סוכן ביטוח עצמאי

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

סוכן ביטוח עצמאיביטוח הוא עניין חשוב ומרכזי בחיינו, ולכן חשוב לבחור בסוכן ביטוח המתאים לצרכים שלנו. כמו בכל מקצוע, יש סוכנים מצליחים יותר ויש פחות מצליחים. חשוב למצוא סוכן שיהיה רגיש לצרכים שלנו וישמור על המבוטחים, המשפחה והעסקים שלנו. כאשר בוחרים סוכן ביטוח עצמאי ניתן להחליף סוכן במקרה הצורך ולא להיות תלויים בסוכן שאינו מספק את השירות המתאים לנו. ניתן לבחון את הפוליסות שלנו מול סוכן אחר ולקבל ייעוץ מקצועי. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו סוכן ביטוח עצמאי?

סוכן ביטוח עצמאי הוא אדם בעל רישיון שמתמחה במכירת פוליסות ביטוח מטעם חברות הביטוח. לאחר מכירת הפוליסה, סוכן הביטוח חייב לספק שירות למבוטח לאורך כל תקופת הפוליסה. בנוסף, הסוכן מספק סיוע ראשוני למבוטח בעת הגשת תביעה לחברת הביטוח. על פי החוק, סוכן הביטוח צריך גם לסייע ללקוחותיו במידת הצורך לאחר שגרם מקרה ביטוח והם הגישו תביעה לחברת הביטוח.

יש לקחת בחשבון כי לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, נדרש רישיון על מנת לפעול כסוכן ביטוח בישראל. הרישיון מוענק על ידי רשות עצמאית הפועלת תחת משרד האוצר, לאחר השתתפות בתהליך התמחות ועבירת בחינות רלוונטיות. הרישיון ניתן בהתאם לתחום ההתמחות, כולל ביטוח כללי/אלמנטרי (שכולל ביטוחי רכוש כמו רכב, דירה, בתי עסק, בריאות וסיעוד), ביטוח ימי, וביטוח פנסיוני (כולל ביטוחי חיים וחיסכון פנסיוני כמו פנסיה, קופות גמל והשתלמות).

מתי נצטרך סוכן ביטוח?

יש מספר סיבות לפנות לסוכן ביטוח עצמאי ברגע שאנו זקוקים לשירותיו. סוכן ביטוח יכול לעזור בבחירת ביטוחים יומיומיים כמו ביטוח רכב, ביטוח דירה וביטוח בריאות. בעזרתו, ניתן לבחור את התוכנית המתאימה ביותר לצרכים שלנו ולהיות בטוחים שאנו מסופקים בצורה מקפידה. סוכן ביטוח עצמאי יכול לסייע גם במקרים מיוחדים כמו רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל לטיסה אחת. בזכות הקשר שיש לו עם מגוון חברות ביטוח, סוכן הביטוח יכול לעזור לנו לבחור את התוכנית המתאימה ביותר לצרכים שלנו. בנוסף, סוכן ביטוח יכול לסייע בבחירת קרן פנסיה משתלמת, קופת גמל וקרן השתלמות. התחשבות מוקדמת בתכנון פנסיוני מאפשרת לנו ליהנות מעתיד טוב יותר ולהיות מבטיחים לעתידנו הפיננסי.

כמו כן, סוכן ביטוח עצמאי יכול לסייע גם בתהליך של תביעת ביטוח. במקרים כאלה, ניתן לפנות ישירות לחברת הביטוח ולהסביר את המקרה על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לנו. אולם, התהליך לא תמיד פשוט ומהיר, ולכן ניהול התהליך על ידי סוכן הביטוח מומלץ. הם מכירים את התהליך ויכולים להתמודד עם החברות הביטוח בצורה הכי יעילה ומהירה כדי להבטיח שנקבל את כל הפיצויים הרלוונטיים.

בסופו של דבר, סוכן ביטוח מספק לנו את הידע והמומחיות הנדרשים כדי לתמוך בנו בתהליך התכנון הפיננסי והביטוחי ולהבטיח שנקבל את הפתרון המתאים ביותר לצרכינו.

איך לבחור סוכן ביטוח?

אחד הדברים החשובים בסוכן ביטוח עצמאי הוא לבחור נכון. כפי שציינו, ביטוח הוא עניין חשוב ומרכזי ועל מנת להנות מהיתרונות השונים חשוב לבחור בסוכן מתאים. בחירת סוכן ביטוח היא תהליך חשוב בהתבטאות העניין והצרכים שלנו בתחום הביטוח. עלינו להבין את ההבדלים בין הסוכנים ולבחור את הסוכן המתאים לנו לפי הניסיון, המומחיות והנגישות שלו. יש לנו את הזכות לבחור ולהחליף סוכן כאשר זה נדרש, כדי להבטיח שנקבל את השירות הטוב ביותר. 

בבחירת סוכן ביטוח עצמאי מתאים יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים- 

  • ניסיון

הניסיון של הסוכן הוא הקריטריון המרכזי בבחירה. ככל שלסוכן הביטוח יש יותר ניסיון כך נוכל להיות בטוחים שהוא יסייע לנו ברכישת הפוליסה המתאימה לנו ביותר. ניתן לבחון מדי פעם את הפוליסות שלנו מול סוכן אחר על מנת לוודא את התאמתן לצרכים שלנו.

  • חיבור לסוכן

בפגישה הראשונה עם הסוכן, כדאי לבחון מה החיבור שלכם אותו. שוחחו עם הסוכן ודברו על כל מה שמטריד אתכם בשביל לבחון את תשובותיו. יש לבדוק את החיבור שלכם לסוכן ולבחון האם אתם מרגישים איתו בנוח. רכישת פוליסה כרוכה בסיפור פרטים על החיים שלכם ולכן חשוב לבחור בסוכן שאתם מרגישים איתו בנוח ושיש לכם חיבור אליו. 

  • הידע של הסוכן 

יש לבחון את יכולת הסוכן לשלוט בחומר ולספק שירות שלאחריו נרגיש שאנחנו בידיים טובות. המומחיות של הסוכן חשובה במיוחד בביטוחי בריאות, סיעוד ופנסיה, ולכן יש לשאול ולבדוק מה הידע שלו בנושאים. 

  • מוניטין

יש לבחור בסוכן ביטוח עם מוניטין חזק בשוק. מומלץ לוודא שהסוכן הינו חבר בלשכת סוכני הביטוח ושיש לו מוניטין בקרב לקוחות ובחברות הביטוח. סוכן עם מוניטין חזק יסייע לכם בבחירת פוליסה משתלמת ואף בתביעת ביטוח במקרה הצורך. 

  • תחום התמחות

בדקו מה תחום ההתמחות של הסוכן. הסוכן צריך להתמחות בתחום מסוים ואולי תחום משנה כמו ביטוחי חיים ובריאות. קשה להתמחות במספר תחומים בו זמנית, והתמחות בתחום מסוים לאורך שנים מהווה את הבסיס בשביל להיות מומחה בתחום. בחרו בסוכן ביטוח עצמאי שיספק לכם מענה בהתאם לתחום ההתמחות הרלוונטי עבורכם. 

  • זמינות

נגישות הסוכן וזמינותו חשובים. כדאי לבחור סוכן שנותן את מספר הטלפון הנייד שלו ונותן מענה בזמן הצורך כמו לדוגמא לאחר תאונה. ניתן לתקשר עם הסוכן גם באמצעות וואטסאפ או אימייל. על ידי כך, ניתן לקבל תמיכה גם בעידוד טכנולוגי, שיכול לשמש אתכם במקרה הצורך. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי יתכן וזמינות הסוכן לא תהיה כמו שרצינו, ויהיה קשה לקבל את השירות הרצוי ממנו, לכן חשוב לבדוק זאת. אם הסוכן מתחמק מאיתנו, אולי כדאי לחפש סוכן אחר שיענה לצרכינו.

סוכן ביטוח עצמאי