שירותי ראיית חשבון וחשיבות הנהלת חשבונות, ביקורת חשבונאית, ייעוץ פנסיה ועוד

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

שירותי ראיית חשבון והנהלת החשבונות יכולים לכלול מגוון רחב של שירותים שונים. לא כל עצמאי ולא כל עסק יזדקקו לכל השירותים האפשריים, אולם שירותים מסוימים נחשבים לחיוניים. מהם בדיוק שירותי ראיית חשבון ומהי החשיבות של הנהלת החשבונות?

השירות לעסקים מתחילים

את חשיבות השירות ניתן לראות עוד בשלב המקדים, בו כלל עדיין לא קיים עסק וכבר בנקודת הזמן שבה אדם מחליט להפוך לעצמאי או ליזם. שירותי ראיית חשבון יכולים לכלול סיוע בהכנת תוכנית עסקית, פתיחת תיקים מול ביטוח לאומי, מס הכנסה, משרדי מע"מ. שירותים נוספים שיכולים להידרש כוללים למשל ליווי בבקשת הלוואות ומציאת פתרונות מימון מיטביים.

כמו כן, נדרש סיוע בפרוצדורה פיננסית ובהגדרת סוגי עסקים שונים לרבות עמותות, מלכ"רים, שותפויות. חשוב מאוד לא להיחפז כאשר מגיעים להחלטה באיזו צורה להגדיר את העסק – חברה בע"מ? עוסק מורשה? עוסק פטור? יעוץ בנושא זה כבר בתחילת הדרך עשוי להתברר בהמשך כחיוני.

התיעוד השוטף

שירותי הנהלת חשבונות וראיית חשבון כוללים טיפול שוטף, במגוון רחב של נושאים. למשל, יש צורך בגורם מקצועי שיבצע תיעוד מדויק ברמה החשבונאית פיננסית של כל ההוצאות השונות שהעסק מוציא במהלך עסקיו. אך חשוב לא רק לבצע רישום של כל הוצאה והוצאה. חשוב לשייך כל הוצאה לסעיף חשבונאי נכון.

יש הוצאות שהן למעשה הוצאות קבועות, יש הוצאות משתנות, יש הוצאות הנהלה, הוצאות רכב, הוצאות כלליות. בעסקים מורכבים יש צורך לארגן הפרשות שונות לצרכים ייעודיים כגון הפרשה לתשלומי פיצויים לעובדים, הפרשה על חשבון חובות מסופקים. וצריך לנהל גם את הרישום של פחת חשבונאי ורישומי מלאי. כל התיעוד הזה וגם נושאים אחרים כגון רישומי הכנסות ותיעוד פעולות מול בנקים, לקוחות וספקים נעשה באופן שוטף ולעיתים גם יום יומי.

בקרה וביקורת חשבונאית

כל עסק זקוק ליד מכוונת ולעין מקצועית הבודקת מעת לעת את ההתנהלות הפיננסית. ככל שהעסק גדול ומורכב יותר, כך הביקורת החשבונאית תהיה חיונית יותר. הביקורת יכולה להיעזר במסמכים שונים, ברישומים חשבונאיים, בדוחות. ביקורת טובה נסמכת על השוואות וידע לגבי מאפיינים של עסקים דומים מאותו ענף, כך שניתן לזהות בנקודת זמן מוקדמת היבטים לא טובים, לא נכונים או לא יעילים, שניתן לתקנם לפני שהנזק הגדול נעשה.

ראוי להזכיר מה קורה לעסק שלא נעשית בו ביקורת רצינית, ראה ערך הבנק למסחר. בנק שלם, שלא עבר ביקורת בצורה נאותה פשוט התמוטט ונסגר לאחר שכספים רבים הוצאו מהבנק בדרכי מרמה.

טיפול בגבייה, טיפול בשכר

שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות נוספים שחשיבותם רבה יכולים לכלול למשל הגשת דוחות לרשויות המס. דוח מע"מ, דוח על הכנסות והוצאות, דוח רווח והפסד – כל אלה נדרשים לצד דוחות על תזרים מזומנים ודוחות נוספים. השירות עשוי לכלול ייצוג כולל מול הרשויות, העברת תשלומים לרשויות המס וכמובן – בדיקה מתמדת שהמס שישולם הינו הנמוך ביותר המותר על פי חוק. כן, זו לא טעות – לא מעט עסקים, עצמאים ואפילו שכירים משלמים עודפי מס שיכולים להגיע לאלפי שקלים וכאשר מדובר בחברה גדולה – אפילו עשרות אלפי שקלים. טיפול שקדני בהיבטים אלה של מיסוי, אם כן, הינו חיוני.

לעיתים נחוץ גם הטיפול בנושאי שכר וגבייה. גורם המבצע בכל חודש את חישובי השכר דואג לכך שלא יתבצעו טעויות, שכל עובד יקבל את המגיע לו ושלא תהיינה בעיות בהפרשות לפנסיה, ניכויים למס הכנסה וכדומה. טיפול בגבייה אפשרי לעסקים שמעוניינים בגורם מקצוע שיפנה בשמם ללקוחות החייבים כספים, כך שתזרים המזומנים לא יפגע והרווחיות – תישמר.

ייעוץ פנסיוני דרך משרד רואי חשבון

יש משרדי רואי חשבון שנותנים גם שירותי ייעוץ פנסיונים אובייקטיבים והם יכולים לסבייע בקבלת החלטות הקשורות לחיסכון בפנסיה וכן גם בנשים אחרים קשורים כמו ביטוח אובדן עבושה.

יש להבין כי בישראל ישנם סוגים שונים ומגוונים של מוצרים פנסיוניים – ומומלץ מאוד להבין בכל אחד מהם. בעזרת רואי חשבון מנוסים ניתן לקבל ייעוץ פנסיוני ממצה ופרקטי ולקבל החלטה מושכלת ובטוחה יותר.

בכל מוצר פנסיוני יכול החוסך להחליט מה מתאים לו מבחינת הרכב החיסכון כאשר רואה החשבון מנחה ומדריך (אך לא מחליט עבורו החלטות כאלו). רואי חשבון גם בונים תמהילים שונים בין כספים המיועדים לגמלה ולאלו המופרשים כביטוח של אובדן כושר עבודה או פטירה.