מעקב אחרי מדדים מובילים – איך עושים את זה?

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים

אז חשבתם להתחיל להשקיע. בחירה מעולה! אך חייבת להיעשות בזהירות רבה. יש עשרות אלפי מניות לבחירה שכל יום מתעדנות, איך תדעו באיזו מניה כדאי לבחור ולהוסיף לסל המניות שלכם? וכמה? לא משנה עד כמה המומחים מייעצים ומציעים, לא פשוט כל כך לסרוק כל מאזן ולזהות חברות בעלות עמדה חיובית של חוב נטו והן משפרות את המרווח הנקי שלהן עם הזמן. אז מה כן ניתן לעשות?

כיצד לבחור מניה בצורה נכונה?

יש לעקוב בדריכות אחר מדדים מובילים ולהתחיל עם השקעות קטנות. למי שבוחר להשקיע בצורה חכמה במניות חייבים להיות כמה תכונות- יש להחליט מראש מה הם רוצים להשיג מתיק ההשקעות שלהם והם תמיד יהיו נחושים לעמוד ביעדים ולדבוק בתיק לטווח ארוך. בנוסף, הם תמיד מעודכנים בדריכות ומודעים להתרחשויות היומיומיות, למגמות עליה וירידה וכן ולאירועים שמניעים את הכלכלה העולמית והמקומית, מה שמשפיע על כל חברה ותחום העיסוק שלה. כמו כן, הם משתמשים ביעדים ובידע הרב שהם צוברים כל הזמן כדי להפיק החלטות מתי לקנות ומתי למכור.

עקבו אחר מדדים מובילים

מדדים מובילים בעולם שוק ההון למעשה מציגים את ערך המניות באמצעות ממוצע משוקלל של המניות הגבוהות והמובחרות ביותר באותה מדינה. מדדים מובילים אלו מסייעים למשקיעים להעריך נכון את המצב בשוק ולבצע השוואות בן מניות ומגמות שונות. קרנות נאמנות וקרנות סל נוטות לעקוב בדריכות אחרי המדדים המובילים בכדי לספק ללקוחותיהם המשקיעים חשיפה אמיתית ועדכנית בכל זמן נתון.

לקבוע מטרות להשקעה

צעד חכם וראשון הוא כמובן לבחור את תיק השקעות שלכם על סמך השקעות קטנות תחילה, והמטרה העיקרית אליה אתם שואפים בסופו של דבר. בצורה גסה והערכה פשטנית, המטרה של כל משקיע היא להרוויח כמה שיותר כסף, אך זה מאוד משתנה בין משקיע אחד לרעהו – אחד יכול להיות ממוקד יותר ביצירת השלמת הכנסה לטובת תקופת גמלאות איכותית יותר, אחרים מחפשים תשואה כאן ועכשיו לזמן הקרוב, כל אחד והיעדים להון שלו.

סוגי המשקיעים השונים איזה סוג אתם?

משקיעים שמוכוונים להכנסה מתמקדים בקנייה ובהחזקה של מניות בחברות המחלקות דיבידנדים מוברחים בצורה קבועה. מדובר בעיקר על חברות סולידיות. אפשרויות נוספות הן אגרות חוב בדירוג גבוה, נאמנות להשקעות נדל"ן או השקעות קטנות.

למשקיעים שיש להם מטרה לשמור על הונם יש סובלנות נמוכה לסיכונים, לאבד את מה שהם הצליחו להרוויח. הם יעדיפו בדרך כלל להשקיע בתאגידים יציבים. הם נוטים להסתכל על מוצרי צריכה ובעיקר על חברות שמצליחות להחזיק מעמד תמיד – בתקופות של שפל וגאות בעולם.

לעומת זאת, משקיעים שמחפשים גידול הון בקצב מהיר וחד יעדיפו לחפש מניות של חברות סטארט-אפ שנמצאות בצמיחה ראשונית בתחילת הקמתן, והם יהיו מוכנים לקחת רמת סיכון גבוהה יותר בתמורה לסיכוי לרווחים גדולים.

 

 

התקשרו עכשיו!