קופסאת החיסכון לילד שלי 

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

חיסכון לכל ילדמה היא אומרת ?

החלטתם להתחיל לעשות לילדים תוכנית חיסכון לכל ילד, אבל מה זה בעצם?מאיפה מתחילים? איפה בודקים? איפה כדאי? כמה מפקידים?  העיקרון לתוכנית שהילד יוכל לצאת לחיים הבוגרים שלו עם כסף שיפתח לו שהוא יגיע לגיל 18 . מאין קופסאת חיסכון דיגיטלית שההורים אחראים עליה שחרור הכספים או עד בגרות הילד.

מי זכאי?

ילדים עד גיל 18 המקבלים קצבת ילדים. הסכום ייחשב בחשבון נאמנות לטובת הילד , בזמן שנאמן בחשבון הוא ההורה שמקבלת את קצבת הילדים, זאת אומרת ההורה שהודיעה ראשון על ההחלטה של בחירת מסלול חיסכון לילד שלכם .

מה המקסימום הפקדה?

על פי נתונים של המוסד לביטוח לאומי נכון להיום (2022) הסכום המקסימלי להפקדה לתוכנית חיסכון לכל ילד הוא 50-52 ש"ח תלוי במסלול שבחרתם ,ובנוסף ניתן לפקיד גם פחות הכול על פי שיקול דעת של ההורים.
כך תוכלו לדאוג לזה שבגיל 18 הילד שלהם יצא לחיים החדשים בסכום כ – 22,000 שקלים ואף יותר.

יש הבדל בין התאריכים?

אכן כן, על פי נתוני מערכת ביטוח לאומי ישנם הבדלים בשנים הבאות להלן פירוט: ילד שנולד עד 2016 כאשר יגיע לגיל 18 ביטוח לאומי יפקיד לחיסכון 522 שקלים. במידה והתוכנית ממשיכה עד גיל 21 והילד ירצה למשוך לפני הילד יידרש להמציא אישור מההורים. ילד שנולד החל מ2017 – כאשר יגיע לגיל שלוש ,ביטוח לאומי יפקיד לחיסכון 261 שקלים
ו261 שקלים נוספים יופקדו לחיסכון בהגעה לגיל 13 (בנים) 12 (בנות). אם כהורים לא בחרתם לא להמשיך את החיסכון לגיל 21 ביטוח לאומי יפקיד לחיסכון 522 שקלים והילד יוכל למשוך את הכסף ללא אישור מראש מההורים.

מה הקשר בין קופאת גמל לתוכנית?

להורה יש את האופציה לבחור איפה ינוהל החיסכון של הילד בקופת גמל או בבנק. שימו לב נדרש להודיע על האפיק חיסכון לילד תוך חצי שנה מיום לידת הילד.  (ההורה שיודיע על האפיק הוא ההורה שיקבל את קצבת הילדים). בעדיפות לפתוח בבנק איפה שלהורים יש את החשבון שלהם ,שימו לב שיש מסלולים בבנק
שניתן לשנות אחת לכמה זמן את מסלול ואו את הבנק.  הנקרא גם "תחנת יציאה" – ( בדרך כלל ניתנת ל5 שנים). לאחר בחירת מסלול לקופת החיסכון של הילד ,אחד מהם ישלח דוח על ההפרשות  לחיסכון עד הראשון למארס. בעידן הדיגיטלי ניתן לבדוק גם באתר האינטרנט.

שינוי מגמל לבנק :

בחרתם במסלול בקופת גמל לחיסכון לילד ,יש לכם אפשרות לעבור מסלול בכל זמן שתרצו. במידה ובחרתם לפתוח קופת חיסכון לילד באחד מהבנקים, יש לכם את האפשרות להחליף מסלול חיסכון רק בתנאי שבחרתם מסלול עם תחנת יציאה (כפי שדיברנו למעלה). במידה ולא נבחר מסלול עם תחנת יציאה לא יהיה ניתן לשנות את מסלול הקופת חיסכון.

מה השתנה ב2017 :

בשנת 2017 משרד האוצר הוציא הנחייה להתחיל תוכנית הנקראת "חיסכון לכל ילד". במסגרת התוכנית הזו יופקדו 50 שקלים חדשים לכל ילד עד גיל 18 כתוספת לקצבת הילדים , בנוסף ההורים יכולים להוסיף סכום כסף נוסח בתנאי שהצטברות כלל הסכומים יעמדו על רף של 100 שקלים בחודש. 

מנעד הגופים:

ישנם :

  • 12 קופות גמל. 
  • 9 בנקים .

סך הכול 21 גופים שאתם יכולים לנהל דרכם תוכנית חיסכון לילד שלכם. גופים כמו: בנק הפועלים, הפניקס, אלדשולר השחם, מזרחי, וכו'.

דברים שכאי לדעת על החיסכון לכל ילד:

  • במידה ומדובר בעולה חדש או תושב חוזר חל חוב על ההורים להודיע בתוך 180 יום ממועד העלייה ואו החזרה שלהם לארץ ישראל.
  • במידה וההורים לא מודיעים על פתיחת תוכנית החיסכון לילד , נפתחת לילד קופה בהשקעה מועטת תוכנית שתבחר באופן רנדומלי.
  • במידה ויש לכם יותר מילד אחד ,לכל הילדים במשפחה תהיה קופת חיסכון באותו מקום .
    יש הבדל בין ההפקדה בגיל 18 לבין ההפקדה בגיל 21 במידה ובחרתם להמשיך.
  • בעיקר בגלל מענק משיכה בסך 500 שקלים, שניתן לבגיר שמושך את הכסף שנצבר לו אחרי שמלאו לו 21 שנים- בנוסף למענק שמקבלים בגיל 18 לכול החוסכים ללא קשר לגיל המשיכה.
  • החישוב של הריבית יבוצעו בדרך כלל על פי נתונים שנתיים ופחות מתבססים על נתונים חודשיים
  • כשמדובר בשוק ההון החיסכון יושפע על התוצאות של החיסכון , בין אם המניה בעליה או ירידה תמיד יהיה השפעה.
    אז לעיתים שימו עין על המניות יכול להיות שתרוויחו מהעניין – כמובן שסעיף זה מתייחס אליכם במידה וקופת חיסכון של הילד שלכם נמצאת בקופות גמל .

קראו עוד: תכנית חיסכון לילדים

סוגי מסלולים וריביות קיימות:

כמו בכול תוכנית שקשורה לחיסכון גם פה יש מספר קריטריונים במקרה הזה מדובר בריביות ,
כשיש שיח על ריביות כמעט תמיד מדובר על ריבית שנתית.
אז בואו נסביר במלל קצר על מה בדיוק מדובר :

  • ריבית לא צמודה – מדובר על מסלול שנקבע מראש כי הריבית לא תשנה לאורך כול התקופה.
  • ריבית משתנה בהתאם לפריים – מדובר על מסלול שמשתנה על פי השיעור של הפריים , כלומר ברגע שהריבית של הפריים משתנה כך משתנה גם הריבית של המסלול.
    לדוגמא: הריבית פריים של בנק הפועלים הוא 1.6%+ .
  • ריבית קבועה צמודה למדד – מדובר על מסלול הריבית קבועה אם כי היא מוצמדת למחירים של הצרכן. כלומר אם קיימת האטה כלכלית יפחיתו את אחוזי הריבית מהריבית הקיימת או הקבועה תלוי במסלול.

קראו עוד על: תוכניות חיסכון משתלמות

איפה אני כהורה יכול לברר איפה פוקדים את כספי החיסכון?

מאוד פשוט ישנו מוקד שניתן ליצור איתו קשר , מוקד של ביטוח לאומי במספר 6050*.

חיסכון לכל ילד