איך לקנות מטבעות וירטואלים: המדריך למתחיל

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

מטבעות וירטואליים הפכו פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות, כאשר משקיעים רבים מחפשים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם ולנצל את המגמה ההולכת וגוברת. עם זאת, קניית מטבעות וירטואליים יכולה להיות מלחיצה קצת למתחילים, עם כל כך הרבה סוגי מטבעות בשוק וסיכונים שונים הכרוכים בכך. 

במדריך הבא נסקור את כל מה שצריך לדעת על איך לקנות מטבעות וירטואליים. לכן, בין אם אתה משקיע ותיק או רק בתחילת הדרך, מדריך זה יוכל לספק לכם את הידע והביטחון כדי לנווט בעולם המטבעות הדיגיטליים.

מה זה מטבעות וירטואלים

מטבעות וירטואליים, הידועים גם כמטבעות קריפטו, הם אסימונים דיגיטליים המשתמשים בטכנולוגיית בלוקצ'יין כדי לאבטח ולאמת עסקאות וכדי לשלוט ביצירת יחידות חדשות. בלוקצ'יין הוא ספר חשבונות דיגיטלי מבוזר המתעד עסקאות ברשת של מחשבים, מה שהופך אותן לבלתי ניתנות לשינוי ועמיד בפני שיבוש.

מטבעות וירטואליים ייחודיים בכך שהם משתמשים בקריפטוגרפיה כדי לאבטח ולאמת עסקאות ללא צורך ברשות מרכזית, כגון ממשלה או בנק. אופי מבוזר זה הוא אחד מהמשאבים העיקריים של מטבעות וירטואליים, מכיוון שהוא מספק למשתמשים שליטה רבה יותר על הכספים שלהם ופרטיות רבה יותר בעסקאות שלהם ללא מעורבות גורם שלישי (כמו בנק, חברות אשראי וכו').

למטבעות וירטואליים מסוימים יש מטרה ספציפית, כגון להקל על חוזים חכמים או לספק אנונימיות, בעוד שאחרים הם למטרות כלליות יותר. נכון לכתיבת שורות אלו, ישנם 23,280 סוגי מטבעות שונים.

מה היתרונות וחסרונות של מטבעות וירטואליים

מטבעות וירטואליים מציעים מספר יתרונות על פני כסף הפיאט הרגיל ושיטות תשלום מסורתיות כגון:

  • עסקאות מהירות וזולות יותר
  • גישה ללא גבולות
  • פרטיות פיננסית רבה יותר. 

עם זאת, הם מגיעים גם עם סיכונים ואתגרים אחרים , כגון תנודתיות מחירים, מניפולציה בשוק וחדירות אבטחה. חשוב לעשות את המחקר שלכם ולנקוט את אמצעי הזהירות הדרושים לפני השקעה במטבעות וירטואליים.

איך לבחור בורסת מסחר לקניית מטבעות וירטואלים

לאחר שהחלטתם שאתם רוצים להיכנס לעולם המטבעות הוירטואליים, הצעד הראשון הוא בחירת זירת מסחר לקריפטו. פלטפורמה המאפשרת לכם קניית ביטקוין או מטבעות דיגיטליים אחרים. ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת בורסת קריפטו, כפי שנפרט להלן:

מוניטין ואבטחה של זירת המסחר

המוניטין והביטחון של בורסת קריפטו, הם שניים מהגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון. אתם רוצים לבחור בבורסה שיש לה רקורד טוב של אבטחה ושלא היו לה בעיות מוניטין או מרמה.

רק בשנה שעברה אחת מהבורסאות הקריפטו הגדולות בעולם, FTX, פשטה רגל בעקבות מעילה של מנכ"ל החברה בכספי המשתמשים (לקריאה נוספת: investopedya).

חפשו בורסות שפועלות כבר כמה שנים ויש להן מוניטין חזק בקהילת המטבעות הווירטואליים. אפשר גם לבדוק ביקורות ודירוגים ממשתמשים אחרים כדי לקבל תחושה של אמינות ואבטחה של הבורסה. 

אילו מטבעות וירטואלים הבורסה מאפשרת לקנות

בורסות מטבעות וירטואליות שונות תומכות במטבעות וירטואליים שונים, לכן חשוב לבחור בבורסה שתומכת במטבעות שאתם רוצים להשקיע בהם. ביטקוין הוא המטבע הוירטואלי הנתמך ביותר, אך ישנם מטבעות רבים אחרים זמינים, כגון Ethereum, Litecoin, ו ADA.

עמלות המסחר

בורסות מטבעות וירטואליות גובות עמלות עבור קנייה ומכירה של מטבעות וירטואליים. עמלות אלו עשויות להשתנות במידה רבה בהתאם לסוג המסחר ולסוג העסקה. הקפידו להשוות עמלות בין בורסות שונות כדי למצוא את זו שמציעה את התעריפים המתאימים לכם ביותר.

ממשק משתמש ותמיכת לקוחות

ממשק המשתמש ותמיכת שירות הלקוחות יכולים להיות גם גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון. חפשו בורסה עם ממשק ידידותי למשתמש שקל לנווט ולהשתמש בו. בנוסף, שקלו את האיכות והזמינות של תמיכת לקוחות, שכן ייתכן שתזדקקו לעזרה בעסקאות או בעיות אחרות.

איך לקנות מטבעות וירטואלים

כדי להתחיל לקנות מטבעות וירטואליים, יש ליצור חשבון בבורסת מטבעות וירטואלית. בחלק זה, נתמקד בשלוש בורסות פופולריות שיש להן ניסיון רב גם: CEX.IO, Binance ו-Bit2c. בכל פלטפורמה יהיה עליכם להעלות פרטים מזהים כגון תעודת זהות או דרכון וכן לעשות צילום סלפי וזאת כחלק תהליך האימות בעקבות דרישות הרגולציה במדינה.

זירת CEX

CEX.IO היא בורסה הממוקמת בבריטניה ומאפשרת למשתמשים לקנות ולמכור מגוון מטבעות קריפטוגרפיים, כולל ביטקוין, Ethereum, Litecoin ועוד. הבורסה ידועה בפלטפורמה הידידותית למשתמש שלה, הנזילות הגבוהה והעמלות הנמוכות שלה. CEX.IO מציעה גם תכונות מסחר מתקדמות, כגון מסחר במרווח ופקודות עצירה, Staking ועוד. למעבר ל-CEX לחצו כאן.

זירת Binance 

Binance בורסת מטבעות וירטואליים עולמית המאפשרת למשתמשים מגוון עצום של אפשרויות מסחר בקריפטו. הבורסה ידועה בנזילות הגבוהה שלה, ממשק משתמש נוח ובעברית, שירות לקוחות זמין(באנגלית), עמלות נמוכות ותכונות המסחר המתקדמות שלה, כגון מסחר במרווח ומסחר בחוזים עתידיים. למעשה, בינאנס היא בורסת הקריפטו הגדולה ביותר בעולם (נכון למועד כתיבת שורות אלו).

 Binance מציעה גם מטבע קריפטוגרפי משלה, Binance Coin (BNB), שניתן להשתמש בו כדי לשלם עבור עמלות מסחר בפלטפורמה. למעבר לבינאנס לחצו כאן.

פלטפורמת BIT2C

Bit2c היא בורסה ישראלית המאפשרת למשתמשים לקנות ולמכור ביטקוין, Ethereum ומספר מצומצם של מטבעות קריפטו פופולריים אחרים. הבורסה ידועה באמצעי האבטחה החזקים שלה ובפלטפורמה הידידותית למשתמש. Bit2c מציעה גם מגוון אפשרויות תשלום, כולל העברות בנקאיות והפקדות במזומן. למעבר ל-Bit2c לחצו כאן.

*ראוי לציין שישנם דרכים נוספות לרכישת מטבעות כגון, מאדם פרטי או כספומט ביטקוין.

הקפידו לעשות את המחקר שלכם ולהבין את הסיכונים הכרוכים לפני ההשקעה. בנוסף, מומלץ לאחסן את המטבעות בארנק מאובטח כדי להגן על ההשקעה וליצור כמה שיותר אמצעי אבטחה בהתחברות לפלטפורמת המסחר, כגון אימות דו שלבי, אישור באמצעות מייל ועוד.

6 טיפים שכדאי להכיר לפני שקונים מטבעות וירטואליים

  • חקרו את המטבע: לפני שאתם רצים לקנות מטבע וירטואלי כלשהו, וודאו שאתה מבינים את הטכנולוגיה מאחוריו ואת הסיכונים הכרוכים בכך. חפשו אותם בגוגל, בדקו את אתר האינטרנט, גגלו אחר המייסדים, קראו את ה-White Paper (נייר העמדה שהוביל לייסוד המטבע), מגמות השוק והחדשות שלהם.
  • התחילו בקטן: אם אתם חדשים במטבעות וירטואליים, להתחיל בקטן ומקסימום להגדיל בהדרגה את האחזקות שלכם ככל שתצברו יותר ניסיון וביטחון.
  • השתמשו בארנק חומרה: כדי לשמור על המטבעות הדיגיטליים בטוחים, שקלו להשתמש בארנק חומרה, המאחסן את המטבעות במצב לא מקוון ומחוץ להישג ידם של האקרים ואיומי אבטחה אחרים. כמה ארנקי חומרה פופולריים כוללים את Ledger ו-Trezor.
  • הישארו מעודכנים: עולם המטבעות הווירטואליים מתפתח כל הזמן, ולכן חשוב להתעדכן בחדשות ובטרנדים האחרונים. עקבו אחר מומחי התעשייה במדיה החברתית, הירשמו לניוזלטרים רלוונטיים והצטרפו לקבוצות קריפטו בפייסבוק כדי להבין יותר ולהגן על השקעתכם.
  • הציבו ציפיות ריאליות: מטבעות וירטואליים יכולים להיות מאוד תנודתיים, כשהמחירים משתנים במהירות ובאופן בלתי צפוי. חשוב להגדיר ציפיות ריאליות להשקעה ולא לצפות לעושר בין לילה. במקום זאת, התמקדו בצמיחה לטווח ארוך והשקיעו בחוכמה.
  • מיסים: בעת קנייה ומכירה של מטבעות וירטואליים, חשוב לעקוב אחר היסטוריית העסקאות שלכם, לשמור הוצאות (כגון עמלות) ולהיות מודעים להשלכות המס. גם רווחים מעסקאות קריפטו מחוייבים בתשלום מס למדינה, לכן אם אתם שוקלים לממש מכירה כדי להרוויח, זכרו להתייעץ עם איש מקצוע בתחום המס כדי להבין מה קורה בזמן מכירה ויצירת רווח, כמה מס יהיה עליכם לשלם והאם יש דרכים עבורכם להקטין אותו.

סיכום 

קניית מטבעות וירטואליים יכולה להיות השקעה פוטנציאלית רווחית, אבל חשוב לגשת אליה בזהירות ולעשות את המחקר המתאים. זכרו שמטבעות קריפטו יכולים להיות מאוד תנודתיים ובלתי צפויים, ולכן רצוי להגדיר ציפיות ריאליות ולהשקיע בחוכמה. בעבר, היו מקרים בהם משקיעים הפסידו ב-24 שעות 80-90% מערך ההשקעה. לא כל אחד יכול להתמודד עם התנודתיות הגבוהה בשוק הזה. 

עולם המטבעות הווירטואליים מתפתח כל הזמן, כאשר מטבעות וטכנולוגיות ובלוקצ'יין חדשות צצות כל הזמן. עם זאת, הנוף הרגולטורי גם מתפתח, כאשר ממשלות ומוסדות פיננסיים מחפשים יותר ויותר להסדיר מטבעות וירטואליים ואת טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

בדיקה רגולטורית זו עשויה להשפיע על הצמיחה והאימוץ של מטבעות וירטואליים בעתיד. בנוסף, הקצב המהיר של השינויים הטכנולוגיים, צמיחת ה-AI והחדשנות בתחום הקריפטו, פירושו שהזדמנויות וסיכונים חדשים צפויים לצוץ.

מומלץ להיות מעודכנים לגבי ההתפתחויות הללו ולהישאר ערניים בניהול ההשקעות שלכם. כמו בכל השקעה, אין ערובות להצלחה, אך על ידי שמירה על מידע והתאמה לשינויים בענף, המשקיעים יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם בטווח הארוך.

המאמר נכתב באדיבות דיגיטל יזמות

*כל האמור בכתבה אינו מהווה ייעוץ השקעה ומהווה דעתו האישית של הכותב בלבד, לא מומלץ להסתמך עליה באופן בלעדי. כל המסתמך עליה באופי אישי, עושה זאת על אחריותטו בלבד.