחק מקוונים

מלבד אסימוני בלוקציין שצפויים לקחת חלק בכלכלת המטהוורס העתידית, ישנן עוד נישות שראוי להזכיר בהיבט השיווקי והפרסומי. בין שלל הנישות שצפויות להיות מאוד מרכזיות במטהוורס, ישנה נישה אחת בעלת עוצמה, כבר כיום. און יבין מסביר שמדובר על הנישה של מרחבים דיגיטליים, רב ממדיים, בתחום הגיימינג. זירות משחק מסוגים חדשים מתפתחים, כך למשל בקונספט של P2E (שחק כדי להרוויח). אלה משחקים במרחב המקוון, שבהם השחקנים מרוויחים כסף ומוצרים דיגיטליים, שאפשר להמיר בכסף, עבור הזמן שהם משקיעים במשחק.

בעולמות משחק מהסוג הזה וכן בעולמות נוספים של משחקי רשת מרובי משתתפים, יש מגוון אפשרויות לפרסום וליצירת עניין. בחלק מהמשחקים ניתן להטמיע אזכורים למותגים או לשלב פרסומות, באופן שישתלב עם חווית המשחק. כמו כן, קמפיינים שיווקיים אפשר להשיק בשיתוף זירות נוספות שבהן ישנה פעילות של גיימרים וקבוצות (גילדות) של גיימרים.

מבט חטוף אל העתיד

כעת אפשר להעיף מבט חטוף את העתיד, ואל מה שצפוי להתגבש בפרסום המשולב עם מציאות מדומה ובעיקר מציאות רבודה. כבר כיום שוקדות כמה ענקיות טכנולוגיות ולא מעט סטארטאפים, על פיתוח משקפי וקסדות מציאות רבודה. מדובר למעשה על מחשבים חזקים ולבישים, שיציגו רובד טכנולוגי המולבש על הייצוג המציאותי שסביב. אפשרויות פרסום בעולם הזה הן בלתי נדלות. לדוגמא, שלטים וירטואליים יוכלו להצביע על בתי מסחר או עסקים שמעניינים את המשתמש. הנעות לפעולה ו"טיזרים" על פי פילוח לקוחות יוצגו לאנשים שנמצאים בדרך, שממתינים בתור, שעומדים בפקק או שמבלים בחיק הטבע או בקניון. זאת ועוד, בשנים הקרובות.