קרנות פנסיה ותיקות מאוזנות – יוזמה קרן פנסיה לעצמאים בע"מ

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

הפרשות פנסיה לעובדיםקרנות פנסיה הינן אמצעי אחד מבים שלושה אמצעים פופולאריים ומקובלים לחסכון ארוך טווח. מאחר ואיש לא היה מעוניין להגיע לימים האחרונים ללא יכולת לכלכל את עצמו ובתלות מלאה בסביבה, חשוב לשמור ולחסוך במהלך החיים לקראת הימים האחרונים ותקופת הזקנה.

קרנות הפנסיה נחסכות במשך שנים ארוכות ובעת הפרישה מהעבודה מוענקות למבוטח מדי חודש בחודשו – בדיוק כמו משכורת. קרנות הפנסיה מאפשרות לכל אדם לחוש בעל ערך ולא להיות תלוי בחברה או בסובבים אותו בתקופת הזקנה.

יחד עם הפנסיה ניתן למצוא גם את אפיקי החסכון באמצעות ביטוח מנהלים וכן באמצעות קופות גמל. קרנות הפנסיה מעניקות למעשה לא רק חסכון פנסיוני אלא גם ביטוח מפני מקרים שונים ולא צפויים העלולים לפגוע ביכולתו של האדם להשתכר באופן רגיל.

קרנות הפנסיה השונות נחלקות לכמה חלקים ולכן חשוב לדעת להבחין בין הסוגים השונים של הקרנות. כמו כן, ישנן קרנות שכבר אינן מקבלות אליהן חברים חדשים וחשוב להבחין ביניהן.

קרן פנסייה יסוד הינה קרן פנסיה המעניקה כיסוי לקראת זקנה בלבד, היינו קצבה לאחר הפרישה מהעבודה. לעיתים מעניקה קרן הפנסיה גם קצבה לשארים ולקרובי המשפחה של המבוטח, ואילו קרן פנסיה מקיפה מעניקה כיסוי מלא הכולל הגנה מפני מקרים של נכות או פציעה, תאונה וכל סיבה אחרת הגורמת לאובדן כושר עבודה.

כמו כן, מעניקה קרן פנסייה מקיפה כיסוי ביטוחי לשארים במקרה של מות המבוטח. במקרים אלו יכול המבוטח לבחור למי ברצונו להעניק את הפנסיה לאחר לכתו. יש לבחון את סוגי הקרנות השונות לפני ביצוע בחירה כלשהי.

סקירה על הקרן

קרן הפנסיה "יוזמה קרן פנסיה לעצמאיים" הינה קרן פנסיה ותיקה שלא ניתן לצרף אליה חברים חדשים. הקרן מעניקה לחברים בה כיסוי ביטוחי מלא במקביל לקצבת פרישה. הקרן קיבלה אישור רשמי מטעם מס הכנסה לפי הכללים הרשמיים לאישור ולניהול קופות גמל. הקרן פעילה החל משנת 1982 ומיועדת לעמיתים עצמאיים מבחינה עסקית בלבד.

בשנת 1995 החליטה הממשלה לסגור את כל קרנות הפנסיה לאחר שאלו עברו משבר משמעותי. משנה זו ואילך לא יכולים היו חברים חדשים להצטרף לקרן הפנסיה ומאז ועד היום היא נותרה קרן סגורה להצטרפות המעניקה כיסוי מלא לחברים בה.

יוזמה קרן פנסיה לעצמאיים הינה קרן ותיקה – היינו נוסדה טרם שנת 1995 ומעניקה למבוטחיה פנסיית זקנה, נכות ושארים. במקביל מציעה הפנסיה מסלול של פנסיית זקנה בלבד כאשר המבוטח בוחר את המסלול המתאים לו ביותר.

למי מיועדת הקרן?

הקרן כשמה כן היא – מיועדת לעצמאיים בלבד וכל מי שעוסק בתחום באופן עצמאי ומוכר ככזה על פי מס הכנסה והרשויות השונות. כיום כבר לא ניתן להצטרף אל הקרן.

היקף הנכסים

נכסי הקרן עומדים על 1.4 מיליארד שקלים חדשים ואילו בקרן חברים 7,700 מבוטחים ופנסיונרים הזוכים ליהנות מביטוח פעיל.

מנהלי הקרן

הקרן שייכת לקבוצת מגדל וכן מנוהלת על ידה.

כתובת ומרכזי שירות

ליצירת קשר עם נציגי הקרן ניתן לגלוש לאתר של מגדל המנהלת אותה או לחילופין, לפנות באמצעות הטלפון או להגיע למשרדים.

התקשרו עכשיו!