קבלת החלטות בחיים שישפיעו על הקריירה שלכם

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

ישנן החלטות רבות בחיים שעשויות להשפיע על הקריירה שלכם, כמו למשל מה ללמוד, היכן לעבוד או האם להתפטר ולעבור למשרה חדשה. החלטות כמו אלו עשויות בהחלט להיות מאתגרות, ועדיין -כשאנו מבלים אחוז ניכר של זמן בעבודה בכל יום, כן מגיע לנו לאהוב את מה שאנחנו עושים ולהרגיש מסופקים.

יחד עם זאת, כל החלטה כזאת מרגישה הרת גורל. אז איך אפשר לשפר את תהליך קבלת ההחלטות באופן שישפיע על הקריירה בצורה טובה? לפניכם כמה טיפים.

 

הקשיבו לרגשות שלכם

אם אתם רוצים למצוא קריירה מספקת, עליה להתאים לערכים שלכם, והרגשות שלכם יכולים לעזור לכם להבין אם אתם נמצאים בדרך הנכונה, או לחלופין אם סטיתם מהכיוון. למעשה הרגשות שלכם יכולים לספק תובנות חשובות. למשל: אם אתם שוקלים החלטה מסוימת והיא גורמת לכם אושר והתרגשות זו עשויה להיות החלטה טובה עבורכם. לעומת זאת אם היא מעוררת בכם תחושת של כעס, מתח, עצב או תסכול יכול להיות שהחלטה זו לא נכונה עבורכם.

 

מה חשוב לכם?

שלב נוסף בדרך לקבלת החלטות נכונה יהיה להבין מה באמת חשוב לכם וכך לקבל החלטות שמתיישרות עם הדברים החשובים עבורכם, כך שתישארו מסופקים לטווח ארוך יותר. כאשר אתם רואים את הערכים שלכם לנגד עיניכם תוכלו להבין מה יותר חשוב לכם בעבודה, למשל: ישנם אנשים שרואים חשיבות עליונה במשכורת גבוהה בסוף החודש, לעומת אחרים שרואים חשיבות גדולה יותר בתרומה לחברה ולקהילה.

 

מה אומרים האנשים החשובים בחייכם

אף אחד מאתנו לא חי לבד בעולם, וכמו שחשוב שתבינו מהי ההחלטה הטובה ביותר עבורכם, כך גם חשוב לבחון כיצד ההחלטות שלכם ישפיעו על האנשים היקרים בחיים שלכם כמו גם על איכות החיים שלכם. יש החלטות שישפיעו בצורה ניכרת על רמת ההכנסות ועל איכות החיים שלכם, כמו גם על הזמן הפנוי שלכם. כך שכל החלטה שתקבלו לא רק משפיעה עליכם, אלא גם על אלו שאכפת לכם מהם.

 

וודאו שאתם מגיעים להחלטות מהסיבות הנכונות

עליכם לוודא שאתם מגיעים להחלטות שלכם מהסיבות הנכונות וכדי לעשות זאת שימו לב שהן מבוססות על נתונים נכונים ואמיתיים ועל על פרשנות שלכם, שלעיתים עשויה להיות שגויה. כאשר אתם מפרשים מצבים כרצונכם אתם עשויים לפתח ציפיות לא ריאליות ובסופו של דבר להתאכזב. לכן תמיד השתדלו לבחון את הסיטואציה בצורה אובייקטיבית ולהתייחס רק לנתונים כפי שהם מופיעים במציאות, לפני שאתם פועלים בצורה אימפולסיבית ומקבלים החלטות לא נכונות עבורכם.

 

פנו למאמן לליווי קריירה שיעזור לכם

מאמן לליווי קריירה יכול לעזור לכם לנווט בתוך חוסר הוודאות ולקבל החלטות בצורה מודעת יותר. כמו כן הוא יכול לסייע לכם לצלוח אתגרים באמצעות תכנית המותאמת אישית לכם ולבעיות הספציפיות שעומדות אצלכם על הפרק.

מאמן קריירה יכול לספק לכם ליווי ותמיכה, אך הוא לא יגרום לדברים לקרות עבורכם, וחשוב להבין זאת. אתם אלו שמחזיקים בהגה והוא יעזור לכם לסלול את הדרך הישירה ביותר אל עבר המטרות והיעדים שהגדרתם מראש.

 

כיצד מאמן קריירה יכול לעזור לכם?

מאמן קריירה יכול לעזור לכם במספר דרכים. בכוחו לסייע לכם להבין מה אתם רוצים לעשות וליצור לעצמכם הזדמנויות תוך בחינת ניסיון העבר שלכם. הוא יכול לעזור לכם לכתוב קורות חיים באופן יותר אטרקטיבי ולהשתחרר מחוויות וניסיונות שמעכבים אתכם. מאמן יכול לעזור לכם להתכונן לראיונות עבודה, להבין את החוזקות שלכם, לפתח מודעות לתחומים שעליכם לעבוד עליהם ובשורה התחתונה – הוא יכול לעזור לכם לקדם שינויים ולקבל החלטות שישפיעו לטובה על הקריירה שלכם.

חגי שלו מתמחה באימון לקריירה וישמח לעזור לכם להשתחרר מ"תקיעות" למצוא את ייעודכם, לפתוח פתח לשינוי ולהגשים את חלומות הקריירה שלכם.